VMG3925 modeemi kuumenee ja pätkii yhteyttä

  • 19 kesäkuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 581 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Ainakun pätkäisee nettiyhteyden pitää käynnistää modeemi uusiksi, nykyään kun käynnistää niin muutamaan minuuttiin ei löydä ip osoitetta (polttaa internet valoa punaisella)

Lanngallinen yhteys käytössä
Firmware: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0

Menetetty tapaus vai onko jotain tehtävissä?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Modeemin kuuluukin hiukan lämmetä käytössä. Jos modeemi on kuitenkin niin kuuma, että tarvitsee patakinnasta tms. käsittelyä varten, on se epänormaalia.

Oletko kokeillut resetoida modeemia? Jos et, teepä se ensimmäisenä toimenpiteenä. Paina modeemin takaa löytyvää "reset" -painiketta esim. avatulla klemmarilla noin 10-30sek yhtäjaksoisesti, kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Kannattaa myös lisäillä asiakasnumero omiin tietoihin täällä Palstalla. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumero löytyy esim. laskusta ja lasku OmaElisasta. Kun asiakasnumero on lisätty, pystyy Palstatiimi antamaan helpommin ja nopeammin henkilökohtaista apua ongelmatilanteissa. Myös mahdolliset laitevaihdot sujuvat nopeammin.
Ei tarvitse patakinnasta kumminkaan, resetointia en ole kokeillut täytyypä kokeilla.
Asiakasnumeron liitin tietoihini.
Viimeaikoina on yhteys pätkinyt todella paljon (eilen 4 vai 5 kertaa 3 tunnin sisällä)
Ei auttanut resetoiminen. Pätkiminen jatkuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokeilepa vielä vaihtaa modeemin ja pistorasian välinen johto toiseen. On mahdollista, että johto ei ole täydessä iskussaan, minkä takia yhteys jatkaa pätkimistä.

Mikäli johdon vaihtaminen ei auta asiaan vaan yhteys pätkii edelleen samalla tavalla, laita asiasta yksityisviestiä Palstatiimille. On mahdollista, että modeemissa on jonkinlainen vika tai muu häiriö, minkä takia yhteys ei suostu pysymään ylhäällä normaalisti.

Osallistu keskusteluun