Kysymys

Viihde toimii miten sattuu, milloin saa korvauksia vaatia?

  • 7 joulukuu 2011
  • 32 kommenttia
  • 10205 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Nyt alkaa mennä hermot. Jo parin viikon ajan on viihde toiminut prime timenä ihan miten sattuu. Tähden painaminen johtaa puolen minuutin odotteluun ja sitten pääsee vähitellen tallenteisiin kiinni. Sivujen selaaminen ja tallenteiden poistelu on useiden minuuttien työmaa. Tietokoneen kautta toimii ripeämmin, mutta telkkaria minä haluan katsoa ja käyttää. 5.12. koko systeemi sippasi täysin. Vikatiedotteissa on maininta asiasta, mutta siitä huolimatta ei toimi. Ja eilen piti olla muka jo korjattu, mutta p*skat se mitään ollut. Ihan samalla tavalla jäkitti valikkoon, eikä edennyt suuntaan tai toiseen. Myöhään illalla se toimi taas (kuten aina muulloinkin prime timen ulkopuolella). Kanavat näkyvät ihan ok, joten kaista toimii kyllä. Mutta MINÄ NYT SATTUMALTA HALUAN KATSOA TALLENNETUT OHJELMAT 19-23 VÄLISENÄ AIKANA, ENKÄ KESKELLÄ YÖTÄ TAI AAMULLA! Lisätkää resursseja tai tehkää jotain. Ihan sama mitä teette, kunhan tuo toiminta parantuu ja äkisti. Tämä ei vastaa sitä mainosta, missä Edelmann kehuu että "katso ohjelmasi silloin kun haluat". Täysin harhaanjohtavaa markkinointia! Varsinkin kun tuo ilmiö oli jo joku kuukausi takaperin myös esillä, eli jumitteli valikoihin. Ei tullut uutena tosiaankaan.

20megan kaistasta tosin on yleensä tarjolla n. 12.5 megaa. Ulospäin lähtee 0.75 luokkaa. Ei oikeastaan koskaan olla lähelläkään luvattua. Miksi edes mainostaa tuota 20megaisena, jos se ei kerran toteudu?

Sitten nämä muut ongelmat. Välillä kanavat näkyvät ja välillä taas eivät. Yleensä kuitenkin näkyvät, mutta miksi sitten välillä joku national geographic on pitkiä aikoja ihan mustana? Ja miksi HD-kanavat herjasi tässä taannoin, että telkkari ei tue signaalia... mitä ihmeen signaalia sieltä lähetettiin sitten, koska se telkkari on aiemmin toiminut ihan hyvin ja nyt toimii taas?  Miksi digiboksilla kanavien selaaminen ja vahingossa Warnerin kanavalle osuminen johtaa 50% todennäköisyydellä digiboksin kaatumiseen? Virtajohdon tuulettaminen sen saattaa parantaa. Miten on mahdollista, että telkkarin digiviritin ei kaadu koskaan, mutta tämä digiboksi on yhtä onneton vehje kuin ne aikanaan ensimmäiset myyntiin tulleet laitteet, joita saa ainakin kerran päivässä käydä kylmäkäynnistämässä. Ei vaan huumori meinaa riittää kontata tuonne tv-tason alle kiskomaan johtoja irti.. ei ole nykyaikaa se. Täyttä sekundaa tuo boksi.

32 kommenttia

Käyttäjätaso 3

Harkitsen jo siirtymistä Soneran tai DNA:n vastaavaan palveluun, heillä kuulemma toimii kuten pitääkin..


Sellainen juttu vaan että Dnalla ei ole IPTV-palvelua uusmyynnissä ja ovat lopettamassa sen vanhoiltakin asiakkailta ja lisäksi sitä ei ole koskaan saanutkaan muuta kuin Dnan verkossa olleet eli käytännössä siellä missä on ollut Dnan omaa puhelinverkkoa tai Dnan vanhaa kaapeliverkkoa (pk-seutua ei siis lasketa). Soneralla on toki Koti-TV mutta saako sitä niilä alueilla joissa Elisa on päätoimija, vaikea uskoa. Sitten on tietenkin Maxivision joka ei myy laajakaistaa itse joten sen palvelun saat periaatteessa minne tahansa olipa oma laajakaistatoimittajasi sitten mikä tahansa.
Minulla ongelmat alkoivat pari kuukautta sen jälkeen, kun olin hankkinut mustan boksin. Stand by -tilasta käynnistettäessä äänet toimivat ainoastaan kanavalla, jolle boksi avattiin, jos halusi äänen kuulumaan jollekin toiselle kanavalle, täytyi boksi sulkea sillä kanavalla ja sen jälkeen käynnistää uudelleen.

