Zyxel-modeemin wifi-ongelma

  • 26 lokakuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 496 katselukerrat

Hei,

Zyxel VMG3925-modeemin kanssa oli ongelmana, että Wi-Fi lakkasi toimimasta; yhteyttä ottaessa tuli ilmoitus väärästä salasanasta, tai kun lopulta yhteyden sai, se katkesi noin minuutin kuluttua.

Lopulta, useiden buuttauksien jälkeen, yhteys alkoi toimimaan kännykällä. Mutta vahvistin ei löydä kyseistä verkkoa lainkaan, tämä toimi aiemmin moitteetta. Mitään muutoksia ei tehty mihinkään kun tämä alkoi. Modeemi on buutattu useasti ja resetoitu, samoin vahvistimen verkkoasetukset on resetoitu.

Ideoita? Modeemi rikki?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos vaikka kännykästä teet Wifi-tukiaseman, löytääkö tuo "vahvistin" sen ?

En oikein jaksaisi uskoa, että modeemi olisi vialla, jos se verkko jollain laitteella toimii.
Voihan tuota kokeilla, mutta vahvistin kuitenkin löytää muita ympärillä olevia wifejä.
Testattu, ja vahvistin löysi kännykän wifin heti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa koittaa vielä vaihdella tuota langattoman verkon salasanaa sekä kanavaa modeemin asetuksista, voi olla jotain yhteensopivuushäikkää näiden osalta. Salasanan ei siis lähtökohtaisesti pitäisi vaikuttaa tuohon näkyvyyteen, mutta tullut tämä itsekin todettua joskus että näin kävi. Jos tuo ei asetuksien kautta tokene ja modeemissa on takuuta jäljellä niin kannattaa soitella asiakaspalveluun 010190240 (mpm/pvm) 🙂

Osallistu keskusteluun