Kysymys

Yhteys pätkii Keravalla


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Terve vain

TIlasin tänne Keravan Kurkelan aluelle rivitalohuoneistoon kaapeliviihteen 100M. Alusta lähtien pätki pahasti ja teinkin heti vikatiketin.
asentaja kävi mittailemassa ja hieman pääjakamosta ruuvaamassa "tehoja" lisää. Näin luultiin että se olisi ollut siinä
mutta ei kun tippuu verkosta kokoajan ja välillä on poissa monta tuntia. Joskus auttaa kun ottaa pikku buutit laitteelle.
Mitä tälläinen voi johtua jos seinästä tulee kohtuu signaali ja modeemi on kiinni ilman t- kappaleita.
Itse käytä sekä langattomasti Iphonella ja ethernet kaapelilla kone että digiboksi.
speedtesti antaa parhaimmillaan 40/4M.

Mitä toi tarkoittaa kun modeemi on inaktiivinen kun sivuilla katsomassa?

965 kommenttia

Niin ja tiedän että tänään on ilmeisesti ollut kapasiteetipäivityksiä keravalla jotka on kyllä näkyny todella toiminnassa.
Mitä toi päivitys nyt keravan osalta tarkoittaa?
Kunniamerkki

Niin ja tiedän että tänään on ilmeisesti ollut kapasiteetipäivityksiä keravalla jotka on kyllä näkyny todella toiminnassa.
Mitä toi päivitys nyt keravan osalta tarkoittaa?


Eli elisa tekee huoltotöitä 17-18pvä Keravalla.
Keravalle lisätään kapasiteettia lisäämällä laitteita, nämä tuskin ovat fyysisesti keravalla vaan luultavimmin pasilassa keskuksessa.?

Kun lisätään "rautaa" saadaan lisää taajuuksia käyttöön jolloin myös saadaan purettua tuota kaistan tukkoisuutta , mutta groner varmaan täsmentää kunhan kerkiää. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki


Niin ja tiedän että tänään on ilmeisesti ollut kapasiteetipäivityksiä keravalla jotka on kyllä näkyny todella toiminnassa.
Mitä toi päivitys nyt keravan osalta tarkoittaa?


Eli elisa tekee huoltotöitä 17-18pvä Keravalla.
Keravalle lisätään kapasiteettia lisäämällä laitteita, nämä tuskin ovat fyysisesti keravalla vaan luultavimmin pasilassa keskuksessa.?

Kun lisätään "rautaa" saadaan lisää taajuuksia käyttöön jolloin myös saadaan purettua tuota kaistan tukkoisuutta , mutta groner varmaan täsmentää kunhan kerkiää. :-)


Siinähän se tulikin aika hyvin tiivistettynä. :)

Päivitykset parantavat siis nopeutta ja verkon laatua.


Terve vain

TIlasin tänne Keravan Kurkelan aluelle rivitalohuoneistoon kaapeliviihteen 100M. Alusta lähtien pätki pahasti ja teinkin heti vikatiketin.
asentaja kävi mittailemassa ja hieman pääjakamosta ruuvaamassa "tehoja" lisää. Näin luultiin että se olisi ollut siinä
mutta ei kun tippuu verkosta kokoajan ja välillä on poissa monta tuntia. Joskus auttaa kun ottaa pikku buutit laitteelle.
Mitä tälläinen voi johtua jos seinästä tulee kohtuu signaali ja modeemi on kiinni ilman t- kappaleita.
Itse käytä sekä langattomasti Iphonella ja ethernet kaapelilla kone että digiboksi.
speedtesti antaa parhaimmillaan 40/4M.

Mitä toi tarkoittaa kun modeemi on inaktiivinen kun sivuilla katsomassa?


Inaktiivinen tila modeemin kohdalla viittaa siihen, että joko laite on jumissa eikä saa otettua yhteyttä päivityspalvelimelle (kokeile resetoida, 10 sek reset-painike pohjassa) tai sitten asiakastietoihisi on merkitty väärä laite. Kannattaa olla yhteydessä vikapalveluun tarvittaessa.
Hienoa että kapasiteettipäivityksiä lopultakin tehdään!

