Tvilo-sovellus

  • 13 helmikuu 2017
  • 30 kommenttia
  • 1548 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Ajattelin jakaa teidän kanssa tämän hetkisen tilanteen sovelluksen julkaisussa. Olemme lähettäneet sovelluksen Applelle hyväksytettäväksi sovelluskauppaan. Tämä on pakollinen prosessi kaikille uusille sovelluksille ja sovelluspäivityksille. Uusien sovellusten tapauksessa Apple katselmoi sovellukset ja sen sisällöt erityisen huolellisesti.

Sovellus on ollut nyt Applen katselmoinnissa viime torstaista lähtien. Seuraamme tilannetta ja pidämme teidät ajan tasalla sen kehittymisen suhteen.

Kun Apple saa valmiiksi sovelluksen katselmoinnin, julkaisemme sen ja ohjeistamme tänne miten saatte sen käyttöönne.

30 kommenttia

Edellinen oman appsin hyväksyntä otti 13 päivää...
Käyttäjätaso 1
On tosiaan aika hitaalla tämä hyväksyntä tällä hetkellä. Lisäksi olemme saaneet jo toistamiseen muutos- tai lisätietopyyntöjä Applen suunnalta. Tämän vuoksi halusimme avata mahdollisuuden tutustua sovellukseen TestFlightin kautta.
Käyttäjätaso 1
Pieni päivitys sovelluksen julkaisuprosessiin:

Apple on ottanut sovelluksen julkaisun jälleen käsittelyyn viime perjantaina. On siis odotettavissa että lähipäivien aikana saamme tietää joko tällä kertaa he hyväksyisivät sen jakeluun. Ilmoitamme siis pikimmiten kun tieto meille saapuu.

Hyvää alkanutta viikkoa koko ryhmälle! 🙂
Tämä homma meni nyt mun osaltani vähän hassusti sitten, koska sovellusta ei vieläkään ole tullut, enkä ole Test Flight hommaan halunnut lähteä mukaan. Sen ohjeistus vaikuttaa turhan sekavalta ja epämääräiseltä.

Sitten kävi vielä siten, että kun olin hankkimassa uutta iPhonea, voitinkin Elisan kilpailusta Android-puhelimen, ja Tviloa ei näemmä ole sille saatavissa lainkaan. Nyt olen siirtymässä sen käyttöön, ja yritän myydä iPhonen pois enkä sitä enää edes käytä. Eli minusta ei taida oikein nyt olla hyötyä tässä hommassa. Jos haluatte poistaa multa oikeudet täältä palstalta, se on ihan ok.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tämä homma meni nyt mun osaltani vähän hassusti sitten, koska sovellusta ei vieläkään ole tullut, enkä ole Test Flight hommaan halunnut lähteä mukaan. Sen ohjeistus vaikuttaa turhan sekavalta ja epämääräiseltä.

Sitten kävi vielä siten, että kun olin hankkimassa uutta iPhonea, voitinkin Elisan kilpailusta Android-puhelimen, ja Tviloa ei näemmä ole sille saatavissa lainkaan. Nyt olen siirtymässä sen käyttöön, ja yritän myydä iPhonen pois enkä sitä enää edes käytä. Eli minusta ei taida oikein nyt olla hyötyä tässä hommassa. Jos haluatte poistaa multa oikeudet täältä palstalta, se on ihan ok.


Harmi juttu, mutta ihan ymmärrettävää toki. 🙂 Tässä vaiheessa testailulennot ja testit tehdään tosiaan iPhonella. Kiitokset kuitenkin kiinnostuksesta ja onnea matkaan uuden Androidin kanssa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki



No niin, nyt olisi Tvilo vihdoin App Storessa 🙂 Alla ohjeet, joilla pääsette käyntiin testaamisessa.

