Kysymys

tilaaminen omaelisasta

  • 5 joulukuu 2009
  • 20 kommenttia
  • 3272 katselukerrat

Tarkoitus oli nykyinen elisan 8m/1m liittymä käydä omaelisan kautta tilaamassa/muuttamassa viihde-paketiksi, vaan enpä onnistunut. En siis keksinyt, että mistä kautta moinen olisi onnistunut???

20 kommenttia

Muutoksen pitäisi onnistua oma.elisassa niin, että ADSL-liittymäsi tietojen yhteydessä tarjotaan päivitystä Viihteeseen. Tätä linkkiä seuraamalla päivitys tehdään.

Olethan tarkastanut saatavuuden osoitteeseesi allaolevan sivuston saatavuustyökalusta?

http://www.elisa.fi/viihde/

Mahdollisia muita ongelman aiheuttajia voivat olla esim. sopimustyyppi, josta päivitys ei ole mahdollinen (kuten Kotikaista) tai sopimus, johon on aikanaan kuulunut mukaan kannettava tietokone. Asian selvittämiseksi tarkemmin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Itse tilasin Viihde-paketin Oma Elisasta mutta edelleen odotan tilausvahvistusta josta selviäisi web- sekä mobiiliversion salasanat. Nyt en pääse hyödyntämään palvelun tallennuspuolta koska boksin käyttöliittymä ei ole parhaasta päästä. Tilauksen taisin tehdä viime keskiviikkona, laitteet saapuivat perjantaina ja kaikki kyllä toimii muutoin hyvin. Jos Oma Elisassa on mahdollista vaihtaa ko. toimintojen salasanoja niin se on ainakin itseltä jäänyt piiloon johonkin. 🙂
Käyttäjätaso 3
Salasanojen vaihto onnistuu OmaElisasta Viihde-välilehdeltä. Samasta osoitteesta pitäisi myös näkyä tilausvahvistus mikäli tilausta ei ole vielä kuitattu toimitetuksi jostain syystä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Salasanan vaihto löytyikin, sivujen suunnittelu voisi vain olla hieman loogisempi. Nythän sivut ovat käytännössä "klikkaa joka asiaa ja jännitä tapahtuuko jotain"-tyyliset. Pääasia että nyt pääsee käyttämään veppitallennusta.

Salasanojen vaihto onnistuu OmaElisasta Viihde-välilehdeltä. Samasta osoitteesta pitäisi myös näkyä tilausvahvistus mikäli tilausta ei ole vielä kuitattu toimitetuksi jostain syystä.


En siis todellakaan löytänyt OmaElisasta mitään tapaa tilata Viihdepakettia. Soitinkin siis ma 7.8. heti aamusta Elisan asiakaspalveluun ja tein tilauksen sieltä...Kauankohan mahtaa kestää, että jotain tapahtuu?? En ole saanut sähköpostiin, postiin, OmaElisaan, mihinkään mitään ilmoitusta/vahvistusta tilauksesta tai sen vastaanotosta.. Kestääkö kauankin, että tilauksen vastaanottaneesta asiakaspalvelusta tilaus siirtyy johonkin käsiteltäväksi vai miten tuo homma etenee?

En ole saanut sähköpostiin, postiin, OmaElisaan, mihinkään mitään ilmoitusta/vahvistusta tilauksesta tai sen vastaanotosta.. Kestääkö kauankin, että tilauksen vastaanottaneesta asiakaspalvelusta tilaus siirtyy johonkin käsiteltäväksi vai miten tuo homma etenee?


