Kysymys

Tre/Kaapeliviihde: @ palaa mutta dataliikenne jumiutuu jatkuvasti


  • Satunnainen osallistuja
  • 10 kommenttia
Modeemi on Bewanin Ibox c5200n ja Elisa Viihde käytössä Tampereella.

Jatkuva ongelma: 20-40 min käytön jälkeen data lakkaa liikkumasta. @-valo palaa kokoajan. Vaikka odottaa päivän niin dataliikenne pysyy jumissa.
Ainut hetkellinen apu: Modeemista virrat pois ja takaisin päälle. Näin yhteys alkaa toimimaan taas mutta jälleen 20-40 min käytön jälkeen dataliikenne Internetiin jumittuu. Resetointi on tehty monta kertaa, mutta ongelma jatkuu samanlaisena.

Ongelma ilmenee samanlaisena sekä ethernet-portin että wlanin kautta käytettynä.
Sisäverkko näyttää toimivan normaalisti mutta itse modeemin osalta menee homma jumiin jatkuvasti. Eli  boksilta saa sisäverkon IP-osoitteen, mutta yhteys Internetiin ei ole käytössä.

Aiemmin 30/1 yhteys Netgearin modeemilla (sillattuna) toimi ongelmitta.

Hermot menee ja emäntäkin heittelee jo tavaroilla kun viihdeboksilla ei voi tallentaa ja nettiyhteys pimeenä jatkuvasti.  :'( Osaatteko auttaa? Onko vika modeemissa, yhteydessä vai missä?
Tällä hetkellä tämä Elisa Viihde on kyllä ylivoimaisesti huonoin kokemani Internetyhteys  >:(

600 kommenttia

Tervetuloa joukkoon. Täällä on täsmälleen samanlaiset mielialat. Aikaisemmin oli elisan 10M kaapeli, joka toimi aina & pätkimättä. Vikailmoitus on tehty. Teknisen tuella ei tuntunut olevan mitään tietoa tampereen ongelmista. Pakko kai sen on harkita sopimuksen peruuttamista, jos homma ei lähde pelaamaan. 😞 Odotetaan vielä...

Elisakin voisi virallisesti myöntää ongelmien olemassaolon, eikä vain hyssytellä asiaa.
Tampereella myöskin ja Viihde toiminut ihan mukavasti. Porttiohjauksia tosin odottelen. Eilen modeemi kylläkin katkaisi yhteyden ja @-valo jäi palamaan, tosin lähti toimimaan muutaman tunnin sisällä ihan itsestään. Muuten linja ollut ihan OK. Nopeudetkin parhaimmillaan 80+/4 Speedtest.net:ssä.
Täältä ilmoittaudutaan myös Tampereen kerhoon... Pari boottia kaapelimodeemille illassa. Nopeudet n.15% teoreettisesta maksimista.
Lasku kyllä tuli, mutta tekisi mieli jättää maksamatta.
Viihdepakettin piti kuulua myös ensimmäinen leffa ilmaiseksi mutta kylläpähän siitäkin oli laskussa veloitettu...  >:(
Liityn myös joukkoon joka joutuu boottaamaan boxin pari kertaa illassa.  >:(
Vikailmoitus tehty. Pitää vain odotella huoltomiestä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Lasku kyllä tuli, mutta tekisi mieli jättää maksamatta.
Viihdepakettin piti kuulua myös ensimmäinen leffa ilmaiseksi mutta kylläpähän siitäkin oli laskussa veloitettu...  >:(


Soitto asiakaspalveluun auttaa paremmin kuin laskun maksamatta jättäminen.
täällä tökkii kanssa.. Tampereella kaapeliviihde ja Bewanin Ibox c5200n modeemi. saattaa tunnin toimia, joskus jopa kaksikin ja aivan varmasti yhteys on poikki seuraavana päivänä. boottaamalla modeemi taas alkaa pelaan. vähän ihmetyttää kun näitä tuntuu olevan useampikin täällä päin. onko noi modeemit aivan sekundaa vai onko siellä Elisan päässä jotain "pientä" vikaa?  sitten on myös huomannut että jotain ohjelmia ei pysty tallentamaan vaan kehuu että yhteys on poikki, kuitenkin ennen ja jälkeen olevat ohjelmat pystyy nauhoittamaan, samoiten nelonenHD kanavaa ei pysty nauhoittamaan?
Joo, jotain selitystä kaipaisi. Eikölhän tää Tampereen alueen ongelma ole jossain muualla kuin kodin sisällä kaapeleissa... Meitä näyttäisi olevan aika monta joilla TRE suunnalla kaapelimodeemiviihde pätkii.

