Helpointi lienee soittaa elisan asiakaspalveluun ja tiedustella SIM-kortin sarjanumeroiden perusteella, mikä SIM-kortti kuuluu millekin numerolle.
Chat-palvelukin taitaa olla vielä auki.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Olisin suositellut tarkistamaan tiedot OmaElisasta, mutta sielläpä ei enää näykään SIM-korttien sarjanumeroita muiden tuotteiden kuin MultiSIM-liittymätyypin osalta.
joo olen ollut nyt yli 30 min. asiakaspalvelussa. hienosti pelaa sekin
On toki mahdollista, että noita SIM-kortteja ei ole aktivoitu lainkaan. SIM-kortin aktivointiin löytyy ohjeet täältä. Mikäli SIM-kortit on aktivoitu Elisan toimesta jollekin liittymälle, ei ko. korttia voi aktivoida uudestaan toiselle liittymälle. Tästä pitäisi siis tulla herja, jos korttia yrittää aktivoida uudelleen. Käsittääkseni Postin kautta asiakkaalle toimitettavat kortit ovat aina aktivoimattomia turvallisuussyistä. Myymälästä annettavat kortit sen sijaan voidaan aktivoida heti käyttöön, jolloin uusi kortti on valmis jopa vartissa.
Toinen vaihtoehto selvittää korttien ja liittymien välinen suhde, on laittaa yksi kortti kerrallaan puhelimeen x ja kokeilla soittaa sillä toiseen puhelimeen. OmaElisan kautta kuitenkin näet liittymien numerot, joten tällä kikalla nuo saa selvitettyä myös, jos kerran kortteja ei oltu Elisan toimesta yksilöity. Jos SIM-kortilla ei voi soittaa, on se joko a) mobiililaajakaistan SIM tai b) aktivoimaton kortti. Aktivoimattoman kortin kohdalla tosin puhelimenkin pitäisi ilmoittaa jo suoraan, ettei se mobiiliverkkoa tms. ole käytettävissä.
@pieleen ennen alkua Ikävä kuulla, että ei ole nyt mennyt kaikki putkeen tuon tilauksen osalta. Voit laittaa meille yksityisviestiä myös tätä kautta OmaYhteisö-tiimi niin voidaan selvittää mikä kortti on millekkin liittymälle. :)
Ja mitä tulee tuohon Elisa Viihteen palauttamiseen niin tilausvahvistuksella pitäisi olla kyllä peruutus- ja palautusohjeet ja sen lisäksi ohjeita löytyy myös täältä https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sopimusehdot/ohje/sopimuksen-peruuttaminen/