Vika oli boksissa, joten minulle toimitettiin uusi, hieno Pace. Varsinainen helvetinkone. Isoin ongelma, ongelma jonka ratkaisun eteen ei ole pystytty tekemään mitään, eikä luultavasti edes haluta tehdä mitään, on boksin käynnistäminen stand by -tilasta. Ongelma kun on kuulemma DNA:n kaapeliverkossa, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin. Eli boksin voi kyllä käynnistää stand by -tilasta, mutta sen jälkeen kaukosäädin ei toimi. Mikäli haluaa kaukosäätimen toimimaan, joutuu käynnistämään boksin uudelleen virtajohto-resetillä. Tämäkään ei ole idioottivarma ratkaisu, sillä yleensä tällainen boot aiheuttaa äänten toimimattomuuden joko siten, että ääniä ei kuulu lainkaan, tai siten, että äänet särkevät enemmän tai vähemmän.

Viimeisin päivitys, .78, kuulemma korjasi musta ruutu -ongelmat. Ei pidä paikkaansa, yhä edelleen Viihdettä illalla (21-24) käytettäessä ei saa nähtäväkseen muuta kuin mustan ruudun.

Pace toimitettiin syyskuussa, sen jälkeen ei ole tarvinut maksaa kuukausimaksua, koska palvelu ei ole toiminut. Nyt alkaa kuitenkin pinna kiristyä, eikä edes palvelun ilmaisuus lepytä suuttumusta. 5-20 minuuttia boksin toimintakuntoon saamiseksi on yksinkertaisesti liikaa.
Soneran Koti-TV:n verkkotallennukset säilyvät 90 päivää, mikä tekee siitä efektiivisesti turhan ainakin minulle. Valitettavasti markkinoilla ei tunnu olevan vastaavaa palvelua. Sinänsä ovat Soneralla melkoisia humoristeja kun tarjoavat 3000 tunnin tallennustilaa, jossa on kuitenkin tuo aikarajoitus. No, kai siitä on hyötyä jos tallentaa ohjelmaa reilut 30 tuntia päivässä (ja ehtii vielä katsoakin ne).
Käyttäjätaso 3

Soneran Koti-TV:n verkkotallennukset säilyvät 90 päivää, mikä tekee siitä efektiivisesti turhan ainakin minulle. Valitettavasti markkinoilla ei tunnu olevan vastaavaa palvelua. Sinänsä ovat Soneralla melkoisia humoristeja kun tarjoavat 3000 tunnin tallennustilaa, jossa on kuitenkin tuo aikarajoitus. No, kai siitä on hyötyä jos tallentaa ohjelmaa reilut 30 tuntia päivässä (ja ehtii vielä katsoakin ne).


No ei ihan suoraan vastaavia palveluita, siis sellaisia joissa saisi tallennustilan ilmaiseksi mutta maksua vastaan kyllä löytyy. Maxivision, jonka tallennustila on erillismaksullinen, antaa tallentaa palvelimelle jopa osaa maksukanavista, lisäksi siinä ei ole tuota 90 päivän rajoitusta.
Elisan mainitut ongelmat ovat jokapäiväisiä.
En pääse katsomaan tallennuksia televisiolla vaikka irroitan sähköverkosta kuinka monta kertaa tahansa. Joudun vain toteamaan ettei toimi nyt, ehkä huomenna paremmin. Tietokoneesta pääsen paremmin tallenteisiin.

