Kysymys

Viihteen uudet sopimusehdot


  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Elisa on taas mitään ilmoittamtta uusinut Viihteen sopimusehdot.

Vaikka nämä uudet ehdot eivät muuta voimassaolevan sopimuksen ehtoja, niin uusista ehdoista olisi syytä tiedottaa.

Tämä on tärkeää, koska maksullisten palveluiden ehtojen muutokset koskevat uusia tilauksia vanhoissakin sopimuksissa.

Näissä on nyt tällainenkin epämääräinen kohta:

7. Ohjelmapalvelusopimuksen päättyminen
Ellei toisin ole sovittu, sopimus on voimassa toistaiseksi. Asiakas voi päättää toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen ilmoittamalla siitä Elisalle. Asiakasta voidaan veloittaa irtisanomistilanteessa kuluvan laskutuskauden loppuun saakka, eikä laskutuskauteen kohdistuvia veloituksia palauteta. Tässä tilanteessa asiakas voi käyttää palvelua laskutuskauden loppuun saakka.


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Tässä tulee tarkennus Elisa Viihteen uudistuneisiin sopimusehtoihin ja tallenteiden poistumiseen liittyen. Tallenteiden poistuminen vuodesta 2017 alkaen ajoittuu siten, että tallenteet eivät poistu asiakkaan määräaikaisen sopimuskauden voimassaolon aikana niiden asiakkaiden osalta, joiden määräaikainen sopimus jatkuu vuoden 2017 puolelle ja joiden sopimus on tehty aiempien sopimusehtojen voimassa ollessa. Toisin sanottuna niiden asiakkaiden, joiden Elisa Viihde sopimus on solmittu vanhoilla sopimusehdoilla, määräaikainen sopimus ehtii päättyä ennen kuin Viihteen tallenteet alkaa poistumaan.
Mitenkähän Elisa aikoo hoitaa tämän tallenneasian niissä aiempien ehtojen mukaisissa määräaikaisissa sopimuksissa, joiden voimassaoloaika jatkuu vuoden 2017 puolelle?

Vuodesta 2017 alkaen vanhimmat (yli 2 vuotta vanhat) tallenteet poistuvat automaattisesti asiakkaan tallennekansiosta tekijänoikeuksien haltijoiden myöntämien lupien mukaisesti.

Bamsku kirjoitti:
@antero

Sopimusehtojen muutoksesta on lähetetty sähköpostiviesti asiakkaille. Tarkistin omasta henkilökohtaisesta sähköpostistani ja sinne viesti oli tullut 11.6.

Eipä tuo sähköposti koskenut Viihteen omia ehtoja:   :(

;) 

Elisan yleiset sopimusehdot uudistuvat 1.7.2015   11.6.2015 16:03


 
 Yleiset sopimusehdot uudistuvat 1.7.2015
 – asiakkaiden oikeuksia parannettu

Uskoakseni uudistuneet sopimusehdot korvaavat vanhat, mutta varmistan vielä!Eipä niissä vanhoissa ehdoissa ole mainittu, että uudet ehdot korvaisivat vanhat.;)

Käyttäjätaso 7
antero kirjoitti:
Mitenkähän Elisa aikoo hoitaa tämän tallenneasian niissä aiempien ehtojen mukaisissa määräaikaisissa sopimuksissa, joiden voimassaoloaika jatkuu vuoden 2017 puolelle?

Vuodesta 2017 alkaen vanhimmat (yli 2 vuotta vanhat) tallenteet poistuvat automaattisesti asiakkaan tallennekansiosta tekijänoikeuksien haltijoiden myöntämien lupien mukaisesti.

Niinpä niin.

Ei muuta kuin Media Manager laulamaan ja tallenteet omalle kotipalvelimelle. Ainakin ne , jotka haluaa säilyttää.  ;)

ThouniH kirjoitti:

En tiedä mitä vanhoissa sopimuksissa on mainittu, mutta noissa uusissa lukee: "Elisalla on oikeus muuttaa tämän sopimuksen ehtoja sekä muuttaa tai lopettaa sopimuksen ja hinnaston mukaisia Palveluita ilmoittamalla muutoksista yhtä (1) kuukautta ennen muutoksen voimaanastumista asiakkaalle. "  Eli, olisiko noista uusista ehdoista pitänyt ilmoittaa muutenkin hieman aikaisemmin kuin 11.6, jos tulivat voimaan jo 1.7?

