Yhteysvirhe 500

  • 23 January 2017
  • 47 kommenttia
  • 13914 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

47 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Viihdettä vaivannut eilinen (su 30.7.17) yleinen häiriö saatiin korjattua ennen puolta yötä. Pahoittelut kovasti häiriöstä ja sen aiheuttamasta harmista. :(

Tiedotamme yleisistä häiriöistä aina myös nettisivuillamme: http://corporate.elisa.fi/uutishuone/tiedotteet/tiedote/?id=38708771343663&tag=all
Meillä on myös toiminut koko kesän viihde tosin hyvin mökillä uuden telkkarin kanssa, mutta nyt tuli tuota yhteysvirhe 500 ja sekä kuva palkittaa ja tulee teksti Heikko signaali. Tätä tapahtuu kaikilla HD -kanavilla ja maksullisilla kanavilla. Normaali 1, 2 ja 3 toimii hyvin, mutta kun on hyvät laitteet ja kalliit viihteet niin olisi kiva katsoa kunnon kuvaakin ja myös niitä maksullisia kanavia. Missä vika mitä voi tehdä? Kaikki piuhat on tarkistettu digiboxi päivitetty jne. kaikki kotikonstit käytetty...
Sama ongelma on taas alkanut. 28.11.2017
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko tuota vikaa vielä päällä? Isompaa yleistä vikaa ei ole tiedossa, joten tuossa kannattaa ensin kokeilla seuraavat hommat, ja sen jälkeen olla vikapalveluun (010 190240, pvm / mpm) yhteydessä, mikäli ei vieläkään toimi.

1. Tarkista että digiboksi on suoraan verkkojohdolla (RJ45) kiinni modeemissa, modeemin porttia 4 tulee välttää, portit 1-3 ok. Langatonta yhteyttä voi toki käyttää jos verkkojohdon vetäminen ei ole mahdollista.

2. Sammuta digiboksi ja modeemi. Kytke modeemiin virrat, ja resetoi se painamalla "reset"-nappia 20 sekuntia. Katso että laite väläyttää valoja resetin merkiksi.

3. Kun nettiyhteys taas toimii, ota digiboksista virtapiuha irti, ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua. Tämä pakottaa digiboksin hakemaan päivityksiä.

4. Kun kuva palautuu normaaliksi, mene Menu > Asetukset > Asetukset > Lisäasetukset. Tee tuolta ensin sisäisen muistin alustus ja tämän perään tehdasasetusten palautus.

5. Kokeile toimiiko nyt kunnolla.
Täällä kanssa tuota yhteysvirhe 500 esiintynyt jonkin aikaa!
Tehty edellämainitut resetit, tehdasasetusten palautukset yms, ei apua.
Nyt välillä tulee myös yhteysvirhe 146.

Alkaa jo käymään hermojen päälle tämä tuote!!
Myös meillä Laukaassa esiintynyt ongelmaa viime päivinä.
Täällä kanssa tuota yhteysvirhe 500 esiintynyt jonkin aikaa!
Tehty edellämainitut resetit, tehdasasetusten palautukset yms, ei apua.
Nyt välillä tulee myös yhteysvirhe 146.

Alkaa jo käymään hermojen päälle tämä tuote!!


Aivan sama hellsingissä..riittävän usein näitä yhteysvirheitä et alkaa operaattori vaihtuu,,maksa tälläsestä bataatista kovin kauan, poitsulle tilattu ruutuplus lastenohjelmat lisäks..selitä siinä tarhaikäiselle miksei toimi!! viestiketjuissa tätä tuntuu esiintyvän vuodesta toiseen.. sitten vielä kaupitellaan lisäliittymiä kun ei nykyinenkään toimi..
Yhteysvirhe 111 vilahtaa ja tallenteisiin ei pääse käsiksi. Normaalisti ei tule virheilmoitusta vaan vaatii resetin ennen kuin pääsee. Virheilmoituksen takia ajattelin, että ehkä vikaa on muutenkin ja yo. kommenttien perusteella näyttää olevankin.

