Kysymys

Vianrajoitus / -korjaus on maksullista

  • 27 helmikuu 2011
  • 7 kommenttia
  • 2172 katselukerrat

On oikeus ja kohtuus että:

Vianrajoitus / -korjaus on (Elisalle) maksullista vian rajoittuessa asiakkaan tekniikan ulkopuolelle, esim. Elisan omiin laitteisiin tai kytkentöihin.

Joten, kun asiakas teettää vianhakua omiin laitteisiinsa Elisalla, asiakasta veloitetaan. Toki vastaavasti Elisan teettäessä tarpeetonta ja toistuvaa vianhakua asiakkaan laitteissa, on asiakkaalla ilmeinen oikeus saada vastaavasti hyvitystä tästä työstä. Vaikka asiakkaan hinnasto olisi reilusti halvempi, kuin Elisan, saadaan hinnaksi helposti 40 / kerta.

Tämä tarkottaisi ilmaista kuukautta aina, kun Elisa teettää turhan vianhakurumban asiakkaalla, vaikka tietää lähes varmasti vian johtuvan omasta verkostaan (kapasiteettipulasta). Toki jo haettavan vian pitäisi johtaa hyvitykseen ollessaan Elisan järjestelmässä, vaikka ei vianhausta erikseen Elisaa veloitettaisikaan.

Toisaalta, voin kai tehdä aina suoraan vikailmoituksen ja vaatia korjaajaa paikalle tutkimaan, mikä mättää, ja silloin, kun vika on omissa laitteissani, maksaa korjaajan laskun. Toistaiseksi en olisi joutunut vielä kertaakaan maksamaan korjauksista mitään. On toki ihmisiä, jotka eivät osaa tai tahdokkaan tehdä vianhakua itse, joten heidän täytyy kääntyä ulkopuolisen avun puoleen, tahtoivat tai eivät.

Kerran on korjaajaa tarvittu, koska kaapeliverkossa oli löysä liitos Elisan laatikossa kadun varressa. Tällöin korjaajan saaminen paikalle oli työn ja tuskan takana, sillä Elisalla ei ko vikaan reagoitu tosissaan. Nämä todelliset viat verkossa jäävät huomiotta, koska koko systeemi on ollut yhtä suurta vikaa, johon nämä yksittäiset ongelmat hukkuvat. Jos olisin itse veloittanut turhasta vianrajottamisesta Elisaa olisin jo miljonääri.

Juuri tälläkin hetkellä verkko toimii aivan liian hitaasti! Tallenteiden ja Areenan katselu on hermoja menettämättä mahdotonta. Asiasta on ilmoitettu Elisalle, korjauksesta ei ole tullut kuittausta, epäiltiin vain mahdollista kapasiteetin puutetta. Oletan, että vian odottaessa korjausta myöskään laskua ei ole tulossa.

7 kommenttia

Koska ELISA on taas törkeästi myynyt enemmän kuin pystyy toimittamaan, nostan tässä mielipiteeni pinnalle.

Kapasiteetti ei Nokialla riitä iltaisin sujuvaan käyttöön!
Elisalla ei näköjään ikinä opita tai välitetä!
Onhan se tietysti loistavaa bisnestä myydä kapasiteettia jota ei edes ole...

T: Katson elokuvat öisin saunan jälkeen (kun muut nukkuvat ja kaista riittää) ...
Lohduttaako yhtään tieto ettet ole ainoa KYPSÄ elisaviihteen käyttäjä  😉
Käyttäjätaso 2


Koska ELISA on taas törkeästi myynyt enemmän kuin pystyy toimittamaan, nostan tässä mielipiteeni pinnalle.

Kapasiteetti ei Nokialla riitä iltaisin sujuvaan käyttöön!
Elisalla ei näköjään ikinä opita tai välitetä!
Onhan se tietysti loistavaa bisnestä myydä kapasiteettia jota ei edes ole...