Tilauksen edistymisessä ei pitäisi kestää muutamaa päivää pidempään. Nopeudenmuutoksen toteutumiseen, samoin kuin laitteiden postitukseen, saattaa mennä noin viikko. Mikäli olet epävarma tilauksen onnistumisesta, tilanne on parasta tarkistaa asiakaspalveluun soittamalla.
Tällähetkellä ei tuo muutamapäivä pidä milläänlailla paikkaansa, tilasin viihteen 8pv netinkautta ja sainkin s-postiin tilausvahvistuksen samantien mutta kotiin ei ole posti moista tuonut edelleenkään.
Tänään jo olin yhteydessä asiakaspalveluun josta luvattiin laittaa hetkenkuluttua tekstiviesti mikä on tilauksen tilanne ja mistä viivästys johtuu
mutta viestissä ei sitten kerrottukkaan muuta kuin että tilauksenne on kunnossa mutta meillä on hieman viivettä toimituksissa.
Että hieman viivettä jos viikossa ei tule edes tilausvahvistusta postissa 😃 laitteiden postituksesta puhumattakaan.
Käyttäjätaso 3
Elisa Viihteen kaapeliversion tilauksissa on tällä hetkellä poikkeuksellisesti noin viikon pituinen viive normaaliin toimitusaikaan verrattuna.
😠 "#%"#%#¤ MITÄ TOUHUA!

Ensin tulee postissa mainosta, että tilaappa hieno palvelu. Sitten tarkistellaan netistä ja asiakaspalvelusta saatavuus. Viime maanantaina siis 7.12. soitin asiakaspalveluun ja tilasin viihde-paketin. No mitään ei kuulunut ja soitin keskiviikkona 15.12. siis 1½viikon kuluttua ja kyselin, että mikä meininki kun ei mitään ole kuulunut. Kaveri alkaa asiaa tarkastelemaan ja kertoo hetken kuluttua, että EI TOIMITETA, koska keskukseen on matkaa 4km. VOI "#%""%%!!!!! 😠 Ei voitu sitten ilmoittaa mitään siinä kohtaa kun asia on käsittelyssä huomattu ja päätetty jättää toimittamatta?!?!? syy on siis se että ei voida taata tallennusten ja netin kautta tulevien kanavien toimivuutta. AIVAN SAMA. Hinta on kuitenkin halvempi kuin nykyinen 8M/1M Elisan netti 41 /kk. SAATTAA olla että heti kun mahdollista lähtee tästä taloudesta muille palvelun tarjoajille NETTI, pari matkapuhelinliittymää, lankapuhelin ja Elisa VAhti... JA MUISTAN kyllä kertoa kaikile mahdollisille vastaantulijoille kuinka "hienosti" Elisa toimii???? Tehkää nyt jotain korjaavia peliliikkeitä. Jos ette suostu viihdepakettia toimittamaan, ettekä saa keskusta lähemmäksi niin laskekaa nyt edes toi 8M/1M liittymän hinta!

😠 "#%"#%#¤ MITÄ TOUHUA!

Ensin tulee postissa mainosta, että tilaappa hieno palvelu. Sitten tarkistellaan netistä ja asiakaspalvelusta saatavuus. Viime maanantaina siis 7.12. soitin asiakaspalveluun ja tilasin viihde-paketin. No mitään ei kuulunut ja soitin keskiviikkona 15.12. siis 1½viikon kuluttua ja kyselin, että mikä meininki kun ei mitään ole kuulunut. Kaveri alkaa asiaa tarkastelemaan ja kertoo hetken kuluttua, että EI TOIMITETA, koska keskukseen on matkaa 4km. VOI "#%""%%!!!!! 😠 Ei voitu sitten ilmoittaa mitään siinä kohtaa kun asia on käsittelyssä huomattu ja päätetty jättää toimittamatta?!?!? syy on siis se että ei voida taata tallennusten ja netin kautta tulevien kanavien toimivuutta. AIVAN SAMA. Hinta on kuitenkin halvempi kuin nykyinen 8M/1M Elisan netti 41 /kk. SAATTAA olla että heti kun mahdollista lähtee tästä taloudesta muille palvelun tarjoajille NETTI, pari matkapuhelinliittymää, lankapuhelin ja Elisa VAhti... JA MUISTAN kyllä kertoa kaikile mahdollisille vastaantulijoille kuinka "hienosti" Elisa toimii???? Tehkää nyt jotain korjaavia peliliikkeitä. Jos ette suostu viihdepakettia toimittamaan, ettekä saa keskusta lähemmäksi niin laskekaa nyt edes toi 8M/1M liittymän hinta!