Tällä kertaa esim. Netflix aukeaa vaikka usein tulee "Netflix ei ole provisioitu" -ilmoitus (tuosta ei pääse eroon kuin palauttamalla tehdasasetukset ja sitä ei oikein kiinnosta tehdä 2-3 kertaa viikossa).
Yhteysvirhettä pukkaa myös Joensuussa koko ajan. Ei ole voinut tallenteita paljon katsoa moneen päivään. Koneet buutattu jo monta kertaa yms. toimet tehty.
Yhteysvirhettä pukkaa myös Joensuussa koko ajan. Ei ole voinut tallenteita paljon katsoa moneen päivään. Koneet buutattu jo monta kertaa yms. toimet tehty.

välillä toimii, sitten alkaa hakee yhteyttä,,osaako joku elisan tyyppi kertoa miltä tuntuu kun lapselleen tuottaa pettymyksen,,? pitäisi osata ainakin,ainakin omat lapsenne varmaan häpeävät kertoa koulussa yms mitä isi tai äiti tekee,,se varmaan pitää kostaa asiakkaille, hiton ääliöt..onneks on muutakin tekemistä,ei ole oman lapsen korville sopivaa jos soittaisin asiakaspalveluun..
Edelleen jatkuvat ongelmat yhteysvirhe 500, on se kumma että asiaan ei saada selvyyttä!!!!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Tuo "500" tulee säännöllisen epäsäännöllisesti etenkin nyt, kun on käytössä Vdsl.
Mahtaako sillä olla tekemistä tämän asian kanssa?
Kiusallinen vaiva, johon toivoisi parannuksen ASAPPINA, ktos.
Tuo nykyinen myrkkylaatikko, Netgem 7700, on auttamattoman hidas toiminnoissaan. Onko siihen saatavissa jotakin sukkeluutta?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Taas tuli uusi asia, jolle en oikein lämpene: roskakori. Mitä virkaa sillä on? Siis Viihteen boxissa.
Veikkaa, että sekin entisestään hidastaa Netgemin laukkaamista.
Käyttäjätaso 7
Taas tuli uusi asia, jolle en oikein lämpene: roskakori. Mitä virkaa sillä on? Siis Viihteen boxissa.
Veikkaa, että sekin entisestään hidastaa Netgemin laukkaamista.


Hmmm...

Ei sinä digiboksissa ole mitään roskakoria , vaan se on tallennuspalvelimella pilvessä. Siis sillä ei ole vaikutusta Netgemin laukkaamiseen.

Sitä roskakoria on toivottu liki kymmenen vuotta ja nyt se lopulta on saatu. Jos poistat tallenteen vahingossa , niin nyt se on palautettavissa vielä roskiksesta. Aiemmin se vahingossa poistettu meni suoraan bittitaivaaseen.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Niin...
Kyllähän sinne boxiin jotakin kuitenkin luetaan, kun se siellä näkyy???
Ja tämä lukeminen ottaa aikansa.
Onhan siellä muutakin "sontaa", joka hidastaa toimintoja. Raskas, mikä raskas.

Tämä siis vain, jos maailiman kirjat ovat ennallaan.;-)
PS. Onhan tuota Viihteen toimivuuttakin toivottu ainakin se kymmenen vuotta...
Käyttäjätaso 7
Niin...
Kyllähän sinne boxiin jotakin kuitenkin luetaan, kun se siellä näkyy???
Ja tämä lukeminen ottaa aikansa.


Niinpä. Tokihan se roskis siellä digiboksin käyttöliittymässä näkyy ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin kansiot , mutta ei vaikuta boksin toimintaan muulloin kuin tallenteita poistettaessa ja tietysti aina buutin yhteydessä , kun boksi lukee kaikki tallennuskansiot muutenkin. Kansiopuun luku ei kestä kuin muutaman kymmentä millisekuntia normaalisti. Digiboksin tahmaaminen kyllä johtuu ihan muusta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Tämä boxin vetkuttelu näkyy joka kerta, kun TV:n katselusta siirrytään boxin tallenteiden tarkasteluun.
Ensimmäistä kertaa käynnistettäessä viive on jo huomattava, siis kymmeniä kokonaisia sekunteja.
"Väliselauksessa" viive on pienempi, jos ei satu tulemaan tuota "500".

