Kysymys

Tre/Kaapeliviihde: @ palaa mutta dataliikenne jumiutuu jatkuvasti



Näytä ensimmäinen kirjoitus

600 kommenttia


hyvää hyvyyttämme annamme teille käyttäjille tukea ongelmatilanteissa, mikään ei velvoita meitä sitä tekemään


Mielestäni kukaan ei ole syyttänytkään teitä palstan avustajia, mutta tuohon lauseeseen kiteytyy koko Elisan asiakaspalvelun taso. Ei asiakaspalvelua tehdä "hyvää hyvyyttään" vaan sen takia että asiakas maksaa palkan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


hyvää hyvyyttämme annamme teille käyttäjille tukea ongelmatilanteissa, mikään ei velvoita meitä sitä tekemään


Mielestäni kukaan ei ole syyttänytkään teitä palstan avustajia, mutta tuohon lauseeseen kiteytyy koko Elisan asiakaspalvelun taso. Ei asiakaspalvelua tehdä "hyvää hyvyyttään" vaan sen takia että asiakas maksaa palkan.


Vapaa-ajalla kyllä tehdään. ::)
Käyttäjätaso 5



hyvää hyvyyttämme annamme teille käyttäjille tukea ongelmatilanteissa, mikään ei velvoita meitä sitä tekemään


Mielestäni kukaan ei ole syyttänytkään teitä palstan avustajia, mutta tuohon lauseeseen kiteytyy koko Elisan asiakaspalvelun taso. Ei asiakaspalvelua tehdä "hyvää hyvyyttään" vaan sen takia että asiakas maksaa palkan.


Vapaa-ajalla kyllä tehdään. ::)


Mutta mistäs me se tiedetään, että olette vapaa-ajalla töissä. Nimimerkin takana lukee vain Elisa ja tekninen tuki. Jos itse maksaisit Soneralle 39e kuukaudessa toimimattomasta nettiliittymästä eikä Soneralta tulisi minkäänlaista kommenttia asiasta, niin varmaan olisi sinullakin herne nenässä. Ei ole kivaa ajaa vuokra-autolla jonka ikkunat menee sumeaksi satunnaisin väliajoin. Jos olet kunnolla nettiriippuvainen, niin se on lähes sama jos vedet tai sähkö pistettäisiin poikki kun netti pätkii. Ja jos näistä vioista on jotain hajua, että mistä ne johtuvat ja saako niitä yleensä edes korjatuksi niin siitä pitäisi vähintään ilmoittaa asianomaisille ja antaa mahdollisesti vielä korvausta toimimattomasta palvelusta. Itse odottelen edelleen mielenkiinnolla koska teidän markkinaosasto päättää sulkea koko tämän palstan. Näitä valituksia lukiessa tuskin kukaan on niin hullu itseni lisäksi, että tilaa kaapeliviihdettä Tampereella ja sekös pilaa hienon kalliin samuliedellman mainoskampanjan. Se että näin pilataan puskaradiota apuna käyttäen koko elisaviihteen maine ei voi olla se mitä Elisa haluaa. Kai teilläkin on esimiehet ja joku on vastuussa siitä missä mennään?

Ymmärrän, että kiukuttaa, mutta kiukkuaan on täysin turha purkaa meihin...


Toivon että välitätte kuitenkin näitä asioita Elisalle päin? Toivottavasti. Ja hyvä että on edes joku kenelle kiukkuilla koska puhelimella ei tahdo päästä läpi tekniseen tukeen.  😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Mutta mistäs me se tiedetään, että olette vapaa-ajalla töissä. Nimimerkin takana lukee vain Elisa ja tekninen tuki. Jos itse maksaisit Soneralle 39e kuukaudessa toimimattomasta nettiliittymästä eikä Soneralta tulisi minkäänlaista kommenttia asiasta, niin varmaan olisi sinullakin herne nenässä. Ei ole kivaa ajaa vuokra-autolla jonka ikkunat menee sumeaksi satunnaisin väliajoin. Jos olet kunnolla nettiriippuvainen, niin se on lähes sama jos vedet tai sähkö pistettäisiin poikki kun netti pätkii. Ja jos näistä vioista on jotain hajua, että mistä ne johtuvat ja saako niitä yleensä edes korjatuksi niin siitä pitäisi vähintään ilmoittaa asianomaisille ja antaa mahdollisesti vielä korvausta toimimattomasta palvelusta. Itse odottelen edelleen mielenkiinnolla koska teidän markkinaosasto päättää sulkea koko tämän palstan. Näitä valituksia lukiessa tuskin kukaan on niin hullu itseni lisäksi, että tilaa kaapeliviihdettä Tampereella ja sekös pilaa hienon kalliin samuliedellman mainoskampanjan. Se että näin pilataan puskaradiota apuna käyttäen koko elisaviihteen maine ei voi olla se mitä Elisa haluaa. Kai teilläkin on esimiehet ja joku on vastuussa siitä missä mennään?


