Vastattu

Zyzel VMG3926-B10A ongelmia käyttöönotossa

  • 17 heinäkuu 2015
  • 8 kommenttia
  • 1656 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 9 kommenttia
Moro.

Tänään olisi pitänyt ruveta valokuituyhteys toimimaan, mutta vaikka yritin jokaista verkkokaapelipistoketta käyttää asunnossa, niin ei suostu yhdistämään millään nettiin.

Olen resetoinut modeemia jo monesti siinä toivossa, että asetukset tulisi kuntoon, mutta ei auttanut.

Olin yhteydessä Elisan vikailmoitukseen, jossa sanottiin, että Elisan huoltomies ei päässyt taloyhtiön teknisiin tiloihin eilen eikä tänään. Sanottiin että olisin yhteydessä vuokraisäntään. Sieltä sanottiin, että Elisan huoltotyypin olisi niiden mielestä mahdollista käydä tiloissa joillakin avaimilla, mutta asia ei ole kulkenut näköjään kovin hyvin.

Tulin toisiin ajatuksiin, että onko jokin vika omassa päässä vai vienkö elisalle taloyhtiön huoltoäijän numeron, jotta pääsisi teknisiin tiloihin?

Modeemista lähtee DSL-paikasta seinään johto. Taitaa olla oikein, vai pitäisikö se jotenkin WAN:in kautta laittaa seinään? Silloin pitäisi käydä hakemassa toisenlaista johtoa liikkeestä, koska sitä ei ole mahdollista laittaa mihinkään LAN-johdolla tässä asunnossa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 21 heinäkuu 2015, 14:32

Tarkistin tätä ja kyseessähän oli ethernet kaapeloitu valokuitu. Mittauksen mukaan yhteys nyt toimenpiteiden jälkeen toiminnassa ja reititin vastaa käskyihin ok :)

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Oletko saanut mitään infoa, miten se valokaapelisysteemi on toteutettu?  VDSL, jolloin tulee puhelinpiuhaa myöten vai onko kämpässä kytkentäloota seinässä, josta jaetaan eri huoneisiin RJ-45 liittimiin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Gede kirjoitti:
Moro.

Tänään olisi pitänyt ruveta valokuituyhteys toimimaan, mutta vaikka yritin jokaista verkkokaapelipistoketta käyttää asunnossa, niin ei suostu yhdistämään millään nettiin.

Olen resetoinut modeemia jo monesti siinä toivossa, että asetukset tulisi kuntoon, mutta ei auttanut.

Olin yhteydessä Elisan vikailmoitukseen, jossa sanottiin, että Elisan huoltomies ei päässyt taloyhtiön teknisiin tiloihin eilen eikä tänään. Sanottiin että olisin yhteydessä vuokraisäntään. Sieltä sanottiin, että Elisan huoltotyypin olisi niiden mielestä mahdollista käydä tiloissa joillakin avaimilla, mutta asia ei ole kulkenut näköjään kovin hyvin.

Tulin toisiin ajatuksiin, että onko jokin vika omassa päässä vai vienkö elisalle taloyhtiön huoltoäijän numeron, jotta pääsisi teknisiin tiloihin?

Modeemista lähtee DSL-paikasta seinään johto. Taitaa olla oikein, vai pitäisikö se jotenkin WAN:in kautta laittaa seinään? Silloin pitäisi käydä hakemassa toisenlaista johtoa liikkeestä, koska sitä ei ole mahdollista laittaa mihinkään LAN-johdolla tässä asunnossa.

Kai se modeemi on jossain (seinässä) kiinni? Mihin noiden verkkokaapelipistokkeiden toinen pää on kytketty, modeemiin?

Jos liittymän kytkennän edellytys on se, että asentaja käy kiinteistössä niin ilmeisesti se ei sitten ole kytketty. Välitäpä ne numerot oikeille tahoille niin asentaja pääsee tekemään työnsä.
Arska kirjoitti:
Oletko saanut mitään infoa, miten se valokaapelisysteemi on toteutettu?  VDSL, jolloin tulee puhelinpiuhaa myöten vai onko kämpässä kytkentäloota seinässä, josta jaetaan eri huoneisiin RJ-45 liittimiin?

En ole saanut mitään infoa, mutta kytkentälootaa ei ole. Oletan sitten VDSL:län olevan sitten se oikea tapa. Lisäksi kokeilin laittaa puhelinjohdon suoraan kannettavaan kiinni saisinko nettiyhteyden sitä kautta. Ei onnistunut.

perheellinen kirjoitti:
Jos liittymän kytkennän edellytys on se, että asentaja käy kiinteistössä niin ilmeisesti se ei sitten ole kytketty. Välitäpä ne numerot oikeille tahoille niin asentaja pääsee tekemään työnsä.
Asentaja olisi voinut soittaa minulle, että asennuksessa tuli vähän ongelmia avainten puutteen vuoksi eikä laittaa Elisalle viestiä, että verkko on asennettu. Vähän alkaa hermoja raastamaan, mutta ei voi mitään. Vien numeron huomenna jos asia ei riipu minusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Gede kirjoitti:
En ole saanut mitään infoa, mutta kytkentälootaa ei ole. Oletan sitten VDSL:län olevan sitten se oikea tapa. Lisäksi kokeilin laittaa puhelinjohdon suoraan kannettavaan kiinni saisinko nettiyhteyden sitä kautta. Ei onnistunut.

Sitten puhelinpistokkeesta puhelinpiuha modeemiin RJ-11 liitäntään. Kun piuhat on kiinni, resetoi modeemi.
Ne piuhat ovat koko ajan kiinni puhelinpistokkeessa ja olen resetoinut vähintään 3 kertaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Gede kirjoitti:
Ne piuhat ovat koko ajan kiinni puhelinpistokkeessa ja olen resetoinut vähintään 3 kertaa.
Eipä taida sitten muuta tehtävissä kuin laittaa vikailmoitusta ja odottaa asentajan apua. Nyt kun on jo perjantai-ilta, niin parannusta asiaan ei ole muutamaan päivää odotettavissa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tarkistin tätä ja kyseessähän oli ethernet kaapeloitu valokuitu. Mittauksen mukaan yhteys nyt toimenpiteiden jälkeen toiminnassa ja reititin vastaa käskyihin ok 🙂
Ja nopea onkin. Stressaavaa hommaa langallisen yhteyden asennus.. Mutta oli sen arvoista ja yhteys saatiin oikeaan huoneeseen lisäksi. 😃

Osallistu keskusteluun