Olisi voinut kuitenkin tiedottaa että se samalla tarkoittaa että netti on poikki koko päivän molempina päivinä ja vielä yön siinä välissä.

Näin minulle ainakin annettiin teknisessä asiakaspalvelussa ymmärtää kun illalla soitin kysellläkseni taajuutta jolla bewanin saisi taas linjoille.

Tiedottakaapa Elisan tietäjät nyt vaikka tänne palstalle koska olisi odotettavissa että kuso taas kulkee?
Viestintäkanavana tässä vaiheessa toki huono, kun netti on down, mutta ehkä meistä osa pääsee nettiin töistä tai mokkulan kautta.

Jatkossa olisi suotava että laittaisitte tulevista ja yllättäen pitemmiksi venyvistä tekstaritiedotteen - numerot teillä kuitenkin on. Älkääkä puhuko niitten tekstarien kustannuksista niin me asiakkaat emme ota taas esille sitä että me jo maksamme Elisalle siitä että kuuntelemme odotuspimpelipompelia asiakaspalveluun jonottaessamme. Se että katkosta ja sen kestosta tietäisi etukäteen vähentäisi kiukun tunnetta kummasti.
Kunniamerkki

Hienoa että kapasiteettipäivityksiä lopultakin tehdään!

Olisi voinut kuitenkin tiedottaa että se samalla tarkoittaa että netti on poikki koko päivän molempina päivinä ja vielä yön siinä välissä.

Näin minulle ainakin annettiin teknisessä asiakaspalvelussa ymmärtää kun illalla soitin kysellläkseni taajuutta jolla bewanin saisi taas linjoille.

Tiedottakaapa Elisan tietäjät nyt vaikka tänne palstalle koska olisi odotettavissa että kuso taas kulkee?
Viestintäkanavana tässä vaiheessa toki huono, kun netti on down, mutta ehkä meistä osa pääsee nettiin töistä tai mokkulan kautta.

Jatkossa olisi suotava että laittaisitte tulevista ja yllättäen pitemmiksi venyvistä tekstaritiedotteen - numerot teillä kuitenkin on. Älkääkä puhuko niitten tekstarien kustannuksista niin me asiakkaat emme ota taas esille sitä että me jo maksamme Elisalle siitä että kuuntelemme odotuspimpelipompelia asiakaspalveluun jonottaessamme. Se että katkosta ja sen kestosta tietäisi etukäteen vähentäisi kiukun tunnetta kummasti.



Kyllä mulla ainkin netti toimi eilen illalla ihan ok, modeemi oli vanhoilla taajuuksilla ja nopeus oli noin 7mb/sec luokkaa.

Resetoin modeemin ja haki uudet taajuudet n.3min sisällä ja nopeus nousi huomattavasti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kyllä täälläkin eilen joskus klo 13:00 jälkeen modeemi löysi itsekseen netin ja illemmalla (21:00 ->) sitä uudestaan käyttäen nopeudet olivat 50-70 / 3,5 -4,5 megan luokkaan. Ihan kivoiksi siis nousivat piitkän odottelun jälkeen.  :D
Vaan kohta nähdään mikä muutos oli todellisuudessa, kun kaikki käyttäjät pääsevät taas mukaan uusille taajuuksille ja waretukset alkavat täydellä teholla.

Vaan yhteyden pätkimisen loppumisesta ei ole vielä tietoa. Kädet ristissä pitää olla tässä ja seurailla.  :-  ::)  :-",,,null,null,2012-03-23 11:23:48.0,0
101,15186,15179,15179,1282128719000,19656,0,19812,0,Vs: Yhteys pätkii Keravalla,"
Hienoa että kapasiteettipäivityksiä lopultakin tehdään!

Olisi voinut kuitenkin tiedottaa että se samalla tarkoittaa että netti on poikki koko päivän molempina päivinä ja vielä yön siinä välissä.

Näin minulle ainakin annettiin teknisessä asiakaspalvelussa ymmärtää kun illalla soitin kysellläkseni taajuutta jolla bewanin saisi taas linjoille.

Tiedottakaapa Elisan tietäjät nyt vaikka tänne palstalle koska olisi odotettavissa että kuso taas kulkee?
Viestintäkanavana tässä vaiheessa toki huono, kun netti on down, mutta ehkä meistä osa pääsee nettiin töistä tai mokkulan kautta.