Mielestäsi olisi siis parempi, että Elisa toimittaa sinulle palvelun joka ei toimi, ja josta sitten voit reklamoida? Jos saatavuutta Viihteelle ei ole, niin minkäs sille voi.

Mielestäsi olisi siis parempi, että Elisa toimittaa sinulle palvelun joka ei toimi, ja josta sitten voit reklamoida? Jos saatavuutta Viihteelle ei ole, niin minkäs sille voi.


No ensinnäkin ei ehkä kannattaisi nimellä ja osoitteella lähetellä tarjouksia, joita ei voi toimittaa. Vai miten itse suhtautuisit, jos sinulle tulisi postissa esim. autoliikkeestä nimelläsi hyvä tarjous hyvästä autosta ja liikkeessä, kun menisit autoa ostamaan, myyjä ilmoittaisi, että emme kyllä voikkaan toimittaa sinulle tuota tarjouksessa ollutta autoa???
Toiseksi voisin todellakin ottaa tuon viihdepaketin, koska se on halvempi (39,90 /kk sis.mm. elisan tietoturvapalvelun) kuin nykyinen elisan nettiyhteyteni (41 /kk + 5,80 /kk elisa tietoturvapalvelusta) ja tuskin tuo nopeus ainakaan hidastuu tuolla ADSL2+ liittymällä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Mielestäsi olisi siis parempi, että Elisa toimittaa sinulle palvelun joka ei toimi, ja josta sitten voit reklamoida? Jos saatavuutta Viihteelle ei ole, niin minkäs sille voi.


No ensinnäkin ei ehkä kannattaisi nimellä ja osoitteella lähetellä tarjouksia, joita ei voi toimittaa. Vai miten itse suhtautuisit, jos sinulle tulisi postissa esim. autoliikkeestä nimelläsi hyvä tarjous hyvästä autosta ja liikkeessä, kun menisit autoa ostamaan, myyjä ilmoittaisi, että emme kyllä voikkaan toimittaa sinulle tuota tarjouksessa ollutta autoa???
Toiseksi voisin todellakin ottaa tuon viihdepaketin, koska se on halvempi (39,90 /kk sis.mm. elisan tietoturvapalvelun) kuin nykyinen elisan nettiyhteyteni (41 /kk + 5,80 /kk elisa tietoturvapalvelusta) ja tuskin tuo nopeus ainakaan hidastuu tuolla ADSL2+ liittymällä?



ADSL-liittymässä ei ole kyse ajoneuvosta, joka voidaan poikkeuksetta toimittaa toiseen paikkaan. Kyse on liittymästä, jonka reitillä palveluntarjoajalta asuntoon on paljon muuttujia ja tekijöitä, jotka vaikuttavat käytännön saatavuuteen. Näitä muuttujia ei monesti ole mahdollista etukäteen tietää, vaan saatavuus perustuu ns. teoreettiseen saatavuuteen, jossa virheitä valitettavasti välillä tulee.

Ymmärrettävästi haluaisit hyödyntää tarjouksen, jos se on halvempi kuin nykyinen yhteytesi. Viihde on kuitenkin tarkoitettu Viihteen TV-palveluiden käyttämiseen ja jos se ei tule olemaan mahdollista, ei saatavuutta Viihteelle tällöin ole olemassa eikä sitä voida toimittaa, vaikka itse ADSL-yhteys joten kuten tulisi toimimaankin. Emme voi kuin pahoitella tapahtunutta.


Mielestäsi olisi siis parempi, että Elisa toimittaa sinulle palvelun joka ei toimi, ja josta sitten voit reklamoida? Jos saatavuutta Viihteelle ei ole, niin minkäs sille voi.


No ensinnäkin ei ehkä kannattaisi nimellä ja osoitteella lähetellä tarjouksia, joita ei voi toimittaa. Vai miten itse suhtautuisit, jos sinulle tulisi postissa esim. autoliikkeestä nimelläsi hyvä tarjous hyvästä autosta ja liikkeessä, kun menisit autoa ostamaan, myyjä ilmoittaisi, että emme kyllä voikkaan toimittaa sinulle tuota tarjouksessa ollutta autoa???
Toiseksi voisin todellakin ottaa tuon viihdepaketin, koska se on halvempi (39,90 /kk sis.mm. elisan tietoturvapalvelun) kuin nykyinen elisan nettiyhteyteni (41 /kk + 5,80 /kk elisa tietoturvapalvelusta) ja tuskin tuo nopeus ainakaan hidastuu tuolla ADSL2+ liittymällä?



