Vastattu

Tauot viihteen tallenteiden aikana

  • 15 tammikuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 398 katselukerrat

Miksi viimeaikoina tallenteita katsoessa joutuu tuijottamaan pyöriviä palloja ja ei-etevää prosenttilukua huomattavasti enemmän kuin ennen. Ylikuormitus vai laitevika lähetyksessä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi harriolavi 16 tammikuu 2019, 10:03

HA35 reititin, jonka pitäisi yhdistää sekä lanka- että mobiiliverkkoon. Boxi on N7800
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kerrotko vielä seuraavat asiat:
  • Minkälainen nettiyhteys on kyseessä?
  • Onko digiboksi yhdistetty modeemiin langattomasti vai langallisesti?
  • Mikä digiboksi?
  • Mikä modeemi?
Kannattaa myös käydä oheisen ohjeartikkelin kohdat huolella läpi.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/laitteiden-uudelleenkaynnistys/
HA35 reititin, jonka pitäisi yhdistää sekä lanka- että mobiiliverkkoon. Boxi on N7800
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
HA35 reititin, jonka pitäisi yhdistää sekä lanka- että mobiiliverkkoon. Boxi on N7800

Onko sinulla sekä kiinteä, että mobiililaajakaista kytkettynä ja käytössä? Mikä on kiinteän yhteystekniikka?

Jos digiboksi on langattoman verkon päässä, kokeile langallista versiota. Auttaako?
Molemmat yhteydet on käytössä Kiinteä on puhelinverkon kautta. Tulonopeus on esim. tänä aamuna ollut noin 30 Mbps. Pitäisi riittää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko sulla siis tuon HA35 reitittimen ja N7800 digiboksin väliin vedetty verkkokaapeli?
Oli joo. Elisan tekninen apu ehdotti kiinteän yhteyden poistamista ja käyttämään vain mobiilia. Lisäksi vaihdettiin N7800 WiFille, joten reitittimen ja boxin välinen kaapeli tuli tarpeettomaksi. Nyt tuntuu pelaavan. Ainoa juttu vaan, että hybridin ominaisuus jää nyt käyttämättä, jos esim. mobiiliverkko tilttaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Erikoista että tuo kiinteä osuus tuossa noin paljon tuota esti toimimasta 😮 Tokihan tuon kiinteän saa aina takaisin käyttöön, mikäli sattuisi tuleemaan jotain mobiiliverkon katkosta 🙂 Mutta testaile tuota nyt vähän ja testaa tarvittaessa vielä vaikka toisinkin päin, eli vaihda pelkälle kiinteälle, saadaan varmistettua sillä että onko tuo nyt pelkästään kiinteästä johtuvaa vai onko tuossa hybridissä jotain häikkää 🙂
Elisan tekninen apu ehdotti kiinteän lopettamista, koska mobiili näyttää minulla hyviä nopeuksia. Näin tein, koska se vähentää laskutustani noin €20/m.

Osallistu keskusteluun