Asiakkaan muistaminen


Hei.



Asiakkaan muistaminen -ketjussa parikin esimerkki, yksi minulta, että muualla asiakkaita muistetaan tuotelahjoin. Miksi samaa toimintaa ei ole Elisalla? Maksamme laskuja, eikä meitä muisteta millään. Esimerkiksi DNA-ostoskassi tuskin maksa operaattorilleni omaisuuksia, mutta saa tyytyväisen asiakkaan, joka on ylpeä kaupassa käydessään kun paras teleoperaattori Suomessa saa ilmaista näkyvyyttä. Ainoa ongelma on, että tuhansien käyttökertojen jälkeen kassi on kulunut, mutta sain DNA-myymälästä "parannetun mallin" ja "täysin ilmaiseksi". Vuoden asiakkaana Elisalla (taloyhtiölaajakaista 50M CM €0/kk tällä hetkellä ja 50M 4G €10/kk) en ole saanut mitään muuta kuin laskuja. Voisiko tämä jättivoittoja tekevä yritys hieman ryhdistäytyä ja palkita asiakkaitaan ilmaisilla tuotelahjoilla asiakkuuden kunniaksi? Jotkut ihmiset ostavat teiltä tuhansilla puhelimia, toisilla on perheliittymät teillä, eikö teiltä saa edes ilmaista ostoskassia? Tai jäätelöä kioskilta? Tai jotain pientä, Fazerin suklaata? Jotain ilahduttavaa!



Mikäli saan Elisalta ilmaisen ostoskassin, lupaan käydä kaupassa DNA:n ja Elisan ostoskassin kanssa vuorotellen. Pakko sanoa, että teidän kiinteään nettiin olen kyllä tyytyväinen ja mokkulakin toimii 49 Mbps Ethernetillä 24/7. Mistä Elisalta voisi edes rahaa vastaan hankkia Elisa-ostoskassin? Vai onko oikea mahdottomuus, kun tässä yrittänyt tuloksetta.



DNA:n ostoskassi:



Hyvä Elisa, teillä on paljon asiakkaita, kuinka palkitaan kiitollisuudesta?



Paljon kiitoksia heille, jotka kuuntelevat.
Ei ole kovin montaa päivää eletty siitä, kun meikäläisellä vuosimittari nytkähti pykälän eteenpäin lähemmäs keski-ikää. Elisa muisti minua tällöin kilpailulla, josta voi voittaa matkalahjakortin, lahjakortin Elisan myymälään tai jotain muuta. Palkinnon arvo noin 1000€. Okei, tämä on arvonta, joten todennäköisesti ei voita mitään, mutta mahdollisuus on ainakin annettu. Lisäksi tarjottiin Aitioon ilmaista sarjaa / leffaa. Harmi vaan, ettei nämäkään kosketa meikäläistä tällä hetkellä mitenkään.



Fyysisiä tuotelahjoja Elisalta ei tosiaan pahemmin asiakkaille tunnu tippuvan. Olisihan tuo täysin sattumanvaraisesti kiittäminen, vaikkapa sitten sillä kauppakassilla, ihan mukava pieni yllätys. Itse en sen sijaan ole operaattorin asiakkaana sen takia, että saisin lahjuksia vaan siksi, että saan toimivat tuotteet ja palvelut silloin kun sellaisia tarvitsen. Eli en itke itseäni uneen, jos operaattori ei sitä kauppakassia nyt sitten lähetäkään. Tärkeämpää on se, että Elisalta hankitut tuotteet ja palvelut toimivat silloin kun niitä tarvitsen. Tähän asti ei pahemmin valittamista ole ollut. Omalle kohdalle sattuneet vikatilanteetkin Elisa on kyllä korjannut kiitettävästi. Se riittää minulle.
Onko kukaan nähnyt Elisan kestokasseja missään? Mistä lähtisi etsimään, jos haluaa kauppakassiksi kassin, jossa Elisan firman logo? Ainoa logo mitä en halua kauppakassiin on Telia, muut kelpaa. Yksi kiitollisuuden merkki on se, että palvelu pelaa, ja haluaa olla asiakas. Hienoa, jos muualla sitä muistetaan tuotelahjoin, eikä vain palvelulla ja toimivuudella. Elisan mielestäni pitäisi tuoda kauppakasseja Elisan logoilla varustettuna heti ja jakoon asiakkaille päin. ILMAINEN mainos, ilahduttaa ihmisiä, ja palvelee elämässä kantokassina. Ohittamaton lahja saada.