Tänään tosin ei ole vielä pätkäissyt kertaakaan (woohoo).
Tehkääs niitä häiriöilmotuksia tuosta asiasta, että saadaan siihen korjaus. Itse olen omani jo tehnyt.
Tein häiriöilmoituksen itsekin eilen, kysyin myös suoraan sähköpostilla Elisalta, että voisko kertoa mikä tämän homman nimi on? varmasti siellä tiedetään miksei yhteydet pelaa, kysymys on vaan siitä onko siellä yhtään suoraselkästä porukkaa, että pystyy kertomaan mikä on vikana.. ainakaan vielä ei ole kukaan sähköpostiin vastannut..
Nyt oli pakko minunkin rekisteröityä tänne, alkaa nimittäin rauhallisemmaltakin mieheltä käämi palamaan tämän kaapelimodeemin kanssa. Minulla oli ennen tätä viihdepakettia kaapelimodeemiyhteys 10/2 myös Elisalta ja se toimi kuin tuo kuuluisa junan vessa, tuskin koskaan siinä oli minkäänlaista pätkimistä. Mutta nyt tämä uusi vessa, joka on liitettynä aivan samaan antennirasiaan, pätkäisee yhteyden noin 10 kertaa päivässä ja data lakkaa kulkemasta. Hetken päästä modeemin valot loistavat taas mutta dataa ei liiku mihinkään modeemista eteenpäin, vain modeemin irroittaminen virroista auttaa asiaan ja sen jälkeen yhteys pelaa taas hetimiten. Nyt tuo jatkuva pistorasialla ramppaaminen alkaa kyllästyttämään, varsinkin kun vika on selvästi tässä modeemissa tai Elisalla.

Olen yrittänyt ymmärtää asiaa tähän asti Elisankin puolelta, vaikka minulle tämä paketti myytiinkin vastaten kysymykseeni että "kun minulla on kaapelimodeemi ja TTV:n = Elisan kaapelitv-maksukanavakortti niin menetänkö mitään jos vaihdan tähän? " että "et menetä", MTV:n maksukanavien piti näkyä ja tallennuksista ei puhuttu mitään, mutta asiahan ei sitten niin loppujen lopuksi ollutkaan. Tämänkin Elisan virheen vielä hyväksyin, koska sainhan pienellä lisämaksulla entiseen verrattuna hieman nopeamman nettiyhteyden, tosin eihän se nopeuskaan ihan sitä ole mitä luvattiin, mutta kuitenkin. Olen tehnyt tästä jo parikin vikailmoitusta ja parin päivän päästä tulee viesti että vika on korjattu, mutta mitään muutosta ei silti asiaan ole tullut hetkeksikään.

Mutta nyt alkaa tämä pelleily riittää, laittakaa nyt hyvät ihmiset siellä Elisalla nämä Tampereen yhteydet kuntoon ja tutkikaa oikeasti mitä vikaa teillä siellä on, älkääkä vain kuitatko niitä virheilmoituksia automaattisesti korjatuksi.

Jos ei muutosta asiaan tule pikaisesti niin teillä on varmasti ainakin yksi asiakas vähemmän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Nyt oli pakko minunkin rekisteröityä tänne, alkaa nimittäin rauhallisemmaltakin mieheltä käämi palamaan tämän kaapelimodeemin kanssa. Minulla oli ennen tätä viihdepakettia kaapelimodeemiyhteys 10/2 myös Elisalta ja se toimi kuin tuo kuuluisa junan vessa, tuskin koskaan siinä oli minkäänlaista pätkimistä. Mutta nyt tämä uusi vessa, joka on liitettynä aivan samaan antennirasiaan, pätkäisee yhteyden noin 10 kertaa päivässä ja data lakkaa kulkemasta. Hetken päästä modeemin valot loistavat taas mutta dataa ei liiku mihinkään modeemista eteenpäin, vain modeemin irroittaminen virroista auttaa asiaan ja sen jälkeen yhteys pelaa taas hetimiten. Nyt tuo jatkuva pistorasialla ramppaaminen alkaa kyllästyttämään, varsinkin kun vika on selvästi tässä modeemissa tai Elisalla.


Lisätietona vielä kysyisin, onko sinulla PC ethernetillä vai WLAN:lla kytketty ? Ilmeneekö vika kummallakin, voisitko kokeilla ?
Kompataan edellisiä täältä Hervannan suunnasta. Aiemmin oli Elisan kymppimegainen kaapeliyhteys, joka viimeiset kaksi vuotta toimi ilman katkoja. En muista koko ajalta kuin ehkä yhden kerran, ettei olisi netti toiminut.

