Vastattu

Viihde sopimus päättyy

  • 14 elokuu 2013
  • 12 kommenttia
  • 2642 katselukerrat

Taloyhtiö vaihtoi palveluntarjoajaa ja Elisalta tuli viesti että Viihde palveluni päätetään. Mitäköhän Viihdepaketin mukana tulleille digiboksille ja kaapelimodeemille pitää tehdä, palautanko Elisashopittiin vai?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tomahaukki 27 elokuu 2013, 10:53

Herrasokeri kirjoitti:

_JMT_ kirjoitti:
Taidat olla oikeilla jäljillä. Kaapeliverkon sopparin päätyttyä on vielä valokuitu, ADSL yms. mahdollisuudet toimittaa Elisa Viihde. Tällöin ymmärtääkseni jatkuu sillä tekniikalla millä mahdollista toimittaa. Voit tietysti koittaa kysästä mikäli siirtyy ADSL tekniikkaan, että riittääkö se irtisanomis perusteeksi. Usein nuo nopeudet ADSLssä eivät ole mitään huikeita, vaikka luvataankin jotain 20megaa..

Ei riitä irtisanomisen syyksi siirto kaapelista ADSL-tekniikkaan. Ainoastaan jos ADSL tekniikalla ei pysty katsomaan sujuvasti HD-kanavia, voidaan irtisanominen perustella palvelun toimimattomuudella.


Joo, eli mikäli osoitteeseen on saatavilla yhteys jollain toisella tekniikalla, muutetaan tekniikka siihen (ADSL, VDSL), jolloin taloyhtiön siirtyminen toiselle KaapeliTV:n tarjoajalle ei ole irtisanomisperuste.

Katso alkuperäinen viesti

12 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Jos ei sulla itellä ole niille enää mitään käyttöä, kannattaa ne palauttaa Shopittiin niin menevät siitä sitten sopivaan loppusijoituspaikkaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Saat myydä ne tai pitää itselläsi, koska jos olet määräaikaisuuden lusinut, saa laitteet pitää. Edellyttäen tietysti että todellakin kaksi vuotta on maksettu Viihteestä. Elisan lapuissa olisi lukenut palauttamisesta, jos se olisi tarpeen.
Tekeekö noilla mitään, varsinkaan digiboksilla?

Ja kun palveluntarjoaja vaihtuu, niin pitänee käyttää heiltä tulevaa kaapelimodeemia, ei kai nuo vanhat laitteet toimi vai toimiiko?
Käyttäjätaso 3
Mikäs boxi sulla on? Näitä palstoja kun lukee, niin etenkin harmaalle Netgemin boxille on kovastikkin halukkaita ostajia... (se kun toimii. Uudempi pace ei toimi.)
Käsittääkseni tämäkin ohje on vielä voimassa:

Palautuksen voi tehdä postitse ja hoituu maksutta seuraavalla osoitteella:

Elisa Oyj
ASIAKASPALAUTUS
Sopimusnumero 600275
Kutomotie 18 B
00380 Helsinki
Meillä kanssa vaihtuu Elisasta pois kaapeli-tv:n toimittaja. Tähän mennessä tapahtunutta:

  • tuli ASO:sta kirje, jossa kaapeli-tv -toimittajan vaihtuminen kerrottiin. Käskettiin olla yhteydessä Elisaan.
  •  olin yhteydessä Elisaan, irtisanoin Elisa Viihteen tiedotelle vaihtopäivämäärälle. Kahden vuoden sopimus ei tullut ihan täyteen - se olisi jatkunut ensi kevääseen. Loppulaskukin tuli pari päivää sitten.
  • Elisa lähetti tiedotteen, jossa ELISA irtisanoi Elisa Viihteen sopimuksen  koska Elisa Kaapelitelevision toiminta talossani päättyy.
  • Elisa lähetti uuden tiedotteen, jossa edellinen tiedote korjattiin ja sanottiin että Elisa Viihde sittenkin jatkuu ja mimulle toimitetaan uusi modeemi sitä varten ...
Tässä siis Kuplan juoni tähän mennessä!