Juu, kiusallistahan tuo on. Itseltäni jäi huomaamatta kommenttisi, jossa kerroit jo saaneesi tarjouksen. Ehkäpä tässä tapauksessa gronerin mainitsema teoreettinen saatavuus on sitten ollut Elisan päässä virheellinen.
niin en tiedä eikö Elisalla tiedetä omien keskustensa sijaintia vai eikö osata riittävän aikaisessa vaiheessa mitata etäisyyttä keskukselta eri osoitteisiin. Sekä netin että asiakaspalvelun kautta tilausta tehdessäni lmoitettiin, että omaan osoitteeseeni on Viihde saatavissa.
"Saatavuustarkistuksessamme on puutteita kaapeliverkkosaatavuuden osalta..." lukee nettisivulla, josta voi saatavuuden tarkistaa. Sinne varmaan olisi syytä lisätä "EI ANNA VARMAA TIETOA. SAATAVUUS TARKISTETAAN TILAUSTA KÄSITELTÄESSÄ" tai jotain vastaavaa...


Ymmärrettävästi haluaisit hyödyntää tarjouksen, jos se on halvempi kuin nykyinen yhteytesi. Viihde on kuitenkin tarkoitettu Viihteen TV-palveluiden käyttämiseen ja jos se ei tule olemaan mahdollista, ei saatavuutta Viihteelle tällöin ole olemassa eikä sitä voida toimittaa, vaikka itse ADSL-yhteys joten kuten tulisi toimimaankin. Emme voi kuin pahoitella tapahtunutta."


No voisitte ehkäpä pahoittelunne lisäksi  tarkistaa hintojanne esmi. ADSL-liittymien kohdalla ja suhteuttaa niitä muihin tarjoamiinne palveluihin (esim.Viihde). Lisäklsi Elisa voisi harkita jonkinlaista pakettitarjousta eli mitä enemmän erilaisia Elisan palveluita, sitä suurempi tarjous. Kuten jo aiemmin mainitsin taloudessamme on tällä hetkellä Elisalta 2 matkapuhelinliittymää, joista toisessa mobiililaajakaista, 8M/1M adsl-liittymä + elisa tietoturva, lankapuhelinliittymä ja Elisa vahti.. sillä välin kun pahoittelette tapahtunutta, niin täällä selvitellään vaihtoehtoja/tarjouksia  muilta palveluntarjoajilta..
Elisa on asiakaspalvelun kautta tänään vastannut kirjeitse antamaani palautteeseen minua tyydyttävällä tavalla, joten katson voivani jatkossakin jatkaa Elisan asiakkaana. Kiitos siitä.
Edelleen seison kuitenkin ehdotukseni takana hinnoittelun tarkistamisen suhteen. Hinnoittelujen uusimisen lisäksi jään odottelemaan viihde-palvelun saatavuutta. Toivottavasti en joudu odottelemaan pitkään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Elisa on asiakaspalvelun kautta tänään vastannut kirjeitse antamaani palautteeseen minua tyydyttävällä tavalla, joten katson voivani jatkossakin jatkaa Elisan asiakkaana. Kiitos siitä.
Edelleen seison kuitenkin ehdotukseni takana hinnoittelun tarkistamisen suhteen. Hinnoittelujen uusimisen lisäksi jään odottelemaan viihde-palvelun saatavuutta. Toivottavasti en joudu odottelemaan pitkään.


Mukava kuulla. Ja kiitos aiemmista ehdotuksistasi, vien ne eteenpäin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Elisa on asiakaspalvelun kautta tänään vastannut kirjeitse antamaani palautteeseen minua tyydyttävällä tavalla, joten katson voivani jatkossakin jatkaa Elisan asiakkaana. Kiitos siitä.
Edelleen seison kuitenkin ehdotukseni takana hinnoittelun tarkistamisen suhteen. Hinnoittelujen uusimisen lisäksi jään odottelemaan viihde-palvelun saatavuutta. Toivottavasti en joudu odottelemaan pitkään.


