Vastattu

Zyxel wlan iphone 6s plus 11.4.1 takkuaa

  • 4 syyskuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 394 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Päivitettyäni puhelimeni käyttiksen (ios 11.4.1) wlan on alkanut takkuamaan. Wlan yhteys säilyy päällä mutta lataaminen pysähtyy kaikilla apseilla ja selaimella. Minulla käytössä molemmat 5g ja 2.4g verkot. Vaihtamalla verkosta toiseen saan taas puhelimen toimimaan. Talossa on vanhempi iphone ja pari ipadia. Katkon aikana ne toimivat moitteettomasti. Onko muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa ja/ tai onko kenelläkään ratkaisua ongelmaan?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Pesi 6 syyskuu 2018, 07:35

Googlasin eilen läjän keskusteluslistoja, kuten applen support. Verkkoasetusten resetointi ei auta eikä auttanut minullakaan. Ko ongelmasta löytyy kymmeniä keskusteluja ja varmaan satoja havaintoja. Joku oli jopa uudelleen asentanut puhelimensa, eikä se auttanut. Itse harvoin käytän muualla wifiä kuin kotonani. En usko, että kysymys on vain kotini tukiasemasta vaan näyttäisi olevan selkeästi uuden käyttöjärjestelmäversion bugi, koska vika esiintyy todella laajasti eri käyttäjillä. Joku oli asentanut vanhan käyttiksen takaisin ja saanut ongelman pois. Minulla tämä ei ole mahdollista, koska käytän työnantajan puhelinta. Jos vain joku löytää ratkaisun, niin mielelläni kuulen siitä.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Vielä täsmennys zyxel on siis elisaviihtren mukana tullut elisan tarjoama reititin
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei Pesi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Toimiiko tuo temppuileva iPhone muissa langattomissa verkoissa normaalisti vai esiintyykö samaa pätkimistä kaikissa langattomissa verkoissa?

Mikäli puhelin toimii normaalisti muissa langattomissa verkoissa, saattaa ongelman aiheuttaja olla tuo modeemi. Elisan firmikset ovat aiheuttaneet pätkimistä joillain laitteilla ja jopa estäneet koko langattomaan verkkoon yhdistämisen.

Itse iPhonessa voisit toki kokeilla nollata laitteen verkkoasetukset Applen ohjeiden mukaan:
Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset. Toimenpide nollaa myös aiemmin käyttämäsi Wi-Fi-verkot ja -salasanat, mobiiliverkkoasetukset sekä VPN- ja APN-asetukset. Tämän jälkeen puhelimelle uudelleen käynnistys ja määrität tuon langattoman verkon uudelleen.
Googlasin eilen läjän keskusteluslistoja, kuten applen support. Verkkoasetusten resetointi ei auta eikä auttanut minullakaan. Ko ongelmasta löytyy kymmeniä keskusteluja ja varmaan satoja havaintoja. Joku oli jopa uudelleen asentanut puhelimensa, eikä se auttanut. Itse harvoin käytän muualla wifiä kuin kotonani. En usko, että kysymys on vain kotini tukiasemasta vaan näyttäisi olevan selkeästi uuden käyttöjärjestelmäversion bugi, koska vika esiintyy todella laajasti eri käyttäjillä. Joku oli asentanut vanhan käyttiksen takaisin ja saanut ongelman pois. Minulla tämä ei ole mahdollista, koska käytän työnantajan puhelinta. Jos vain joku löytää ratkaisun, niin mielelläni kuulen siitä.
Käyttäjätaso 7
näyttäisi olevan selkeästi uuden käyttöjärjestelmäversion bugi,
Tämä on tietysti varsin todennäköistä, ja bugeihin auttaa lähinnä odotus, että seuraavassa versiossa tulisi korjaus.

Mutta kun muistaa erinäiset Zyxelin ja Applen laitteiden ongelmat, niin voisit kokeilla:
  • jos reitittimen wlan-kanava on automaatilla, muuta se vakioksi (Applen laitteilla on joskus vaikeuksia ymmärtää kanavan vaihtumista)
  • kokeile eri salaustasoa wlan-verkolle (vaikka suojaustasoksi suositellaan parasta mahdollista, normaalikäyttäjälle yleensä riittää että verkossa on edes jonkinlainen salasanasuojaus)

Osallistu keskusteluun