  • Onko odotettavissa että irtisanomisen perusteeksi ei sittenkään riitä operaattorin vaihtuminen kaapelitelevisiossa?
  • Koska kaapelimodeemi ei jatkossa kelpaa, onko uusi modeemi sitten ADSL, jonka tarvitsema puhelinpistoke on asunnossani hyvin epäkäytännöllisessä paikassa?
  • Ja saisinko edelleen 100Mbps -nopeuden, joka muuten kaapelimodeemilla on reilusti yli 90-prosenttisesti toteutunutkin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
sepe1 kirjoitti:
Meillä kanssa vaihtuu Elisasta pois kaapeli-tv:n toimittaja. Tähän mennessä tapahtunutta:

  • tuli ASO:sta kirje, jossa kaapeli-tv -toimittajan vaihtuminen kerrottiin. Käskettiin olla yhteydessä Elisaan.
  •  olin yhteydessä Elisaan, irtisanoin Elisa Viihteen tiedotelle vaihtopäivämäärälle. Kahden vuoden sopimus ei tullut ihan täyteen - se olisi jatkunut ensi kevääseen. Loppulaskukin tuli pari päivää sitten.
  • Elisa lähetti tiedotteen, jossa ELISA irtisanoi Elisa Viihteen sopimuksen  koska Elisa Kaapelitelevision toiminta talossani päättyy.
  • Elisa lähetti uuden tiedotteen, jossa edellinen tiedote korjattiin ja sanottiin että Elisa Viihde sittenkin jatkuu ja mimulle toimitetaan uusi modeemi sitä varten ...
Tässä siis Kuplan juoni tähän mennessä!

  • Onko odotettavissa että irtisanomisen perusteeksi ei sittenkään riitä operaattorin vaihtuminen kaapelitelevisiossa?
  • Koska kaapelimodeemi ei jatkossa kelpaa, onko uusi modeemi sitten ADSL, jonka tarvitsema puhelinpistoke on asunnossani hyvin epäkäytännöllisessä paikassa?
  • Ja saisinko edelleen 100Mbps -nopeuden, joka muuten kaapelimodeemilla on reilusti yli 90-prosenttisesti toteutunutkin?
Siis, sopimuksen toinen sopijaosapuoli (ELISA) on irtisanonut sopimuksen sekä perustellut irtisanomisen syyn, ja ilmoittanut siitä. Se sopimushan on silloin päättynyt, eikä uutta sopimusta voida yksipuolisesti saattaa voimaan.

Ilmoita operaattorille kohteliaasti, että he ovat irtisanoneet sopimuksen (tai ainakin hyväksyneet irtisanomisen),  ja olet kaikki velvollisuutesi täyttänyt, eli maksanut esitetyn laskun. Pidä kiinni siitä mitä sinulle on sopimuksen päättymisestä kirjallisesti ilmoitettu. Huolehdi, että sinulla on tallessa kaikki kirjeenvaihto, päivämäärineen, näyttöä varten, ja jos muu ei auta, niin ota yhtetytä viranomaisiin.
Käyttäjätaso 3
Taidat olla oikeilla jäljillä. Kaapeliverkon sopparin päätyttyä on vielä valokuitu, ADSL yms. mahdollisuudet toimittaa Elisa Viihde. Tällöin ymmärtääkseni jatkuu sillä tekniikalla millä mahdollista toimittaa. Voit tietysti koittaa kysästä mikäli siirtyy ADSL tekniikkaan, että riittääkö se irtisanomis perusteeksi. Usein nuo nopeudet ADSLssä eivät ole mitään huikeita, vaikka luvataankin jotain 20megaa..
Käyttäjätaso 4
_JMT_ kirjoitti:
Taidat olla oikeilla jäljillä. Kaapeliverkon sopparin päätyttyä on vielä valokuitu, ADSL yms. mahdollisuudet toimittaa Elisa Viihde. Tällöin ymmärtääkseni jatkuu sillä tekniikalla millä mahdollista toimittaa. Voit tietysti koittaa kysästä mikäli siirtyy ADSL tekniikkaan, että riittääkö se irtisanomis perusteeksi. Usein nuo nopeudet ADSLssä eivät ole mitään huikeita, vaikka luvataankin jotain 20megaa..
Ei riitä irtisanomisen syyksi siirto kaapelista ADSL-tekniikkaan. Ainoastaan jos ADSL tekniikalla ei pysty katsomaan sujuvasti HD-kanavia, voidaan irtisanominen perustella palvelun toimimattomuudella.
Käyttäjätaso 6
Herrasokeri kirjoitti:

