Kysymys

Toiminta kuin Neuvostoliitossa!

  • 1 maaliskuu 2011
  • 12 kommenttia
  • 1590 katselukerrat

Elisa sensuroi häiriö- ja muutostiedotteitaan! Tämä on todella naurettavaa toimintaa, joka nakertaa jo ennestään heikkoa luottamustani yhtiön moraaliin ja toimintatapoihin.

Ei häiriöt tai firman maine parane sillä, että tietoja häiriöistä poistetaan ja pimitetään valikoiden. On toki komeaa, että häiriölista näyttää lyhyeltä, mutta tapa lyhentää sitä on outo. Toiminnalla hankaloitetaan tieten omien asiakkaiden mahdollisuuksia reklamoida ja vaatia hyvityksiä vikojen perusteella. Käsittämätön ajatusmalli pyrkiä välttelemään reklamaatioita näin. Oikea tapa on pitää asiat kunnossa ja jos aihetta kuitenkin ilmenee, seisoa virheidensä takana, eikä salailla ja peitellä niitä.

Toistan tässä toteamuksen, että suurin osa ongelmista olisi vältetty ja vältettäisiin tekemällä pakolliset investoinnit muutamaa kuukautta aiemmin, eikä jatkuvasti myöhässä, kuten nyt. Todellakin verkon ja palvelinten päivitys täytyy tehdä vääjäämättä, mutta kun se tehdään vähän myöhässä aiheutetaan suuri vahinko.

Koska Elisan toiminta on mitä on, täytyy jokaisen asiakkaan tehdä jokaisesta itseään koskevasta häiriöstä Elisalle ilmoitus, ja vaatia siitä kuittaus mieluiten sähköpostiin. Elisan julkiset arkistot tyhjennetään sitä tahtia, että niistä ei ole myöhemmin apua.

Tälläkin hetkellä näkyvästä vikalistasta on kadonnut tiedotteita toisten välistä, lisäksi näkyvissä on tiedotteet erittäin lyhyeltä ajalta.

Pyytäisin häiriö- ja muutostiedotteista vastaavaa henkilöä perustelemaan meille asiakkaille ja omistajille tätä hämärää toimintaa. Toki myös johdon mielipide tästä toiminnasta olisi erittäin kiintoisa.

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kertoisitko esimerkin tällaisesta tiedotteesta, niin tutkitaan? Tämä ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista, joten kyseessä lienee väärinkäsitys tai sitten tiedotetta muokannut henkilö on toiminut väärin jos tiedote on poistettu.
Käyttäjätaso 3
Kypsä, en tiedä tarkoitatko tätä palstaa vai tarkoitatko tätä tiedotesivustoa:
http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5100

niin tuossa on vain tuoreimmat häiriötiedotteet mutta lisää tiedotteita voi katsoa linkistä "Lisää häiriö- ja muutostiedotteita", tosin tällä hetkellä tuo sivusto on tosiaan aika lyhyt, siinä on joskus ollut isompikin lista vanhemmista häiriöistä (useimmiten häiriötiedotteen perässä on sana Korjattu eli häiriö on saatu korjatuksi).
Mutta jos joku tosiaan on "putsannut" tuota tiedotelistaa niin aika kyseenalaista touhua ja ko. henkilö on toiminut väärin, aivan kuten groner tuossa totesikin.

Kypsä, en tiedä tarkoitatko tätä palstaa vai tarkoitatko tätä tiedotesivustoa:
http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5100

niin tuossa on vain tuoreimmat häiriötiedotteet mutta lisää tiedotteita voi katsoa linkistä "Lisää häiriö- ja muutostiedotteita", tosin tällä hetkellä tuo sivusto on tosiaan aika lyhyt, siinä on joskus ollut isompikin lista vanhemmista häiriöistä (useimmiten häiriötiedotteen perässä on sana Korjattu eli häiriö on saatu korjatuksi).
Mutta jos joku tosiaan on "putsannut" tuota tiedotelistaa niin aika kyseenalaista touhua ja ko. henkilö on toiminut väärin, aivan kuten groner tuossa totesikin.
Ajalla 1.2.-1.3.2011 ollut (minulla selaimen syötteissä tallessa olevien mukaan) ainakin 34 häiriö- ja muutostiedotetta.
Ei ole ainoa, mutta tuore ja itseäni koskeva: 19.2. Nokian alueella... Pitäisi kaikella järjellä vielä näkyä sivulla:
http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170

Kuten antero yllä kertoin, paljon on hävinnyt. Myös gronerin omat linkit tiedotteisiin lakanneet aikoinaan toimimasta heti kohta ilmestymisensä jälkeen. Ärsyttävä piirre ketjussa, kun sinne heitetyt linkit osoittavat tyhjää sivua. Kokemukseni mukaan myös yllä oleva oma linkkini osoittaa kohta tyhjälle sivulle!