Jatkossa olisi suotava että laittaisitte tulevista ja yllättäen pitemmiksi venyvistä tekstaritiedotteen - numerot teillä kuitenkin on. Älkääkä puhuko niitten tekstarien kustannuksista niin me asiakkaat emme ota taas esille sitä että me jo maksamme Elisalle siitä että kuuntelemme odotuspimpelipompelia asiakaspalveluun jonottaessamme. Se että katkosta ja sen kestosta tietäisi etukäteen vähentäisi kiukun tunnetta kummasti.



Kuten yllä ixus ja KooMikko jo totesivatkin, päivitys ei aiheuta pitkää katkoa, joten sinulla kuulostaisi olevan jokin vikatilanne päällä. Kokeile resetoida modeemi ja anna sen skannata uusi taajuus rauhassa.

Tekstiviestitiedottamista tällaisissa tilanteissa ei yleensä käytetä, mutta Palstan lisäksi päivityksestä on tiedotettu http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=16497 ' TARGET='_blank sekä Elisa Avustajan kautta.


Hienoa että kapasiteettipäivityksiä lopultakin tehdään!

Olisi voinut kuitenkin tiedottaa että se samalla tarkoittaa että netti on poikki koko päivän molempina päivinä ja vielä yön siinä välissä.

Näin minulle ainakin annettiin teknisessä asiakaspalvelussa ymmärtää kun illalla soitin kysellläkseni taajuutta jolla bewanin saisi taas linjoille.

Tiedottakaapa Elisan tietäjät nyt vaikka tänne palstalle koska olisi odotettavissa että kuso taas kulkee?
Viestintäkanavana tässä vaiheessa toki huono, kun netti on down, mutta ehkä meistä osa pääsee nettiin töistä tai mokkulan kautta.

Jatkossa olisi suotava että laittaisitte tulevista ja yllättäen pitemmiksi venyvistä tekstaritiedotteen - numerot teillä kuitenkin on. Älkääkä puhuko niitten tekstarien kustannuksista niin me asiakkaat emme ota taas esille sitä että me jo maksamme Elisalle siitä että kuuntelemme odotuspimpelipompelia asiakaspalveluun jonottaessamme. Se että katkosta ja sen kestosta tietäisi etukäteen vähentäisi kiukun tunnetta kummasti.



Kuten yllä ixus ja KooMikko jo totesivatkin, päivitys ei aiheuta pitkää katkoa, joten sinulla kuulostaisi olevan jokin vikatilanne päällä. Kokeile resetoida modeemi ja anna sen skannata uusi taajuus rauhassa.

Tekstiviestitiedottamista tällaisissa tilanteissa ei yleensä käytetä, mutta Palstan lisäksi päivityksestä on tiedotettu http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=16497 ' TARGET='_blank sekä Elisa Avustajan kautta.


Kyllä resetoinkin illalla, ei lähtenyt silti linjoille.

Toinen kysymys on sitten se, että miksi Elisan tekninen asiakaspalvelu (johon soittamisesta taas tietysti kilahtaa kännykkälaskua) sanoi mulle että turha yrittää ennen iltakuutta tänään? Heidän mukaansa tilanne oli ns päällä ja pitäisi vain odottaa ainakin kuuteen tänään?

Voitko groner tai joku muu laittaa vaikka yv:nä päätaajuus, jonka saisin syötettyä siihen bewanin hallintaikkunaan jotta löytyisi samantien kotiin mentiä se oikea taajuus? Käyttöpaikka on Keravan Jaakkolassa. Viimeksi kun katsoin, niiin "ranging in progress" oli menossa ja taajuus "jumittunut" 218 kohdalle.
Kunniamerkki



Hienoa että kapasiteettipäivityksiä lopultakin tehdään!

Olisi voinut kuitenkin tiedottaa että se samalla tarkoittaa että netti on poikki koko päivän molempina päivinä ja vielä yön siinä välissä.

Näin minulle ainakin annettiin teknisessä asiakaspalvelussa ymmärtää kun illalla soitin kysellläkseni taajuutta jolla bewanin saisi taas linjoille.

