Vastattu

Viaplayn urheilusisältö ei toimi Chromecastin kautta, sarjat ja leffat toimii


Käyttäjätaso 2

Ensimmäisen kerran sain huonoa palvelua Elisalta kun puhelimitse tiedustelin otsikossa näkyvän ongelman ratkaisua. Kuulemma ei ole Elisan asia olla vastuussa siitä että chromecast ei toimi heidän palvelussaan. Huvittavaa siis on että sarjoja kyllä voi peilata isoon televisioon mutta urheilua ei - näkyviin tulee vain Viaplayn logo. KAIKKI muu toimii normaalisti Chromecastin kautta, esim Yle, C More, Discovery, HBO max ym ym. En siis lähde ohjeiden mukaan soittamaan rahalla Oma Guruun ja sotkemaan oman Chromecastin (sisäänrakennettu televisiossa) asetuksia. Helpointa olikin irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Mutta kysynpä kuitenkin, missä vika Elisa?


EDIT 27.1.2023 // muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi ylefin 30 January 2023, 17:48

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Yritätkö tuota Viaplay castausta puhelimen Viaplay sovelluksesta vai PC:ltä Viaplay-sivustolta ?

Itse kokeilin äsken Samsung S22 puhelimen Viaplay-sovelluksesta castata Sonyn vähän vanhemman KD-65XE9005 4K-television sisäänrakennetulle Chromecast Ultralle ja se toimi vallan mainiosti.

Jos sinulla on android-puhelin, onko siinä asennettuna F-Securen Freedome VPN ? Ota se kokeeksi pois päältä tai käy määrittämässä Viaplay ohitettavaksi sovellukseksi Freedomen asetuksista.

Käyttäjätaso 2

Sama juttu sekä kannettavalta että mobiilista. Freedom on mutta se ei ole yleensä päällä eikä ole ollut nytkään. Mulla taitaa olla sama Sony 55-tuumaisena mutta toimii kaikkien kanssa hyvin ja toiminut aikaisemmin myös Viaplay-urheilun kanssa. Nyt otin taas kuukaudeksi ja ei ole urheilun kanssa toiminut kertaakaan. Hieman ihmettelin että Elisan puhelinpalvelu kolmen ihmisen ketjun jälkeen vain halusi minun soittavan kovalla hinnalla siihen omaguruun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Purkkaviritys, mutta mitäs jos kokeilet kannettavalta castata työpöydän, eikä välilehteä niin toimiiko sittenkään ?

Käyttäjätaso 2

Työpöydän sain heitettyä sinne normaalisti mutta kun yritin katsoa urheilua livenä niin tuli vain taas se Viaplayn logo. Munkkivuori toimi hyvin - ja logokin oli erilainen eli pelkän Viaplayn tilalla myös Elisa Viihde.  Kumma juttu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Jos sulla on sama Sony kuin mulla niin siihenhän saa Play-kaupasta ladattua Viaplay-sovelluksen. Toimiiko silläkään ?

Lisäksi vielä kysymys, että koskeeko se urheilulähetysten castaus-ongelma sekä suoria lähetyksiä, että tallenteita ?

Käyttäjätaso 2

Käytän TV:tä vain Elisan boksin kautta ja Viaplay on ihan hyvä kanavien kautta, esim 734 joka toimii tietysti myös ilman maksupakettia.   Viaplay-sovellus on myös Elisa viihteen kautta mutta se on hidas ja ikävä. Castaus-ongelma on sekä   suorissa että väärissä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Käytän TV:tä vain Elisan boksin kautta

Tuossa käyttötottumuksessa V Premium voisi olla teknisesti kätevämpi vaihtoehto Elisa Viihde Viaplay Totalin sijaan. Saat kaikki suorat lähetykset kätevästi digiboksille näkyviin, lisäksi toki Viaplay-tunnukset leffoineen ja sarjoineen kuuluvat tuohon V Premiumiin.

Tuli mieleen, että jos sinulla on “välillä” ollut erilaisia Viaplay-sopimuksia, niin käyttöoikeuksien osalta voisi olla provisioinneissa jotain pielessä, kun urheilusisällön kanssa on ongelmia.

Lisää tänne OmaYhteisön käyttäjäprofiilisi asiakasnumero niin pääsemme sen avulla selvittämään lisää.

 

Käyttäjätaso 2

No ei ollut helppoa löytää asiakasnumeroa, eikä myöskään sen lisäämistä tänne. Siellä on nyt jokin laskusta löytynyt Elisa Viihde-numero ja puhelinnumero ja nimenikin,josta varmaan myös asiat selviää. Kiitos että otat asian vakavasti toisin kuin Elisan puhelinpalvelu jossa puhelinketjun viimeinen tekninen asiantuntija? vain ilmoitti kolmeen kertaan,lopussa jo hermostuen, että tämä asia ei kuulu Elisan vastuualueeseen. Hämmästyttävää, kun olen tilauksen Elisalta tehnyt ja tuotteen nimikin on Elisa Viihde Viaplay.Ongelma nyt ei ole hirveän iso mutta kiusallinen  kun usein katson urheilulähetyksiä viiveellä ja haluaisin ne isoon televisioon chromecastin kautta - kuten ennenkin, myös Viaplayn kautta. Kaikki muut suoratoistopalvelut siis toimivat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Harmi että @ylefin oli haasteita asiakasnumeron lisäämisen kanssa! 😰 Katsotaan jos askarreltaisiin kuvallinen ohje tuohon asiakasnumeron oman profiilin tietoihin lisäämiseen, niin voitaisiin jatkossa linkata sitten ohjetta operaatiota helpottamaan. 👍🏼 Elisan asiakasnumeron voi aina luntata jokaisen laskun oikeasta yläkulmasta, sekä OmaElisasta sopimuksilta. 

