Viihde-sovelluksen irtisanominen
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Hmmh, pitänee tiedustella miksi Oma Elisassa näkyy sopimuksissa "Viihde Sovelluksen" alla seuraavasti.
xxxx
Kyseessä siis se 1kk:n ilmainen kokeilu joka irtisanottu hyvissa ajoin ennen jakson päättymistä, ja loppui itseasiassa viime yönä,
Meinaan vaan että laskua on melko turha lähetellä 😉 Jos kyseessä taas on tyypillinen Elisan sekamelska niin nevermind.
Sattuipa vaan silmään kun makselin kännykkälaskun, joka tapauksessa aika hämäävää.
edit: retusoitu hieman kuvan osalta
EDIT. Kuva piilotettu siinä olleiden yksilöivien asiakastietojen vuoksi.
xxxx
Kyseessä siis se 1kk:n ilmainen kokeilu joka irtisanottu hyvissa ajoin ennen jakson päättymistä, ja loppui itseasiassa viime yönä,
Voimassaoloaika: | Sopimus sulkeutuu automaattisesti 15.09.2015 |
Meinaan vaan että laskua on melko turha lähetellä 😉 Jos kyseessä taas on tyypillinen Elisan sekamelska niin nevermind.
Sattuipa vaan silmään kun makselin kännykkälaskun, joka tapauksessa aika hämäävää.
edit: retusoitu hieman kuvan osalta
EDIT. Kuva piilotettu siinä olleiden yksilöivien asiakastietojen vuoksi.
Käyttäjätaso 4
Tarkastin, että sinun Elisa Viihde sovellus ja Aitio on sulkeutumassa tämän päivän 15.9.2015 loppuun. Tällä hetkellä Oma Elisa -palvelussa näkyvä tieto on kieltämättä harhaan johtava. Tuossa "Voimassa toistaiseksi" kohdassa voisi lukea "sopimus sulkeutuu xx.xx.xxxx", kun sopimus on irtisanottu. Laitan tuosta palautetta eteen päin 🙂 Kiitos kun nostit asian esille 🙂
Joo-o, eniten tuossa hämäsi että alkuun niissä kaikissa luki sama 0,00€/kk.
Hyvä että tuli selväksi, ehkä muillekin jotka asiaa kummastelevat.
Hyvä että tuli selväksi, ehkä muillekin jotka asiaa kummastelevat.
Käyttäjätaso 1
Ei näy minulla tuollaista kohtaa kuin "Tilauksesi". Oliskin ollut liian helppoa irtisanoa...
Juu ei näy mullakaan tuota "Tilauksesi"-kohtaa.. Muutama päivä sitten näkyi vielä, mutta nyt kadonnut. Olisi pitänyt irtisanoa silloin, kun vielä pystyi..
henko_nen kirjoitti:Tulipa puhelimen Viihde avattua, oli kirjautunut itsekseen ulos syystä X. Seuraavaksi Oma Elisaan katsomaan miltä tällä kertaa näyttääkään ja vaihtamaan salasana kun en muistanut sitä tilattaessa saatua... no tältä,
Tarkastin, että sinun Elisa Viihde sovellus ja Aitio on sulkeutumassa tämän päivän 15.9.2015 loppuun. Tällä hetkellä Oma Elisa -palvelussa näkyvä tieto on kieltämättä harhaan johtava. Tuossa "Voimassa toistaiseksi" kohdassa voisi lukea "sopimus sulkeutuu xx.xx.xxxx", kun sopimus on irtisanottu. Laitan tuosta palautetta eteen päin 🙂 Kiitos kun nostit asian esille :)
Viihteen omilta nettisivuilta ei enää itseltäkään löydy kohtaa "Tilauksesi", joten sieltä ei sen enempää selvinnyt.
Lisäksi kun kirjauduin uudelleen puhelimen sovellukseen niin kappas, Aitioon pääsee edelleen ja sisällöt ovat katsottavissa :D
Toinen asia mikä pisti silmään on että JOS nyt joskus haluaisin tilata uudelleen tuon sovelluksen (6,9€/kk) niin mistä se onnistuu? Nettisivuilta löytyy vain "Aloita ilmainen kuukausi" joka avaa uuden välilehden selaimeen ilman tunnuksia vaikka kirjautuneena edellisellä välilehdellä olenkin.
Käyttäjäystävällistä, taas kerran. Ja sekavaa kuten on jo todettukin.
Valitettavasti palvelun tilaaminen on tällä hetkellä mahdollista vain täyttämällä tiedot tuonne mainitsemallesi sivulle. Toinen vaihtoehto on toki tilata palvelua asiakaspalvelusta. Mutta tämä uudelleen käyttöönottoon liittyvä huomio on kyllä hyvä, välitän siitä palautteen eteenpäin, kiitos 🙂
Mutta mites tuo irtisanominen, kun tuota "Tilauksesi"-kohtaa ei ole?!