Lataa Tvilo App Storesta


  • Siirry App Storeen ja lataa Tvilo: https://appsto.re/fi/jEyngb.i
  • Kirjaudu Google- tai Facebook-tunnuksella ja aktivoimme palvelun käyttöösi maksutta. Aktivointi tapahtuu viiveellä, joten älä huolestu, vaikka maksuttomuus ei heti näkyisi. Koska aktivoimme sinulle palvelun käyttöön maksutta, niin ethän klikkaa sovelluksen Aloita maksuton kuukausi -painiketta.
  • Jos haluat testata tunnistautumatta tai sinulla ei ole Google- tai Facebook-tunnuksia, laita sähköposti osoitteeseen palsta.yllapito@elisa.fi. Lähetämme sinulle koodin, jolla saat palvelun maksutta myös anonyymina tai muulla sähköpostiosoitteella.
  • Ja ei kun testaamaan! 🙂
Huomioikaa, että mikäli ehditte testailla Tviloa jo Testflightin kautta, asennettu sovellus on hyvä ensin poistaa puhelimesta, ennen kuin lataatte varsinaisen sovelluksen App Storesta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuli ehkä innostuneena ymmärrettyä ohjeet väärin, kun heti Google-tunnuksella kirjautumisen jälkeen tuli valittua se ilmaiskuukausi käyttöön. Pystyyhän sitä toki noinkin testata yhtä hyvin, piti vaan saman tien käydä tilaus perumassa, ettei kuukauden kuluttua ala varsinainen laskutus.

Eli jos siis oli tarkoitus, etteivät testaajat kuluta tuota kaikille (?) tarjolla olevaa ilmaiskuukautta (joka oli käyttöliittymässä heti tarjolla), sen voisi vääntää rautalangasta noihin ohjeisiin kaltaisiani hätähousuja varten. 😛
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Huomattiin myös täällä päässä, että moni rekisteröityneistä ehti tilaamaan sovelluksen jo Applen kautta ennen kuin ehdittiin aktivoimaan testitilausta noille tunnuksille. Kuten TT-2k:kin sanoi, niin tuossa kannattaa huomata, että jos sovelluksen tilaa tuon virallisen in-app oston kautta, niin se alkaa ensimmäisen kuukauden jälkeen maksamaan jos sitä ei käy itse perumassa. Tuohon Applen laskutukseen emme pysty tietääkseni Elisan päässä vaikuttamaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Eli jos siis oli tarkoitus, etteivät testaajat kuluta tuota kaikille (?) tarjolla olevaa ilmaiskuukautta (joka oli käyttöliittymässä heti tarjolla), sen voisi vääntää rautalangasta noihin ohjeisiin kaltaisiani hätähousuja varten. :P


Jeps. Hyvä nosto, lisäsin tämän nyt vielä jälkikäteen tuohon yllä olevaan ohjeeseen. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Jeps. Hyvä nosto, lisäsin tämän nyt vielä jälkikäteen tuohon yllä olevaan ohjeeseen. :)
Kiitos. Vielä kun typon tuosta "Aloita maksun kuukausi -painiketta" -kohdasta korjaa, niin hyvä tulee. 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Jeps. Hyvä nosto, lisäsin tämän nyt vielä jälkikäteen tuohon yllä olevaan ohjeeseen. :)
Kiitos. Vielä kun typon tuosta "Aloita maksun kuukausi -painiketta" -kohdasta korjaa, niin hyvä tulee. :D


😃 Näin siinä käy, kun aamusilmillä yrittää liian nopeita peliliikkeitä tehdä!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Viikon verran tässä sovellusta käyttäneenä voisi olla palautteen aika. Havainnot ovat olleet pääosin erittäin myönteisiä ja ne pari pientä parannusehdotusta on täällä taidettu jo aiemmin mainitakin. Eli kun ohjelmissa näytetään ne kategoriat, voisi olla kiva jos niitä täppäämällä saisi suoraan filtteröityä esiin muutkin saman kategorian ohjelmat.

Toinen toive on YouTube-tyylinen esim. 10/20/30 sekunnin pikahyppäykset eteen ja taakse ruudun oikeaa/vasenta laitaa tuplatäppäämällä.

