Kysymys

Uusi viihde-asiakas, palautetta palvelusta.

  • 30 lokakuu 2011
  • 3 kommenttia
  • 2932 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 8 kommenttia
Tervehdys,

Tuli sitten hankittua Elisa Viihde palvelu pitkän harkinnan jälkeen, tässä hieman palautetta alkumetrien jälkeen:

Ensin pitänee mainita että lukuunottamatta välillä pitkähköjä jonoaikoja, Elisan asiakaspalvelu on ollut erinomaista, kiitos siitä. Erityisen ilahduttavaa on ollut se että asiakaspalvelijat ovat sekä kohteliaita että osaavia, ja että asiat on tulleet ainakin minun kohdallani hoidettua loppuun asti. Kiitos.

Sitten palautetta itse palvelusta, tai oikeastaan tuntuu siltä että palaute pitäisi enimmäkseen kohdistaa tuohon valkoiseen Pace digiboksiin.

- Kyseinen boksi jää jumiin vähän väliä, mielestäni aivan anteeksiantamattoman usein - ei tällaista palvelua voi maksullisena tarjota.

- Alkutaistelut kestivät kohdallani kaksi päivää, ehkä 3h / päivä että sain laitteen toimimaan lopulta halutunlaisesti, tai oikeastaan edes vähän sinnepäin (yleiskake ei toimi kunnolla). Enkä ole näiden laitteiden kanssa ummikko, vaan kotihifin ja kaiken säädettävän roinan suurkuluttaja.

- Digiboksi tosiaan jäi kanavia virittäessä ehkä 3/4 yrityksestä täysin jumiin, vain yksi yritys neljästä sai kaikki kanavat haettua ilman että digiboksi piti pakottaa sammumaan. Tämä oli erityisen ärsyttävää siksi, että jouduin palauttamaan tehdasasetuksille yhteensä viisi kertaa ennenkuin palvelu toimi täysin.

- Digiboksi ei tajua itsestään verkkoasetusten muutoksia, eli esim. jos vaihdat DHCP:sta siihen että yhteys tuleekin suoraan kuitunoususta, laite ei tuota muutosta tajua, on palattava tehdasasetuksille ja säädettävä taas kaikki uudelleen.

- En ole mitenkään saanut tätä digiboksia toimimaan saumattomasti Logitechin Harmony One kaukosäätimen kanssa, osa napeista toimii (joskus), välillä boksi menee aivan juntturaan hetkeksi ennen kuin toipuu, Power on/off säätöjä en saa toimimaan ollenkaan vaikka opettaisin komennot suoraan tuosta Elisan kaukosäätimestä. Eihän tällainen voi olla hyväksyttävää, jokaikinen muu laite mikä on eteeni tullut on toiminut logitechin säätimillä täysin, ja kuulemma tätä pacea edeltävätkin boksit olivat toimineet saumattomasti.

- Boksin virheilmoitukset ovat täyttä hepreaa, jos nämä olisivat edes vähän informatiivisempia tai jos olisi parempia diagnostiikkatyökaluja voisi olla mahdollista itse korjata joitain asetuksissa olevia virheitä verkon suhteen'

- Jopa boksin omalla kaukosäätimellä välillä laitteen käyttäminen on täyttä tuskaa; miten voi olla mahdollista? Jos tämä olisi normaalista kaupasta ulos myytävä geneerinen digiboksi, ei tätä varmaan löytyisi kenenkään valikoimista, koska kukaan ei ostaisi tällaista sen jälkeen kun arvosteluita tulisi ulos. En ole ikinä käyttänyt näin tahmeaa ja hidasta digiboksia, miksi tällaiseen on päädytty? Varmasti parempia vaihtoehtojakin olisi. On vaikea uskoa softapäivitysten korjaavan ongelmia niin että tätä olisi miellyttävä käyttää, toivottavasti Elisa todistaa väitteeni vääräksi, vaikka sitten edes osittain.

Sitten muutama kysymys:

- Viihteen konsepti on tosi hyvä, miksi pilata se tällaisella surkealla raudalla/softalla? Tähän pitäisi nyt laittaa paukkuja että tästä tulisi sellainen palvelu että kaikki haluaisivat sitä käyttää, konsepti mahtava - toteutus ala-arvoinen. Tähän kannattaisi varmaan ottaa mukaan UI/UX ammattilaisia; jos käyttöliittymä toimisi ja boksi toimisi viiveettömästi, uskon että asiakasmäärät nousisivat paljonkin, ja varmaan reklamaatioita tulisi vähemmän.

- Voiko suosikkeja säätää mitenkään muuten kuin yksitellen joka kanavan kohdalla säätämällä, aivan onnetonta jos ei, etenkin kun ottaa huomioon miten boksia joutuu palauttelemaan tehdasasetuksille.

- Saako yleiskaukosäätimiä (Logitech harmony One) toimimaan mitenkään tämän kanssa kunnolla? En kyllä rupea mitään post-it lappuja tai muitakaan ghetto-virityksiä tumppaamaan kaukosäätimeen kiinni. Tällä hetkellä muuten toimii semi-ok (ei aina reagoi), mutta power off/ power on ei vaan toimi. Alkaa olemaan kaikki säädöt kokeiltuina ja sadetanssit tanssittuina, ei vaan kunnolla skulaa enkä ymmärrä että miksi.