Tuo on  käsittääkseni vain näissä ehdoissa:

Elisa Viihde -palvelun maksullisten sisältöjen sopimusehdot 1.7.2015
Elisa Viihde -palvelun maksullisten sisältöjen sopimusehtoja sovelletaan Elisa Viihde -palvelun kautta erikseen tilattaviin maksullisiin ohjelmasisältöihin kuten esimerkiksi ohjelmakirjastoihin, kanavapaketteihin ja vuokraelokuviin.

antero kirjoitti:
Elisa on taas mitään ilmoittamtta uusinut Viihteen sopimusehdot.

Vaikka nämä uudet ehdot eivät muuta voimassaolevan sopimuksen ehtoja, niin uusista ehdoista olisi syytä tiedottaa.

Tämä on tärkeää, koska maksullisten palveluiden ehtojen muutokset koskevat uusia tilauksia vanhoissakin sopimuksissa.

Näissä on nyt tällainenkin epämääräinen kohta:

7. Ohjelmapalvelusopimuksen päättyminen
Ellei toisin ole sovittu, sopimus on voimassa toistaiseksi. Asiakas voi päättää toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen ilmoittamalla siitä Elisalle. Asiakasta voidaan veloittaa irtisanomistilanteessa kuluvan laskutuskauden loppuun saakka, eikä laskutuskauteen kohdistuvia veloituksia palauteta. Tässä tilanteessa asiakas voi käyttää palvelua laskutuskauden loppuun saakka.

Siis kyse on näiden uusien ehtojen tiedottamisesta.

Vähintäänkin siitä pitäisi olla ollut maininta Viihteen sähköpostitiedotteessa.

Boksin kautta kanavapaketteja tilattaessa ei tule mitään tietoa uusista ehdoista.:(

Tätätäkään tietoa ei näy muualla, kuin netin kautta tilattaessa tilauksen vahvistussivulla:

Ohjelmakirjastojen ja kanavapakettien minimitilausaika on 1 kuukausi. Minimitilausajan jälkeen voit irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen heti ilman irtisanomisaikaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
No onpahan taas Elisan tiedotus vetänyt ihan perinteistä linjaa, hiljaa hyvää tulee. Voi helvata sentään :smileyangry:

Varmaankin tallenteiden katoamisia olisi selvitetty palstalla Elisan puolelta vuoden 2017 kesälomien jälkeen.

Hyvä, että ainakin @antero jaksaa käydä läpi noita.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
antero kirjoitti:
Bamsku kirjoitti:
@antero

Sopimusehtojen muutoksesta on lähetetty sähköpostiviesti asiakkaille. Tarkistin omasta henkilökohtaisesta sähköpostistani ja sinne viesti oli tullut 11.6.

Eipä tuo sähköposti koskenut Viihteen omia ehtoja:   :(

;) 

Elisan yleiset sopimusehdot uudistuvat 1.7.2015   11.6.2015 16:03


 
 Yleiset sopimusehdot uudistuvat 1.7.2015
 – asiakkaiden oikeuksia parannettu

Uskoakseni uudistuneet sopimusehdot korvaavat vanhat, mutta varmistan vielä!Eipä niissä vanhoissa ehdoissa ole mainittu, että uudet ehdot korvaisivat vanhat.;)

En tiedä mitä vanhoissa sopimuksissa on mainittu, mutta noissa uusissa lukee: "Elisalla on oikeus muuttaa tämän sopimuksen ehtoja sekä muuttaa tai lopettaa sopimuksen ja hinnaston mukaisia Palveluita ilmoittamalla muutoksista yhtä (1) kuukautta ennen muutoksen voimaanastumista asiakkaalle. "  Eli, olisiko noista uusista ehdoista pitänyt ilmoittaa muutenkin hieman aikaisemmin kuin 11.6, jos tulivat voimaan jo 1.7?

Käyttäjätaso 5
  • ?

    Sopimusehtojen muutoksesta on lähetetty sähköpostiviesti asiakkaille. Tarkistin omasta henkilökohtaisesta sähköpostistani ja sinne viesti oli tullut 11.6.

    Tallenteiden osalta laitoin kysymyksen eteenpäin. Vastataan kun saadaan varmistettu tieto, miten vanhojen tallenteiden kanssa toimitaan. Uskoakseni uudistuneet sopimusehdot korvaavat vanhat, mutta varmistan vielä!

  • Osallistu keskusteluun