Vastattu

Vuokraamo toimii huonosti

  • 8 elokuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 520 katselukerrat

Aluksi (06.08.2016 illalla) Firefox (32-bit) 48 lopetti lataamisen ja video (Zootropolis) pysähtyi bufferin loputtua. Jatkoi lataamista ja näyttämistä vasta kun videossa siirtyi pari minuuttia eteenpäin. Edge toimi paremmin mutta antoi grafiikkavirheitä. Myös Crome toimi aluksi, pysähtyi kuitenkin nyt virheeseen "Nyt pääsi käymään niin, että tapahtui palvelin- tai verkkovirhe tai meillä meni videot ristiin." Netti on toiminut koko ajan. Aiemmin ei ole ollut ongelmia. Onko nyt Elisan päässä jotain?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Prinsessaponi 9 elokuu 2016, 08:35

Ovatko muut vuokraamasi elokuvat toimineet ja näkyneet normaalisti Zootropoliksen vuokraamisen jälkeen? 😕 Milloin viimeksi modeemi tai reititin on resetoitu (=palautettu tehdasasetuksilleen)?
Sain itse toistettua kyseisen elokuvan Chromella ja Firefoxilla normaalisti, joten elokuvassa ei tulisi olla ongelmaa.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Ovatko muut vuokraamasi elokuvat toimineet ja näkyneet normaalisti Zootropoliksen vuokraamisen jälkeen? 😕 Milloin viimeksi modeemi tai reititin on resetoitu (=palautettu tehdasasetuksilleen)?
Sain itse toistettua kyseisen elokuvan Chromella ja Firefoxilla normaalisti, joten elokuvassa ei tulisi olla ongelmaa.
Ongelmia ei ole ollut myöhemmin.
Ja taas aivan samat ongelmat. Firefox olisi toiminut jumittavan kohdan ylittämällä, mutta hävitti tekstitykset. Cromella kuvanlaatu tippui hetken päästä katsomiskelvottomaksi, leffan uudelleenkäynnistys auttoi aina vähän aikaa. Civil War oli perjantaina aika lailla katselukelvoton. Eli maksoin taas turhasta. Saisitte alkaa korvaamaan näitä. Muuten ei uskalla enää vuokrata teiltä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mites on Requim, teitkö nuo Prinsessaponin neuvomat toimenpiteet? Ainakin tuo modeemin resetti tulisi nyt tehdä.
Lisää ainakin profiiliisi asiakasnumero, niin voidaan täältä vielä tarvittaessa yhteyttä tutkia.
Asiakasnumero lisätty. Modeemissa ei ole vikaa eli nettiyhteys toimii hyvin ongelmien aikana kuten myös esim. Netflix tai youtube.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Yleensä tuollainen yhteysvirhe ja tökkiminen viittaa aina joko nettiyhteyteen tai käytettävään laitteistoon. Mitään yleistä vikaa vuokraamon kanssa ei ole käynnissä. Onko käyttämäsi laite yhteydessä modeemiin langattomasti vai verkkojohdon kanssa? Suosittelisin ehdottomasti käyttämään verkkojohtoa, mikäli mahdollista. Tiedoistasi en löytänyt sopimusta laajakaistasta, joten sitä en päässyt nyt mittailemaan. Jotta elokuva pyörisi ongelmitta, tulisi nopeutta olla ihan mukavasti käytössä. Jos siis nopeus jää paljon alle 10 megan, voi ilmetä juurikin tällaista tökkimisongelmaa.

Ihan suoranaisesti ei Youtubea tai Netflixiä voi verrata meidän vuokraamoon, kun kyse on eri palvelusta. Voi siis olla, että syy tähän ongelmaan on silti nettiyhteydessä, vaikka jokin palvelu toimisikin ja toinen taas ei. Ennen vuokrausta kannattaakin aina pyörittää testivideo jota palvelu tarjoaa: http://elisaviihde.fi/vuokraamo/katso/testielokuva . Jos testivideon kanssa ilmenee ongelmaa, melko varmasti samat ongelmat toistuvat myös itse elokuvan kanssa.

Vianrajauksen kannalta myös toisella tietokoneella testaus olisi hyvä tehdä.
Samoja ongelmia näkyy olevan muillakin. https://palsta.elisa.fi/yleista-viihteesta-15/leffa-ei-pyori-502506 Samalla lailla sai hiiri kädessä starttailla leffaa koko ajan, fiilis katosi äkkiä.
Vika nettiyhteydessä vuokraamon päässä tai ruuhka voivat tosiaan aiheuttaa sen ettei leffa toimi kun muut palvelut samaan aikaan toimivat.
Tiedän kyllä oman yhteyteni toimivuuden ja testaan sen päivittäin. Testielokuva toiminut aina. Kuten useimmat vuokraamani leffat. Nämä kaksi olleet poikkeuksia.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Samoja ongelmia näkyy olevan muillakin. https://palsta.elisa.fi/yleista-viihteesta-15/leffa-ei-pyori-502506 Samalla lailla sai hiiri kädessä starttailla leffaa koko ajan, fiilis katosi äkkiä.
Vika nettiyhteydessä vuokraamon päässä tai ruuhka voivat tosiaan aiheuttaa sen ettei leffa toimi kun muut palvelut samaan aikaan toimivat.
Tiedän kyllä oman yhteyteni toimivuuden ja testaan sen päivittäin. Testielokuva toiminut aina. Kuten useimmat vuokraamani leffat. Nämä kaksi olleet poikkeuksia.


Ymmärrän kyllä, että tilanne on ollut turhauttava, kun leffa ei ole pyörinyt kunnolla. Tuo Zootropolis -elokuva on kuitenkin meillä testattu eikä siinä ongelmaa ilmennyt. Myöskään vastaavia muita ilmoituksia ei ole meille tullut. Jos kyseessä olisi yleinen vika, olisi ilmoituksia tullut varmasti useita kyseisten elokuvien osalta. Hyvä siis olisi, jos voisit testailla myös toisella tietokoneella, mikäli vastaavaa tökkimistä ilmenee jälleen. Toivotaan nyt kuitenkin että nämä ongelmat jäivät tähän. 🙂 Lisää tietoa nettivuokraamon käytöstä ja apua ongelmatilanteisiin löytyy myös asiakastukisivuiltamme: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/apua-nettivuokraamon-kayttoon/

Osallistu keskusteluun