Nyt 100/5 viihdekaapelilla yhteys kaapelimodeemilta ulkopuolelle pätkii satunnaisesti, tosin harvemmin kuin muilla kirjoittelijoilla. Pari kertaa on viimeisen viikon aikana netti katkennut, toisella kertaa tilanne korjautui yön aikana, tänään boottaamalla. Katkon sattuessa valot palaa, boksin statistiikka väittää "Operational", mutta ulos ei pääse. Sisäverkko toimii piuhalla ja WLAN:lla.

Ihan tyytyväinen olen muuten ollut, nopeudet ovat pääsääntöisesti olleet kohdallaan. Mutta ravaaminen kerrosten välillä modeemia boottaamassa ei ole modernin sohvaeliön hommaa.

Lisätietona vielä kysyisin, onko sinulla PC ethernetillä vai WLAN:lla kytketty ? Ilmeneekö vika kummallakin, voisitko kokeilla ?


Oma koneeni on kiinni modeemissa piuhalla ja vaimon kone langattomasti, vika ilmenee molemmilla.
😠 Katkeilee ainakin muutaman kerran päivässä paikka Lentävänniemi.
Kai sitä tarttee ruuhkauttaa tukea häiriöilmoituksella, jos täältäkäsin tieto ei kulje?
Eiväthän nämä nyt mitään yksittäsiä talo/huoneistokohtaisia vikoja voi olla.
Itsellä katkeilu mielestäni  alkoi lisääntymään tuon uuden firmiksen tultua vuoden vaiheessa?
Jotain infoa asiasta voisi tänne palstalle laittaa Elisan puolesta.
Tänään, perjantai 22.1, on katkeillut pari kertaa täällä Härmälässäkin vaikka aiemmin toiminut ihan OK.
Täällä Lielahdessa irroitin modeemin viimeisen tunnin aikana virroista viidettä kertaa, jätin asiasta ties monennenko vikailmoituksen. Toivottavasti muutkin vaivautuvat tekemään noita ilmoituksia että Elisa edes viitsisi "tutkia" asiaa. Olen kuitenkin vielä maksava asiakas joka maksaa tietystä tuotteesta, joten haluaisin myös sen tuotteen sellaisena kuin se on minulle myyty. Tällaista nettiyhteyttä ei ole ollut sitten modeemiaikojen.

Sakarialannetta kuitenkin haluaisin kiittää kun edes viitsit vastata ja ehkäpä jopa selvittää tätä vikaa.
Tampere, Tammela, ethernetillä koneessa kiinni ja täsmälleen samaa vikaa jo kolmatta päivää. Asiaan todellakin auttaa vain ja ainoastaan kaapelimodeemin virtapiuhan irti vetäminen ja takaisin laittaminen. Pistää kyllä suorastaan vituttamaan tälläinen toiminta. Vanha kaapelimodeemi toimi moitteitta ja nyt tämä ****kasa tässä on semmoinen, jota ei voi edes kunnolla konffata. Pistäkäähän Elisan pojat pelit ja vehkeet kuntoon siellä!  >:(

Spekulointia: Koska Elisa on hiljaa asiasta, niin veikkaan, että vika on joko:
a) ollut tiedossa jo kauan, mutta ratkaisua ei ole
b) verkon kapasiteetti ei jostain syystä riitä
c) palvelimet kierossa tai jotain 😞
d) kovat pakkaset  😉
Tulin tänä iltana kotiin klo 20 ja olen sen jälkeen (2h 45min sisällä) (2h 55min sisällä) olen joutunut katkaisemaan modeemista virrat 7 kertaa 8 kertaa.  >:(
Hermot menee! Voisiko joku Elisalta ystvällisesti kertoa mistä on kyse ja milloin ongelma saadaan korjattua? Te ette voi olla tunnistamatta tätä ongelmaa!
Samaa soopaa se on täällä Ylöjärven puolella. Valot palaa, mutta boksi jumittaa.
Lauantaiaamu alkaa hyvissä merkeissä: nettiyhteys pätkii 5min välein. Helvetin mukavaa rampata jatkuvasti nyppimään modeemin virtajohtoa irti-kiinni.

Mikä siinä on, ettei tälle asialle edes yritetä tehdä mitään? Täälläkään ei kommentoida elisan puolelta mitään asiasta. Turha väittää ettei ongelma olisi tiedossa.

edit: Ja vauhti tihenee, tämän viestin kirjoituksen aikana pätkäisi kolme kertaa. Tästäkö nyt kannattaa maksaa 40 kuussa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Mikä siinä on, ettei tälle asialle edes yritetä tehdä mitään? Täälläkään ei kommentoida elisan puolelta mitään asiasta. Turha väittää ettei ongelma olisi tiedossa.


