Vastattu

wlan kanavan vaihto

  • 21 January 2018
  • 5 kommenttia
  • 5392 katselukerrat

mistä ihmeestä tuo wlan kanava vaihdetaan? en löydä sitä mistään ja olen muutenkin näiden laitteiden kanssa ihan ummikko. elisa viihde pätkii, tallenteita, hbo:ta eikä mitään pysty käyttämään kun ei ota nettiin yhteyttä. arris laite vain vilkuttaa kaikkia mahdollisia valojaan.
kohta menee hermot ja arris lentää seinään jos ei ala pian toimimaan. ongelma ollut jo kuukauden verran. ja tietokonetta meillä ei ole käytetty viikkoihin koska ei ole yhteyksiä!
välillä viihde toimii pari päivää ja taas kohta näyttää yhteysvirhettä. ja ei, en löydä järkeviä ohjeita mistään. kaikkialla on ohjeistus kanavan vaihtoon muttei sitä mistä sen löytää!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ninjatar 22 January 2018, 12:08

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Moikka May79 ja tervetuloa Palstalle!

Ikävä kuulla, että netin kanssa on tällaista ongelmaa. Kannattaa seurata modeemin valoista online -valoa. Mikäli tämä valo menee ajoittain kokonaan pimeäksi, ei syypää toimivuusongelmaan ole todennäköisesti langaton verkko, vaan yhteys katkeaa laitteelta kokonaan. Tuolloin olisi hyvä resetoida modeemi, ja kokeilla toista antennijohtoa sekä antennirasiaa. Onko mikään laite kiinni modeemissa johdolla, ja jos on, toimiiko se normaalisti?

Wlan -asetuksia pääset muuttamaan modeemin paikallishallinnan kautta. Laita internet -selaimen osoiteriville http://192.168.0.1 ja kirjaudu hallintaan sisään käyttäjätunnuksella admin, ja langattoman verkkosi salasanalla. Tuolta tulisi löytyä erikseen wlan/wireless-asetukset. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Modeemin valojen käyttäytymiseen liittyviä vinkkejä löytyy myös laitteen tiedoista:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista//ohje/kotiboksi-tg2492s/

US/DS ja Online -valojen pitäisi palaa jatkuvasti kiinteänä. Jos näin ei ole, modeemi ei saa yhteyttä. Ongelman aiheuttaja voi olla joko:
- modeemissa
- modeemin ja antennirasian välisessä kaapelissa (testaa toista kaapelia)
- antennirasiassa mahdollisesti olevassa haaroittimessa (kokeile ilman)
- antennirasiassa (testaa toista rasiaa)
- itse yhteydessä

Lisäksi kannattaa lisäillä asiakasnumero omaan profiiliin täällä Palstalla. Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille ja sen avulla Palstatiimi pääsee tarvittaessa tutkailemaan linjasi toimivuutta. Asiakasnumero myös nopeuttaa mahdollisia laitevaihtoja.
US/DS valo vain vilkkuu ja online valo ei pala ollenkaan. Olen yrittänyt eri pistokkeisiin mutta ei toimi. Meillä tuo laitteen oma antennijohto ei sovi suoraan seinän pistokkeeseen, joten pitää käyttää tuota mukana tullutta soviteosaa.

Muuten, tuo linkki WLAN kanavan vaihtoon ei toimi.. linkki ei aukea.
Tarviiko tuo wlan-kanavan vaihtaminen modeemiin kirjaantumisen kun kuitenkin modeemissa on molemmille 2,4 jotain ja 5 jotain merkkivalot (jotka vilkkuvat villisti, vaikkei mikään toiminnassa oleva laite olisi yhteydessä modeemiin?) ja molemmille salasana ilmoitettu modeemissa olevassa tarrassa.

Yritin viihde-digiboxin asetuksissa valita tuon 5 jotain vaihtoehdon syöttämällä sen toisen salasanan, muttei se mitään vaihtanut. Pitäisikö nuo molemmat taajuudet löytyä verkoista kun hakee viihde-digiboxilla kanavia vai suoritetaanko se taajuuden vaihto tuolla yhden langattoman verkon tunnuksen välityksellä syöttämällä vain se 5G-loppuinen salasana?

Meinasin mennä kokeilemaan tuota modeemiin kirjautumista ja katsoa, mutta jo ennenkuin kirjauduin sisään, uhkasi että salasana on vaihdettava ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. Muitakin käyttäjiä perheessä, niin en viitsinyt mennä sekottamaan kirjautumistunnuksia ihan vapaaehtoisesti.

Miksiköhän, kun kyse kuitenkin sellaisesta modeemista (Zyxel ) johon ohjeen mukaan ei tarvitsisi vaihtaa salasanaa eka kirajutumisen yhteydessä.

Myös tuo viihdeboxi (netgem N7700 )tietääkseni sellainen pitäisi tukea tuota toista vähemmän käyttyä ( 5 jotain) taajuutta.

Vaihtamista en kuitenkaan ole onnistuneesti osannut tehdä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tarviiko tuo wlan-kanavan vaihtaminen modeemiin kirjaantumisen kun kuitenkin modeemissa on molemmille 2,4 jotain ja 5 jotain merkkivalot (jotka vilkkuvat villisti, vaikkei mikään toiminnassa oleva laite olisi yhteydessä modeemiin?) ja molemmille salasana ilmoitettu modeemissa olevassa tarrassa.

Yritin viihde-digiboxin asetuksissa valita tuon 5 jotain vaihtoehdon syöttämällä sen toisen salasanan, muttei se mitään vaihtanut. Pitäisikö nuo molemmat taajuudet löytyä verkoista kun hakee viihde-digiboxilla kanavia vai suoritetaanko se taajuuden vaihto tuolla yhden langattoman verkon tunnuksen välityksellä syöttämällä vain se 5G-loppuinen salasana?

Meinasin mennä kokeilemaan tuota modeemiin kirjautumista ja katsoa, mutta jo ennenkuin kirjauduin sisään, uhkasi että salasana on vaihdettava ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä. Muitakin käyttäjiä perheessä, niin en viitsinyt mennä sekottamaan kirjautumistunnuksia ihan vapaaehtoisesti.

Miksiköhän, kun kyse kuitenkin sellaisesta modeemista (Zyxel ) johon ohjeen mukaan ei tarvitsisi vaihtaa salasanaa eka kirajutumisen yhteydessä.

Myös tuo viihdeboxi (netgem N7700 )tietääkseni sellainen pitäisi tukea tuota toista vähemmän käyttyä ( 5 jotain) taajuutta.

Vaihtamista en kuitenkaan ole onnistuneesti osannut tehdä.


Kyllä modeemin hallintaan pitää kirjautua, jotta WLAN -kanavan vaihto onnistuu. Mikäli modeemi pyytää antamaan toisen salasanan kirjautumisen yhteydessä, voit kokeilla antaa tuota oletussalasanaa (WLAN -salasana) uudelleen.

2,4GHz verkko näkyy aina, mutta tuo 5GHz -verkko näkyy vain niille laitteille, jotka tukevat 5GHz -standardia. Molemmat verkot ovat modeemissa oletuksena käytössä ja molempiin pitäisi pystyä kirjautumaan sopivilla laitteilla valitsemalla halutun taajuuden ja antamalla salasanan.

Mikäli digiboksi ei syystä tai toisesta suostu yhdistämään tuohon 5GHz -verkkoon vaikka se verkkolistauksessa näkyisikin, kokeile resetoida digiboksi ja kokeile uudelleen.