Jep, ymmärrettävää. Hyvitysten saaminen vikatilanteissa edellyttää, että asiakas ilmoittaa häiriöstä häiriöilmoituksiin sen huomattuaan, jolloin häiriöstä tehdään häiriöilmoitus. Tämän perusteella häiriö voidaan asiakaskohtaisesti vahvistaa ja katsoa hyvitykset sen mukaisesti jos asiakas reklamoi. Valitettavasti sellaista laskutusjärjestelmää ei ole olemassa, joka osaisi automaattisesti katsoa onko tilaajalla ollut ongelmia ja kompensoida laskua sen mukaan.



Ymmärrän, että kiukuttaa, mutta kiukkuaan on täysin turha purkaa meihin...


Toivon että välitätte kuitenkin näitä asioita Elisalle päin? Toivottavasti. Ja hyvä että on edes joku kenelle kiukkuilla koska puhelimella ei tahdo päästä läpi tekniseen tukeen.  ;D


Välitetään tottakai, siinä mielessä ongelmista ilmoittaminen täällä Palstalla ei mene hukkaan.
Olisi kyllä äärimmäisen hermoja rentouttavaa, jos saisitte homman toimimaan heti pian nyt. Yritin tuossa vakuutusasioita hoitaa netin kautta ja se on kyllä varsin saatanallista, kun modeemi pätkäisee juuri sopivassa kohtaa. Hatutuksen määrää voi tuskin sanoin kuvailla, kun ensin on iskenyt sivustolle ties mihin kysymyksiin vastauksia ja sitten yhteys sanoo poks.

edit: katkoksia (Tampere/Tammela) (näkee hyvin ircin logeista) 24.01.2010:
* Disconnected
* Disconnected
* Disconnected
Tampere/Lentävänniemi
Katkokset 24.1.2010: 7:50, 8:25, 10:50, 11:50, 12:20, 12:30, 12:40, 13:05, 13:40, 14:05, 14:35, 14:45, 16:00 yht 13kpl.
ja joka kerta virrat pois.. alkaa käymään jo työstä :D

katselen tallenteita saunalahden 3g gsm netillä ku on nopeampi kuin tää "100meganen" 😃
Ja Lielahdessa (piti kirjoitaa 6, mutta kun kirjoitin tätä niin pätkäisi yhteyden taas) 7 kertaa viimeisen tunnin sisään. Tämä alkaa olla jo käyttökelvottoman rajamailla ja harkitsen vakavasti sopimukseni purkamista jos asialle ei pikaisesti tehdä jotain.
Herwoodissakin pätkii vähän väliä, eikä auta muu kuin virrat pois modeemista ja taas toimii hetken aikaa... Tarvii alkaa tekeen jokapäivä vikailmotuksia ja alkaa vaatimaan ilmasta kk-maksua ku ei laitteet fudaa kunnolla...

EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Linnainmaalla toimii sujuvasti, tänään pätkäissyt kerran. Edellisen kerran taisi olla torstai tai perjantai kun pätkäisi. Aiemmin pätki enemmän mutta jotain ilmeisesti on saatu fiksattua kun toimii jo aika sujuvasti.
Joo samaa pätkimistä täällä Hyhkyssäkin. Tuossa joskus kahden maissa netin käyttäminen oli melkeinpä mahdotonta. Yhteys katkesi muutaman minuutin välein. Nyt illasta kuitenkin on toiminut ilman katkoja.

Viikon verran Viihteen käyttöä takana, ja tällaiseen palveluun ei kyllä voi tyytyväinen olla. Toivottavasti vika saadaan korjattua pikaisesti.