- Voinko vaihtaa edes omakustanteisesti boksia mihinkään toiseen malliin? Alkaa totisesti mitta vain tulemaan täyteen tämän kanssa. En vieläkään voi mitenkään käsittää miten tällaista romua voidaan tuoda kuluttajille beta-testattavaksi. Jos vain voin itse ostaa jonkun toisen mallin mikä tämän palvelun kanssa toimii, niin mielummin laitan vaikka rahaa sitten siihen kiinni kuin revin hiukseni päästä tämän värkin kanssa.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

- Saako yleiskaukosäätimiä (Logitech harmony One) toimimaan mitenkään tämän kanssa kunnolla? En kyllä rupea mitään post-it lappuja tai muitakaan ghetto-virityksiä tumppaamaan kaukosäätimeen kiinni. Tällä hetkellä muuten toimii semi-ok (ei aina reagoi), mutta power off/ power on ei vaan toimi. Alkaa olemaan kaikki säädöt kokeiltuina ja sadetanssit tanssittuina, ei vaan kunnolla skulaa enkä ymmärrä että miksi.


Minulla One toimii täysin muuten paitsi ON/OFF -näppylä ei Pacen oletunäppäimenä toiminut ok.
Opetin siihen power-nappiin piiitkän painalluksen, niin nyt boksi ei tottele sitä lainkaan eikä siis sotkeennu siitä.
Puuttuvat napit (Viihde, Lisätoiminnot, C, Kanavalista, ja Teksti-TV) opetin kertaoppimisilla boksin omasta kakesta. Ja nyt toimii ok.

Boksi lasioven takana ja Onella toimii paljon kauempaa kuin alkuperäisellä


- Saako yleiskaukosäätimiä (Logitech harmony One) toimimaan mitenkään tämän kanssa kunnolla? En kyllä rupea mitään post-it lappuja tai muitakaan ghetto-virityksiä tumppaamaan kaukosäätimeen kiinni. Tällä hetkellä muuten toimii semi-ok (ei aina reagoi), mutta power off/ power on ei vaan toimi. Alkaa olemaan kaikki säädöt kokeiltuina ja sadetanssit tanssittuina, ei vaan kunnolla skulaa enkä ymmärrä että miksi.


Minulla One toimii täysin muuten paitsi ON/OFF -näppylä ei Pacen oletunäppäimenä toiminut ok.
Opetin siihen power-nappiin piiitkän painalluksen, niin nyt boksi ei tottele sitä lainkaan eikä siis sotkeennu siitä.
Puuttuvat napit (Viihde, Lisätoiminnot, C, Kanavalista, ja Teksti-TV) opetin kertaoppimisilla boksin omasta kakesta. Ja nyt toimii ok.

Boksi lasioven takana ja Onella toimii paljon kauempaa kuin alkuperäisellä


No on/off minua eniten häiritsee, lisäksi kanavien selaaminen onella ei ole yhtä ripeää kuin alkuperäisellä kakella, en tiedä miksi. Ehkä säädettävissä, täytyy vielä yrittää jotenkin jaksaa tapella tuon kanssa.

On/off kun toimisi niin ei tarvitsisi erikseen tosiaan ravata tuonne käynnistelemään/sammuttelemaan laitteita, paitsi tietysti silloin kun Pacen boksi päättää mennä täysjuntturaan.

....
- Jopa boksin omalla kaukosäätimellä välillä laitteen käyttäminen on täyttä tuskaa; miten voi olla mahdollista? Jos tämä olisi normaalista kaupasta ulos myytävä geneerinen digiboksi, ei tätä varmaan löytyisi kenenkään valikoimista, koska kukaan ei ostaisi tällaista sen jälkeen kun arvosteluita tulisi ulos. En ole ikinä käyttänyt näin tahmeaa ja hidasta digiboksia, miksi tällaiseen on päädytty? Varmasti parempia vaihtoehtojakin olisi. On vaikea uskoa softapäivitysten korjaavan ongelmia niin että tätä olisi miellyttävä käyttää, toivottavasti Elisa todistaa väitteeni vääräksi, vaikka sitten edes osittain.

Sitten muutama kysymys:

- Viihteen konsepti on tosi hyvä, miksi pilata se tällaisella surkealla raudalla/softalla? Tähän pitäisi nyt laittaa paukkuja että tästä tulisi sellainen palvelu että kaikki haluaisivat sitä käyttää, konsepti mahtava - toteutus ala-arvoinen. Tähän kannattaisi varmaan ottaa mukaan UI/UX ammattilaisia; jos käyttöliittymä toimisi ja boksi toimisi viiveettömästi, uskon että asiakasmäärät nousisivat paljonkin, ja varmaan reklamaatioita tulisi vähemmän.
....

- Voinko vaihtaa edes omakustanteisesti boksia mihinkään toiseen malliin? Alkaa totisesti mitta vain tulemaan täyteen tämän kanssa. En vieläkään voi mitenkään käsittää miten tällaista romua voidaan tuoda kuluttajille beta-testattavaksi. Jos vain voin itse ostaa jonkun toisen mallin mikä tämän palvelun kanssa toimii, niin mielummin laitan vaikka rahaa sitten siihen kiinni kuin revin hiukseni päästä tämän värkin kanssa.


Samoja asioita olen ihmetellyt sen pari kuukautta jotka olen palvelun käyttäjä ollut. Luulisi elisalle kertyneen vuosien varrella ammattitaitoa palvelun suhteen, mutta ensivaikutelma on, että palvelu olisi keksitty eilen ja toimivuus sen mukainen. Toisaalta ei luulisi resursseista pulaa. äkkiä laskettuna elisa laskutta viihteen asiakkailta joka kuukausi n. neljä miljoonaa euroa. 

Osallistu keskusteluun