Teknisesti toiminta on ollut moitteetonta niin iPhone 6S:n ruudulta katsottuna kuin Chromecastillekin heitettynä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Huonosti dokumentoitu ominaisuus vai testaajille löydettäväksi jätetty käytettävyysjuttu: kuvan oikeaa laitaa vertikaalisesti hivelemällä saa säädettyä äänenvoimakkuutta, kun taas vasemmasta laidasta voi muuttaa videon toistonopeutta. :)

Aivan sattumalta nuo hoksasin, enkä muista, että noista olisi aiemmin ollut mainintaa. Käyttöliitttymäkään ei noista varsinaisesti mitään vihjettä tarjoa.
Kun mä nyt olen mennyt painamaan sitä "aloita maksuton kuukausi" painiketta niin mitä mä teen?
Kun mä nyt olen mennyt painamaan sitä "aloita maksuton kuukausi" painiketta niin mitä mä teen?

tilasitko siis palvelun tuon kautta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Mikäli vahingossa tilasit tuon maksullisen tilauksen ilmaiskuukauden, niin sen peruuttaminen onnistuu App Storen tilausten hallinnointivalikosta. Näillä ohjeilla pitäisi onnistua 🙂 https://support.apple.com/fi-fi/HT202039

Tilausta ei tosiaan tarvitse itse tehdä, vaan aktivoimme manuaalisesti testaajille maksuttomat tilausjaksot käyttöön testauksen ajaksi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tilausta ei tosiaan tarvitse itse tehdä, vaan aktivoimme manuaalisesti testaajille maksuttomat tilausjaksot käyttöön testauksen ajaksi.

Tuo vahingossa tilattu ilmaiskuukausi päättyi, mutta sovelluksessa on edelleen Tilaa 0€/kk -painike. Toista maksutonta kuukautta siitä ei sentään saanut, vaan oli 6,99 euroa vaatimassa.

Joka tapauksessa raportoisin tuon harhaanjohtavan painikkeen näkymisen vielä tässä vaiheessa bugina. Samalla kyselisin, olisiko tässä vaiheessa mahdollista saada lisää testausaikaa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki

Tilausta ei tosiaan tarvitse itse tehdä, vaan aktivoimme manuaalisesti testaajille maksuttomat tilausjaksot käyttöön testauksen ajaksi.

Tuo vahingossa tilattu ilmaiskuukausi päättyi, mutta sovelluksessa on edelleen Tilaa 0€/kk -painike. Toista maksutonta kuukautta siitä ei sentään saanut, vaan oli 6,99 euroa vaatimassa.

Joka tapauksessa raportoisin tuon harhaanjohtavan painikkeen näkymisen vielä tässä vaiheessa bugina. Samalla kyselisin, olisiko tässä vaiheessa mahdollista saada lisää testausaikaa?


Jos kirjauduit/kirjaudut sovellukseen Google-tunnuksella, niin heittäisitkö minulle tuon Google-tunnuksesi yksityisviestillä? Pistän sen meillä eteenpäin, niin katsotaan jos vielä saisimme sinulle tuon ilmaistilauksen käsin päälle 🙂
Voi olla väärässä ketjussa, mutta viimeisemmän IOS päivityksen jälkeen Tvilo lakkasi toimimasta. Herjana on, että verkkoyhteyttä ei ole.

IOS:n asetuksissa Tvilon kohdalla mobiilidata on sallittu, tosin Tvilo ei toimi wlan-verkossakaan.

Olen päivittänyt kaikki testflight version, kaikissa sama ongelma.
Voi olla väärässä ketjussa, mutta viimeisemmän IOS päivityksen jälkeen Tvilo lakkasi toimimasta. Herjana on, että verkkoyhteyttä ei ole.

IOS:n asetuksissa Tvilon kohdalla mobiilidata on sallittu, tosin Tvilo ei toimi wlan-verkossakaan.

Olen päivittänyt kaikki testflight version, kaikissa sama ongelma.


Moro,

Tenttaanpa hieman asiaan liittyen. Aiempi asennus oli varmaankin versionumerolla 1.0.1 ja Testflightin kautta?

Olitko aiemmin käyttänyt Tviloa Google- vai Facebook-kirjautuneena käyttäjänä, vai ns. anonyyminä?