Käyttäjätaso 4
Myös haluaisin lopettaa tilauksen vielä kun ilmaista kuukautta on vielä jäljellä, mutta en tuota "tilauksesi"-kohtaa näe.
Toistan itseäni, "tilauksesi"-kohtaa ei näy. Tämä pitäisi nyt saada pian hoidettua ennen kuin alatte laskuttamaan.
Käyttäjätaso 4
Olisi kyllä mielenkiintoista kuullä mikä on tuo "väärinkäsitys" :D
Tilannehan on täällä ihan sama, avattu Viihde-palvelun kokeilu sillä "Aitio1kk" koodilla mitä taannoin jaettiin spostitse.
Sittemmin tilaus irtisanottu hyvissä ajoin Viihteen kotisivuilta, "Tilaukseni"-kohdasta, ja sovellushan lopettikin toimintansa oikealla päivämäärällä. Mitään asiakkuuksia ei enää Viihteen kotisivuilla näy, eikä myöskään tätä maagista "Tilaukseni"-kohtaa.
Tästä huolimatta sopimuksissa (niin OmaElisassa kuin oma Saunalahdessakin) näkyy edelleen sopimuksissa "Aitio 9,9€/kk) ja Aitioon pääsee edelleen katsomaan sisältöjä.
Lienee tyhmemmällekin selvää että kun on tilattu tällainen bundle-hässäkkä joka sitten irtisanotaan pitäisi kaikkien siihen kuuluvien palveluiden lakata samalla. Nythän näyttäisi että Aitio jää "vahingossa" päälle vaikka alkuperäinen sopimus olisikin lopetettu.
Miksi Elisalla on aina samanlaista säätämistä ja "vahinkoja" näiden sopimusten lopettamisten kanssa?
Edelleen lienee sanomattakin selvää ettei minkäänlaisia laskuja näistä "väärinkäsityksistä" kannata lähetellä mikäli tällainenkin "vahinko" pääsisi tapahtumaan.
Toisekseen, tilasin tänään laitteen Sauniksen kaupasta, tämäkin meni jostakin ihmeen syystä tälle "Aitioasiakkuudelle", Oma Saunalahti kun pyysi valitsemaan tämän virheellisen asiakkuuden kun kävin kurkkaamassa. Taputapu. Mobiilivarmenteella tunnistauduin ja kirjauduin kauppaan niillä "oikeilla" Elisan tunnuksilla.
Tilannehan on täällä ihan sama, avattu Viihde-palvelun kokeilu sillä "Aitio1kk" koodilla mitä taannoin jaettiin spostitse.
Sittemmin tilaus irtisanottu hyvissä ajoin Viihteen kotisivuilta, "Tilaukseni"-kohdasta, ja sovellushan lopettikin toimintansa oikealla päivämäärällä. Mitään asiakkuuksia ei enää Viihteen kotisivuilla näy, eikä myöskään tätä maagista "Tilaukseni"-kohtaa.
Tästä huolimatta sopimuksissa (niin OmaElisassa kuin oma Saunalahdessakin) näkyy edelleen sopimuksissa "Aitio 9,9€/kk) ja Aitioon pääsee edelleen katsomaan sisältöjä.
Lienee tyhmemmällekin selvää että kun on tilattu tällainen bundle-hässäkkä joka sitten irtisanotaan pitäisi kaikkien siihen kuuluvien palveluiden lakata samalla. Nythän näyttäisi että Aitio jää "vahingossa" päälle vaikka alkuperäinen sopimus olisikin lopetettu.
Miksi Elisalla on aina samanlaista säätämistä ja "vahinkoja" näiden sopimusten lopettamisten kanssa?
Edelleen lienee sanomattakin selvää ettei minkäänlaisia laskuja näistä "väärinkäsityksistä" kannata lähetellä mikäli tällainenkin "vahinko" pääsisi tapahtumaan.
Toisekseen, tilasin tänään laitteen Sauniksen kaupasta, tämäkin meni jostakin ihmeen syystä tälle "Aitioasiakkuudelle", Oma Saunalahti kun pyysi valitsemaan tämän virheellisen asiakkuuden kun kävin kurkkaamassa. Taputapu. Mobiilivarmenteella tunnistauduin ja kirjauduin kauppaan niillä "oikeilla" Elisan tunnuksilla.
Vähemmän yllättäen tästä sekoilusta tuli lasku.
En ole sitä maksamassa missään tapauksessa, raapustan aspaan reklamaation ja sama menee luonnollisesti myös kuluttajaviranomaisille.