_JMT_ kirjoitti:
Taidat olla oikeilla jäljillä. Kaapeliverkon sopparin päätyttyä on vielä valokuitu, ADSL yms. mahdollisuudet toimittaa Elisa Viihde. Tällöin ymmärtääkseni jatkuu sillä tekniikalla millä mahdollista toimittaa. Voit tietysti koittaa kysästä mikäli siirtyy ADSL tekniikkaan, että riittääkö se irtisanomis perusteeksi. Usein nuo nopeudet ADSLssä eivät ole mitään huikeita, vaikka luvataankin jotain 20megaa..

Ei riitä irtisanomisen syyksi siirto kaapelista ADSL-tekniikkaan. Ainoastaan jos ADSL tekniikalla ei pysty katsomaan sujuvasti HD-kanavia, voidaan irtisanominen perustella palvelun toimimattomuudella.


Joo, eli mikäli osoitteeseen on saatavilla yhteys jollain toisella tekniikalla, muutetaan tekniikka siihen (ADSL, VDSL), jolloin taloyhtiön siirtyminen toiselle KaapeliTV:n tarjoajalle ei ole irtisanomisperuste.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tomahaukki kirjoitti:
Herrasokeri kirjoitti:
_JMT_ kirjoitti:
Taidat olla oikeilla jäljillä. Kaapeliverkon sopparin päätyttyä on vielä valokuitu, ADSL yms. mahdollisuudet toimittaa Elisa Viihde. Tällöin ymmärtääkseni jatkuu sillä tekniikalla millä mahdollista toimittaa. Voit tietysti koittaa kysästä mikäli siirtyy ADSL tekniikkaan, että riittääkö se irtisanomis perusteeksi. Usein nuo nopeudet ADSLssä eivät ole mitään huikeita, vaikka luvataankin jotain 20megaa..
Ei riitä irtisanomisen syyksi siirto kaapelista ADSL-tekniikkaan. Ainoastaan jos ADSL tekniikalla ei pysty katsomaan sujuvasti HD-kanavia, voidaan irtisanominen perustella palvelun toimimattomuudella.

Joo, eli mikäli osoitteeseen on saatavilla yhteys jollain toisella tekniikalla, muutetaan tekniikka siihen (ADSL, VDSL), jolloin taloyhtiön siirtyminen toiselle KaapeliTV:n tarjoajalle ei ole irtisanomisperuste.

En oikein ymmärrä? Kun kuluttaja puhuu aidasta, niin operaattori vastaa puhumalla seipäästä...

Alkuperäisen viestin mukaan asiakas irtisanoi sopimuksen "...olin yhteydessä Elisaan, irtisanoin Elisa Viihteen tiedotelle vaihtopäivämäärälle...".  ELISA hyväksyi asian irtisanomalla osaltaan sopimuksen "...ELISA lähetti tiedotteen, jossa ELISA irtisanoi Elisa Viihteen sopimuksen  koska Elisa Kaapelitelevision toiminta talossani päättyy...". Lisäksi operaattori oli laskuttanut loppulaskun "...Loppulaskukin tuli pari päivää sitten...". Mikä edellä olevista osoittaa sen, että sopimusta ei olisi irtisanottu ja irtisanomista hyväksytty?

Ei kai tällaisen prosessin jälkeen toinen sopijaosapuoli yksistään voi väittää sopimuksen olevan edelleen voimassa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
V12 kirjoitti:
Ei kai tällaisen prosessin jälkeen toinen sopijaosapuoli yksistään voi väittää sopimuksen olevan edelleen voimassa?

No ei tietenkään! 

Yhteisymmärryksessä sovittu päättyminen, jonka jälkeen sana 'EIKUN'  ei ole enää pätevä!

Jos asiakaspalvelija tehnyt virheen, niin ei siitä asiakasta voi rangaista yrittämällä jatkaa sopimusta yksipuolisesti!

Osallistu keskusteluun