Herwoodissakin pätkii vähän väliä, eikä auta muu kuin virrat pois modeemista ja taas toimii hetken aikaa... Tarvii alkaa tekeen jokapäivä vikailmotuksia ja alkaa vaatimaan ilmasta kk-maksua ku ei laitteet fudaa kunnolla...

EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???

Jaaha. Jos modeemissa vika, niin pitääköhän tätä modeemin vaihtoa vasiten pyytää vai lähettävätkö automaattisesti uuden? Varmaan menee pyytämiseksi?  ???
Samaa ongelmaa Atalassa, joskus menee jumiin jatkuvasti, joskus vain kerra pari päivässä. näyttää että yhteys pitäs olla päällä, mutta ei pelaa netti.

Herwoodissakin pätkii vähän väliä, eikä auta muu kuin virrat pois modeemista ja taas toimii hetken aikaa... Tarvii alkaa tekeen jokapäivä vikailmotuksia ja alkaa vaatimaan ilmasta kk-maksua ku ei laitteet fudaa kunnolla...

EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???


Teitkö puhelimen kautta vikailmoituksen? Jos teit ilmoituksen puhelimitse, niin mihin numeroon soitit? Olen tehnyt vikailmoitusta netin häiriöilmoituksen kautta ja näyttää, että sitä kautta homma ei etene ja siellä ollaan ihan kahvilla koko asian suhteen...

Netin kautta, kun tekee häiriöilmoitusta tähän asiaan liittyen, niin sieltä ei näytä löytyvän edes sopivaa vaihtoehtoa liittyen viihde-kaapelimodeemiin. Jos valitsee ensin Elisa Viihde ja sitten Häiriöilmotus, niin seuraavassa kohdassa on valittavana vain ADSL, Tietoturvapalvelu tai Digiboksi. Valitsin häiriöilmoitukseen vaihtoehdon "Elisa Laajakaista Heti (Kaapelimodeemi)" ja häiriöilmoitus on varmaan nyt mennyt ihan väärälle osastolle..

Herwoodissakin pätkii vähän väliä, eikä auta muu kuin virrat pois modeemista ja taas toimii hetken aikaa... Tarvii alkaa tekeen jokapäivä vikailmotuksia ja alkaa vaatimaan ilmasta kk-maksua ku ei laitteet fudaa kunnolla...

EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???


Pitääpäs TAAS soittaa elisalle.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???


Oikaisu tähän. Tässä on mennyt puhelun vastaanottaneella henkilöllä todennäköisesti asiat ristiin. Mitään muuta uutta konfiguraatiota tai firmwarea ei ole, kuin tuo joka kaikissa Viihde-kaapelimodeemeissa on tälläkin hetkellä käytössä. Tässä lienee sekoitettu tuo kuvio, että modeemit nykyään esipäivitetään nykyiseen tuotanto-firmwareen Elisan varastolla ennen postittamista asiakkaalle, koska laitteessa oletuksena (ennen verkkoon pääsemistä) olleessa laitevalmistajan omassa firmwaressa esiintyi taajuushakuongelmia ja taajuuksia jouduttiin syöttämään laitteeseen käsin.

En usko modeemin vaihtamisesta olevan hyötyä, jos ongelmana on tuo monia käyttäjiä riivaama yhteyden pätkiminen satunnaisesti lyhyeksi ajaksi. Sen osalta kyseessä on ongelma verkossa.


EDIT: tein juuri vikailmoituksen ko. asiasta... Lähettävät uuden modeemin jossa on joku uus configuraatio minkä johdosta pitäis toimia, sano myös sellasta et digiboksiin tulee kohta joku uusi iso päivitys ja postissa jossain vaihees uus kaukosäädin... ???


Oikaisu tähän. Tässä on mennyt puhelun vastaanottaneella henkilöllä todennäköisesti asiat ristiin. Mitään muuta uutta konfiguraatiota tai firmwarea ei ole, kuin tuo joka kaikissa Viihde-kaapelimodeemeissa on tälläkin hetkellä käytössä. Tässä lienee sekoitettu tuo kuvio, että modeemit nykyään esipäivitetään nykyiseen tuotanto-firmwareen Elisan varastolla ennen postittamista asiakkaalle, koska laitteessa oletuksena (ennen verkkoon pääsemistä) olleessa laitevalmistajan omassa firmwaressa esiintyi taajuushakuongelmia ja taajuuksia jouduttiin syöttämään laitteeseen käsin.

