Pidetään mielessä

Asiakkaiden kanssa neuvottelu ennen heidän poistumista.

  • 16 marraskuu 2020
  • 33 kommenttia
  • 1846 katselukerrat

Olen vuorotellen siirtänyt jo kolme puh liittymää Telialle tänä vuonna. Joka kerta ennen siirtämistä olen yrittänyt saada Elisalta kilpailukykyisen hinnan liittymälle. Tarjoukset Elisalta olivat noin 21.90 kuussa. Sanoin selvästi, että tuo tarjous ei kelpaa. 

No, viimeksi kun olin tehnyt numeronsiirron Telialle, niin Elisa heräsi ja teki tarjouksen 15.90 kuussa. Tarjous tuli neuvotteluiden päättymisen jälkeen joten hyvää liikemiestapaa noudattaen hylkäsin tarjouksen. 

Vielä on yksi puh liittymä Elisalla, josta alan neuvottelemaan tällä viikolla. 

Onko Elisa pian siirtymässä käytäntöön, jossa tarjous tulisi sopimusneuvotteluiden aikana? Jos ei niin miksi ei? Jos vastauksesi on että muillakin operaattoreilla on sama numeronsiirtotarjouspelleily, niin ei tarvitse vastata ollenkaan. 

 


33 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tämä operaattorien toiminta uusien asiakkaiden kalastelussa ja vanhojen pitämisessä (siinä viimeisessä hädässä) on kyllä jopa surkuhupaisaa. Olin aikeissa siirtyä Telialta takaisin Elisalle, tosin melko kovaan hintaan kun Elisalla ei ollut oikeaa tarjousta mutta toimivampi verkko alkoi houkuttelemaan. Telia alkoi kuitenkin tässä vaiheessa arvostamaan asiakkuuttani ja tuli todella reilusti alaspäin hinnalla. Heitin Elisalle pallon ja pyysin uutta tarjousta, johon eivät pystyneet. Jäin Telialle edullisella 24 kk sopimushinnalla. 

Sähköyhtiöt ovat ottaneet myös nykyään käyttöön winback-tyylisen menettelyn. Vaihdoin sähköntoimttajaa ja ja vanha lähestyi erikoistarjouksella.

Ei näissä ole enää mitään hyviä liikemiestapoja, eikä niitä kannata itsekkään harrastaa. Peli kovaa ja likaista ja pikavoittoja kannattaa lypsää niin paljon kuin ehtii.

Käyttäjätaso 6

Pikemminkin toi on epätoivoista kun tarjous heitetään viime tingassa mutta se on jo myöhästä, asiakas siirtyi jo toiselle operaattorille.

Itsekkään en ymmärrä tota miksi pitää tinkaan laittaa tarjous, parempi ois et laitetaan hyvissä ajoin niinkuin sähköyhtiöt tekee niin.

Ei taida Elisaa haittaavan et asiakkaat vaihtaa operaattoreit ku ne kuitenkin tekee voittoa kuitenkin.

Käyttäjätaso 2

mä mieluummin winbackaan omat liittymäni suosiolla, kun tiedän sen olevan varsin toimiva keino saada parhain mahdollinen tarjous liittymien hintaan. aikaa se ei vie ja ainoa mitä itse tarvitsee tehdä on vastata puhelimeen, niin miksei? 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. 

Käytännössä 15 euron alittaviin datanopeudeltaan rajoitettuihin hinnastosta löytymättömiin tiskinalus liittymätarjouksiin tarvitsee oikeasti käynnistää numeronsiirtoprosessi (NumSi) kilpailevalle teletoimijalle, jolloin vanha operaattorisi herää todellisuuteen ja yleensä lähettää numeroosi useita tekstiviestitarjouksia ja antavat samalla numeron johon voit soittaa itse takaisin. Vanhan operaattorisi puolelta puhutaan silloin ns. WinBack-puhelusta. Edellä kertomani tuntuu olevan vallitseva käytäntö kolmella suurimmalla toimijalla.

Asiakkaan omaehtoinen lähestyminen teletoimijaansa kohtaan ilman numeronsiirtoa on harvoin, jos koskaan onnistunut veto. Toki näin voit saada halvan mobiilidatan kiinteän yhteytesi rinnalle. Se ei kuitenkaan laske pääliittymäsi hintaa, vaan saat seuraavan liittymän hieman edullisemmin yhdistelmäpakettina.