Epäilen Wlan-yhteyttä koska se ei jaksa pitää TV:n  internetyhteyttä, vaan katkaisee sen satunnaisesti, mutta varmasti.
Eikö tallennuksen katsominen juuri käytä wlan yhteyttä? Elisan guru kokeili A-linkin reititintä joka toimi televisiossa, mutta ei luultavasti Pace digiboxissa. Asia jäi minun ongelmaksi, eli televisiolla ei voi käyttää internettiä Elisan wlan verkossa.
Käyttäjätaso 3

Elisan mainitut ongelmat ovat jokapäiväisiä.
En pääse katsomaan tallennuksia televisiolla vaikka irroitan sähköverkosta kuinka monta kertaa tahansa. Joudun vain toteamaan ettei toimi nyt, ehkä huomenna paremmin. Tietokoneesta pääsen paremmin tallenteisiin.

Epäilen Wlan-yhteyttä koska se ei jaksa pitää TV:n  internetyhteyttä, vaan katkaisee sen satunnaisesti, mutta varmasti.
Eikö tallennuksen katsominen juuri käytä wlan yhteyttä? Elisan guru kokeili A-linkin reititintä joka toimi televisiossa, mutta ei luultavasti Pace digiboxissa. Asia jäi minun ongelmaksi, eli televisiolla ei voi käyttää internettiä Elisan wlan verkossa.



Nyt sulla on mennyt asiat sekaisin pahasti. Ei wlan-yhteydellä ole mitään tekemistä tallenteiden katselun kanssa vaan se wlan-yhteys on tietokonetta varten. Toki wlan saattaa olla syypää mainitsemiisi ongelmiin mutta ei kuvailemallasi tavalla vaan joku käyttää wlanin kautta tietokonetta ja se aiheuttaa kaistan "kaventumisen" jolloin digiboksille ei enää riitä kunnolla kaistaa.
Käyttäjätaso 3
No eipä yllätä, että joulunpyhinä alkaa palvelu pätkiä. Nyt 5min välein katoaa ääni ja kuva alkaa nykimään. Pausettaminen poistaa ongelman, mutta kohta se palaa takaisin.

Huoh.. aina vain ONGELMIA... ja sitten taas uusia ongelmia.. ja väliin vanhoja tuttuja uudestaan.
Käyttäjätaso 3
Ja näyttää olevan kaistan laajuus alle 9 megaa tällä hetkellä. Jos maksaa 20:stä, niin on tää p***ele kusetusta. HUHHUH.
Käyttäjätaso 3
Tällä viikolla on taas boksin viiveaika (kun painaa kaukosäätimestä tähteä) vaihdellut välillä minuutin ja kolmen minuutin välillä. Nyt tänään perjantaina kun haluaisin katsoa ohjelmia, muuttuu kuva nykiväksi ja äänet katoaa.

Että hyvin on taas Elisalla resursseja tarjolla?

Kaistalla itsellään on ihan hyvin kuitenkin väylää. Speed test antaa lukemaksi 14.2/0.8.
Viitsimättä lukea alusta lähtien kaikkea
(anteeksi vaan ppl, mutta yhteensumppuunkirjoittamallailmanKUNNONkappalejakojatmseikylläsaakovinhyvääpalautetta.com/opettelekirjoittamaan.php)

sanon yleisiä "ohjeita" palveluihin operaattorista riippumatta:

1. Ilman mitään kritiikkiä elisaa/DNA:ta/Soneraa kohtaan, aivan ekaksi ennen kuin teet sopimuksia, SELVITÄ KENEN RUNKOVERKON ALUEELLA ASUT!!!!!!! Jos on DNA:n aluetta jonne sattuu saamaan elisan / visa versa, älä helvetissä ole niin aasi että otat verkkovuokrayhteyden, nimim. ei toimi. Ihan sama onko kyse mokkulasta vai kunnon nettiliittymästä. (THX a lot for BS Dna, sayin' our 3G works where u do..)

2. Valitse omalle alueelle TARPEEN mukainen liittymä, itsellä ei käynyt mielessäkään mikään alle 100mb yhteys, siitä huolimatta että IPTV:n pitäisi toimia 5 - 6mb yhteyksillä. 8mb yhteys (esim.) + IPTV + HD + lataus koneella == Forget about it. Ja jos asut korvessa, hyväksy se että sinne ET pääse ferrarilla. (nimim. joskus vuoden asunut 0,36mb yhteyden päässä.)

3. Uusi = UUSI = uuden ongelmat. Opettele kiertämään. Itsellä (kuten jos selaat threadeja mihin olen kirjoitellut) on ollut ropleemia (ja on joitakin edelleen) Niin purkin (5200c, nyt Ibox 1.0) kuin digiboxinkin kanssa. Lähinnä että IPTV + HD kuva tökkii ajansiirrossa, tai että kerta viikkoon saa resetoida kun "hukkaa" USB - tikun aina kun tikku tulee täyteen (käytän siis ajansiirtoa paljon). So wut? 5200c siltaavaksi ja oma purkki väliin, Ibox v1 kaappiin ja DIR:läinen tilalle. Kun tiedän että ohjelman aikana tarvitsen taukoja (mukula herättelee alkuyöstä), katson kanavat EI-HD:nä, kertaakaan ei ole pätkinyt. ja jos tarvii resetoida kerta viikkoon niin resetoin.

4. Omaa purkkia saa käyttää, jos hankit, osta sellainen joka tukee multicastingia, ja tee asetukset oikein. suosittelen, koska helpottaa hel¤%&%¤# elämää.

5. Kun olet yhteydessä aspaan, muista että se aspan hlöstö osaa ja yrittää vain AUTTAA, ne EIVÄT itse valmista tuotetta. ja ihmisiä nekin ovat. Jos olet niille MOFO, niin niinkin yksinkertainen(?) asia kuin boxin/purkin etänä downgradettaminen, tai betafirmiksen uppaaminen saattaa jäädä mainitsematta, nuo kun saattavat auttaa, mutta eivät todellakaan kuulu aspa:n normitehtäviin

6. Lue sopimuksesi uudestaan, ja selaa edes VÄHÄN palveluntarjoajan sivuja, sieltä löytyy tarkat perusteet sopimuksen purkuun. (kuten esim. nopeus koko ajan alle 30% luvatusta tms..)

Näihin kohtiin on tähän ikään mennessä törmännyt eri operaattorien kanssa kun puhun nettiyhteyksistä. joillakin mokkulan suhteen, toisilla kiinteän yhteyden.

Täydellisessä maailmassa kaikki toimisi kaikkialla, mutta tässä elämässä vaaditaan hieman asiakkaaltakin TYÖNTEKOA ja vuorovaikutusta.


1. Ilman mitään kritiikkiä elisaa/DNA:ta/Soneraa kohtaan, aivan ekaksi ennen kuin teet sopimuksia, SELVITÄ KENEN RUNKOVERKON ALUEELLA ASUT!!!!!!! Jos on DNA:n aluetta jonne sattuu saamaan elisan / visa versa, älä  ole niin aasi että otat verkkovuokrayhteyden, nimim. ei toimi. Ihan sama onko kyse mokkulasta vai kunnon nettiliittymästä. (THX a lot for BS Dna, sayin' our 3G works where u do..)


Asiakasko se aasi on kun olettaa että palveluntarjoaja myy tuotetta joka toimii? Ehkä se tosiaan sitten niin on, että se on tyhmä joka maksaa. 


2. Valitse omalle alueelle TARPEEN mukainen liittymä, itsellä ei käynyt mielessäkään mikään alle 100mb yhteys, siitä huolimatta että IPTV:n pitäisi toimia 5 - 6mb yhteyksillä. 8mb yhteys (esim.) + IPTV + HD + lataus koneella == Forget about it. Ja jos asut korvessa, hyväksy se että sinne ET pääse ferrarilla. (nimim. joskus vuoden asunut 0,36mb yhteyden päässä.)


Taas se asiakas on tyhmä kun ei tiedä, että jos jonkin pitäisi toimia 5-6mb yhteyksillä niin pitäisi olla vähintää 100Mb.


3. Uusi = UUSI = uuden ongelmat. Opettele kiertämään. Itsellä (kuten jos selaat threadeja mihin olen kirjoitellut) on ollut ropleemia (ja on joitakin edelleen) Niin purkin (5200c, nyt Ibox 1.0) kuin digiboxinkin kanssa. Lähinnä että IPTV + HD kuva tökkii ajansiirrossa, tai että kerta viikkoon saa resetoida kun "hukkaa" USB - tikun aina kun tikku tulee täyteen (käytän siis ajansiirtoa paljon). So wut? 5200c siltaavaksi ja oma purkki väliin, Ibox v1 kaappiin ja DIR:läinen tilalle. Kun tiedän että ohjelman aikana tarvitsen taukoja (mukula herättelee alkuyöstä), katson kanavat EI-HD:nä, kertaakaan ei ole pätkinyt. ja jos tarvii resetoida kerta viikkoon niin resetoin.

4. Omaa purkkia saa käyttää, jos hankit, osta sellainen joka tukee multicastingia, ja tee asetukset oikein. suosittelen, koska helpottaa hel¤%&%¤# elämää.

5. Kun olet yhteydessä aspaan, muista että se aspan hlöstö osaa ja yrittää vain AUTTAA, ne EIVÄT itse valmista tuotetta. ja ihmisiä nekin ovat. Jos olet niille MOFO, niin niinkin yksinkertainen(?) asia kuin boxin/purkin etänä downgradettaminen, tai betafirmiksen uppaaminen saattaa jäädä mainitsematta, nuo kun saattavat auttaa, mutta eivät todellakaan kuulu aspa:n normitehtäviin


Tässä oli niin paljon erikoissanastoa ja tietoa ettei tavallinen Erkki ota niistä mitään selvää. Jos menen ravintolaan syömään niin ei minun tarvitse tietää mitä välineitä keittiössä käytetään. Tarjoilijalle voi aina olla ystävällinen.



Täydellisessä maailmassa kaikki toimisi kaikkialla, mutta tässä elämässä vaaditaan hieman asiakkaaltakin TYÖNTEKOA ja vuorovaikutusta.


Edelleen jos menen ravintolaan syömään niin en odota, että joudun tiskaamaan omat astiani. Siihen se varmaan on menossa.

Viitsimättä lukea alusta lähtien kaikkea
(anteeksi vaan ppl, mutta yhteensumppuunkirjoittamallailmanKUNNONkappalejakojatmseikylläsaakovinhyvääpalautetta.com/opettelekirjoittamaan.php)


On sen verran provosoiva aloitus viestissäsi, että suosittelisin kyllä sinullekin jotain vastaavaa kurssia. Kirjoita suomeksi ja HUUTAMATTA, niin voit saada asiallistakin palautetta.
Käyttäjätaso 3
Viihde-palvelua markkinoidaan kaikille tusinaurpoille, eikä niiltä voida odottaa tuollaista snobistelua. Jos annettaan laitteet kouraan ja tehdään määräaikainen sopimus, jossa palveluntarjoaja lupautuu toimittamaan palvelun, niin SEN TULEE MYÖS TOTEUTTAA SE. Jos palvelu ei toimi silloin kun sitä haluaisi käyttää (ja kuten Samuli Edelmann televisiossa joka ilta monta kertaa sanoo), niin silloin se ei todellakaan vastaa sitä mitä on luvattu. Ja ihan vitun sama, minkä verkon alueella asuu. Jos palvelua myydään sinne (asiakaspalvelija tarkistaa, voidaanko palvelua myydä alueelle), on sen myös toimittava siellä. Jos palvelu toimii 80% ajasta nurisematta, mutta se on juuri se 80% jonka aikana minä olen töissä, kaupassa tai nukkumassa, niin palvelulla ei tee yhtään mitään. Sen tulee toimia juuri silloin, kun minä sitä tarvitsen. Se on se iltahetki (19-23), jolloin on aikaa päivän päätteeksi istua tovi aloilleen ja katsoa esim. tallenteita boksilta.
Käyttäjätaso 4
Soitto tekniseen tukeen ja kertoa miten laite ei toimi ja yhteistyössä pyrkiä saamaan se toimimaan tai vaatia laitevaihtoa jos nykyisillä laitteilla ei saada toimimaan. Yksi vaihtoehto on myös neuvotella vaihtoehtoisen modeemin vaihtoa. Eli hankit itse uuden modeemin ja elisa maksaa sen sinulle.
Kannattaa kuitenkin muistaa asiallinen käytös niin saa hyvää palvelua, joskin se ei tarkoita sitä että voi vaatia toimivia laitteita.
Käyttäjätaso 3

Soitto tekniseen tukeen ja kertoa miten laite ei toimi ja yhteistyössä pyrkiä saamaan se toimimaan tai vaatia laitevaihtoa jos nykyisillä laitteilla ei saada toimimaan. Yksi vaihtoehto on myös neuvotella vaihtoehtoisen modeemin vaihtoa. Eli hankit itse uuden modeemin ja elisa maksaa sen sinulle.
Kannattaa kuitenkin muistaa asiallinen käytös niin saa hyvää palvelua, joskin se ei tarkoita sitä että voi vaatia toimivia laitteita.


Olen edelleenkin lähes 100% varma siitä, että modeemissa ei ole vikaa. Yhteys ei pätki (tietokoneella) ja langattomat verkot yms toimivat paremmin kuin zyxelillä, joka tässä talossa joku vuosi takaperin vielä oli. Yksi modeemi tuolla kaapissa on varalla kyllä, mutta ei kyllä jaksaisi alkaa painimaan ihan vain huvikseen sen asetusten kanssa (koska todennäköisesti se sen vaihto ei ratkaise yhtään mitään). Digiboksikin (iso harmaa laatikko) toimii myös suurimman osan ajasta oikein, jos pidetään näitä viikottaisia virtajohdon tuuletteluja "normaalina". Vain primetimessä ja usein viikonloppuina ja juhlapyhinä on tallenteiden kanssa ongelmia. En usko että laitevaihdoilla tämä vika paranee. Kaista on yleensä melko hyvä speed testin mukaan, vaikkakin selvästi alle luvatun.

Jotenkin tuli vain mieleen, että tuo vika muistuttaa jotenkin sellaista, että ääni ja kuva eivät synkronoidu kunnolla keskenään. Kun äänisignaalin purku menee sekaisin, niin kuva alkaa pätkiä. Se synkkaus streamille palautuu pausen myötä. Se ei vaikuta miltään puskurointiongelmalta, koska se palautuminen on välitön. Youtube-filmien tiimalasin pyörimis-nykimen korjautuu odottelemalla. Tuossa odottelua ei tarvita. Ainoastaan pause päälle ja sen vapautus. Se vaan yksinkertaisesti on rasittavaa katsoa leffaa, jossa 1-5min välein pitää pausella käyttää. Toisaalta, samaan aikaan on yleensä ongelmia kelauksen kanssa, koska kuva 30x nopeudella ei siinä enää päivity.
Käyttäjätaso 3
Sunnuntaina mitään ongelmia ei esiintynyt. En siis suostu uskomaan, että vika olisi laitteissa tai linjan kuormassa. Eli en ala ostamaan uusia laitteita tai räknäilemään pääosan ajasta oikein toimivia asetuksia. Enkä muuta modeemista mitään siltauksia, koska siitä seuraa muihin toimintoihin ongelmia, joita tarvitsen välttämättä. Tuo vika on joku Elisan ongelma hyvinkin todennäköisesti,koska samaan aikaan on täällä vastaavista ongelmista raporttia.
Käyttäjätaso 4

Sunnuntaina mitään ongelmia ei esiintynyt. En siis suostu uskomaan, että vika olisi laitteissa tai linjan kuormassa. Eli en ala ostamaan uusia laitteita tai räknäilemään pääosan ajasta oikein toimivia asetuksia. Enkä muuta modeemista mitään siltauksia, koska siitä seuraa muihin toimintoihin ongelmia, joita tarvitsen välttämättä. Tuo vika on joku Elisan ongelma hyvinkin todennäköisesti,koska samaan aikaan on täällä vastaavista ongelmista raporttia.


Voihan sieltä teknisestä tuesta löytyä joku muu korjaus ongelmaan kuin laitevaihto.
Mites muistitikun osuus asiaan. Toimiiko ajansiirto pois päältä paremmin? Onko alkuperäinen Elisan tikku?
Käyttäjätaso 5


Sunnuntaina mitään ongelmia ei esiintynyt. En siis suostu uskomaan, että vika olisi laitteissa tai linjan kuormassa. Eli en ala ostamaan uusia laitteita tai räknäilemään pääosan ajasta oikein toimivia asetuksia. Enkä muuta modeemista mitään siltauksia, koska siitä seuraa muihin toimintoihin ongelmia, joita tarvitsen välttämättä. Tuo vika on joku Elisan ongelma hyvinkin todennäköisesti,koska samaan aikaan on täällä vastaavista ongelmista raporttia.


Voihan sieltä teknisestä tuesta löytyä joku muu korjaus ongelmaan kuin laitevaihto.
Mites muistitikun osuus asiaan. Toimiiko ajansiirto pois päältä paremmin? Onko alkuperäinen Elisan tikku?


Eikös tämä kuulosta ihan siltä samalta vialta joka oli useammallakin joskus aikaisemmin joka sittemmin korjattiin. Muistaakseni joku taustapalvelin oli jossain rikki ja haittasi vain osaa käyttäjistä. Groner voisi valaista asiaa jos vielä tänne joskus eksyy. Eli ongelmaa oli juuri Elisan päässä ruuhka-aikaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Kyllä tuo tosiaan kuulostaisi siltä että palvelinpäässä loppuu kapasiteetti, jälleen.
Tuttuja ongelmia. Katsokaa tästä tämänpäiväiset Elisaviihteen katselukokemukseni jotka ovat tässä videolle tallennettuna.

http://youtu.be/ZyUBM0L4-1w
Käyttäjätaso 3
En käytä tuota ajansiirtoa, tikku on kiinni boksissa, mutta käytännössä koskaan en ole sitä käyttänyt.

Ja nyt on taas arkena toiminut kaikki ihan hyvin, mutta jopas perjantain kunniaksi alkoi pätkimään lähetys. Kuva ja ääni katoaa ja alkaa nykimään. On se vaan ihmeellistä, ettei tuota vikaa saada fiksattua. Taitaa olla tahtolaji ja se tahdon määrä on tasan nolla. Suoraan sanoen v***ttaa aika suuresti jo. Päässä takoo yhä se Edelmannin ääni, että "missä ja milloin vaan".
Elisa Viihde on suoraan sanottuna perseestä. Vuoden aikana kolmas kotiboksi kierrossa, joista kaksi viimeisintä on ollut Pace. IPTV pätkii koko ajan, useita kertoja (päivittäin) viikossa joutuu repimään piuhat irti kun koko romu jumittaa, tehdasasetusten palautusta jne.

Aivan susi koko palvelu ja korvauksia pitäisi olla vaatimassa koko ajan. Me tajuttiin oikein vaatimalla vaatia korvauksia vasta nyt kolmannen boksin kohdalla ja saatiin sentään kuukauden hyvitys. Tosin lasku tuli täysimääräisenä, joten siitäkin joutuu taas soittamaan. Onneksi on kyseisen henkilön, joka hyvityksen lupasi, nimi ylhäällä.

Elisa Viihde on suoraan sanottuna perseestä. Vuoden aikana kolmas kotiboksi kierrossa, joista kaksi viimeisintä on ollut Pace. IPTV pätkii koko ajan, useita kertoja (päivittäin) viikossa joutuu repimään piuhat irti kun koko romu jumittaa, tehdasasetusten palautusta jne.

Aivan susi koko palvelu ja korvauksia pitäisi olla vaatimassa koko ajan. Me tajuttiin oikein vaatimalla vaatia korvauksia vasta nyt kolmannen boksin kohdalla ja saatiin sentään kuukauden hyvitys. Tosin lasku tuli täysimääräisenä, joten siitäkin joutuu taas soittamaan. Onneksi on kyseisen henkilön, joka hyvityksen lupasi, nimi ylhäällä.

