Asiakaspalvelijalle CHATissä suoraan asiakkaan tiedot näkyville.


Kokeilin tuossa OmaElisan kautta tuota aspa CHATtiä. Hyvä toiminto, mutta pieni parannusehdotus.



Asiakas on jo kirjautunut OmaElisaan ennen kuin siirtyy CHATtiin. Asiakaspalvelija voisi saada asiakkaan perustietoja, esim asiakasnumeron näkyvilleen suoraan keskustelun alkuun. Palvelu tehostuisi kun ei tarvitse lähteä samanaikaisesti hakemaan lisää tunnistetietoja.
Hyvältä kuulostava idea, laitetaan keskustelua käyntiin ja selvitellään onko toteutettavissa.
Kannatetaan tuota ideaa.



Se olisi pikku homma lisätä tuonne ja eikä varmaan osaavalta koodarilta veisi paljon aikaa.
Erinomainen idea! Asioinnin nopeuttamiseksi ja sujuvuuden lisäämiseksi tämä olisi timanttia! :)



Asiaan liittyy kuitenkin yksi mutta:



Chat-palvelu tuotetaan alihankintana kolmannen osapuolen kautta (Vergic), joka tarkoittaisi sitä, että asiakastiedot jouduttaisiin välittämään kyseisen osapuolen palveluun (= Elisan ulkopuolelle). Tässä kohtaa mukaan astuu tietosuoja ja tietojen oikeaoppinen käsittely mm. tietosuojalain puitteissa.



Tutkimme tämän mahdollistamista ja palaamme asiaan jos ehdotus on mahdollista toteuttaa tietosuojan kannalta turvallisesti!
Outoa että ei ole aiemmin tätä mietitty. Eikö chat ollut aiemmin avattavissa yleisiltä aspansivuila, mutta vasta vähän aikaa sitten ainoastaan oma.elisan kautta? Mitä muuta tässä ajatuksena kuin tuoda tämä "tunnistautuminen" käyttöön.
  • ? Jonkin verran on nyt chatissa testailtu erilaisia palveluntuottajia, sekä  vaihtoehtoja mistä tuo chat pompsahtaa esiin. 🙂 Pikkuhiljaa alkaa varmaankin vakiintumaan nämäkin ja sitten voidaan keskittyä palvelun kehittämiseen siihen lopulliseen muotoonsa. 🙂 Tämä on ideana kuitenkin aivan loistava ja toivottu myös työntekijän näkövinkkelistä. 
  • käyttäjä groner torstai Asiaan liittyy kuitenkin yksi mutta:



    Chat-palvelu tuotetaan alihankintana kolmannen osapuolen kautta (Vergic), joka tarkoittaisi sitä, että asiakastiedot jouduttaisiin välittämään kyseisen osapuolen palveluun (= Elisan ulkopuolelle). Tässä kohtaa mukaan astuu tietosuoja ja tietojen oikeaoppinen käsittely mm. tietosuojalain puitteissa.



    --------------------------------



    Tietosuojalain sisällön suhteen minulla on tiedoissani suuria aukkoja. Mutta saadakseni CHATIssä palvelua, annan sinne kuitenkin asiakkuustietoni ja he näkevät ainakin jotain minun tietojani, vähintäänkin samoja näkymiä mitä minulla on itselläni OMA-palvelussa. Joten asiakastietoja välitetään tuossa kohtaa kolmannen osapuolen palveluun?



    Onko kyse siitä että nuo tiedot olisivat sitten milloin tahansa alihankkian käytettävissä?
  • ?, chat toimii myös tukena OmaElisan käyttämisessä eli annamme sen kautta neuvontaa myös OmaElisan käyttämisessä. Tiedot ovat osin vielä levällään, koska vanha OmaElisa ja OmaSaunalahti on rinnalla, joten etsimiensä asioiden löytäminen ei joka tilanteessa ole kovin suoraviivaista.



    Olemme koko viime vuoden pilotoineet ja testanneet eri chat-ympäristöjä sekä parhaita paikkoja ja tapoja tarjota chatia. Tämän vuoksi tällaisia integraatioita ei ole vielä chatin osalta isosti lähdetty edistämään.



  • ?, keskustelut välitetään salattuna ja eivät ole alihankkijan käytettävissä, ei hätää. 🙂
  • Jos tilaan tuotteen vaikka pallo on harmaana.Tuleeko tuote minulle automaattisesti kun on taas vihreä pallo vai pitääkö tehdä tilaus uudestaan
    Tämä idea pyritään toteuttamaan sisäisten järjestelmämuutostemme yhteydessä. 🙂 Aikataulua en tässä tapauksessa nyt osaa vielä luvata, mutta idea saa paljon kannatusta myös chattaajiltamme - luonnollisesti tämä helpottaa myös työntekijän hommaa. 🙂
    Nykyään jos asiakas tulee chatiin kirjautuneena OmaElisaan näkyy hänestä tietoja valmiiksi asiakaspalvelijalle. 🙂

    Se ei kuitenkaan täysin poista sitä, että asiakas pitää tunnistaa.