Tiedottakaapa Elisan tietäjät nyt vaikka tänne palstalle koska olisi odotettavissa että kuso taas kulkee?
Viestintäkanavana tässä vaiheessa toki huono, kun netti on down, mutta ehkä meistä osa pääsee nettiin töistä tai mokkulan kautta.

Jatkossa olisi suotava että laittaisitte tulevista ja yllättäen pitemmiksi venyvistä tekstaritiedotteen - numerot teillä kuitenkin on. Älkääkä puhuko niitten tekstarien kustannuksista niin me asiakkaat emme ota taas esille sitä että me jo maksamme Elisalle siitä että kuuntelemme odotuspimpelipompelia asiakaspalveluun jonottaessamme. Se että katkosta ja sen kestosta tietäisi etukäteen vähentäisi kiukun tunnetta kummasti.



Kuten yllä ixus ja KooMikko jo totesivatkin, päivitys ei aiheuta pitkää katkoa, joten sinulla kuulostaisi olevan jokin vikatilanne päällä. Kokeile resetoida modeemi ja anna sen skannata uusi taajuus rauhassa.

Tekstiviestitiedottamista tällaisissa tilanteissa ei yleensä käytetä, mutta Palstan lisäksi päivityksestä on tiedotettu http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=16497 ' TARGET='_blank sekä Elisa Avustajan kautta.


Kyllä resetoinkin illalla, ei lähtenyt silti linjoille.

Toinen kysymys on sitten se, että miksi Elisan tekninen asiakaspalvelu (johon soittamisesta taas tietysti kilahtaa kännykkälaskua) sanoi mulle että turha yrittää ennen iltakuutta tänään? Heidän mukaansa tilanne oli ns päällä ja pitäisi vain odottaa ainakin kuuteen tänään?

Voitko groner tai joku muu laittaa vaikka yv:nä päätaajuus, jonka saisin syötettyä siihen bewanin hallintaikkunaan jotta löytyisi samantien kotiin mentiä se oikea taajuus? Käyttöpaikka on Keravan Jaakkolassa. Viimeksi kun katsoin, niiin "ranging in progress" oli menossa ja taajuus "jumittunut" 218 kohdalle.


Jos taajuus haku jää jumiin johonkin kohtaan, auttaa tähän antennipiuhan irroitus ja ja päivitä tuota elisa infoa sivua niin huomaat kun se hyppää tuon 218 taajudesta eteenpäin. Niin sitten laitat antenni piuhan takaisin kiinni. Uusi taajuus pitäisi sitten löytyä.

Voitko groner tai joku muu laittaa vaikka yv:nä päätaajuus, jonka saisin syötettyä siihen bewanin hallintaikkunaan jotta löytyisi samantien kotiin mentiä se oikea taajuus? Käyttöpaikka on Keravan Jaakkolassa. Viimeksi kun katsoin, niiin "ranging in progress" oli menossa ja taajuus "jumittunut" 218 kohdalle.


Itselläni löysi eilen (noin 14:30 aikoihin) tälläiset taajuudet boottauksen jälkeen ja ne näyttää pysyneen, paikka Jaakkolassa Rintalantiellä.

status of PHY channels
RF  QAM  Annex  MSE  IFAGC  CWErrorRate  FECSync  MPEGSync
PHY 1 457.999 MHz 256 QAM ANNEX-A (Euro) -36.6 dB 75 3.24e-07 YES YES
PHY 2 466.001 MHz 256 QAM ANNEX-A (Euro) -36.8 dB 511 1.04e-07 YES YES
PHY 3 473.998 MHz 256 QAM ANNEX-A (Euro) -37.4 dB 511 3.20e-07 YES YES
PHY 4 570.499 MHz 256 QAM ANNEX-A (Euro) -17.4 dB 511 9.99e-01 NO NO

status of Upstream
Digital Att. Frequency Symbol Rate Modulation SCDMA Mode Rep. Power Upstream P. High/Low Pdrw High/Low delta Pf
1 2.294 54 2560 16QAM 0 46.5 yes 46.5/46.5 46.5/46.5 46.5
näin hienosti toimii kurkelassa
http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
Kunniamerkki
Nyt hävin modeemi linjoilta noin, klo 12.30 eikä ole vieläkään löytänyt linjaa.!!!

Viimeaikoina toi pätkimine on lisääntynyt, paras on kun linja katkesi noin 5-6 kertaa 30 min sisällä, siinä ei paljoa tallenteita katsota.

Milloinkohan olis tulossa firmis korjausta modeemiin, vai onko tulossa uutta modeemia joka oikeasti pysyisi linjoilla.??

Nyt hävin modeemi linjoilta noin, klo 12.30 eikä ole vieläkään löytänyt linjaa.!!!

Viimeaikoina toi pätkimine on lisääntynyt, paras on kun linja katkesi noin 5-6 kertaa 30 min sisällä, siinä ei paljoa tallenteita katsota.

Milloinkohan olis tulossa firmis korjausta modeemiin, vai onko tulossa uutta modeemia joka oikeasti pysyisi linjoilla.??



Pätkiminen on kieltämättä lisääntynyt ja äsken kesti normaalia kauemmin ennenkuin yhteys alkoi toimimaan  😞
Oli peräti 10min toiminnassa kunnes kaatu uudelleen  ???
Käyttäjätaso 1
Järvenpäässä alkoi kanssa pätkimään (taas). Virrat pois modeemista hetkeksi auttoi ainakin toistaiseksi. Olisko jotain säätöä menossa "konehuoneessa"?
toissailtana ja eillen 30 minuutia oli netti alhaalla jossain 23 jälkeen, tänään 3 kertaa jo mennyt poikki ja äskönen kesti 3 tuntia, millään taajuulla ei noussut.
Onhan se kiva kun nopeus on kunnossa mutta kyllä sen pitäs verkossakin pysyy.

Itselläni kalevassa ainakin toiminut tänään tosi huonosti, nopeus on kohdallaan, mutta sitten kun pätkäsee niin sitten odotellaankin useempi tunti  :(
Onkos muilla ollut tänään  ongelmia ?

Alueen toimiva taajuus on 466.001 jolla normaalisti toimii jos on toiakseen.

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
täl hetkel pätkii niin pirusti. sama onkelma ku eilen samaan aikaan. kohta varmaan katoaa taajuudet.

täl hetkel pätkii niin pirusti. sama onkelma ku eilen samaan aikaan. kohta varmaan katoaa taajuudet.


Itsellä oli katkennut myös eilen noihin aikoihin yhteys, edellisen katkon jälkeen pysyi siis hieman yli vuorokauden pystyssä.
En tehnyt illalla enää mitään tuolle kun asian huomasin, eikä modeemi ollut vielä aamulakaan itsekseen toipunut. Antamalla taajuuden itse webhallinnassa se lähti pelaamaan suhteellisen nopeasti.

Ennen kapasiteettipäivityksiä modeemi osasi toipua katkoksista itse, mutta nyt päivitysten jälkeen joutuu itse tekemään töitä että saa yhteyden taas toimimaan. Ennen kapasiteettipäivityksiä yhteys putosi minulla noin 1-2 päivän välein niin että sen huomasin (=iltaisin), mutta koska modeemi toipui tuosta yleensä itse muutamassa minuutissa niin isoa ongelmaa ei ollut. Nyt on siis menty huonompaan suuntaan koska modeemi ei enää osaa katkosta itsekseen toipua.
katohan. ei toimi taaskaan. nyt tää kilahti yllättävän aikaisin.  alkaa hatuttamaan pikku hiljaa  😶 . ei auta resetoinnit, boottaukset eikä taajuuden syöttö. w00t
Kunniamerkki

toissailtana ja eillen 30 minuutia oli netti alhaalla jossain 23 jälkeen, tänään 3 kertaa jo mennyt poikki ja äskönen kesti 3 tuntia, millään taajuulla ei noussut.
Onhan se kiva kun nopeus on kunnossa mutta kyllä sen pitäs verkossakin pysyy.

Itselläni kalevassa ainakin toiminut tänään tosi huonosti, nopeus on kohdallaan, mutta sitten kun pätkäsee niin sitten odotellaankin useempi tunti  :(
Onkos muilla ollut tänään  ongelmia ?

