Kysymys

Voi rähmä :)

  • 17 huhtikuu 2011
  • 7 kommenttia
  • 1598 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 17 kommenttia
Vuokrasin leffan perjantai-iltana(15.4), puoleen väliin näkyi ok ja sitten kuva pysähtyi ja modeemi buuttasi itsensä? Mikä tätä viihdettä vaivaa kun ei toimi moitteetta? Illalla tallenteet pätkii ka IP-kanavista tulee häiritsevän paljon "IP-TV singaalia ei löydy"..Kaikki mahdollinen tehty Elisan ohjeiden mukaan, viimeisin kommentti oli elisan asiakas palvelusta kun halusin sanoa viihteen irti, että mulla on haitta ohjelma pojan pc:ssä....:D

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vuokrasin leffan perjantai-iltana(15.4), puoleen väliin näkyi ok ja sitten kuva pysähtyi ja modeemi buuttasi itsensä? Mikä tätä viihdettä vaivaa kun ei toimi moitteetta? Illalla tallenteet pätkii ka IP-kanavista tulee häiritsevän paljon "IP-TV singaalia ei löydy"..Kaikki mahdollinen tehty Elisan ohjeiden mukaan, viimeisin kommentti oli elisan asiakas palvelusta kun halusin sanoa viihteen irti, että mulla on haitta ohjelma pojan pc:ssä....:D


Jos testaat testimielessä hetken aikaa niin, että pojan PC ei ole kytkettynä modeemiin, niin poistuuko ongelma? Jos poistuu, kyseessä ei välttämättä ole haittaohjelma, mutta jotakin häiritsevää liikennettä kyseiseltä tietokoneelta saattaa tulla, joka vie liikaa kaistaa Viihteen käytöstä eikä Viihteen TV-palvelut tämän vuoksi toimi odotetulla tavalla.
Olen ihmetellyt miksi aina kysytään onko koneita kiinni verkossa samaan aikaan kun katsoo viihdettä? Eikö ole teknisesti mahdollista rajata PC:n kaistaa kun katsoo esim. tallenteita tai vuokraa HD leffan? Ja näitä juttuja väännetään ja käännetään aina vaan uudelleen, koskaan ei saa selkeää vastausta Elisan puolelta että jos palvelu ei toimi toivotulla tavalla voinko sanoa sopparin irti?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Olen ihmetellyt miksi aina kysytään onko koneita kiinni verkossa samaan aikaan kun katsoo viihdettä? Eikö ole teknisesti mahdollista rajata PC:n kaistaa kun katsoo esim. tallenteita tai vuokraa HD leffan? Ja näitä juttuja väännetään ja käännetään aina vaan uudelleen, koskaan ei saa selkeää vastausta Elisan puolelta että jos palvelu ei toimi toivotulla tavalla voinko sanoa sopparin irti?


Kotiboksi-modeemissa on jo nykyisellään priorisointia Viihteen käyttämälle liikenteelle, lisää on tulossa seuraavassa firmware-päivityksessä. Siitä huolimatta ihan kaikkea liikennettä ei ole mahdollista huomioida. Ja vaikkakin priorisointi toimisi 100%:sti Viihteen hyväksi, tulisi seuraavaksi palautetta siitä, että PC:n yhteys ei toimi kunnolla sillä hetkellä kun käytetään Viihdettä. :)

Muiden/omien laitteiden aiheuttama kaistanpuute ei ole ikävä kyllä purkuperuste.

Jos haittaohjelmista ei ole mielestäsi kyse, suosittelen tarkistamaan tietokoneen päästä, ettei siellä pyöri taustalla esim. Voddler tai muu BitTorrent / P2P-tekniikkaa käyttävä sovellus, joka kyykyttäisi yhteyden toimintakelvottomaksi Viihteen TV-palvelujen käyttämistä ajatellen. Apua tähän saat tarvittaessa esim. http://www.omaguru.fi/ ' TARGET='_blank.
Johtuuko tuo "IPTV-signaalia ei löydy" mahdollisesti liiasta liikenteestä ADSL-modeemissa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Johtuuko tuo "IPTV-signaalia ei löydy" mahdollisesti liiasta liikenteestä ADSL-modeemissa?


Kyseinen ilmoitus tarkoittaa, ettei IPTV-signaali tule digiboksille asti tarpeeksi vahvana tai ollenkaan, tämä voi johtua mm. kaistanpuutteesta.
Juupa juu..täytyy ottaa töistä lainaan verkko-analysaattori ja katsoa kummalla puolen ADSL-modeemia virheilee..
Huomattu/mitattu että eipä kestä olla paljon muuta liikennettä verkossa jos katsoo tallenteita. Ongelma ratkeaa kun nuoriso muuttaa kotoa pois tai ottamalla oma liittymä surffaukseen.. 🙂

Osallistu keskusteluun