En usko modeemin vaihtamisesta olevan hyötyä, jos ongelmana on tuo monia käyttäjiä riivaama yhteyden pätkiminen satunnaisesti lyhyeksi ajaksi. Sen osalta kyseessä on ongelma verkossa.


No sittehän tämä kertoo jotain elisan häiriöilmoituksen vastaanottajan ammattitaidoista arvioida vika... Mutta hyvä kun täälä sanotaan eri asioita mitä teknisessätuessa..... ei voi muuta sanoo kun p****n myivät...... tarvii tehä uus häiriöilmotus....     Puhelimella tein vikailmoituksen....Vikapalvelu

050 960 600 (pvm/mpm)*

Häiriöilmoitukset ja ilmoitukset kadonneista laitteista 24 h.
En usko modeemin vaihtamisesta olevan hyötyä, jos ongelmana on tuo monia käyttäjiä riivaama yhteyden pätkiminen satunnaisesti lyhyeksi ajaksi. Sen osalta kyseessä on ongelma verkossa.


Tarkennusta vielä asiaan sen verran, että tämä Tampereen aluella oleva ongelma ei ole mitään YHTEYDEN PÄTKIMISTÄ SATUNNAISESTI LYHYEKSI AJAKSI.. Yhteys ei mitenkään pätki vaan se katkeaa kokonaan. Ja myöskään ei voida puhua mistään pätkimisestä, koska yhteys ei palaudu itsestään vaan yhteys palautuu ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistyksellä.

Tällainen vika on todella raivostuttava, koska se estää kaikenlaisen tekemisen, jossa vaaditaan jatkuvaa nettiyhteyttä (esim. kaikenlaiset nettipelit). Eilen illakin yritin pelata nettipokeria ja klo 21-23 välisenä aikana yhteys katkesi 6 kertaa ja yhteyden sai palautettua ainoastaan modeemin virtajohdon irroittamalla. Esim nettipelin pelaaminen on täysin mahdotonta, jos välillä pitäisi peliohjaimesta irroittaa ja käydä virtajohtoa irroittelemassa.. Jos kyse olisikin lyhyistä muutaman sekunnin katkoksista (joista modeemi palautuu itsestään), niin ne voisin vielä hyväksyäkin.

Meillä töissäkin juteltiin aamulla asiasta ja neljällä muulla (kaikki asuvat eri puolella Tamperetta) on samanlaista ongelmaa Viihde-kaapelimodeemiyhteyden kanssa, joten en myöskään enää usko Gronerin puhetta, että ongelmaa olisi vaan "muutamilla käyttäjillä"

Tein asiasta häiriöilmoituksenkin, mutta sieltä tulleesta sähköpostiviestistä huomasi, että tämän asian suhteen ollaan ihan pihalla. Sieltä ovat heti vaan lähettämässä jotain asentajaa tarkistamaan talon ulkopuolisia linjoja. Veikkaan, että linjoissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, koska koko joulukuun ajan yhteys toimi ihan hyvin. Vika löytyy todennäköisesti tuosta kaapelimodeemista, joka jostain syystä jumiutuu ja nettiyhteys katkeaa.

Groner, voisitko ystävällisesti viedä tätä asiaa kunnolla eteenpäin siellä talon sisällä?? Kun nyt näyttää siltä, että tuon häiriöilmoituksen kautta ei ole apua tulossa.

En usko modeemin vaihtamisesta olevan hyötyä, jos ongelmana on tuo monia käyttäjiä riivaama yhteyden pätkiminen satunnaisesti lyhyeksi ajaksi. Sen osalta kyseessä on ongelma verkossa.


Tarkennusta vielä asiaan sen verran, että tämä Tampereen aluella oleva ongelma ei ole mitään YHTEYDEN PÄTKIMISTÄ SATUNNAISESTI LYHYEKSI AJAKSI.. Yhteys ei mitenkään pätki vaan se katkeaa kokonaan. Ja myöskään ei voida puhua mistään pätkimisestä, koska yhteys ei palaudu itsestään vaan yhteys palautuu ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistyksellä.