Kyseinen kassi on pelastanut elämäni ja auttanut tavaran kuskaamisessa.



Kyseinen kassi vieraili kanssani Helsingissä, Jyväskylässä, Amsterdamissa ja jopa Kangasalan Prismassa. Se on niin hyvä kassi, etten eläisi päivääkään ilman. Mitä sitä muovilla.



Nyt soi Luke Infinite - Don't Say (Radio Edit).
Ehdottomasti haluamme, että tätä keskustelua jatketaan 🙂 Emme voi tietysti luvata hirveästi, mutta esimerkiksi Elisa kassi ei kuulosta mahdottomalta toteuttaa 🙂
Joo, asiakkaan muistaminen on tärkeää jos ei halua että asiakkaat karkaa toiselle operaattorille. Kannatan tota kassia myös ja muita tuotelahjoja voisi olla esim. Elisan lahjakortti. Kuten hpguru mainitsi niin ilmainen mainos on hyvä asia



Tuotelahjan lisäksi asiakasta voisi muistaa kans keskittämiseduilla joista tein aloitukset tänne ja tänne.



Nämä kaksi tapaa palkita asiakas pitää varmasti tyytyväisenä ja varmistaa et henkilö pysyy asiakkaana. En kyl vaihtais operaattoria jos ne muistaisi mua tuotelahjoilla keskittämisalennuksilla.
Ehdottomasti haluamme, että tätä keskustelua jatketaan 🙂 Emme voi tietysti luvata hirveästi, mutta esimerkiksi Elisa kassi ei kuulosta mahdottomalta toteuttaa :)



Mulle tuli mieleen tällaiset heijastinpipot kun syksy ja talvi on tuloillaan.


Ehdottomasti haluamme, että tätä keskustelua jatketaan 🙂 Emme voi tietysti luvata hirveästi, mutta esimerkiksi Elisa kassi ei kuulosta mahdottomalta toteuttaa :)Mulle tuli mieleen tällaiset heijastinpipot kun syksy ja talvi on tuloillaan.


Tuollainen on päheä, ja varsinkin jos on testailemassa blogia varten 5G-nopeuksia, niin kulloinkin tunnustettavan värin pipo tms. käytössä. 🙂
Minulla on vanha Elisan / Radiolinjan lippis tallessa jossain kaapissa.
Samoin liittymätarjouksia voisi antaa myös vanhoille asiakkaille, ekä odota numeronsiirtoa. Itse en ainakaan tilaa mitään puhelinmyyjältä, joten ette saa minua takaisin asiakkaaksi edes soittamalla ja tarjoamalla tarjosta numerosiirron jälkeenkin. Haluan tarjouksen musta valkoisella, joko sähköpostitse tai kirjeitse. Haluan rauhassa miettiä ja vertailla hintoja ja sen jälkeen tehdä päätöksen. Joten puhelinmyynti on 100% poissuljettu, kuten myös noi feissausmyyjät jotka ahdistelevat kaupoissa.



Miksi niitä tarjouksia ei voi muka laittaa nettiin, missä voi rauhassa niihin tutustua, kun on aikaa, eikä tyrkytä niitä kuin mustalainen parkkipaikalla kultasormuksia?
Tänään kävin postilaatikolla, sisällä odotti yllätys.



ELISAn kauppakassi, heijastin ja mitä muuta. Käyttöön tulee.





Nyt minulla on DNA ja ELISA kauppakassit. Pitää vuorotella kaupassa käydessä.



Toivottavasti näitä aletaan tarjoamaan laajemminkin asiakkaille.



Minulla tuplalaajakaistana Elisan €0 kotikuitu 50M ja €9,90 Mobiililaajakaista 50M.