Ei ole ainoa, mutta tuore ja itseäni koskeva: 19.2. Nokian alueella... Pitäisi kaikella järjellä vielä näkyä sivulla:
http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170

Kuten antero yllä kertoin, paljon on hävinnyt. Myös gronerin omat linkit tiedotteisiin lakanneet aikoinaan toimimasta heti kohta ilmestymisensä jälkeen. Ärsyttävä piirre ketjussa, kun sinne heitetyt linkit osoittavat tyhjää sivua. Kokemukseni mukaan myös yllä oleva oma linkkini osoittaa kohta tyhjälle sivulle!


Korjattu: Häiriöitä Elisan kaapelimodeemipalveluissa Nokian alueella 19.2.2011 klo 13:20 alkaen
?19. ?helmikuu?ta ?2011, ??15:07:00
Nokian -alueella on ollut häiriöitä Elisan kaapeli-tv-verkossa 19.2.2011 klo 13:20 - 21:20 välisenä aikana. Häiriö vaikutti osaan alueen kaapelimodeemiyhteyksistä.

Vika korjattu.

Pahoittelemme asiakkaillemme häiriötilanteesta aiheutunutta haittaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Hmm, olette oikeassa. Esim. vanha tiedotelinkki http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.msg10713.html#msg10713 ' TARGET='_blank johtaa myös tyhjään sivuun. Tuossa voi olla kyseessä myös jokin arkistointiominaisuus, eli tietyn ajan kulutta vanhat tiedotteet siirtyvät tuonne http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5135 ' TARGET='_blank, jonka yhteydessä tiedotteen URL-osoite todennäköisesti vaihtuu.

Laitetaan palautetta eteenpäin, josko tuota arkistointia pystyisi jatkossa hoitamaan niin, että linkit tiedotteisiin säilyvät ehjinä.

Hmm, olette oikeassa. Esim. vanha tiedotelinkki http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.msg10713.html#msg10713 ' TARGET='_blank johtaa myös tyhjään sivuun. Tuossa voi olla kyseessä myös jokin arkistointiominaisuus, eli tietyn ajan kulutta vanhat tiedotteet siirtyvät tuonne http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5135 ' TARGET='_blank, jonka yhteydessä tiedotteen URL-osoite todennäköisesti vaihtuu.

Laitetaan palautetta eteenpäin, josko tuota arkistointia pystyisi jatkossa hoitamaan niin, että linkit tiedotteisiin säilyvät ehjinä.
Arkistosta en löytänyt  Häiriö- ja muutostiedotteiita ollenkaan! Se näyttäisi olevan vain Pörssi- ja Lehdistötiedotteiden arkisto.
Muutenkaan poisto ei ole ainakaan kaikkien tiedotteiden osalta tapahtunut saman ajan kulluttua.


Hmm, olette oikeassa. Esim. vanha tiedotelinkki http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,862.msg10713.html#msg10713 ' TARGET='_blank johtaa myös tyhjään sivuun. Tuossa voi olla kyseessä myös jokin arkistointiominaisuus, eli tietyn ajan kulutta vanhat tiedotteet siirtyvät tuonne http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5135 ' TARGET='_blank, jonka yhteydessä tiedotteen URL-osoite todennäköisesti vaihtuu.

Laitetaan palautetta eteenpäin, josko tuota arkistointia pystyisi jatkossa hoitamaan niin, että linkit tiedotteisiin säilyvät ehjinä.
Arkistosta en löytänyt  Häiriö- ja muutostiedotteiita ollenkaan! Se näyttäisi olevan vain Pörssi- ja Lehdistötiedotteiden arkisto.
Muutenkaan poisto ei ole ainakaan kaikkien tiedotteiden osalta tapahtunut saman ajan kulluttua.


Ei toimi linkit, enkä löydä arkistosta. Tiedotteita pyyhitään valikoiden, joten tämä ei tapahdu "automaattisesti". Ei mene ihan kaikki vian tai väärinkäsityksen piikkiin, vaikka onkin Elisasta kyse. Tahallista toimintaa ja sillä sipuli. Kertokaahan, mistä tämä oletettu arkisto löytyy, johon nämä tiedotteet siirtyilevät. Uskon, että kyse on politbyroon salaisista kansioista tai bittitaivaasta!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
OK, sainkin tähän juuri lisätietoja. Häiriötiedotteiden kohdalla linjaus on, että niitä säilytetään tällä hetkellä vain 7 vuorokautta eikä niille tosiaan ole arkistoa, kuten yllä jo huomasittekin. Jos yksittäiset häiriötiedotteet ovat olleet näkyvissä pidempäänkin, niin näiden kohdalla tiedotteen päättymis-/voimassaolopäivä on merkitty virheellisesti tai häiriö on esim. jatkunut pidempään, jolloin tiedotettakin on pidetty pidempään näkyvillä.