Jos Elisan ADSL-liittymä tarjonnasta ei löydy sopivaa, niin kannattaa vilkaista Saunalahden tarjonta.


Elisa on asiakaspalvelun kautta tänään vastannut kirjeitse antamaani palautteeseen minua tyydyttävällä tavalla, joten katson voivani jatkossakin jatkaa Elisan asiakkaana. Kiitos siitä.
Edelleen seison kuitenkin ehdotukseni takana hinnoittelun tarkistamisen suhteen. Hinnoittelujen uusimisen lisäksi jään odottelemaan viihde-palvelun saatavuutta. Toivottavasti en joudu odottelemaan pitkään.


Jos Elisan ADSL-liittymä tarjonnasta ei löydy sopivaa, niin kannattaa vilkaista Saunalahden tarjonta.



Jaa. Meinaatko, että Saunalahdella voisi olla keskus lähempänä osoitettamme kuin Elisalla???
Mahdollisia muita ongelman aiheuttajia voivat olla esim. sopimustyyppi, josta päivitys ei ole mahdollinen (kuten Kotikaista) tai sopimus, johon on aikanaan kuulunut mukaan kannettava tietokone. Asian selvittämiseksi tarkemmin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluun.


Miksiköhän tätä ei voitu kertoa asiakaspalvelussa kun soitin kysyäkseni muutamaa seikkaa viihteeseen liittyen? Kerroin että minulla on Elisa kotikaista ja neuvottiin tilaamaan viihde Oma Elisa -palvelun kautta, jotta pääsee helpommalla. En tiedä kenen mielestä helpommalla, tilaus ei ilmeisesti onnistu kotikaistan kyseessä ollessa Oma Elisan kautta joten edessä olisi uusi jonotus asiakaspalveluun, jos jaksan nähdä vaivaa moiseen. Ikävää jos asiakaspalvelussa ei ole osaavaa henkilökuntaa. Kysymykseenikin sain niinkin vakuuttavan vastauksen kuin "ei sen minun mielestä pitäisi". Hienoa.

Mahdollisia muita ongelman aiheuttajia voivat olla esim. sopimustyyppi, josta päivitys ei ole mahdollinen (kuten Kotikaista) tai sopimus, johon on aikanaan kuulunut mukaan kannettava tietokone. Asian selvittämiseksi tarkemmin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluun.


Miksiköhän tätä ei voitu kertoa asiakaspalvelussa kun soitin kysyäkseni muutamaa seikkaa viihteeseen liittyen? Kerroin että minulla on Elisa kotikaista ja neuvottiin tilaamaan viihde Oma Elisa -palvelun kautta, jotta pääsee helpommalla. En tiedä kenen mielestä helpommalla, tilaus ei ilmeisesti onnistu kotikaistan kyseessä ollessa Oma Elisan kautta joten edessä olisi uusi jonotus asiakaspalveluun, jos jaksan nähdä vaivaa moiseen. Ikävää jos asiakaspalvelussa ei ole osaavaa henkilökuntaa. Kysymykseenikin sain niinkin vakuuttavan vastauksen kuin "ei sen minun mielestä pitäisi". Hienoa.


Pahoittelut omasta puolestani siitä, ettei sinua olla osattu opastaa kerralla oikein. Kun kyseessä on Kotikaista -sopimus, ei päivitys oma.elisasta ole mahdollinen. Lisäksi Kotikaistan kohdalla päivitys ei toistaiseksi onnistu edes asiakaspalvelun tekemänä. Kotikaista itsessään on Viihteen tavoin määräaikainen tuote, ja muutenkin päivitysmahdollisuus Viihteeseen on Kotikaistan kohdalla vasta tuloillaan. Asiakkaisiin ollaan oltu ja ollaan suoraan yhteydessä silloin, kun Viihde-päivitystä pystytään tarjoamaan.

Osallistu keskusteluun