Hissimusiikki pois Elisan asiakaspalvelusta


Hei.



Nyt kerätään mielipiteitä Elisan asiakaspalvelun jonotusmusiikista.



Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos joku tuollaista musiikkia kuuntelee, mutta sitä ei pitäisi tyrkyttää kun soittaa asiakaspalveluihin. Miksi. Ainakin Elisalle jonottelin luuri korvallani 25 minuutin ajan tässä aiemmin ja Elisan soittama musiikki jonotusaikana sai raivoamaan oikein kunnolla. Tällaisen musiikin soittaminen ei ole järkevää siksikään, koska puhelimen kaiutin ei sitä kunnolla tuota. Musiikki, laulu, kaikki särkee korvia. Jos ette usko, Elisalla, soittakaa Elisan asiakaspalveluun ja kuunnelkaa särkyvää musiikkia 30 minuuttia. Vaatii kovat hermot ja vaikka omistan sellaiset, rajansa silläkin, mitä pitää kestää kaikkiaan Elisalle soitettaessa.



Elisan on poistettava välittömästi jonotusmusiikki asiakaspalvelun jonotuslinjalta.



Korvatkaa musiikki neutraaleilla ääneillä kuten puhelimen originaalit tuut-tuut-tuut-äänet. Oikein hyvä vaihtoehto. Toinen vaihtoehto voisi olla puron äänet, tai vaikkapa ihan luonnonäänet, neutraalit äänet. Äänet, jotka eivät ota korville, ja joita puhelimet osaavat prosessoida.



Vielä parempi tapa on VASTATA puhluihin nopeammin kuin 25 minuutissa!!!



Mitä muut yhteisön jäsenet ovat mieltä Elisan hissimusiikista. Kyllä se on hyvinkin rasittavaa kuunnella jonotusmusiikkia varttikaupalla, kun saattaa olla muutenkin vihainen esim. Elisan laskutusvirheestä tms. Vastaukseksi ei kelpaa voi chattailla, voi jättää soittopyyntöä jne. Oma kokemus on se, että soittopyyntö joko unohtuu teillä, tai se soitetaan ihan eri aikaan kuin piti. Haluan lisäksi puhua ihmisen kanssa langan päässä, en Chatissa, mutta sitäkin joutuu tekemään. Koska Elisalle soittaminen voi maksaa jopa 5-10 euroa jonoista riippuen!!! Ja vielä hissimusiikkia.



Onko tämä mielestänne hyvää palvelua, että kun soittaa teille, niin korvat hajoaa särkyvästä jonotusmusiikista. Jos haluan kuunnella musiikkia jonotettaessa, avaan Google Musiikin.



Paljon paremmalla laadulla kuin teidän asiakaspalveluradiosta.



En usko että kukaan soittele teille ylipäätään kuullakseen kasarihittejä varteiksi.
Jonomusiikeissa kuuntelemme asiakkaidemme toivomuksia. Toki otamme sekä risuja että ruusja vastaan 😊

Asiakaspalvelun jonotusajat pyritään pitämään hallinnassa, valitettavasti ajoittain jonoja pääsee syntymään enemmän tai vähemmän.

Itse en ole hississä missä soitetaan esimerkiksi Vanhojapoikia viiksekkäitä - vielä ollutkaan, saa vinkata mistä sellainen löytyy 😃
Jonomusiikeissa kuuntelemme asiakkaidemme toivomuksia. Toki otamme sekä risuja että ruusja vastaan 😊















Asiakaspalvelun jonotusajat pyritään pitämään hallinnassa, valitettavasti ajoittain jonoja pääsee syntymään enemmän tai vähemmän.

Itse en ole hississä missä soitetaan esimerkiksi Vanhojapoikia viiksekkäitä - vielä ollutkaan, saa vinkata mistä sellainen löytyy 😃


Kyllä on Jopeti oltu myös hississä ja jopa vessassa missä soi musiikkia... Kun pitäisi rauhoittua, niin soitetaan hissimusiikkia. Ei siinä musiikissa mitään, mutta ei sitä nyt ihan asiakaspalveluista pitäisi soittaa. Radiot, Spotifyt ja kuulokkeet ovat sitä varten. Puhekaiutin luureissa, Samsung, Xiaomi, Oneplus... niissä kaikki GSM-musiikki särkee (joka soi siis jonotettaessa). Ei mikään puhelinlinja ole tarkoitettu musiikin kuunteluun, siksi sitä ei pidä soittaa.