Tiedossa on, että pienellä osalla asiakkaista on ongelmia kaapeliviihteessä, selvitystyötä ongelmien poistamiseksi tehdään koko ajan.

Tiedossa on, että pienellä osalla asiakkaista on ongelmia kaapeliviihteessä, selvitystyötä ongelmien poistamiseksi tehdään koko ajan.


Miksi tätä ongelmaa pitää Elisan puolelta vähätellä? Teette asiakkaista vain entistä vihaisempia. Ymmärrätte kai että suurin osa ihmisistä ei koskaa tee vikailmoitusta, he boottailevan boksejaan ja kertovat lähipiirilleen kuinka surkea Elisa Viihde on ja vaihtavat jossain vaiheessa toiseen liittymään. Kyllä tämä ongelma näyttää olevan laajasti koko Tamperetta ja sen lähikuntia koskeva. Samaa ongelmaa kiroaa muutkin mm. työpaikanni kahviossa.

Ilmeisesti koko Elisa Viihde on lanseerattu Tampereelle aivan keskeneräisenä ja testaamattomana tuotteena. Yhteyden pätkimisen lisäksi itse Viihde-digiboksi vaikuttaa niin halvalta ja huonolaatuiselta tekeleeltä (käytettävyyden, kuvanlaadun ja vakauden puolesta) että olin todella äimistynyt siitä hetkestä lähtien kun kytkin sen päälle.  >:( Yliterävä, voplattava kuva, sumeat ja tökeröt valikot, erittäin huono kaukosäädin ja kaiken kukkuraksi loota vielä kaatuilee.
Samoin kismittää porttiohjauksien ja siltauksen puuttuminen!  >:(
Ja vielä kaiken kukkuraksi maksukanavia ei voi tallentaa!   >:(
Laittaisitte edes yhteyden toimimaan niin edes jokin osa-alue menettelisi  >:(

Yli kuukausi on sinnitelty ja veri kiehuu jo siinä määrin että jos Samuli Edelmann kävelisi vastaan niin hyvin todennäköisesti nykäisisin kaveria turpaan ja lukisin seuraavan päivän Aamulehdestä mitä tuli tehtyä. Sen verran tuo Elisa Viihteen ylimielinen TV-mainos on alkanut ärsyttämään tämän ongelmasuman takia.
Täälläkin on tämä aamu alkanut aivan samalla virtajohdon irroittamisjumpalla kuin eilinen päättyi.


Tiedossa on, että pienellä osalla asiakkaista on ongelmia kaapeliviihteessä, selvitystyötä ongelmien poistamiseksi tehdään koko ajan.


On aivan turha uskotella että meitä asiakkaitanne on vain pieni osa joilla tämä teidän ongelmanne ilmenee. Totuushan asiassa on etteivät kaikki tee vikailmoituksia vaan hiljaa odottavat sen parantuvan itsekseen tai luulevat vian olevan heissä itsessään. Ja lisäksi vain häviävän pieni murto-osa käyttäjistä tietää tästä palstasta yhtään mitään, saati sitten rekisteröityy tänne kirjoittaakseen palautetta.

Nyt hieman selkärankaa siellä Elisalla ja korjaatte vian pois, niin tätä liittymää voisi kehua edes nettiyhteyden puolesta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ongelmaa ei vähätellä, mutta puhutaan "pienestä osasta" koska yhteyden pätkimisongelmaa todellakin on vain osalla kaapeli-Viihteen käyttäjämassasta. Ongelma on ikävä niille, joilla sitä esiintyy, mutta niin kuin todettu, ongelma on tiedossa ja korjaukset työn alla. Jos se nyt ketään lohduttaa, niin jo pelkästään omaan tuttavapiiriini kuuluu useita kaapeli-Viihde -käyttäjiä, joilla ei esiinny pätkimisongelmia, myös Tampereella.

Verkon toimivuutta ja vakautta pystytään valvomaan ilman vikailmoituksiakin, joten vikailmoitukset eivät ole ainoa tapa saada ongelmia selville.

Ymmärrän, että kiukuttaa, mutta kiukkuaan on täysin turha purkaa meihin, jotka täällä Palstalla hyvää hyvyyttämme annamme teille käyttäjille tukea ongelmatilanteissa, mikään ei velvoita meitä sitä tekemään. Pätkimisongelma ei ole meistä (Palstan Elisa-vastaajista) riippuvainen, emmekä me pysty asialle mitään valitettavasti tekemään. Ongelma saadaan kyllä korjattua ja se otetaan viankorjauksessamme vakavasti, mutta vikojen korjaamiseen menee toisinaan aikaa.

Osallistu keskusteluun