Alueen toimiva taajuus on 466.001 jolla normaalisti toimii jos on toiakseen.

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank


Milläköhän periaatteella toi jakaa noi taajuudet, ei ainkakaan sijainnin perusteella.

Meillä on Mikon kanssa samat taajudet vaikka asutaan ihan eripuolilla Keravaa, mut sit ne jotka asuu tässä mun lähellä ahjossa niin niillä on ihan eri taajuudet.

Taitaa mennä arpapelillä. 🙂


toissailtana ja eillen 30 minuutia oli netti alhaalla jossain 23 jälkeen, tänään 3 kertaa jo mennyt poikki ja äskönen kesti 3 tuntia, millään taajuulla ei noussut.
Onhan se kiva kun nopeus on kunnossa mutta kyllä sen pitäs verkossakin pysyy.

Itselläni kalevassa ainakin toiminut tänään tosi huonosti, nopeus on kohdallaan, mutta sitten kun pätkäsee niin sitten odotellaankin useempi tunti  :(
Onkos muilla ollut tänään  ongelmia ?

Alueen toimiva taajuus on 466.001 jolla normaalisti toimii jos on toiakseen.

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank


Milläköhän periaatteella toi jakaa noi taajuudet, ei ainkakaan sijainnin perusteella.

Meillä on Mikon kanssa samat taajudet vaikka asutaan ihan eripuolilla Keravaa, mut sit ne jotka asuu tässä mun lähellä ahjossa niin niillä on ihan eri taajuudet.

Taitaa mennä arpapelillä. :-)



mulla on toiminut pelkästään 466 taajudella. sen ajan siis minkä on toiminut.  kurkela sijaintina. nyt kännykällä surffaten.  päivitysten jälkeen tää on ollut yhtä helvettiä. ennen päivityksiä katkes yhteys n.20 kertaa päivässä, mutta aina osas palata takasin.
Jee yhteys ollut poikki viimeiset 24h. Eilen pätkäsi ja on resetit ja kaapelin irroituskikkaa yritetty. Ei mene tulille ei!! Modeemi on lisäksi omassa antennipistokkeessa, joten haaroitinongelman voinee sulkea myös pois.

Toimi sentään muutaman päivän tässä kuussa kapasiteettipäivitysten jälkeen. Sitä ennen ei ollut kaistaa katsella edes pelkästään tallenteitä
nopeudet on päätä huimaavia.

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank
Kunniamerkki

nopeudet on päätä huimaavia.

http://www.speedtest.net ' TARGET='_blank


Eipä ole mennyt tämäkään päivitys ihan putkeen, aluksi näytti kaikki toimivan mutta sit alkoi ongelmat.

Itse huomasin sen että kun Saviolla oli ollut joku verkko  ongelma , niin mulla meni netti yhtäaikaa poikki ja sen jälkeen on ollut ongelma saada modeemi takas linjoille kaatumisen jälkeen sekä nopeudet ovat heitelleet 6-80Mb/s välillä.

Mulla on modeemi tolla 466.001 taajuudella, eli en tiedä onko tossa taajuudessa joku ongelma.
voe elama mitä sontaa tää taas on. tein vikailmotuksen pe tai la ja ei vieläkään mitn ilmotusta.

modeemin valot palaa, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Tän sivunki latautuminen kesti ikuisuuden. speedtestiä ei suostu ees alottamaan.
funetista 100mbnull (391 tavua/s)


Cable Modem Status :  OPERATIONAL
status of PHY channels
  RF QAM Annex MSE IFAGC CWErrorRate FECSync MPEGSync
PHY 1 466.001 MHz 256 QAM ANNEX-A (Euro) -28.5 dB 50 7.95e-02 YES YES
Hyvin toimi joo tuossa päivityksen jälkeen, mutta tänään taas on matalaksi vetänyt. Juuri tuli Saunalahden laskukin maksuun, mutta eipä paljoa tee mieli maksaa täyttä hintaa netistä, joka voi päivänä tai toisena olla kokonaan toimimatta. Tarjoaisivat edes vaihtoehtona ADSL:ää, mutta kun ei.

Osallistu keskusteluun