Elisan markkinointi- ja lepyttelyjaosto ei liene vielä ekselöinyt riittävän tuottoisaa ratkaisua, jossa vanhalle lypsylehmälle kannattaisi suoraan tarjota tuoretta ternimaitoa. Onneksi laitumelta poistuminen on tehty varsin vaivattomaksi niille, jotka pääsevät tätäkin tekstiä lukemaan, ja joilla on luottokelpoisuutta ja pankkitunnukset käytössään. Me osakkeenomistajat kiitämme kuitenkin jokaista ansioitunutta lypsylehmää, joka tuottaa meille päivittäisen maitomme. ;)

Käyttäjätaso 4

Tilasin vaimolleni liittymän toiselta operaattorilta. Elisalla ei kukaan näytä lotkauttaneen korvaansa tämän takia, ainakaan vielä. Muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin operaattori vaihtuu.

Käyttäjätaso 2

Tilasin vaimolleni liittymän toiselta operaattorilta. Elisalla ei kukaan näytä lotkauttaneen korvaansa tämän takia, ainakaan vielä. Muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin operaattori vaihtuu.

meneekö numeron siirtona vai onko kokonaan uusi liittymä? jos uusi niin, siitähän ei tule mitään yhteydenottoja, koska siis uusi liittymä. 

Käyttäjätaso 4

Tilasin vaimolleni liittymän toiselta operaattorilta. Elisalla ei kukaan näytä lotkauttaneen korvaansa tämän takia, ainakaan vielä. Muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin operaattori vaihtuu.

meneekö numeron siirtona vai onko kokonaan uusi liittymä? jos uusi niin, siitähän ei tule mitään yhteydenottoja, koska siis uusi liittymä. 


Numeron siirto on kyseessä.

Käyttäjätaso 2

Tilasin vaimolleni liittymän toiselta operaattorilta. Elisalla ei kukaan näytä lotkauttaneen korvaansa tämän takia, ainakaan vielä. Muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin operaattori vaihtuu.

meneekö numeron siirtona vai onko kokonaan uusi liittymä? jos uusi niin, siitähän ei tule mitään yhteydenottoja, koska siis uusi liittymä. 


Numeron siirto on kyseessä.

kilpailu on sen verran kovaa, että eiköhän siellä aleta heräillä. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Telialta tuli ensimmäisen itkunsekainen viesti asiakkuuteni arvokkuudesta muutaman tunnin kuluessa kun laitoin siirron Elisalle vetämään. Neljänteen itkunsekaiseen viestiin sitten reagoin, kun hinta oli paremmin “asiakasystävällinen”

Tätä minä vähän aavistelin.. Kukaan, joka näyttäisi olevan Elisalainen ei ole tullut vastaamaan. 

Käyttäjätaso 4

Tilasin vaimolleni liittymän toiselta operaattorilta. Elisalla ei kukaan näytä lotkauttaneen korvaansa tämän takia, ainakaan vielä. Muutama päivä on vielä aikaa ennen kuin operaattori vaihtuu.


Sama homma, siirsin kolme liittymää MOI:lle 100mbit rajattomaan, mitään ei kuulunut elisalta, ilmeisesti eivät pystyneet vastaavaan ?

Tätä minä vähän aavistelin.. Kukaan, joka näyttäisi olevan Elisalainen ei ole tullut vastaamaan. 

Ei pitäisi olla vaikea vastata. Joku teidän päättäjistä kuitenkin tietää vastauksen. Voisiko joku näistä pienempipalkkaisista "välittäjistä" osoittaa selkärankaa ja mennä kysymään?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Vaikuttaa siltä, että Elisa haluaa nostaa liittymän keskimääräistä hintaa, jolloin hyväksyvät tietyn verran asiakaskatoa eivätkä itke perään. Elisan tarjouksetkin on melko huonoja verrattuna muiden operaattoreiden tarjouksiin, eli eivät ole hintakilpailussa mukana. Norsunluutorneissa johtajat ehkä kuvittelevat jäljelle jäävien olevan lojaaleilta firmalle ja heitä voi kupata mm ylihintaisilla 5G-liittymillä. Tai sitten Elisaa ollaan laittamassa myyntikuntoon jollekkin isolle operaattorille ja pitää saada liittymän keskihinta näyttämään korkealta, jotta osakkeenomistajat saavat hyvän preemion.

Käyttäjätaso 4

Norsunluutorneissa johtajat ehkä kuvittelevat jäljelle jäävien olevan lojaaleilta firmalle ja heitä voi kupata mm ylihintaisilla 5G-liittymillä.

Mutta tämähän on totta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Näissä liittymäasioissa eli hinnoissa, liittymätyypissä yms. katsomme aina kokonaisuutta. Jos asiakkaan oman liittymän ominaisuudet tai hinta eivät kohtaa asiakkaan omia käyttötarpeita tai, jos on saanut tarjouksen liittymästä muualta, suosittelemme ottamaan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa liittymätilanteen. 