En ole sitä maksamassa missään tapauksessa, raapustan aspaan reklamaation ja sama menee luonnollisesti myös kuluttajaviranomaisille.
Tosiaan tuolla elisaviihde.fi -sivustolla nuo kanavapaketit täytyy irtisanoa vielä erikseen maksukanavat-kohdasta. Voisimme tätä täsmentää ohjeistuksessa vielä.
Täsmensin tuonne ohjeeseen vielä erikseen mahdollisten ohjelmakirjastojen irtisanomisen 🙂
henko_nen kirjoitti:Jassoo, pitääkö sitten (jos nyt näin olisin tekemässä) matkapuhelinliittymän irtisanomisen yhteydessä irtisanoa erikseen vaikkapa mobiililaajakaista liittymältä ettei se jää raksuttamaan laskua ;)
Tarkastin, että sinun Elisa Viihde sovellus ja Aitio on sulkeutumassa tämän päivän 15.9.2015 loppuun. Tällä hetkellä Oma Elisa -palvelussa näkyvä tieto on kieltämättä harhaan johtava. Tuossa "Voimassa toistaiseksi" kohdassa voisi lukea "sopimus sulkeutuu xx.xx.xxxx", kun sopimus on irtisanottu. Laitan tuosta palautetta eteen päin 🙂 Kiitos kun nostit asian esille :)
Jos pakettina on tilattu asia X (varsinkin tällaisesta ilmaisesta email-promosta, eli Viihde-sovellus + Aitio) niin eihän se nyt niin voi olla ettei samaisen paketin irtisanominen yksin riitäkään? Semminkin kun Viihteen irtisanomisen jälkeen Viihteen kotisivuilla ei enää mitään aktiivista "Tilausta" edes näy.
edit: mahtaa olla tarkoituksella että asiat ovat ripoteltuna sinne tänne... miksi "Ohjelmakirjastot" eli esim. Aitio onkin tuolla "Maksukanavat"-kohdassa? Kuka nuo suunnittelee?
edit2: nyt on ohjelmakirjasto... eikun kanavapaketti... noh, on irtisanottu. Laskuhan nyt luonnollisesti on edelleen mielestäni aiheeton.
Moikka!
Avasin puhelinliittymän tammikuussa ja sain samalla kaupan päälle Aition ilmaiseksi 1 kk ajalle. Irtisanoin Elisa Viihde-sopimuksen jo aikaisemmin, mutta en tiennyt että Aitio täytyy vielä erikseen käydä sulkemassa eri paikassa kuin Viihde. Noh, irtisanoin Aition tänään 12.2.2016 ja koska tuo ilmainen kuukausi loppui 10.2.2016, maksan nyt kyseisestä sovelluksesta tuon 2 päivää (11.-12.2.) ja sen 14 vuorokauden irtisanomisajan.
Ensimmäiseen laskuuni on kuitenkin sisällytetty tammikuun liittymämaksujen lisäksi helmikuun maksut, joihin sisältyy myös Elisa Viihde Aitio 01.02.2016-29.02.2016 9,90e. Nyt kun irtisanoin sovelluksen, niin maksan siitä vielä 2 viikkoa eli 26.02.2016 asti, en siis 29.02.2016 asti. Maksan siis ylimääräisistä päivistä, joista minun ei pitäisi enää maksaa. Oletan, että tämä hyvitetään jollakin tapaa? Seuraavassa laskussa kenties?
Avasin puhelinliittymän tammikuussa ja sain samalla kaupan päälle Aition ilmaiseksi 1 kk ajalle. Irtisanoin Elisa Viihde-sopimuksen jo aikaisemmin, mutta en tiennyt että Aitio täytyy vielä erikseen käydä sulkemassa eri paikassa kuin Viihde. Noh, irtisanoin Aition tänään 12.2.2016 ja koska tuo ilmainen kuukausi loppui 10.2.2016, maksan nyt kyseisestä sovelluksesta tuon 2 päivää (11.-12.2.) ja sen 14 vuorokauden irtisanomisajan.
Ensimmäiseen laskuuni on kuitenkin sisällytetty tammikuun liittymämaksujen lisäksi helmikuun maksut, joihin sisältyy myös Elisa Viihde Aitio 01.02.2016-29.02.2016 9,90e. Nyt kun irtisanoin sovelluksen, niin maksan siitä vielä 2 viikkoa eli 26.02.2016 asti, en siis 29.02.2016 asti. Maksan siis ylimääräisistä päivistä, joista minun ei pitäisi enää maksaa. Oletan, että tämä hyvitetään jollakin tapaa? Seuraavassa laskussa kenties?
Käyttäjätaso 3
Moi ?, laitoinkin sulle tuosta yksityisviestiä! :)
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi