Kysymys

Viihteen siirrossa 4 viikkoa on nykypäivänä ihan liian pitkä aika.

  • 23 elokuu 2010
  • 5 kommenttia
  • 80 katselukerrat

Ei enää järki riitä ymmärtämään tätä touhua. Luvataan vaikka mitä, mutta mitään ei tapahdu.

Kuun alussa tehty siirtopyyntö, arvioidut toimituspäivät ovat tähän mennessä olleet 9.8, 13.8 ja 23.8.

Nyt asiakaspalvelusta todettiin, että vielä viikko pitäisi odotella. Enpä ole tosin saanut vieläkään seuraavaa asennuspäivää tekstiviestitse. 13.8 päivän kohdalla sain asiakaspalvelusta kuulla, että ADSL olisi kytketty, vaan teknisen neuvonnan mukaan ei sitten ollutkaan.

Sen lisäksi Oma Elisassa näkyy vieläkin vanhat tiedot, tuli vielä laskukin "tuotteesta" mitä minulla ei enää ollut. Sen tosin sain repiä aiheettomana, jälleen kerran turhan, asiakaspalvelusoiton myötä.

Ja todellakin toivon, että 24kk sopimuksen aikaa ei ole edes yritetty uusia siirron "uuden sopimuksen" myötä. Varsinkin kun sama tuote huononee yhteysnopeuden osalta aika rajusti, tässä kohtaa mielestäni hinta voisi tippua jo muutenkin.

Teknistä palautetta:

Kaapelin mukana toimitettu T-liitin oli laadultaan huono, tätä käyttämällä ei voinut nettiä selata ilman, että tv-kuva olisi näkynyt ongelmitta. Lisäksi digiboxi on vähän turhankin herkkä, laitetta piti fyysisesti vähän liikutella ja kaapelia ottaa irti/laittaa takaisin että näkyi kuva pätkimättä eri kanavilla jos näkyi häiriöitä.

Myöskin porttiohjauksia olisin tähän päivään mennessä odottanut 8kk, mitkä on jo olemassa ADSL-modeemissa. Noita ohjauksia olisi tarvinnut jo ensimmäisestä päivästä lähtien, onneksi tuli edes siltaava firmis laitteeseen useamman kuukauden odottelun jälkeen.

Tuo Elisan ADSL-modeemi myös kummastuttaa minua jo ennakkoon, vaikka yhteys ei ole toiminnassa. Miksi kyseinen laite jakaa jotain Wippies-verkkoa ilman suojausta, myös WippiesVOIP näyttäisi olevan ylimääräinen. Ilmeisesti se on tuo minun modeemi mikä näitä jakaa signaalin vahvuudesta päätellen.

Ei muuta tullut nyt mieleen tällä kertaa, yritän edes teeskennellä olevani tyytyväinen varayhteyteeni vielä viikon verran, 500ms viiveillä olevaan 1mbit langattomaan "laajakaistaan".

5 kommenttia

En tiedä asiastasi mitään, mutta itse sain asiani hoidettua nopeasti Elisa  chatissä. En tiedä sen aukioloaikoja. Koita huomenna, jos ei tänään onnistu. Kysyvät asiakasnumeroa tai henkilötunnusta. Annan linkin chattiin

http://avustaja.elisa.fi/webchat/user/index.php
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Pahoittelut kohtaamistasi ongelmista.

ADSL-liittymän toimittaminen kestää normaalitilanteessakin viikon kaksi, ruuhkatilanteessa tuo aika tietysti vielä ikävästi venähtää. Johtuu siitä, että tuossa joudutaan tilaamaan yleensä fyysinen kytkentä alihankkijalta ja joissakin tapauksissa (jos muutto kyseessä) vanhan asukkaan liittymä saattaa olla vielä alla kytkettynä, jolloin uutta liittymää ei saada kytkettyä ennen kuin vanha liittymä on purettu alta pois. Tuon lisäksi saattaa ruuhkaa olla vielä lisäksi tilauskäsittelyssä, ennen kuin tilaukset edes päätyvät alihankkijoille.

Liittymän toimittamisprosessi on siis varsin monivaiheinen, toisin kuin kaapelimodeemissa jossa toimitus tapahtuu täysin ohjelmallisesti (pl. laitteiden toimitus).


Kaapelin mukana toimitettu T-liitin oli laadultaan huono, tätä käyttämällä ei voinut nettiä selata ilman, että tv-kuva olisi näkynyt ongelmitta.


Tämä onkin tiedostettu ja nykyään laitepaketissa tuleekin mukana Tratec DTS-02/65L Data TV Splitter tuon vanhan perus T-liittimen tilalla. Tämä ei tietysti sinun tilannettasi helpota, mutta tiedoksi että asioiden eteen tehdään myös parannuksia palautteen pohjalta.


Tuo Elisan ADSL-modeemi myös kummastuttaa minua jo ennakkoon, vaikka yhteys ei ole toiminnassa. Miksi kyseinen laite jakaa jotain Wippies-verkkoa ilman suojausta, myös WippiesVOIP näyttäisi olevan ylimääräinen. Ilmeisesti se on tuo minun modeemi mikä näitä jakaa signaalin vahvuudesta päätellen.


Tästä ongelmasta pääset eroon resetoimalla laitteen, eli 10 sekuntia reset-painike pohjassa. Jos tuo ei auta, laitteessa on tällä hetkellä liian vanha firmware jossa tuo bugi havaittiin ja ongelma poistuu, kun saat laitteen verkkoon ja laite hakee uusimman Elisa12 -firmwaren (joissakin tapauksessa vaatii resetin vielä tämän jälkeen).
Omalla kohdallani homma meni samankaltaisesti. http://palsta.elisa.fi/index.php/topic,1084.0.html

Loppupeleissä ongelmana oli se, ettei uuteen asuntoon ollut saatavuutta (katuosoitteen A-B rapun talo oli vanha ja puhelinkuparit löytyi, C-D talo uusi ja pelkkä Welhon kuitu seinässä kiinni).

Tuota asiaa ei vain kiinnostanut kuin vasta viidennen puhelimeen vastanneen asiakaspalvelijan oikeasti alkaa tutkimaan, loput pyytelivät kuvaamasi kaltaisesti odottelemaan "vain hieman" lisää.

Nyt näyttävät sentään korjanneen saatavuushaun oman osoitteeni osalta, mutta kannattaa toki tarkistaa ettei samasta asiasta ole kyse  😉
Korjaan antamaani linkkiä. Nopeasti saa yhteyden Elisa chattiin lataamalla Elisa avustajan. Siellä on yläreunassa kohta Ohjeet ja tuki, jota klikkaamalla löytyy Henkilökohtainen tuki. Itse koitin päästä tänään Elisa chattiin antamani linkin kautta ja odotin melkein tunnin, mutta kukaan ei vastannut, vaikka pääsin eilen sitä kautta nopeasti keskustelemaan. Yritin toisen kerran Elisa avustajan kautta ja pääsin heti yhteyteen asiakaspalvelijan kanssa .
Pientä tilannepäivitystä:

Sain neljännen kerran uuden arvioidun asennuspäivän tälle päivälle 1.9. Katsotaas miten käy.

edit:

Eipä ole vielä tänäänkään (2.9) näkynyt nettiyhteyttä, tämän lisäksi oma.elisa.fi alta hävisi minun sähköpostilaatikot. Teknisestä tuesta tuli viestiä, että nämä olisi päivitetty näkyviin vaan eipä näy. Eli taas joutunee soittamaan.

Eilen kylläkin sanottiin tiedoissa näkyvän 2.9 asennusfirman mukaan aikatauluksi.

Osallistu keskusteluun