Tuo useammalla boksilla jatkuva ongelma kyllä viittaa enemmän modeemin tai Elisan verkon vikoihin.
Eiköhän se hyvitys tulisi ilman soittoakin jo seuraavalla laskulla. 😉


Elisa Viihde on suoraan sanottuna perseestä. Vuoden aikana kolmas kotiboksi kierrossa, joista kaksi viimeisintä on ollut Pace. IPTV pätkii koko ajan, useita kertoja (päivittäin) viikossa joutuu repimään piuhat irti kun koko romu jumittaa, tehdasasetusten palautusta jne.

Aivan susi koko palvelu ja korvauksia pitäisi olla vaatimassa koko ajan. Me tajuttiin oikein vaatimalla vaatia korvauksia vasta nyt kolmannen boksin kohdalla ja saatiin sentään kuukauden hyvitys. Tosin lasku tuli täysimääräisenä, joten siitäkin joutuu taas soittamaan. Onneksi on kyseisen henkilön, joka hyvityksen lupasi, nimi ylhäällä.

Tuo useammalla boksilla jatkuva ongelma kyllä viittaa enemmän modeemin tai Elisan verkon vikoihin.
Eiköhän se hyvitys tulisi ilman soittoakin jo seuraavalla laskulla. ;)


Elisan verkossa ei kuulemma ole vikaa. Ovat sen testanneet, ja kovasti ovat sitä mieltä, että verkko toimii. Itse olen tuota suuresti epäillyt, mutta en sitten tiedä. Se on selvää, että jossain on vikaa, ja paljon. Tuttavallani on menossa seitsemäs boksi hieman vajaaseen kahteen vuoteen, ja hän asuu Helsingin kantakaupungissa, kerrostalossa.

Keskustelupalstoja hieman lueskelleena voi sanoa, että ei nämä todellakaan ole mitään satunnaisia juttuja Elisan asiakkaiden osalta.
Käyttäjätaso 1
Hei,

Hankin Elisa viihteen pari päivää sitten. Kaapelimodeemiversion 100M ja Pacen boxi. Asennus meni kuin nallekirjoissa. Ensimmäiset kokeilut - sehän tallensi. Mutta lähes joka kerta, kun TV:n kautta aloittaa katselun (useita kertoja päivässä), menee ruutu mustaksi, purkki jumiin. Joskus vilauttaa sisäistä virhettä (en ole ehtinyt virhekoodia katsoa - todennäköisesti kehottaa boottaamaan), joskus näyttää "play/pause ohjelmapalkkia". Toimii taas kun tekee virtabootin, odottaa 2 minuuttia ja aloittaa alusta. Modeemin nopeus on toistaiseksi aina riittänyt, eli kun tallenteen katselun saa käyntiin, niin jaksaa tuutata ilman nykimistä.

Olisiko Pace vaihtoon ja toisen merkkinen purkki tilalle ensimmäinen reklamaatio kokeneempien palstallaolijoiden neuvo?

Toinen -> parasta resoluutiota, mitä Pace tarjoaa on 1080i ja 50 Hz. Toimii kyllä full HD:nä, mutta tavalliset lähetykset skaalaa surkeasti. Interleacen viivat näkyy tekstissä ja kuva on suttuinen. Oma TV skaalaa paremmin ja yllätys yllätys tavallisiin kanaviin paras kuvanlaatu on 3v vanha Topfield ei-HD boxi (joka tekee samaa1080i:tä selvästi paremmin kuin Pace). Lopputuloksena siis täytyy pyörittää tavallisten kanavien katselu muiden kuin Elisan boxin kautta ja tallentaa ei HD ohjelmat Topfieldillä. Ja seuraavaksi mennä ostamaan vielä HD digiboksi, että saa nelosen HD kanavat yms tallennettua.

Onko muilla samoja kokemuksia kuvan laadusta - olisiko Pacen vaihto toiseen purkkiin taas ratkaisu? Valitettavasti näyttää, että pieneen valkoiseen muovipurkkiin ei ole teknisesti panostettu ollenkaan ja laitteen skaalausominaisuudet ovat lapsenkengissä. Pacen manuaalista löytyy vielä virhe - siellä kerrotaan teknisissä tiedoissa resoluution olevan 1920 * 1080p. Elisa viihteen sivuilla kuvauksessa taas on oikein 1080i

Osallistu keskusteluun