Kysymys

Telewell EA-510, IPTV toimii, mutta ei pääse Elisaviihde- valikkoon?

  • 28 elokuu 2010
  • 47 kommenttia
  • 7204 katselukerrat

Joudun käyttämään Telewelliä WDS- tuen takia, joten apu olisi paikallaan.

47 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Joudun käyttämään Telewelliä WDS- tuen takia, joten apu olisi paikallaan.


Määritä nimipalvelinten ip-asetukset käsin, se saattaisi auttaa. Ensisijainen 193.229.0.40, toissijainen 193.229.0.42.
Samanlainen ongelma minulla, laite on tyyppiä EA-501.
IPTV kanavat toimivat loistavasti (paremmin kuin Wippies-boxin kautta), mutta WarnerTV eikä Viihde-valikko aukea.


Joudun käyttämään Telewelliä WDS- tuen takia, joten apu olisi paikallaan.


Määritä nimipalvelinten ip-asetukset käsin, se saattaisi auttaa. Ensisijainen 193.229.0.40, toissijainen 193.229.0.42.


Muutos ei auttanut.
Onko joku saanut viihteen toimimaan Telewell EA-510 modeemilla?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Viihdeportaali ja Warner-näkymä ovat molemmat teknisesti web-sivuja, joihin digiboksi muodostaa yhteyden internet-selaimen tavoin. Warner-tilausvideot välitetään sen sijaan UDP-portista 8254, joten ne vaativat toimiakseen porttiohjauksen, jos digiboksi on NAT:in takana, mutta portaalinäkymät eivät vaadi.

Avautuuko teillä tallennevalikko normaalisti? Tallennenäkymä on vastaavanlainen web-sivu myös. Jos ei, todennäköisesti digiboksin verkkoyhteys on vain jotenkin jumissa, joka ratkeaa yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta tai viimeistään sillä, että määrittää Menu > Asetukset > Verkko -valikosta digiboksille kiinteän verkon käyttöön.

Viihdeportaali ja Warner-näkymä ovat molemmat teknisesti web-sivuja, joihin digiboksi muodostaa yhteyden internet-selaimen tavoin. Warner-tilausvideot välitetään sen sijaan UDP-portista 8254, joten ne vaativat toimiakseen porttiohjauksen, jos digiboksi on NAT:in takana, mutta portaalinäkymät eivät vaadi.

Avautuuko teillä tallennevalikko normaalisti? Tallennenäkymä on vastaavanlainen web-sivu myös. Jos ei, todennäköisesti digiboksin verkkoyhteys on vain jotenkin jumissa, joka ratkeaa yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta tai viimeistään sillä, että määrittää Menu > Asetukset > Verkko -valikosta digiboksille kiinteän verkon käyttöön.


Minulla (TW-EA501) ei aukea tuo tallennenäkymäkään. Tehdasasetuksilla tuossa on kaksi porttia ilman NATia sillattuna, joista pitäisi toimia, mutta muut kuin IPTV ei toimi. Mitkä tulisi olla verkkoasetukset jos laittaa kiinteän osoitteen (DNS ym)?

Viihdeportaali ja Warner-näkymä ovat molemmat teknisesti web-sivuja, joihin digiboksi muodostaa yhteyden internet-selaimen tavoin. Warner-tilausvideot välitetään sen sijaan UDP-portista 8254, joten ne vaativat toimiakseen porttiohjauksen, jos digiboksi on NAT:in takana, mutta portaalinäkymät eivät vaadi.

Avautuuko teillä tallennevalikko normaalisti? Tallennenäkymä on vastaavanlainen web-sivu myös. Jos ei, todennäköisesti digiboksin verkkoyhteys on vain jotenkin jumissa, joka ratkeaa yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta tai viimeistään sillä, että määrittää Menu > Asetukset > Verkko -valikosta digiboksille kiinteän verkon käyttöön.


IPTV-kanavat siis toimii, mutta tallennenäkymä ja viihdevalikko ei, Minulla on elisa-modeemi varoiksi, jos pitää päästä katsomaan esim. formuloita, ja sillä homma toimii.
Vianselvityksestä kun katsoin, niin tulee teksti "ethernet yhdistetty", ja homma pysähtyy siihen.
Kun yritän viihde- menuun IPTV- kanavalta, tulee alareunaan teksti "yhteys katkaistu".
Palautin boxin myös tehdasasetuksille, mutta se ei auttanut.
Ja kiinteitä verkkoasetuksiakin kokeilin, laitoin boxin ip:ksi 192.168.100.70. Kahta viimeistä, eli välitys- ja aikapalvelinta en laittanut, koska en tiennyt.
Boxin verkkoletku lähtee Telewellin portista 4, joka on sillattu, joten portteja ei tarvi tietääkseni ohjailla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Viihdeportaali ja Warner-näkymä ovat molemmat teknisesti web-sivuja, joihin digiboksi muodostaa yhteyden internet-selaimen tavoin. Warner-tilausvideot välitetään sen sijaan UDP-portista 8254, joten ne vaativat toimiakseen porttiohjauksen, jos digiboksi on NAT:in takana, mutta portaalinäkymät eivät vaadi.

Avautuuko teillä tallennevalikko normaalisti? Tallennenäkymä on vastaavanlainen web-sivu myös. Jos ei, todennäköisesti digiboksin verkkoyhteys on vain jotenkin jumissa, joka ratkeaa yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta tai viimeistään sillä, että määrittää Menu > Asetukset > Verkko -valikosta digiboksille kiinteän verkon käyttöön.


Minulla (TW-EA501) ei aukea tuo tallennenäkymäkään. Tehdasasetuksilla tuossa on kaksi porttia ilman NATia sillattuna, joista pitäisi toimia, mutta muut kuin IPTV ei toimi. Mitkä tulisi olla verkkoasetukset jos laittaa kiinteän osoitteen (DNS ym)?


Kiinteä verkko on se, jota modeemin DHCP-palvelin jakaa NAT-tilassa ja jonka pystyt helpoiten päättelemään modeemin hallintaosoitteesta. Kotiboksissa tuo on 192.168.100.1, joten Kotiboksia esimerkkinä käyttäen kiinteä verkko olisi:

IP: 192.168.100.70 (esimerkkinä x.x.100.70)
Maski: 255.255.255.0 (tämä on sama kaikilla modeemeilla)
Yhdyskäytävä: 192.168.100.1 (tämä on sama osoite, kuin modeemin hallintaosoite)

DNS-palvelimet ovat Elisan, jotka ovat 193.229.0.40 ja 193.229.0.42.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ja kiinteitä verkkoasetuksiakin kokeilin, laitoin boxin ip:ksi 192.168.100.70. Kahta viimeistä, eli välitys- ja aikapalvelinta en laittanut, koska en tiennyt.
Boxin verkkoletku lähtee Telewellin portista 4, joka on sillattu, joten portteja ei tarvi tietääkseni ohjailla.


Siinä tapauksessa et tarvitse kiinteää verkkoakaan, jos digiboksi on siltaavassa portissa. Laita digiboksin verkkoasetukset takaisin automaatille ja kokeile tuota manuaalista yhteyden muodostamista, jonka ohjeistin yllä:


...yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta...


Ja kiinteitä verkkoasetuksiakin kokeilin, laitoin boxin ip:ksi 192.168.100.70. Kahta viimeistä, eli välitys- ja aikapalvelinta en laittanut, koska en tiennyt.
Boxin verkkoletku lähtee Telewellin portista 4, joka on sillattu, joten portteja ei tarvi tietääkseni ohjailla.


Siinä tapauksessa et tarvitse kiinteää verkkoakaan, jos digiboksi on siltaavassa portissa. Laita digiboksin verkkoasetukset takaisin automaatille ja kokeile tuota manuaalista yhteyden muodostamista, jonka ohjeistin yllä:


...yhteyden katkaisemisella ja uudelleenyhdistämisellä Menu > Vianselvitys > Verkko -valikosta...


Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Laitoin digiboxiin verkkoasetukset manuaalisesti, IP:ksi 192.168.0.170, koska .100 oli varattu.
Telewellin asetuksiin en koskenut.
Nyt digiboxi näyttää "yhdistetty ethernetillä" ja IP perässä.
Kun valitsen menusta Elisa viihde, tulee alapalkkiin "yhdistetään palvelimeen ja muutaman minuutin päästä:
Ei voi avata : Digiboksi ja sen jälkeen Ei voi avata Elisa viihde.
IPTV näkyy edelleen...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki



Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Laitoin digiboxiin verkkoasetukset manuaalisesti, IP:ksi 192.168.0.170, koska .100 oli varattu.
Telewellin asetuksiin en koskenut.
Nyt digiboxi näyttää "yhdistetty ethernetillä" ja IP perässä.
Kun valitsen menusta Elisa viihde, tulee alapalkkiin "yhdistetään palvelimeen ja muutaman minuutin päästä:
Ei voi avata : Digiboksi ja sen jälkeen Ei voi avata Elisa viihde.
IPTV näkyy edelleen...


Laitoitko myös DNS-palvelimet? Jos ei jää tuosta kiinni, niin mitä tapahtuu jos laitat verkkoasetukset takaisin automaatille ja yhdistät tuolta Vianselvitys > Verkko -valikosta manuaalisesti uudelleen? Tärkeä tieto tuon jälkeen olisi myös, mitä Vianselvitys > Info -valikko väittää IP-osoitteeksi?




Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Laitoin digiboxiin verkkoasetukset manuaalisesti, IP:ksi 192.168.0.170, koska .100 oli varattu.
Telewellin asetuksiin en koskenut.
Nyt digiboxi näyttää "yhdistetty ethernetillä" ja IP perässä.
Kun valitsen menusta Elisa viihde, tulee alapalkkiin "yhdistetään palvelimeen ja muutaman minuutin päästä:
Ei voi avata : Digiboksi ja sen jälkeen Ei voi avata Elisa viihde.
IPTV näkyy edelleen...


Laitoitko myös DNS-palvelimet? Jos ei jää tuosta kiinni, niin mitä tapahtuu jos laitat verkkoasetukset takaisin automaatille ja yhdistät tuolta Vianselvitys > Verkko -valikosta manuaalisesti uudelleen? Tärkeä tieto tuon jälkeen olisi myös, mitä Vianselvitys > Info -valikko väittää IP-osoitteeksi?


Kyllä, laitoin myös DNS- tiedot.
Tein nuo muutokset, eli ennen automaatti asetuksia info kertoi että paikallinen verkko on 192.168.0.170 ja että internet: epäonnistui

Automaatti asetuksilla paikallinen verkko: käynnissä... ja internet: epäonnistui.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki





Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Laitoin digiboxiin verkkoasetukset manuaalisesti, IP:ksi 192.168.0.170, koska .100 oli varattu.
Telewellin asetuksiin en koskenut.
Nyt digiboxi näyttää "yhdistetty ethernetillä" ja IP perässä.
Kun valitsen menusta Elisa viihde, tulee alapalkkiin "yhdistetään palvelimeen ja muutaman minuutin päästä:
Ei voi avata : Digiboksi ja sen jälkeen Ei voi avata Elisa viihde.
IPTV näkyy edelleen...


Laitoitko myös DNS-palvelimet? Jos ei jää tuosta kiinni, niin mitä tapahtuu jos laitat verkkoasetukset takaisin automaatille ja yhdistät tuolta Vianselvitys > Verkko -valikosta manuaalisesti uudelleen? Tärkeä tieto tuon jälkeen olisi myös, mitä Vianselvitys > Info -valikko väittää IP-osoitteeksi?


Kyllä, laitoin myös DNS- tiedot.
Tein nuo muutokset, eli ennen automaatti asetuksia info kertoi että paikallinen verkko on 192.168.0.170 ja että internet: epäonnistui

Automaatti asetuksilla paikallinen verkko: käynnissä... ja internet: epäonnistui.



Jostakin syystä digiboksi ei saa verkkoyhteyttään kunnolla nyt muodostettua. Itselläni ei ole Viihde-digiboksia tässä tällä hetkellä, että voisin oikean rivin Info-valikosta tarkistaa, mutta siellä pitäisi näkyä myös julkinen IP-osoite jollakin rivillä. Oletko testannut tehdasasetusten palauttamista digiboksiin, sillä joku jumitus laitteessa tuntuu tällä hetkellä olevan?






Telewellin hallintaosoite on 192.168.0.254.
Tuonko laitan yhdyskäytäväksi?


Kyllä. Digiboksin IP-osoitteeksi voit laittaa tällöin esim. 192.168.0.100.


Laitoin digiboxiin verkkoasetukset manuaalisesti, IP:ksi 192.168.0.170, koska .100 oli varattu.
Telewellin asetuksiin en koskenut.
Nyt digiboxi näyttää "yhdistetty ethernetillä" ja IP perässä.
Kun valitsen menusta Elisa viihde, tulee alapalkkiin "yhdistetään palvelimeen ja muutaman minuutin päästä:
Ei voi avata : Digiboksi ja sen jälkeen Ei voi avata Elisa viihde.
IPTV näkyy edelleen...


Laitoitko myös DNS-palvelimet? Jos ei jää tuosta kiinni, niin mitä tapahtuu jos laitat verkkoasetukset takaisin automaatille ja yhdistät tuolta Vianselvitys > Verkko -valikosta manuaalisesti uudelleen? Tärkeä tieto tuon jälkeen olisi myös, mitä Vianselvitys > Info -valikko väittää IP-osoitteeksi?


Kyllä, laitoin myös DNS- tiedot.
Tein nuo muutokset, eli ennen automaatti asetuksia info kertoi että paikallinen verkko on 192.168.0.170 ja että internet: epäonnistui

Automaatti asetuksilla paikallinen verkko: käynnissä... ja internet: epäonnistui.



Jostakin syystä digiboksi ei saa verkkoyhteyttään kunnolla nyt muodostettua. Itselläni ei ole Viihde-digiboksia tässä tällä hetkellä, että voisin oikean rivin Info-valikosta tarkistaa, mutta siellä pitäisi näkyä myös julkinen IP-osoite jollakin rivillä. Oletko testannut tehdasasetusten palauttamista digiboksiin, sillä joku jumitus laitteessa tuntuu tällä hetkellä olevan?

Tein tuon tehdasasetusten palautuksen päivällä, eikä auttanut.
Tuo julkinen IP on varmaan tuo "Internet", jonka perässä on "epäonnistui"
Ja se siis kyllä toimii tuolla Elisan- modeemilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tein tuon tehdasasetusten palautuksen päivällä, eikä auttanut.
Tuo julkinen IP on varmaan tuo "Internet", jonka perässä on "epäonnistui"
Ja se siis kyllä toimii tuolla Elisan- modeemilla.


Oletko testannut tehdä tehdasasetusten palauttamista nyt, kun digiboksi on kytkettynä tähän "uuteen" modeemiin? Kuulostaisi siltä, että digiboksi muistaa edellisen verkon ja yrittää käyttää sitä uuden nykyisen verkon sijaan, eikä yhteys tämän vuoksi muodostu kokonaan.


Tein tuon tehdasasetusten palautuksen päivällä, eikä auttanut.
Tuo julkinen IP on varmaan tuo "Internet", jonka perässä on "epäonnistui"
Ja se siis kyllä toimii tuolla Elisan- modeemilla.


Oletko testannut tehdä tehdasasetusten palauttamista nyt, kun digiboksi on kytkettynä tähän "uuteen" modeemiin? Kuulostaisi siltä, että digiboksi muistaa edellisen verkon ja yrittää käyttää sitä uuden nykyisen verkon sijaan, eikä yhteys tämän vuoksi muodostu kokonaan.

Juuri päivällä, kun palautin tehdasasetukset.
Silloin digiboxi ei löytänyt IPTV- kanavia, eli kun oli Telewellin perässä.
Sitten laitoin boxin elisan- modeemin perään, ja tein uudelleen kanavahaun. Sitten löytyi IPTV- kanavat.
Sen jälkeen modeemin vaihto, ja tässä ollaan.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että ongelmana on tuo Telewell.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Jotenkin vaikuttaa siltä, että ongelmana on tuo Telewell.


Jep. Pääsetkö tarkistamaan Telewellin hallinnasta, mitä sieltä näkyy esim. logeissa siitä, minkä IP-osoitteen laite antaa digiboksille? Vai oliko sinulla Telewell tällä hetkellä siltatilassa? Jos oli, niin silloinhan Telewellin hallinnasta ei hirveämmin mitään olennaista näe.


Jotenkin vaikuttaa siltä, että ongelmana on tuo Telewell.


Jep. Pääsetkö tarkistamaan Telewellin hallinnasta, mitä sieltä näkyy esim. logeissa siitä, minkä IP-osoitteen laite antaa digiboksille? Vai oliko sinulla Telewell tällä hetkellä siltatilassa? Jos oli, niin silloinhan Telewellin hallinnasta ei hirveämmin mitään olennaista näe.


Jep, boxin letku lähtee siltaavasta portista.
Hei.
Ite testannut 501:sen ja 510:n ja 515:sen. kaikki toimii Elisan verkossa. Itellä DHCP päällä, NAT päällä, Ohjelmallinen palvelin päällä (DHCP Serveri). Dikiboksin suuntaan avasin kaikki portit (TCP ja UDP).
Toimii vielä langattomasti 2 kpl TW-525:sen perässä, muös HD kanavat.

Hei.
Ite testannut 501:sen ja 510:n ja 515:sen. kaikki toimii Elisan verkossa. Itellä DHCP päällä, NAT päällä, Ohjelmallinen palvelin päällä (DHCP Serveri). Dikiboksin suuntaan avasin kaikki portit (TCP ja UDP).
Toimii vielä langattomasti 2 kpl TW-525:sen perässä, muös HD kanavat.


Kuinka 501:stä avataan portit? Mitään järkevää ohjetta en tähän löydä, kun setupista näyttää siltä että pitää valita jokin tietty ohjelma mitä varten portti avataan.
Nyt ongelma ratkesi (toivottavasti). Soitin Telewellille, ja sieltä kiertäen ja kaartaen myönnettiin, että tällaisesta ongelmasta on kuultu, ja se olisi bugi. Nimenomaan uusimmassa TW EA-510 v3(c)- versiossa. Vaihdoin IPTV- profiilin 2:een, ja sitten homma alkoi toimia.


Hei.
Ite testannut 501:sen ja 510:n ja 515:sen. kaikki toimii Elisan verkossa. Itellä DHCP päällä, NAT päällä, Ohjelmallinen palvelin päällä (DHCP Serveri). Dikiboksin suuntaan avasin kaikki portit (TCP ja UDP).
Toimii vielä langattomasti 2 kpl TW-525:sen perässä, muös HD kanavat.


Kuinka 501:stä avataan portit? Mitään järkevää ohjetta en tähän löydä, kun setupista näyttää siltä että pitää valita jokin tietty ohjelma mitä varten portti avataan.


Setupissa voit itse kirjoittaa vaikka Elisa1, ei tarvitse valita ohjelmaa valikosta.

Nyt ongelma ratkesi (toivottavasti). Soitin Telewellille, ja sieltä kiertäen ja kaartaen myönnettiin, että tällaisesta ongelmasta on kuultu, ja se olisi bugi. Nimenomaan uusimmassa TW EA-510 v3(c)- versiossa. Vaihdoin IPTV- profiilin 2:een, ja sitten homma alkoi toimia.


Okei, sama homma TW-EA501 v3:ssa. Profiilin vaihto 2:een niin johan lähti toimimaan.
Niin ketä vanhoja muistelee sitä tikulla silmään?  ;D
Voisiko joku selvittää miten edetään. Modeemi on tuossa profiilissa 2, eli portti 4 on sillattu, muut ovat reitettyjä. Taannoisen vikapalvelun kanssa käymän puhelu jälkeen kuulemma se ei riitä että viihdedigiboksin heittää tuohon porttiin, vaan tuo adsl modeemi pitää vielä konfata niin että viihteen liikenne porttiohjataan digiboksille. Miten tuo ohjaus tehdään sillattuun porttiin? Reitityksessä olevaan porttiin varmaan osaisin sen tehdä, mutta sillattuun en. Heittäkää vinkkejä minulle, jotta tuo vikapalvelukin saisi jotain kättäpidempää.

Jostain syystä tämä vikapalvelun mukaan väärä asetus taas toimi noin 8 kuukautta ongelmitta, kunnes taas alkoi pätkimään. Heti Viihteen omaa adsl modeemia auttoi, nyt taas mennään tällä Telewellillä ja vikapalvelun mukaan väärillä asetuksilla.

Alkuperäisen vian aikana en muista kummassa tilassa tuo loota oli joko profiili 2 tai 8. Jälkimmäisessä portit 3 ja 4 ovat sillassa. Käsittääkseni tällöin näihin ei ole mitään suojaa laitettuna.

Osallistu keskusteluun