Vastattu

tv:n kuva pätkii

  • 28 maaliskuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 330 katselukerrat

Ostin eilen MIX S paketin.Kun nyt vähän olen katsellut sitä niin Animal Planet ja Etv pätkivät eli kuva pysähtyi eikä mitään tapahtunut. Sitten ohjelma jatkui ja pysähtyi silloin tällöin.Minulla on Netgemin musta boksi Zyxelin musta modeemi.Eikös nuo yli 500 sarjan kanavien data tule netin kautta?
terveisin
matti
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 28 maaliskuu 2018, 18:16

Langattoman verkon kanssa saattaa auttaa myös WLAN -kanavan vaihto. Ruuhkainen kanava voi aiheuttaa häiriöitä.

Jos ongelmia esiintyy myös langallisessa verkossa, on vika joko digiboksissa tai modeemissa. Näistä kahdesta epäilisin ensin digiboksia.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Juu.. Netin yli tulee nuo kanavat, niitä kutsutaan IPTV -kanaviksi.

Sitten muutama tarkentava kysymys:
- Onko tuo Netgem N7700 vai N7800? Tieto löytyy laitteen pohjasta.
- Onko digiboksi langallisessa vai langattomassa verkossa?
- Onko sinulla ADSL, VDSL vai kuitu -liittymä?
- Toimiiko esim. tallenteet normaalisti?

Ongelma saattaa aiheutua siitä, että kuvaa ei voida puskuroida riittävän tehokkaasti. Tästä syystä kuva (ja ääni) alkaa pätkimään ennemmin tai myöhemmin. Tilanne voi kulminoitua HD -kanavia katseltaessa.

Mikäli käytät digiboksia langattomassa verkossa, kannattaa kokeilla langallista verkkoa. Langaton verkko on altis häiriöille ja saattaa aiheuttaa kuvailemaasi ongelmaa. Joskus myös digiboksin ja modeemin resetointi auttaa asiassa. Jos sinulla on käytössä ADSL -yhteys, voi sekin huonolla tuurilla aiheuttaa mainitsemiasi ongelmia. Etenkin niissä tilanteissa kun verkossa on muutakin liikennettä, vaikkapa nettisurffailua tms.
boksi on Netgem 7700 ja se on VDSL-yhteys langattomassa verkossa.Tallenteissa on äärimmäisen harvoin katkoksia.Sinun perustelusi vaikuttivat aika selvältä.Ei tässä muuta kun yrittää vaihtaa välillä toiselle kanavalle kun modeemi on kaksikanavainen.Turha tässä on oikesti valittaa jollei ole valmis vetämään kaapelia boksista modeemiin.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
terveisin
matti
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Langattoman verkon kanssa saattaa auttaa myös WLAN -kanavan vaihto. Ruuhkainen kanava voi aiheuttaa häiriöitä.

Jos ongelmia esiintyy myös langallisessa verkossa, on vika joko digiboksissa tai modeemissa. Näistä kahdesta epäilisin ensin digiboksia.

Osallistu keskusteluun