Pahoittelut myös omasta puolestani jos puhelinasiakaspalvelussa ei osattu ohjata oikeaan paikkaan tämän tiimoilta 😔 meillä on omat asiantuntijat jotka voivat auttaa Viaplayn sekä sopimuksellisissa kysymyksissä että vikatilanteissa, niin kuulostaa nyt omaan korvaan mahdollisesti siltä että ehkä et ollut syystä tai toisesta päässyt tämän porukan hellään huomaan niin kuin olisi pitänyt. Jos näin pääsi käymään, isot pahoittelut vielä! Jos haluaisit että katsotaan tarkemmin sopimuksia sekä tätä Chromecastin ongelmaa mahdollisesti ihan puhelimessa asti, niin laitatko meille vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan sopia asiasta tarkemmin? Myös Facebookissa ja Twitterissä palveleva someasiakaspalvelu osaa syväluodata Viaplayn mahdollisia ongelmatilanteita ja somekanavissa päivystellään myös esimerkiksi viikonloppuisin, vaihtoehtoisesti voidaan tottakai jatkaa ongelman rajailua tässäkin verkkaisemmin jos se sopii sinulle paremmin. 👍🏼 

Mahdollisesti muillekin samaan ketjuun eksyville lisätietoa Viaplayn striimauksesta Google Chromecastin kautta löytyy täältä, mukaan luettuna tekniset vaatimukset ja ominaisuudet. 

Tämä on kyllä tosi kinkkinen ongelma, ja ymmärrän hyvin että myös ärsyttävä! Selvittelin ettei meille ole tullut vastaavia raportteja muilta Viaplayn käyttäjiltä, joten tämä vaatii nyt kyllä lisäselvittelyä ja kaivelua. Sen varmistelen vielä ihan varmuuden vuoksi, että nämä laitteet millä koitat castata (puhelin ja tietokone) niin toimiihan kuitenkin toisto suoraan laitteesta normaalisti ilman cast-yhteyttä? Eli tökkäisy urheilussakin tulee vasta, kun cast-yhteys on muodostettu telkkariin, eikä urheilu lähdekään pyörimään TV:llä? 🤔 

Oliko tuo puhelimen tarkka merkki ja malli vielä mikä, pystytkö tarkistamaan ettei luurille ole ohjelmistopäivityksiä odottamassa?
Pystyisitkö varmuuden vuoksi asentamaan sekä Viaplayn että Google Home -sovellukset uudelleen?

Käyttäjätaso 2

Hei

 

Palaan asiaan,  kiitokset, viitaten vastaukseen,  “hellästä huomasta” :-)

Käyttäjätaso 2

Hei

Tuo vinkki Android-puhelimen päivityksestä oli hyvä, kiitos. Päivityksen jälkeen mobiilista pystyn chromecastin avulla nyt heittämään lähetyksen televisioon. Tietokoneelta chromecast ja Viaplay-urheilu ei vieläkään toimi. Ja ongelma on tietysti myös että jos suoran lähetyksen aikana yrittää alkaa katsomisen alusta eikä suorana niin isoon ruutuun ilmestyykin suora lähetys (sama juttu muuten myös ainakin Discoveryllä)  vaikka Viaplayllä painaakiin mahdollisuutta “katso alusta”

Ihmettelen itsekin miten asiakasnumeroa en heti löytänyt mutta toisaalta Elisalla on niin paljon sivuja ja niin paljon vaihtoehtoja (oma Elisa, oma yhteisö, Elisa viihde, Elisa oyj, yksityisille ja yrityksille,) ja mieletön määrä alaotsikoita. Esim oman profiilin muuttaminen- jonne jo kerran löysin - on taas ties  missä. 

Olen kuitenkin tietyllä tavalla tyytyväinen että olen tuonut esiin ongelman joka “vaatii nyt kyllä lisäselvittelyä ja kaivelua. “ Ja kyllä, toisto toimii oikein hyvin urheilussa sekä tietokoneella että puhelimessa, ja cast-ongelma jatkuu edellee tietokoneen kautta urheilussa, mutta ei esim sarjoissa.

Kiitos avusta! 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kiva kuulla, että asiassa on tapahtunut edistymistä. 😊 Millainen tietokone ja millä käyttöjärjestelmällä sinulla on? Oletko kokeillut eri selaimilla tehdä tuota?

Käyttäjätaso 2

Tietokone on Acer Nitro 5 kolmisen vuotta vanha, Windows 10. KAIKKI systeemit (myös maksukanavat) ovat tietokoneen ja puhelimen (Samsung 20FE,  edellinen Samsung A42) ja tuon Sony TV:n  KD-55XE9005 kanssa toimineet aivan upeasti, myös chromecastin kautta, ennen tätä yllättävää Viaplay-ongelmaa.  Eli en kokeile enää mitään kun nyt saan ainakin puhelimen kautta myös Viaplayn urheilun chromecastin kautta tarvittaessa televisioon, ja se tarve on kohta nolla.

Kiitos siis avusta, jos minua jokin tässä ärsyttää  Viaplayn lisäksi on kohtelu Elisan puhelinpalvelussa, ja varsinkin tekninen asiantuntija joka oli kolmas ketjussa johon minut siirrettiin. Hän olisi voinut ottaa valitukseni edes vakavasti  eikä vain todeta että tämä asia ei ole Elisan vastuualueella.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kiitos tiedoista sekä palautteestasi. 😊

Osallistu keskusteluun