Olitko ikinä aiemmin ostanut Tviloa (eli painanut "Tilaa ..." nappia) vai onko tilaus ollut muuten voimassa?

Kun avasit päivityksen jälkeen Tvilon, niin latautuiko sarjalistaa lainkaan, vai pysyikö sarjanäkymä tyhjänä ja alareunassa näkyi verkkovirheviesti ("Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja yritä hetken kuluttua uudelleen.")?

Muistatko näkyikö päivityksen jälkeen Tviloa avatessa splash screen (lapsi leikkii saippuakuplilla tjsp) vai aukesiko sarjalista heti?

Sitten perinteinen temppu, onko Tvilo-asennuksen poistaminen ja uudelleenasentaminen auttanut?
Voi olla väärässä ketjussa, mutta viimeisemmän IOS päivityksen jälkeen Tvilo lakkasi toimimasta. Herjana on, että verkkoyhteyttä ei ole.

IOS:n asetuksissa Tvilon kohdalla mobiilidata on sallittu, tosin Tvilo ei toimi wlan-verkossakaan.

Olen päivittänyt kaikki testflight version, kaikissa sama ongelma.


Moro,

Tenttaanpa hieman asiaan liittyen. Aiempi asennus oli varmaankin versionumerolla 1.0.1 ja Testflightin kautta?



Kaikki asennukset Testflightin kautta, versiota en muista.


Olitko aiemmin käyttänyt Tviloa Google- vai Facebook-kirjautuneena käyttäjänä, vai ns. anonyyminä?


Google-kirjautuneena

Olitko ikinä aiemmin ostanut Tviloa (eli painanut "Tilaa ..." nappia) vai onko tilaus ollut muuten voimassa?


En ole painanut Tilaa-nappia, tilaus on laitettu päälle teidän toimestanne


Kun avasit päivityksen jälkeen Tvilon, niin latautuiko sarjalistaa lainkaan, vai pysyikö sarjanäkymä tyhjänä ja alareunassa näkyi verkkovirheviesti ("Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja yritä hetken kuluttua uudelleen.")?


Sarjanäkymä pysyy tyhjänä ja ilmoitus on alareunassa



Muistatko näkyikö päivityksen jälkeen Tviloa avatessa splash screen (lapsi leikkii saippuakuplilla tjsp) vai aukesiko sarjalista heti?


Päivityksen jälkeen ennen poistamista ja uudelleen asennusta ei näkynyt splash screeniä, ja sarjalista siis tyhjä.



Sitten perinteinen temppu, onko Tvilo-asennuksen poistaminen ja uudelleenasentaminen auttanut?


Poiston ja uudelleenasennuksen jälkeen tuli splash screen näkyviin ja siinäkin alareunassa sama "tarkista internet-yhtey...."-herja

Puhelin hard bootti ei korjannut tilannetta.
Okei, kiitos vastauksista. Jäi vielä kysymättä, mikä puhelinmalli ja iOS-versio on käytössä? App Storesta pitäisi löytyä Tvilosta aiempi 1.0.1 versio. Tämän pitäisi toimia, kunnes saadaan Testflightiin jotain päivitettyä.
Okei, kiitos vastauksista. Jäi vielä kysymättä, mikä puhelinmalli ja iOS-versio on käytössä? App Storesta pitäisi löytyä Tvilosta aiempi 1.0.1 versio. Tämän pitäisi toimia, kunnes saadaan Testflightiin jotain päivitettyä.

Puhelin on iPhone 6, IOS 11.0.3. App Storesta asentaminen ei korjannut tilannetta.
Jahas, alkaa kuulostamaan hieman eksoottisemmalta ongelmalta. Tutkaillaan, kiitos avusta.
Tuli vielä pari kysymystä mieleen, olitko käyttänyt Tviloa ennen Testflight-päivitystä (kerran päivässä, kerran viikossa, jne. Saa myös sanoa, että ei ole käytetty x kuukauteen 🙂? Onhan laitteen kello ja päivämäärä oikeassa ajassa?

Osallistu keskusteluun