T: Katson elokuvat öisin saunan jälkeen (kun muut nukkuvat ja kaista riittää) ...



Hei Kypsä!

Pahoittelen, mikäli sinulla on ollut ongelmia Elisa Viihde -palvelun kanssa. Suosittelen kuitenkin ongelman ratkaisemiseksi olemaan yhteydessä Vikailmoitus numeroomme 050 960 600.
Mitähän vikailmoitus mahtaa auttaa, kun kyse on vuosittaisesta kevään kapasiteettipulasta?
Voisikohan valittaja saada nopeamman kaistan kun hiljaa kärsivä?

Nokian nopeudet ovat ala-arvoiset kuten ko topikista palstallakin voidaan todeta.
En usko, että vikailmoituksesta voi olla apua muuhun, kuin hyvityksen vaatimiseen.

Hyvitystä tärkeämpänä pidän sopimuksen mukaista nettiä, joten sitä myös odotan ja vaadin.
Toki kaikkien kärsivien täytyy vaatia myös hyvitystä, koska se kannustaa Elisaa pysymään sovituissa nopeuksissa.

Lohduttaako yhtään tieto ettet ole ainoa KYPSÄ elisaviihteen käyttäjä  ;)


No ei oikeastaan lohduta...

Säälittää kaikki muutkin kypsät ja itse olen muuttumassa YLIKYPSÄKSI ;(

Teoriassa hieno palvelu, jota sabotoidaan ihan tosissaan vuodesta toiseen. Tekijät vastuuseen ja asiat kuntoon!
Elisa etsiköön myyrät organisaatiostaan, ennen kuin maine on täysin tuhottu.
Täytyyköhän ko asiaa mennä vaatimaan yhtiökokoukseen?


Lohduttaako yhtään tieto ettet ole ainoa KYPSÄ elisaviihteen käyttäjä  ;)


Teoriassa hieno palvelu, jota sabotoidaan ihan tosissaan vuodesta toiseen.



Kovia väitteitä, kerrotko vielä, että miten Elisa Viihdettä SABOTOIDAAN? Pitääkö Chuck Norrisille soittaa, että saadaan terroristit kiinni vai mikä nyt eteen?



Lohduttaako yhtään tieto ettet ole ainoa KYPSÄ elisaviihteen käyttäjä  ;)


Teoriassa hieno palvelu, jota sabotoidaan ihan tosissaan vuodesta toiseen.



Kovia väitteitä, kerrotko vielä, että miten Elisa Viihdettä SABOTOIDAAN? Pitääkö Chuck Norrisille soittaa, että saadaan terroristit kiinni vai mikä nyt eteen?


Sabotoidaan myymällä toistuvasti kapasiteetti loppuun, eli hidastamalla netti kelvottomaksi viihe-käyttöön.
Kyllä ko toiminta on tieten ja tahallaan tehtyä, joten sanon sitä sabotoinniksi.

Luulisi valjenneen tällä palstalla, että kapasiteettipula on monelle todellinen riesa, joka jatkuu vuodesta toiseen.
Jos kaapeli-viihteen ketjut eivät ole tuttuja, kannattaa käydä lukemassa.

En jaksa uskoa, että esim TJ tai (osakkeen) omistajat kehtaavat ainakaan myöntää antavansa siunauksen ko toiminnalle,
joten voinemme sanoa toiminnasta vastuullisia vaikkapa myyriksi. Myyrien kannustinjärjestelmä lienee väärä, koska
kieroutunut käsitys liiketoiminnasta ja asiakaspalvelusta on saanut vallan ja on nyt jatkuva käytäntö.

On lukematon määrä menestyviä yrityksiä, jotka pyrkivät aidosti täyttämään lupauksensa, pitävät kiinni sopimuksistaan ja
palvelevat asiakkaitaan mahdollisimman hyvin.

Miksi myös Elisa ei voisi toimia näin?

Osallistu keskusteluun