Kysymys

vaihtaisitko elisan viihdepakettiin? en suosittele edes pitkäpinnaisille.

  • 21 syyskuu 2012
  • 3 kommenttia
  • 2096 katselukerrat

kokemukseni elisasta ovat aina olleet myönteisiä. ensimmäinen kännykkäliittymäni oli elisan, kotona asuessani viimeisin nettiliittymämme oli elisan ja kokemukset olivat myönteisiä. tähän asti. nykyään kaikki on toisin ja pettymys ei riitä kuvaamaan tunteita joita ko. yrityksen palveluja kohtaan tunnen. toisin sanoen varsinkin elisa viihdepaketti, sen mukana tulleet niin adsl-, kuin digiboksikin ovat useamman kerran mielessäni lentäneet kolmannen kerroksen olohuoneen ikkunan, sekä parvekkeen lasituksen läpi asfalttiin hajoten tuhannen päreiksi.

kaikki alkoi siitä, kun silloinen poikaystäväni, nykyinen aviomieheni, päätti ilahduttaa silloista tyttöystäväänsä, nykyistä vaimoaan eli minua ja hankkia elisa viihdepaketin. "videovuokraamo suoraan kotisohvalle" aiemmin erinäisten netissä toimivien vuokrauspalvelujen suurkuluttajana en ollut kovinkaan haltioissani silloinkaan, sillä entinen elisan omistuksessa olevan yrityksen nettiliittymä oli hyvä, tarpeeksi nopea ja ennen kaikkea toimiva. eikä mieltäni myöskään lämmittänyt tuttavien huonot kokemukset ko. viihdepalvelusta.

maanantaina asiakaspalvelusta oli kerrottu, että paketin mukana tulevat boksit ovat lähipostissamme jo perjantaina. herra kuitenkin sai tekstiviestin jo keskiviikkona, että paketin voisi noutaa postista. nopeaa toimintaa. jep. tähän asti. kytkimme boksit jo valmiiksi ja katsoimme vanhan nettiyhteyden kautta elisan viihdepaketista pari leffaakin.

seuraavana perjantaina myös uuden nettiyhteyden piti olla käytössä. seuraavan viikon keskiviikko-aamuna kuitenkin herran puhelin soi. asentajahan se siellä soitteli talomme kellarista. oli kuulemma jo kytkemässä nettiä ja kyseli, että onhan meillä boksi kytkettynä. kyllä oli vastaus. olimmehan sitä jo käyttäneetkin ja vanhan nettiyhteyden kanssa hyvin oli toiminutkin. no enää ei. boksissa ei palanut ainuttakaan valoa. boksia buutattiin ja tehdasasetukset palautettiin. asentaja sanoi, että alakerrankaan mukaan ei meillä ole yhteyttä. hän sanoi soittavansa elisalle. asentaja tuli itsekin käymään ylhäällä ja kokeili omalla modeemillaan. ei toiminut. epäilys oli, että alakerrassa kortit olivat niin vanhat, että ne olisi vaihdettava. asentaja soitti samantien elisalle ja ilmoitti puhelun päätteeksi, että homma hoidettaisiin jo tänään tai seuraavana aamuna. kiitimme loistavasta palvelusta. olin haltioissani. loistavaa asiakaspalvelua ja vielä etuajassa luvattuun nähden. kerrankin joku toimi. tai siis luulin toimivan.

illalla kotiin tullessani netti ei kuitenkaan toiminut. odotimme seuraavaan päivään. netti ei vieläkään toiminut. herra otti yhteyttä asiakaspalveluun jossa kerrottiin "homman olevan vaiheessa". puhelun jälkeen herra sai tekstiviestin jossa kerrottiinkin netin olevan asennettu vasta seuraavana päivänä. odotimme. ei nettiä. herra soitti jälleen asiakaspalveluun. asiakaspalvelija puhelimen toisessa päässä sanoi, että tietokanta kertoo asennuksen olevan vielä vaiheessa. hän pyysi herran puhelinnumeron, sanoi ottavansa asiasta selvää ja soittavansa takaisin, sillä näin kauan ei pitäisi mennä. asiakaspalvelija soitti kuin soittikin takaisin ja sanoi, että netti asennettaisiin perjantaina. asiakaspalvelija myös kertoi, että laskutus lähtee päälle vasta kun meillä on toimiva netti, joten tästä ajasta kun meille oli netti luvattu, mutta sitä ei ollut meidän ei tietenkään tarvitse maksaa. ensimmäisen kerran oikeesti asiakkaan auttamista sitten asentajan käynnin. tähän mennessä olimme olleet viikon ilman nettiä ja olisi ollut kiva päästä käyttämään mm. nettipankkia sillä kuukauden vaihteessa iskee myös monen laskun eräpäivä.