Monia asiakkaitanne myös voi ärsyttää jo soittaminen, esim. iso laskutusvirhe, ja sitten vaan jonotellaan ja musiikki särkee korvia. Minusta se on tarkoituksellista, että ärsyytetään asiakkaita.



Voi olla että yksi kymmenestä haluaa musiikkia aspaan soitettaessa, mutta ei muiden pidä kärsiä siitä. Suosittelen kokeilemaan, että pidät puhelinta korvilla KOKOAJAN kun soitat Elisan asiakaspalveluun, ja pidät korvalla TAUKOAMATTA sen verran kuin jonotus kestää eli parhaimmillaan 20 minuuttia. Voi olla että alkaa höyryämään ja sanat hyppäävät suusta.



Musiikki on todella hienoa taidetta, mutta vain silloin kun kuunnellaan kunnon välineillä.



8 kHz:n näytteenottotaajuudella ja 8 bitin PCM-koodauksella digitoitu puhe vie kaistaa 64 kbps (8 bit * 8 kHz), mikä on yleisen televerkon puhekaistan yksikkö. Musiikki tuolla laadulla ei soi hyvin, eikä etenkään korvakaiuttimella luurissa, joka ei ole suunniteltu radion kuunteluun.



Sitten vielä, jos te keräätte tästä jonotusmusiikista asiakkaiden toiveita, niin voinko toivoa teidän asiakaspalvelun linjalle musiikkia? Milloin on TOP30-lähetys ja toiveiden ilta?



Palkatkaa vielä juontaja sinne, niin voitte lakkauttaa asiakaspalvelun kokonaan.



Nyt soi TWSTD - Cry Baby (Radio Edit).
On totta, että nuo jonotusmusiikit toisinaan tuppaavat olemaan hyvinkin ärsyttäviä. Tuo perinteinen tuuttaava hälytysääni voisi olla yksi vaihtoehto, mutta jos musiikkia on pakko olla, voisi se olla vaikka heavy metalia. Siitä genrestä löytyy loistavaa poljentoa vaikka millä mitalla. Miksi juuri tämä genre? Siksi, että heavy on *askimmillaankin parasta. Samaa ei monesta genrestä voi sanoa. 🤔


Jonomusiikeissa kuuntelemme asiakkaidemme toivomuksia. Toki otamme sekä risuja että ruusja vastaan 😊

















Asiakaspalvelun jonotusajat pyritään pitämään hallinnassa, valitettavasti ajoittain jonoja pääsee syntymään enemmän tai vähemmän.

Itse en ole hississä missä soitetaan esimerkiksi Vanhojapoikia viiksekkäitä - vielä ollutkaan, saa vinkata mistä sellainen löytyy 😃
Kyllä on Jopeti oltu myös hississä ja jopa vessassa missä soi musiikkia... Kun pitäisi rauhoittua, niin soitetaan hissimusiikkia. Ei siinä musiikissa mitään, mutta ei sitä nyt ihan asiakaspalveluista pitäisi soittaa. Radiot, Spotifyt ja kuulokkeet ovat sitä varten. Puhekaiutin luureissa, Samsung, Xiaomi, Oneplus... niissä kaikki GSM-musiikki särkee (joka soi siis jonotettaessa). Ei mikään puhelinlinja ole tarkoitettu musiikin kuunteluun, siksi sitä ei pidä soittaa.



Monia asiakkaitanne myös voi ärsyttää jo soittaminen, esim. iso laskutusvirhe, ja sitten vaan jonotellaan ja musiikki särkee korvia. Minusta se on tarkoituksellista, että ärsyytetään asiakkaita.