Näissä liittymäasioissa eli hinnoissa, liittymätyypissä yms. katsomme aina kokonaisuutta. Jos asiakkaan oman liittymän ominaisuudet tai hinta eivät kohtaa asiakkaan omia käyttötarpeita tai, jos on saanut tarjouksen liittymästä muualta, suosittelemme ottamaan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa liittymätilanteen. 

Ootkohan vasta tullut töihin? Ei asiakaspalvelussa voi neuvotella hinnoista, joilla voisi jäädä asiakkaaksi. Asiakaspalvelusta sain hinnan 21.90 puh liittymälle. Vasta kun tein numeronsiirron Telialle Elisa tarjosi 15.90 hyvää liittymää. Hylkäsin tarjouksen, koska se tuli neuvotteluiden jälkeen.

Lähettäkää nyt tänne foorumille työntekijä, joka oikeasti vastaa alussa esittämääni kysymykseen. Näitä höpöhöpö vastauksia saa tarpeeksi lukea Telian foorumilla. Thumb down. 

Laitetaanpa uppia, kun Elisa ei ole vastannut ensimmäisen viestin kysymykseen. 

Eikä enää Jjessej kaltaisia vastauksia, jossa esitetään tyhmempää kuin onkaan. 

Näissä liittymäasioissa eli hinnoissa, liittymätyypissä yms. katsomme aina kokonaisuutta. Jos asiakkaan oman liittymän ominaisuudet tai hinta eivät kohtaa asiakkaan omia käyttötarpeita tai, jos on saanut tarjouksen liittymästä muualta, suosittelemme ottamaan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa liittymätilanteen. 


Juu. Otin yhteyttä asiakaspalveluun viestipalvelun kautta kun hinnoittelussa mikään ei ole pitkään aikaan kohdannut ja pyysin tarjousta muulla kuin listahinnalla ja kirjallisena, eikä mitään soittoja.

Hauskinta (?) AsPan vastauksessa oli, että liittymästä oli muka äskettäin loppunut kampanja. Olihan se loppunut 9.11.2011 eli ajan hermolla oltiin.

Eipä tullut edes tarjouksen tynkää keskustelun pohjaksi, soittivat vain vastoin asiakkaan toivetta ja AsPan mukaan olin varannut lisäksi soittoajan. Ei kannata keskustella, kun ei Elisalla ole mitään tarjottavaa. 

Palvelun laatu oli alle kaiken arvostelun.

Ei muuta kuin uppia, että Elisa vastaisi ensimmäisen viestin kysymykseen. 

Käyttäjätaso 4

Tästä puhelinliittymien salaisesta hinnoittelusta keskusteltiin muutama päivä sitten vilkkaasti Ylen sivuilla, mikä keskustelu ei kuitenkaan näytä heijastuneen tälle keskustelupalstalle. Operaattorit eivät näköjään halua vastata joihinkin kriittisesti esitettyihin kysymyksiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ei muuta kuin uppia, että Elisa vastaisi ensimmäisen viestin kysymykseen. 

Onko Elisa pian siirtymässä käytäntöön, jossa tarjous tulisi sopimusneuvotteluiden aikana? Jos ei niin miksi ei? 

Näissä liittymäasioissa eli hinnoissa, liittymätyypissä yms. katsomme aina kokonaisuutta. Jos asiakkaan oman liittymän ominaisuudet tai hinta eivät kohtaa asiakkaan omia käyttötarpeita tai, jos on saanut tarjouksen liittymästä muualta, suosittelemme ottamaan yhteyttä ensin asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa liittymätilanteen. 

Vastauksessa joka sinulle on jo annettu ei esitetä tyhmempää kuin ollaan vaan päinvastoin, avataan ajattelua laajemmin tilanteen taustalla :) 

Jos olisit halunnut avata laajemmin, niin olisit vastannut kysymykseeni: "Jos ei, niin  miksi ei." 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Jos olisit halunnut avata laajemmin, niin olisit vastannut kysymykseeni: "Jos ei, niin  miksi ei." 

Halunnut vai voinut :shrug:

Käyttäjätaso 4

Vaimoni sai pidettyä Elisan liittymän entisillä ehdoilla pienen keskustelun jälkeen. 

Välillä kun lukee näitä Elisalaisten vastauksia, niin muistuttaa kovin eduskunnan kyselytuntia. Kun Marinilta ja Haavistolta pyydettiin selvää kyllä tai ei vastausta. Jotenkin inhottaa nuo politiikkovastaukset siellä ja täällä foorumilla. 

Osallistu keskusteluun