Tällainen vika on todella raivostuttava, koska se estää kaikenlaisen tekemisen, jossa vaaditaan jatkuvaa nettiyhteyttä (esim. kaikenlaiset nettipelit). Eilen illakin yritin pelata nettipokeria ja klo 21-23 välisenä aikana yhteys katkesi 6 kertaa ja yhteyden sai palautettua ainoastaan modeemin virtajohdon irroittamalla. Esim nettipelin pelaaminen on täysin mahdotonta, jos välillä pitäisi peliohjaimesta irroittaa ja käydä virtajohtoa irroittelemassa.. Jos kyse olisikin lyhyistä muutaman sekunnin katkoksista (joista modeemi palautuu itsestään), niin ne voisin vielä hyväksyäkin.

Meillä töissäkin juteltiin aamulla asiasta ja neljällä muulla (kaikki asuvat eri puolella Tamperetta) on samanlaista ongelmaa Viihde-kaapelimodeemiyhteyden kanssa, joten en myöskään enää usko Gronerin puhetta, että ongelmaa olisi vaan "muutamilla käyttäjillä"

Tein asiasta häiriöilmoituksenkin, mutta sieltä tulleesta sähköpostiviestistä huomasi, että tämän asian suhteen ollaan ihan pihalla. Sieltä ovat heti vaan lähettämässä jotain asentajaa tarkistamaan talon ulkopuolisia linjoja. Veikkaan, että linjoissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, koska koko joulukuun ajan yhteys toimi ihan hyvin. Vika löytyy todennäköisesti tuosta kaapelimodeemista, joka jostain syystä jumiutuu ja nettiyhteys katkeaa.

Groner, voisitko ystävällisesti viedä tätä asiaa kunnolla eteenpäin siellä talon sisällä?? Kun nyt näyttää siltä, että tuon häiriöilmoituksen kautta ei ole apua tulossa.


Jep, samahomma mulla että yhteys toimi joulukuun moitteettomasti, ongelmat alkoivat vasta tammikuussa...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Keräsin Palstan kaikki "kaapelimodeemi pätkii" -ketjut nippuun ja laitoin tietoa menemään eteenpäin viankorjaukseemme ja verkonsuunnitteluumme.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Tein asiasta häiriöilmoituksenkin, mutta sieltä tulleesta sähköpostiviestistä huomasi, että tämän asian suhteen ollaan ihan pihalla. Sieltä ovat heti vaan lähettämässä jotain asentajaa tarkistamaan talon ulkopuolisia linjoja. Veikkaan, että linjoissa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, koska koko joulukuun ajan yhteys toimi ihan hyvin. Vika löytyy todennäköisesti tuosta kaapelimodeemista, joka jostain syystä jumiutuu ja nettiyhteys katkeaa.


Minulla taasen on vähän ongelmaisemman joulukuun jälkeen toiminut tammikuussa yhteys yllättävän hyvin. Tosin tammikuussa on alkanut tuo yhteyden "pysähtyminen" joka korjaantuu bootilla mutta sitä tapahtuu vain muutaman kerran per viikko, ei jatkuvasti. Itäisellä Tampereella tämä siis.

Tarkennusta vielä asiaan sen verran, että tämä Tampereen aluella oleva ongelma ei ole mitään YHTEYDEN PÄTKIMISTÄ SATUNNAISESTI LYHYEKSI AJAKSI.. Yhteys ei mitenkään pätki vaan se katkeaa kokonaan. Ja myöskään ei voida puhua mistään pätkimisestä, koska yhteys ei palaudu itsestään vaan yhteys palautuu ainoastaan modeemin uudelleenkäynnistyksellä.


Jep, juuri näin. Meilläkin yhteys katkeaa melko säännöllisin väliajoin eikä palaudu itsekseen. Kerran vika korjaantui yön yli odottamalla, muilla kerroilla ratkaisu on ollut marssia modeemin luo ja vetää boksilta nirri pois hetkeksi. Meillä boottihippaa on onneksi leikitty vain noin joka toinen päivä.
SAMAA VIKAA RAHIKAISELLA!!

Herwoodissa kaapelimodeemi katkoo epäsäännöllisesti kokoajan. Vain sammuttamalla taas yheys. Viihdelaskun voisi maksaa jos olisi yhteys ja jotain syytä maksaa. Vanha 30/1 yhteys toimi kuin junan vessa. Tämä uusikin toimi vielä joulukuussa jolloin nopeus maks. n. 30/4. Nyt enää 15/4.
Minulle sanottiin asiakaspalvelussa myös että saan uuden modeemin jos nyt vielä hetken "kattelen". Soittele uudestaan parinpäivän päästä niin saat uuden laitteen, todettiin eilen sunnuntaina.
Pojan Xbox-live pelaamiset aivan kuralla tällä viihde-yhteydellä. Saiskohan vanhan liittymän käyttöön jotenkin? Netgear-modeemi on vielä tallella.
Itsellä täällä kalevan seudulla samaa ongelmaa. Katkeilu tuntuu olevan hyvin satunnaista. Välillä toimii pitkiäkin jaksoja (3-6h) ja sitten taas välillä on jaksoja että 15min. yhtenäistä verkonkäyttöä on jo juhlaa.