Kysehän tässä lieneekin se, mikä mättää, kun suksi ei luista.
Ilmeisesti boxi lukee jostakin pilven reunalta joka kerran uudelleen valikkojen sisällön ja tämähän todellakin kestää kauemmmin kuin millejä.
Tuo VDSL napsuttaa aika hyvin 50/10, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa, vai eikö boxi ymmärrä "liian" nopeasti tulevaa bittivirtaa.
Kaikki tyynni: tahmaista on ja viissatasia satelee...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Noita yhteysvirheilmoituksia paukkuu täälläkin vähän väliä ja boksin käyttö muutenkin tahmaisempaa kuin aiemmin. Täällä palstalla on näkynyt muidenkin raportteja aiheesta. Villi veikkaukseni on, että elisan puolella on nyt jotain häikkää. Tuo N7700 nyt on muutenkin auttamattoman hidas, kun vertaa N7800 boksiin. Itselläni jälkimmäinen ja ennen noiden yhteysvirheiden ilmaantumista boksi toimi suht nopeasti. Toki perinteiset sadetanssit sun muut voisi yrittää tehdä, vaikka epäilen toimivuutta.
Käyttäjätaso 7
Kysehän tässä lieneekin se, mikä mättää, kun suksi ei luista.
Ilmeisesti boxi lukee jostakin pilven reunalta joka kerran uudelleen valikkojen sisällön ja tämähän todellakin kestää kauemmmin kuin millejä.
Tuo VDSL napsuttaa aika hyvin 50/10, joten siinä ei pitäisi olla ongelmaa, vai eikö boxi ymmärrä "liian" nopeasti tulevaa bittivirtaa.
Kaikki tyynni: tahmaista on ja viissatasia satelee...


Niinpä. Kansiorakenteet ja tallenteiden nimet ym. ovat kooltaan vain joitakin kilotavuja , jolloin niiden luku ei kestä kuin millisekunteja , mutta jos palvelin ei niitä tietoja anna , niin boksi jää niitä odottelemaan ja kyselee uudelleen ja uudelleen tarvittaessa ja sehän kestää. Itse nettiyhteys tai digiboksi harvemmin on syyllinen , vaan pikemminkin ongelmat johtuvat useimmiten tallennuspalvelimen tahmaamisesta. No joskus se digiboksikin voi kyllästyä ja mennä solmuun , kun ei saa palvelimelta järjellisiä vastauksia riittävän nopeasti. Jouhevaan toimintaan tarvitaan sekä palvelimen että digiboksin hyvää yhteistoimintaa ja toki kunnollinen nettiyhteys , joka kuitenkin harvoin on pääsyylliinen toimimattomuuteen. No tallenteen katselun aikana liikkuu yhteydellä enemmän dataa , mutta kun se onnistuu 10M ADSL:llä , niin ei se ole ongelma VDSL:llä.

Komppaan nistopia siinä , että taitavat nämä tämän hetkiset ongelmat johtua enemmänkin Elisan palvelimista.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +3
Nooh, mitä tähän sanoo Elisa?
Onko värkit vinksalllaan vaiko peräti vanhoja p...ja?
Jos ne ovat niitä HPY:n aikaisia, olisi jo aika päivittää, kun nuo kuukausimaksut kuitenkin ovat moninkertaistuneet.
Haloooo....
Tuntuu, että elisa kusee nää hommat aina. Välttelin pitkään viihteen ottamista kun ihmiset "kehu" kuinka hyvin pace boxi toimii. Sitten asiakaspalvelija sai ylipuhuttua kun kehui että on uusi hyvä boxi (7700). Toimihan se varmaan vuoden kohtalaisesti, mutta joka päivityksellä tuntui tulevan ongelmia ja hitautta lisää. Nyt sain uudemman 7800 boxin, kun netflix sovellus lakkasi toimimasta vanhassa. Uusi boxi toimii nopeasti, mitä nyt joskus 500:sia lentelee.... Kai tääkin onnistutaan ryssimään pikapuoliin.
Käyttäjätaso 1
Sama täällä: kauan kelaa tallenteita esiin
Ja jos poistaa haluaa
tarjouksena on vain virhekoodi 5 satasta.