Kokeilin tuossa OmaElisan kautta tuota aspa CHATtiä. Hyvä toiminto, mutta pieni parannusehdotus.
Asiakas on jo kirjautunut OmaElisaan ennen kuin siirtyy CHATtiin. Asiakaspalvelija voisi saada asiakkaan perustietoja, esim asiakasnumeron näkyvilleen suoraan keskustelun alkuun. Palvelu tehostuisi kun ei tarvitse lähteä samanaikaisesti hakemaan lisää tunnistetietoja.
Asiakaspalvelijalle CHATissä suoraan asiakkaan tiedot näkyville.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Se olisi pikku homma lisätä tuonne ja eikä varmaan osaavalta koodarilta veisi paljon aikaa.
Asiaan liittyy kuitenkin yksi mutta:
Chat-palvelu tuotetaan alihankintana kolmannen osapuolen kautta (Vergic), joka tarkoittaisi sitä, että asiakastiedot jouduttaisiin välittämään kyseisen osapuolen palveluun (= Elisan ulkopuolelle). Tässä kohtaa mukaan astuu tietosuoja ja tietojen oikeaoppinen käsittely mm. tietosuojalain puitteissa.
Tutkimme tämän mahdollistamista ja palaamme asiaan jos ehdotus on mahdollista toteuttaa tietosuojan kannalta turvallisesti!
Chat-palvelu tuotetaan alihankintana kolmannen osapuolen kautta (Vergic), joka tarkoittaisi sitä, että asiakastiedot jouduttaisiin välittämään kyseisen osapuolen palveluun (= Elisan ulkopuolelle). Tässä kohtaa mukaan astuu tietosuoja ja tietojen oikeaoppinen käsittely mm. tietosuojalain puitteissa.
--------------------------------
Tietosuojalain sisällön suhteen minulla on tiedoissani suuria aukkoja. Mutta saadakseni CHATIssä palvelua, annan sinne kuitenkin asiakkuustietoni ja he näkevät ainakin jotain minun tietojani, vähintäänkin samoja näkymiä mitä minulla on itselläni OMA-palvelussa. Joten asiakastietoja välitetään tuossa kohtaa kolmannen osapuolen palveluun?
Onko kyse siitä että nuo tiedot olisivat sitten milloin tahansa alihankkian käytettävissä?
Olemme koko viime vuoden pilotoineet ja testanneet eri chat-ympäristöjä sekä parhaita paikkoja ja tapoja tarjota chatia. Tämän vuoksi tällaisia integraatioita ei ole vielä chatin osalta isosti lähdetty edistämään.
Se ei kuitenkaan täysin poista sitä, että asiakas pitää tunnistaa.