Kiitoksia ja jatketaan. Palveluita on kummaltakin operaattorilta. Maksan mielelläni.
Elisa vois antaa meille vanhoille asiakkaille näit niin näin operaattori muistaa meit asiakkait. Oisin kyl itsekki kiinnostunu kassista ku oon ollu Elisan asiakkaana aika monta vuotta.



Varmasti Elisa tiedostaa että asiakkaan muistaminen alennuksilla ja tuotteilla voi sitoa asiakkaan.



Nyt Elisa vaan reippaasti antaa keskittämisalennuksia sekä tuotelahjoja meille asiakkaille.

The prize is worth around € 1000. Okay, this is a lottery, so probably won't win anything, but at least the opportunity has been given. In addition, a free series / movie was offered to Aitio. It's a pity that these people aren't touching us at the moment either.

Indeed, Elisa's physical product gifts do not seem to be worse for customers. It would be a completely random thank you, even with that shopping bag, a nice little surprise.

Elisa vois antaa meille vanhoille asiakkaille näit niin näin operaattori muistaa meit asiakkait. Oisin kyl itsekki kiinnostunu kassista ku oon ollu Elisan asiakkaana aika monta vuotta. 

Varmasti Elisa tiedostaa että asiakkaan muistaminen alennuksilla ja tuotteilla voi sitoa asiakkaan.

Nyt Elisa vaan reippaasti antaa keskittämisalennuksia sekä tuotelahjoja meille asiakkaille.

 

Edit: poistettu epärelevantti linkki.-iesse


En kannata minkään krääsan jakamista asiakaslahjoina. Pitkän asiakasuhteen omaavat (esim. 25 vuotta) voisi palkita reululla lahjakortilla (esim. 200-250 €).


En kannata minkään krääsan jakamista asiakaslahjoina. Pitkän asiakasuhteen omaavat (esim. 25 vuotta) voisi palkita reululla lahjakortilla (esim. 200-250 €).

25 vuotta on aika pitkä aika odottaa palkintoa…

Asiakkaat eivät ole enää uskollisia, vaan juostaan hinnan perässä, siksi jo hyvä muisto ilmaisesta kauppakassista voi vaikuttaa positiivisesti jäämään, etenkin jos hinta leivotaan kuntoon.

Nyt soi Stereo Chemists - Light (Original Mix).


En kannata minkään krääsan jakamista asiakaslahjoina. Pitkän asiakasuhteen omaavat (esim. 25 vuotta) voisi palkita reululla lahjakortilla (esim. 200-250 €).

 

Ei se ole kyllä oo mitään krääsää vaan sitä että operaattori muistaa sut ja asiakkaan muistaminen voi sitoa asiakkaan operaattorin asiakkaaksi. Toi 25 vuotta on kyllä liian pitkä aika, se voisi olla reilusti lyhyempi.


Itse en kaipaa mitään operaattorin logolla varusteltua arvotonta krääsää, lisää vain ympäristön kuormitusta tuollainen krääsän tekeminen. Elisa voisi ottaa mallia dna:n asiakkuuden ylläpitoprosessista. Vanhemmillani on dna:n puhelinliittymät ja mobiilinetti ja dna kyllä aktiiisesti uusii soppareita ja käsittääkseni hyvällä asiakkaalle melko edullisella hinnalla. Juurikin dna tiputti mobiilinetin hintaa. Itselläni on ollut Vaasan Läänin Puhelimen ajoista kaapelimodeemi ja ainut asiakassuhteen hoito on kuukausittainen lasku. Joskus tosin on pientä yritystä saada päivittämään tuplalaajakaistaan kuuluvaa mobiilinetin nopeutta “edullisella” hinnoittelulla. Harmi kun kilpailijoiden mobiiliverkko on asuinalueellani heikko ja mobiilinetti ei ole vaihtoehto ja kilapiluttaminenkin on heikkoa. 

Puhelimen liitymäkin on Elisalta ja siinä on hyvä hinta vielä vuoden, saas nähdä miten Elisa aikoo hoitaa tämän liittymän kilpailukykyä.