Kysymys

tv.n netti yhteys

  • 24 helmikuu 2015
  • 38 kommenttia
  • 1034 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 16 kommenttia
tietokone saa yhteyden nettiin normaalisti modeemin kautta. mutta tv vain modeemiin asti, jonka jälkeen käskee ottaa yhteyden palvelun tarjoajaan. mitä tehdä? toiminut pari vuotta normaalisti, mutta nyt pätkäs..

38 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Alkuun kannattaa resetoida modeemi. Se onnistuu modeemin takana olevasta reset-painikkeesta. Nappia täytyy pitää pohjassa noin 15 sekuntia, kun laitteessa on virrat päällä. Etupaneelin valot välkähtävät/sammuvat, kun resetointi on onnistunut.

Jos yhteys ei vieläkään toimi, lisää asiakasnumerosi tietoihisi, kirjaa tänne mitä valoja modeemissa palaa, ja meikäläinen vilkaisee linjaasi tarkemmin 🙂
ok. ilmottelen kohta kuinka kävi.
painoin kynällä n.10s ja valot välähti. tv ei alkanut toimimaan, kone toimii edelleen.

modeemissa palaa: power lan1 adsl maapallo ja wlan vilkkuu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Valojen perusteella nettiyhteys olisi modeemille asti. Jos koneessa toimii netti, on ongelma modeemin ja television välillä. Kannattaa kokeilla vaihtaa verkkojohtoa ja kokeilla johtoa myös toisessa LAN-portissa 🙂
modeemista menee piuha digiboxii ja boxist hdmi töllöö.. tv. löytää modeemin kyllä, mutta ei pääse nettiin asti? mitä vaihtelen ja mihin?
ei toimi lan2.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ihan ensimmäinen asia, joka tulee minulle mieleen, onko kyse digiboksin internet-yhteydestä vaiko television internet-yhteydestä?

Jos kyse on siitä, että digiboksi ei mene internettiin, tällöin sinun tulee sekä kokeilla vaihtaa digiboksin ja modeemin välillä oleva kaapeli (siltä varalta että käyttämäsi kaapeli on viallinen) ja/tai kokeilla laittaa kaapeli modeemin päässä toiseen porttiin (jos nyt sattuisi, että modeemissa on viallinen portti tai jotain).

Jos kyse on siitä, että sinulla on Smart-TV, joka on yhteydessä internettiin, ilmeisesti käytät sitä WLAN-yhteyden yli, koska sinulla ei mene johtoa modeemista suoraan televisioon. Tässä tapauksessa tarkistaisin television WLAN-asetukset ja/tai koittaisin yhdistää television modeemiin kiinteällä kaapelilla.

Lisäksi ihmettelen sitä, että sinulla palaa vain yksi Lan-valo modeemissa, jos sinulla on kytketty modeemiin sekä televisio/digiboksi että tietokoneesi. Tuolloinhan siinä pitäisi palaa kaksi valoa, paitsi jos jokin laitteista on sammutettu tai käytttää WLANia.
digiboxi toimii normaalisti ja tv löytää koti175 normaalisti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • En tuolla asiakasnumerollasi löytänyt tietoja, mikä on profiilissasi. Tarkistaisitko sen vielä? Kokeiletko nyt katsoa digiboksin kautta ja nimenomaan tämä digiboksin nettiyhteys ei toimi? Minkä ilmoituksen digiboksi antaa?
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Ymmärsin, että ongelma ei liity digiboksiin vaan televisio ei saa internet-yhteyttä ja ilmeisesti televisio on yhteydessä modeemiin WLAN-yhteydellä.
    modeemissa ainoastaan digiboxi. muut wlan, toiminut tähän asti.
    kyllä juuri näin. ja tv löytää kyllä wlan kautta modeemin..
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kannattaa kokeilla kytkeä tuo televisio suoraan kaapelilla modeemille 🙂 Onko sulla muita laitteita kytkettynä langattomasti? Toimivatko ne?
    läppäri ja puhelin toimii kokoajan langattomasti.
    tv nyt yhdistetty modeemiin kiinteästi ja löytää modeemin niinkuin langattomastikin, mutta vaikka verkko on määritetty niin internet yhteyttä ei ole vaikka kaikki muut laitteet toimii..
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Jos läppäri ja puhelin toimii, vika on todennäköisesti televisiossa.

    Jos töllö näkee modeemin, mutta ei saa yhteyttä internetiin, se voisi viitata siihen, että olet vaihtanut WLAN-salasanan tai salasana on korruptoitunut televisiossa. Kannattaa kokeilla syöttää se uudestaan.

    Seuraavaksi koittaisin laittaa television johdolla modeemiin, jos televisiossa on Ethernet-liitin.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Okei, ei auttanut
    ja salasana laitettu uudestaan..
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Oletko muuttanut lähiaikoina jotain modeemin asetuksista? Jos et, vika tuskin on modeemin päässä.

    Tässä tilanteessa pitäisin television kaapelilla kiinni modeemissa ja lähtisin käymään läpi television internet-asetuksia. Kovin vaikea antaa kovin täsmällisiä ohjeita.
    mitään asetuksia ei ole muutettu, moodeemista tai tv.stä. yht äkkiä töllössä ei vaan netti toimi vaikka löytää modeemin.

    tv.ssä lukee: yhdistetty verkkoon, mutta ei internettiin. Verkko on määritetty, mutta internet yhteyttä ei ole. ota yhteyttä internet palveluntarjoajaan internetin käyttöä varten.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Onko televisiossasi internet-selainta? Saako se yhteyden www.google.fi sivulle?
    suostu avaa google.fi ja nyt ottaa yhteyttä läppäriin?
    google ja iltalehti aukes. mutta areena ja youtube kuvakkeista ei?

    mikäköhän mul menee nyt metsään?
    Käyttäjätaso 7
    aapuva kirjoitti:
    google ja iltalehti aukes. mutta areena ja youtube kuvakkeista ei?

    mikäköhän mul menee nyt metsään?

    Vaikuttaisi siltä , että nimipalvelussa (DNS) on jotakin häikkää.

    Jos mahdollista , niin kokeile vaihtaa nimipalvelinasetukset esim. Googlen palvelimiin.

    Primary 8.8.8.8

    Secundary 8.8.4.4
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Itselläni tulee mieleen sellainen, että nuo "kuvakkeet" ovat linkkejä jonnekin television valmistajan palveluun, joka on tilapäisesti poissa käytöstä esimerkiksi jonkin vian johdosta. Tämä selittäisi sen, että televisio käynnistyessään yrittää ottaa yhteyttä valmistajan palveluun ja koska ei onnistu, väittää että koko internet on poissa päältä.

    Testaisin tätä vielä siten, että ottaisin television internet selaimella yhteyden www.youtube.com osoitteeseen. Jos television selain saa yhteyden Youtubeen, tällöin vika tuskin on DSN palvelussa.

    Osallistu keskusteluun