7 vuorokautta on melko lyhyt aika kieltämättä, joten tästä onkin välitetty palautetta eteenpäin, josko aikaa saataisiin tulevaisuudessa pidemmäksi.
Koska politiikka on muuttunut  tosiaan tällaiseksi, korostan kaikille:

Koska Elisan toiminta on mitä on, täytyy jokaisen asiakkaan tehdä jokaisesta itseään koskevasta häiriöstä Elisalle ilmoitus, ja vaatia siitä kuittaus mieluiten sähköpostiin. Elisan julkiset arkistot tyhjennetään sitä tahtia, että niistä ei ole myöhemmin apua. (Taatusti työllistävä vaikutus, jota Elisa toimillaan asiakkailtaan nyt edellyttää.)

Näin teillä on tallessa dokumentit ongelmista  ja siitä, että Elisa on myös saanut tiedon niistä. Näistä on hyötyä sitten, kun kyllästytte pelleilyyn ja joudutte puhumaan hyvityksistä ja/tai sopimuksen purkamiseen oikeuttavista virheistä.

Totean tämän olevan asiakkaiden elämän tahallista hankaloittamista ja törkeää asiakkaiden ylenkatsomista. Tämä on toki linjassa Elisan yleisen asiakaskohtelun kanssa. On aivan yhtä törkeää myydä toimimatonta palvelua kahden vuoden määräajalla. On todella sääli, että tämä hieno konsepti on väärissä käsissä ja huonossa hoidossa. Hetken ahneudesta saattaa tulla pidemmällä jänteellä valtava vahinko Elisan maineelle, eikä asiakkaiden uskollisuus ainakaan parane!

Itse olen jaksanut seurata tilannetta noin 3kk . Sain viimeksi kuittauksen "korjauksesta" 2.3. ja nyt 4.3. illalla nopeudet taas 5-8Mbit / 0,5 Mbit ja 100/5 lukee siis sopparissa. Ei tule mieleenkään ostaa mitään lisäpalveluja, varsinkaan määräaikaisia, tällä toimivuudella. On tarpeeksi ohjelmaa jo reklamoida normaalista kuukausimaksusta.

Ps. Voin vain arvailla aspan, teknisen tuen ja asentajien turhautumisen määrää. Luuisi henkilöstön vaihtuvuuden olevan tällä menolla kohtalaista...


Elisa sensuroi häiriö- ja muutostiedotteitaan! Tämä on todella naurettavaa toimintaa, joka nakertaa jo ennestään heikkoa luottamustani yhtiön moraaliin ja toimintatapoihin.

Ei häiriöt tai firman maine parane sillä, että tietoja häiriöistä poistetaan ja pimitetään valikoiden. On toki komeaa, että häiriölista näyttää lyhyeltä, mutta tapa lyhentää sitä on outo. Toiminnalla hankaloitetaan tieten omien asiakkaiden mahdollisuuksia reklamoida ja vaatia hyvityksiä vikojen perusteella. Käsittämätön ajatusmalli pyrkiä välttelemään reklamaatioita näin. Oikea tapa on pitää asiat kunnossa ja jos aihetta kuitenkin ilmenee, seisoa virheidensä takana, eikä salailla ja peitellä niitä.

Joo tuo Neuvostoliittomeininki on tuon HPYn yrityskulttuuri.

Toistan tässä toteamuksen, että suurin osa ongelmista olisi vältetty ja vältettäisiin tekemällä pakolliset investoinnit muutamaa kuukautta aiemmin, eikä jatkuvasti myöhässä, kuten nyt. Todellakin verkon ja palvelinten päivitys täytyy tehdä vääjäämättä, mutta kun se tehdään vähän myöhässä aiheutetaan suuri vahinko.

Koska Elisan toiminta on mitä on, täytyy jokaisen asiakkaan tehdä jokaisesta itseään koskevasta häiriöstä Elisalle ilmoitus, ja vaatia siitä kuittaus mieluiten sähköpostiin. Elisan julkiset arkistot tyhjennetään sitä tahtia, että niistä ei ole myöhemmin apua.

Tälläkin hetkellä näkyvästä vikalistasta on kadonnut tiedotteita toisten välistä, lisäksi näkyvissä on tiedotteet erittäin lyhyeltä ajalta.

Pyytäisin häiriö- ja muutostiedotteista vastaavaa henkilöä perustelemaan meille asiakkaille ja omistajille tätä hämärää toimintaa. Toki myös johdon mielipide tästä toiminnasta olisi erittäin kiintoisa.
Hei!  Harmittaa, että en laittanut muutaman vuoden takaista tiedotetta säilöön. Tiedotteessa pahoiteltiin, että Hervannassa oli häiriö kaapelimodeemiyhteydessä, mutta onneksi vain paluukanavassa  😉. Tämä oli siis ennen Elisa Viihdettä. Sekin tiedote häipyi melko pian enkä ehtinyt sitä taltioimaan.

Osallistu keskusteluun