perjantaina herra sai tekstiviestin jossa ilmoitettiin netin olevan nyt asennettu ja, että tekstiviestiin pitäisi vastata 1 jos netti toimii tai 2 jos ei toimi. herra oli itse töissä ja minä kotiin päästyäni kokeilin toimisiko. ei toiminut. boottasin boksia kuten muinakin päivinä. tein vikaselvitystä omalla koneellani ja herran koneella, kuten muinakin päivinä. herra tulosti töissä elisan sivuilta asiakaspalvelun oppaan ongelmatilanteisiin. siinä neuvottiin kokeilemaan toisella boksilla, ilman jatkojohtoa, toiseen puhelin pistokkeeseen yms. me emme kuitenkaan ole ihan kädettömiä tekniikan kanssa joten kaikkia näitä olimme kokeilleet jo aiemminkin. meillä tosin on asunnossa vain yksi puhelinpistoke. mietin myös miten sellainen joka ensimmäiseksi netikseen ostan elisan palvelut boksin kanssa kokeilisi vanhalla boksilla, kun sellaista ei taloudesta löytyisi. herra vastasi tekstiviestiin 2. asiakaspalvelu palvelee arkisin kello yhdeksän ja seitsemäntoista välillä joten jouduimme odottamaan maanantaihin. olimme kummissamme, että miten homma voi viedä niin kauan? eikä kukaan kertonut meille mistä homma oli johtunut tai johtuu, vaikka asiakaspalveluun oltiin useampaan otteeseen yhteydessä. oliko kukaan edes käynnyt ensimmäisen asentajan jälkeen talomme kellarissa?

maanantaina herra soitti asiakaspalveluun. jossa asiakaspalvelija kertoi kyllä meillä olevan nettiyhteyden ja se on lähtenyt perjantaista laskuttamaan. asiakaspalvelija kävi läpi heidän koneellansa, jotain, ja totesi, että kyllä sielläkin näkyy, että yhteys toimii, mutta nettiä meillä ei ole. jännä juttu, että laskutuksen voi laittaa pyörimään, vaikka itse puljunkin tietokannoista näkyy, ettei meillä ole nettiä. hän lupasi tehdä asiasta häiriöilmoituksen ja sanoi, että laskuun tulee hyvitys. sitten hän vielä kysyi peruskysymykset oletteko kokeilleet sitä tätä ja tota. johon herra vastasi tulostaneensa heidän nettisivuiltaan kolmen sivun oppaan ja, että hänellä on ollut koko viikonloppu aikaa kokeilla kaikki oppaan neuvot useampaankin kertaa. asiakaspalvelija jatkoi kysymällä oletko kokeillut näin ja näin. johon herra toisti edellisen lauseensa. jonka jälkeen asiakaspalvelija vasta tuntui ymmärtävän, ettei enää tässä vaiheessa auta selitys, että "tietojemme mukaan yhteyden asennus on vaiheessa". puhelun loputtua herra sai tekstiviestin, että vikailmoitus on vastaanotettu.

tiistai aamuna herran puhelin soi. elisan asiakaspalvelusta soitettiin ja ilmoitettiin, että nyt meillä pitäisi olla nettiyhteys asennettuna ja pyysi kokeilemaan. yhteys toimi. pyysi buuttamaan boksia ja kokeilemaan, että toimiiko vielä. toimi. tämä asiakaspalvelija kertoi myös, että hän ei yhtään ihmettele, että meidän nettimme ei perjantaista lähtien ole toiminut, sillä perjantaina asennuksen tekemässä käynnyt asentaja oli tehnyt asennukset väärään porttiin. no just. sekin vielä.

mitä tästä opimme? elisan asiakaspalveluun keskimääräinen jonotusaika on kaksikymmentä minuuttia ja vähän päälle. ilmoituksen, että netin asennusta onkin siirretty, saat vasta, kun olet itse soittanut ja kertonut, että netti ei muuten toimikaan. lapsuuden kotiini aikanaan asennettiin siihen aikaan huippunopea uutuus nimeltä isdn-yhteys. sen asennukseen meni viikko, mutta se tultiin asentamaan kahden miehen voimin silloin kun luvattiin. seinään porattiin boksi jossa oli vilkkuvia valoja. se oli siistiä. tekniikka on kuitenkin mielestäni kehittynyt siitä ajasta. asiakaspalvelu puolestaan on ilmeisesti ottanut valtavia harppauksia taaksepäin. tästä mulla on kerrottavan toinenkin esimerkki.