Pätkiminen alkoi alunperin jo joulukuun puolella (ensimmäiset 2 viikkoa Viihteen kanssa menivät täysin ongelmitta).
Tuolloin modeemi pätkäisi satunnaisesti 1-2 kertaa päivässä.

Tammikuun puolella pätkiminen alkoikin jo todenteolla. Modeemi tippui kirjaimellisesti linjoilta (osa valoista sammui ja "hallinnasta" ilmoitettiin "ranging in progress" jne.). Tein asiasta vikailmoituksen, mutta tästä ei seurannut mitään käytännön muutoksia palveluun (lukuunottamatta "vika korjattu tekstiviestiä")

No viikkoina 2-3 vika muutti hiukan muotoaan (oma elisa palvelussa oli mainintaa muutoksista tampereen alueella). Modeemi ei enää tippunut kirjaimellisesti linjoilta, vaan näytti hukkaavan oman ulkoisen ip-osoitteensa aina välillä. Sisäverkon puoli siis toimi täydellisesti, mutta ulkoverkon ip-osoite tuntui katoavan melko usein johonkin. "Virta pois, virta kiinni" toimenpide auttoi asiaan ilmeisesti DHCP leasen uusinnalla.

Nyt viimeiset 3-5 päivää ongelma on ollut ongelma se että purkki ei yksinkertaisesti enää kommunikoi ulkomaailmaan vaikka ip-osoite ei enää hukukkaan.Sisäverkosta päin kaapelimodeemi kuitenkin vastaa edelleen täysin normaalisti kaikkiin pyyntöihin. IP-osoitekkaan ei kaapelimodeemista näyttäisi enää hukkuvan, kaikki liikenne vain ulkomaailmaan pysähtyy kunnes laatikon käynnistää uudestaan.

Vaihtoehtoisesti jokaisessa tapauksessa on voinut odotella 30min - 10h jotta purkki palaa itsekseen linjoille. Nopeampaa on toki ollut uudelleenkäynnistäminen. Ongelma on selkeästi siis joko kaapelimodeemissa itsessään tai Elisan verkossa. Purkkia on tullut käytettyä niin Ethernetin kuin wlaninkin ylitse, mutta sama ongelma löytyy molemmilta puolilta.
Boksia on resetoitu, kokeiltu ilman T-liitintä, lyhyemmällä kaapelilla jne jne. mutta mikään näistä perinteisistä "vika on asiakkaan päässä" jutuista ei ole auttanut

Aikaisemmin ollut Saunalahden 100/5 kaapelimodeemi toimi kyllä täysin ongelmitta tässä osoitteessa. Nyt ihan arvailuja, mutta voisiko tuo "keskimmäinen" ongelma liittyä jollain tavalla esimerkiksi dhcp palvelimen ip-alueen täyttymiseen?

Nopeuspuoleen olen itse ollut ainakin ihan tyytyväinen. Toki ulospäin saisi päästä siihen neljän megan pintaan, mutta ~80/3,2 on ihan riittävä omaan käyttööni.

Olisiko teillä antaa jonkinlaista vastausta ongelmaan? Missä kohtaa välillä kaapelimodeemi - runkoroutteri ongelma majailee?
Tämä on kyllä aivan uskomattoman raivostuttavaa! Joulukuun puolella yhteys pätki toisinaan, joka oli jo kyllä ikävää, mutta tämä, että pätkiminen on säännöllistä eikä yhteys siitä itsekseen edes toivu on kerrassaan kestämätöntä. En voi todelllakaan päivystää kotona modeemin vieressä seuraavaa katkosta käsi valmiina boottaamaan modeemia. Hiukan kirpaisee maksaa tälläisestä palvelusta.

Koittakaa hyvät ihmiset korjata tämä nyt heti eikä joskus syssymmällä!

Osallistu keskusteluun