eikä tässä todellakaan vielä kaikki. nettiyhteytemme nimittäin ei ollut toiminassa vieläkään. se pysyi pystyssä, mutta pätki luvattoman paljon. jolloin yhteyttä otettiin jo niin tuttuun asiakaspalveluun. he epäilivät, että vika olisi boksissamme ja lupasivat lähettää postitse uuden. vanhan boksin puolestaan voisi palautaa lähimpään elisa shoppiin. modeemi saapui postitse ja netti bugi aivan samallalailla kuin aiemminkin. yhteyttä otettiin jälleen asiakaspalveluu, josta he keksivät, että voisi kokeilla vielä yhtä hommaa tai sitten sopimus voidaan purkaa. herra päätti ottaa oljenkorren, kokeillaan nyt vielä yhtä temppua ja jos se ei toimi niin sopimus puretaan. toivottavasti toimisi, sillä kuukausi oli jälleen vaihtumassa ja laskuja olisi maksettavana.

viikonloppuna siivotessani en ollut aivan varma soiko ovikellomme ja jatkoin imuroimista. herra soitti töistä ja kertoi, että nettimme pitäisi nyt toimia. asentaja oli käynnyt ovemme takana soittamassa ovikelloakin, olisi ilmoittanut sen viimein toimivan. tarina ei pääty tähän. kellarissamme nimittäin oli käynnyt asentaja kilpailevalta yhtiöltä, joka kertoi nettiyhteytemme olleen jälleen asennettu väärään porttiin. hän itse oli jonottanut puolituntia elisan asiakaspalveluun vielä tarkistaakseen oikean portin. tämän lisäksi meille luvatusta sata megaisesta netistä hän sai meille irti ainoastaan kolmekymmentä.

tässä oli vasta tarina nettiyhteydestä. mitenkäs sitten sen viihdeboksin laita? kun sitä on päästy kokeilemaan. joko viihdepalvelu ei aukea tai sitten se jää jumiin leffan avauskohtaan. jokaikinen kerta siis on täytynyt kummatkin boksit ensin buutata eli uudelleen käynnistää, jotta homma lähtisi pelittämään. tämän lisäksi on viime aikoina leffan katsominen ruvennut tökkimään. suomeksi sanottuna ajaisin autolla parin kilometrin päässä olevaan makuuniin, valitsisin leffan, ostaisin irtarit ja tilaisin vaikka vielä pitsankin nopeammin kuin säätäisin elisa viihdepakettia toimimaan.

kyseinen nettiyhteys on ollut meillä nyt jo jonkin aikaa ja itse olen ollut koko tämän ajan siihen tyytymätön. jos herra on ehdottanut elokuvan katsomista viihdepaketin kautta on jo pelkkä ehdotus saannut pulssin kohoamaan ja minut miltei raivon partaalle. mainittakoon tähän väliin, että toimin itse asiakaspalvelijana joten olen oppinut nielemään, kestämään ja ymmärtämään paljon. elikkä siis pinnani on mallia pitkä. ei enää kun kyse on elisasta. kyseiset shopitkin haluan kiertää mahdollisimman kaukaa.

en tiedä mistä herralle soitettiin jo pidemmän aikaa sitten. soittaja oli esitellyt itsensä ja kysynyt haluaisiko herra osallistua kyselyyn joka käsittelee elisaa ja elisan asiakaspalvelua. nauraen herra oli sanonut osallistuvansa mieluusti ja antoi kyllä palaa. kyselyn jälkeen soittaja oli kiittänyt ja vielä maininnut, että soitti ilmeisesti kerrankin oikealle ihmiselle jolla oli mielipide ja kokemusta asiasta.

miksi nyt päätin tämän kirjoittaa? mielessäni ajatus tästä pyörinyt jo pitkään. se on kuitenkin jokaikinen kerta tyssännyt siihen, että elisan nettisivuilta ei löydy tai ainakaan minä en löytänyt avointa sähköpostiosoitetta johon olisin voinnut kertomukseni ja palautteeni pistää. sen sijaan löysin hyvin kategoroituja lomakkeita joihin asian saa esittää tuhanteen merkkiin. no kuten voi huomata, minulla oli hieman enemmän asiaa kuin vain ne tuhat merkkiä. kun nettiyhteytemme nyt päätti jälleen tänään tökkiä juuri kun ajattelin katsoa perjantai-illan ratoksi ystäväni facebookiin linkkaamaan youtube videon sekä kuunnella spotifyn kautta hieman musiikkia. kaksi sanaa: ei onnistunut. tämän lisäksi on adsl-boksimme alkanut kiukutella nykyään vielä enemmän. jos haluat käyttää nettiä aamulla on parasta buutata boksi ensin, sillä se luultavasti kaatuu juuri ennen kun saat sähköpostin auki. *edellinen nettiliittymämme ehti olla meillä kaksi vuotta ja kerrat jolloin buuttasin adsl-boksin voi laskea yhden käden sormilla. eihän kahden hengen perheemme suuri ole, mutta sormet ja varpaat ovat näiden buuttauksien kohdalla loppuneet kesken jo ajat sitten eikä viihdepaketti ole ollut meillä vielä edes vuoden päiviä. en yleensä harrasta keskustelufoorumeilla valittamista, mutta tämähän on teidän, elisa, oma fooruminne ja eipä oikein jäännyt vaihtoehtoja, sillä koin että tuhannella merkillä en olisi saannut asiaani tarpeeksi esille. helpottiko? no ei, mutta toivottavasti helpottaa jonkun toisen valintaa vaihtaako elisan viihdepakettiin vaiko ei.

hei mikä parasta elisa viihdepaketissa on kahden vuoden määräaikainen sopimus!

*edit: edellinen liittymämme ehti olla meillä neljä vuotta, joista kaksi nykyisessä asunnossamme.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Niin, kun tämän tasoista asiakaspalvelua (jonka tasoa voitaneen kuvata numerolla 0, eli ELISAn normaalitaso) parannetaan edes hieman, olkoon kyse nopeammasta vastausajasta, asentajan vähemmistä käynneistä että pääsee edes kokeilemaan ettei yhteys toimi tai mikä muu pieni asia tahansa, niin parannusta tulee äärettömästi. Ei ihme, että ELISA on saanut asiakaspalvelun paranemisesta oikein valtakunnallisen palkinnon...
Tässä https:///t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/NYT-PALO-K%C3%84%C3%84MIT/m-p/44252#M23081 mahdollisia tulevia tarpeita varten:

yhteydenotto@elisa.fi
Meillä myös ollut onneton ja toimimaton Elisan netti & viihde jo Heinäkuun puolivälistä lähtien. Alkuun jaksoin soitella toimimattomuudesta, sitten alkoi lomat ja valituksia ei jaksanut koko aikaa soitella. Nyt viime viikolla olen soitellut ahkeraan Elisalle ja heidän asentajansakin ovat käyneet paikan päällä pariin otteeseen. Netti pätkii ja pahasti. Mielestäni pahempi pätkiminen alkoi kun taloyhtiömme liitettiin kuitukaapeliin. Kuulema Heinakuussa toimitetut boksit ovat edelleen yhtä pätevät? Ensimmäinen asentaja ilmoitti että pistokkeessa jossa boksi on, on vikaa. Boksi vaihdettiin toiseen pistokkeeseen. Ilmoitti vielä että käynnistä tulee lasku koska ei ole heidän vika.

Seuraavana päivänä sai taas soittaa, ei toimi yhteys vaikka boksi nyt eri pistokkeessa. Lupasivat jälleen tutkia. Ja hyvittää nyt kk maksun. Eilen jälleen soitti asentaja joka nyt ilmoitti et on vaihtanut jotain paikkaa (??porttia?) taloyhtiön keskuksessa ja että nyt pitäisi toimia...Että seurataan vkl yli. No eipä liene yllätys että edelleen pätkii...Kunhan tulee maanantai alan ottamaan selvää kuluttaja-asiamieheltä tälläisten sopimusten purkamisesta.

Viihdehän on täysi susi myös. Boksi tilttaa ja jumittaa useita kertoja päivässä, eikä sammu edes boksin omasta virtanappulasta vaan aina könyttävä laitteen taakse irroittamaan virtapiuha. Kanavat jumittaa ja leffoja on mennyt hukkaan koska jumittavat. Viihteestä kun olen soitellut saan aina samantyyppisiä vastauksia ja ohjeita. Kertoivat tyynesti että he tietävät että boksissa on vikaa !Tyrmistyneenä kysyin kuinka voivat toimittaa asiakkaille tuotetta jonka jo valmiiksi tietävät olevan viallinen. Tähän en ole saanut vastausta, ainoa mitä sanottiin oli että tulossa on korjaus-ohjelmistopäivitys-aikataulusta ei kerrottu. En ole saanut myöskään vastausta laskutus kysymykseeni-en katso olevani velvollinen maksamaan tuotteesta joka ei toimi. Sen verran jo sanoivat suoraan asiakaspalvelusta, että koska viihde ei toimi, sen voi varmasti purkaa vaikka 24kk sopimus, olettaen että netti jää heille...Haiskahtaa siltä ettei päivitystä ilmeisesti ihan heti ole tulossa?

Kyllästyneenä tähän valitusrumbaan laitoin asiasta meiliä jollekin johtajalle koska nettisivujen valituslomakkeeseen voit valita vain yhden aiheen, ja meillä niitä on monta. Vastausta en tietenkään ole saanut. Seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä lehdistöön-meitä petettyjä ja ei-toimivan paketin kanssa taistelevia lienee useampia?Ja Elisa laskuttaa tyytyväisenä ei-toimivasta palvelusta.

Näin Vantaalla, ensi viikolla alkanee toimivamman yhteyden haku.Edellinen Sauniksen netti toimi loistavasti, samoin DNA maksukanavat...

Osallistu keskusteluun