Voi olla että yksi kymmenestä haluaa musiikkia aspaan soitettaessa, mutta ei muiden pidä kärsiä siitä. Suosittelen kokeilemaan, että pidät puhelinta korvilla KOKOAJAN kun soitat Elisan asiakaspalveluun, ja pidät korvalla TAUKOAMATTA sen verran kuin jonotus kestää eli parhaimmillaan 20 minuuttia. Voi olla että alkaa höyryämään ja sanat hyppäävät suusta.



Musiikki on todella hienoa taidetta, mutta vain silloin kun kuunnellaan kunnon välineillä.



8 kHz:n näytteenottotaajuudella ja 8 bitin PCM-koodauksella digitoitu puhe vie kaistaa 64 kbps (8 bit * 8 kHz), mikä on yleisen televerkon puhekaistan yksikkö. Musiikki tuolla laadulla ei soi hyvin, eikä etenkään korvakaiuttimella luurissa, joka ei ole suunniteltu radion kuunteluun.



Sitten vielä, jos te keräätte tästä jonotusmusiikista asiakkaiden toiveita, niin voinko toivoa teidän asiakaspalvelun linjalle musiikkia? Milloin on TOP30-lähetys ja toiveiden ilta?



Palkatkaa vielä juontaja sinne, niin voitte lakkauttaa asiakaspalvelun kokonaan.



Ei musiikki tietystikkään sitä varten ole, että asiakaspalveluun siten voi kestää pidempään päästä läpi ja sillä asiakkaita haluttaisiin ärsyttää, sehän ei hyödyttäisi yhtään ketään! 😯 Täytyy sanoa, että en ole tehnyt mielipidemittausta, (enkä sellaista myöskään löytänyt mistään tehtäneen), että kumpi on mieluisampaa: Jonotus musiikilla vaiko ilman 🤔En siis lähtisi sanomaan, että yksi kymmenestä musiikkia haluaa. Puheluita vastaanottavana tahona olen saanut ehkä hiukan enemmän positiivista palautetta jos itse musiikista puhutaan, jonottaminen toki aina saa sen negatiivisen palautteen. Itse jos joudun soittamaan asiakaspalveluun tai muuhun tahoon tiedostaen, että vastassa voi olla jonottaminen, pyrin tekemään sen niin, että saan puhelimen kaijuttimelle odotuksen ajaksi. Paikkakuntani terveyspalveluihin soittaessani esimerkiksi puhelimesta kuuluu tosi ärsyttävä "kriik krääk" hälytysääni ja sen jälkeen hetken hiljaisuus, sitten ilmoitus heleällä naisäänellä "olet edelleen jonossa". Monasti tuossa hiljaisuuden aikana nostan luurin korvalle, koska luulen saavani palvelua. Toki, voisin myös jättää sinne palautetta, itse kyllä ainakin tässä tapauksessa kuuntelisin mieluummin mitä tahansa polkkaa😄
ehkäpä tämän voi jakaa kahteen asiaan ja yleisellä tasolla. kirosin kelassa vastaavaa.



huono laatu:

tämä taitaa olla isompi ongelma. puhelin järjestelmät oli alun perin luotu puheelle joka pääasiassa toimii 300-4000Hz alueella, joka on kamalaa terroria musiikille. vaikka melkein kaikki puhelimet kykenee paljon parempaan ja puhe-koodekit jokseenkin usein niin ongelma voi olla välityksessä. joku välissä heikentää noihin taajuuksiin, suurella todennäköisyydellä se on elisan puhelinjärjestelmä asiakaspalvelussa. ei pidä unohtaa operaattorin yleisvälitystäkään.



musiikki:

musiikista saa suuren väittelyn. joku tykkää klassisesta ja joku ei. joku tykkää heavistä ja joku ei. joillekin voi sopia rappi mutta toiset vihaa. onko neutraalia musiikkia olemassa, ehkä klassinen voi olla mutta en suosittele iskelmiä. itse huomasin että musiikin voluumi on liian kovalla.



ehdotus:

ehkä tuon puron solina voisi olla mutta jotain ääni merkkejä tai viestejä pitää olla. oleellista taitaa olla voluumi joka voisi olla sopivasti hiljaa muttei liian hiljaa ettei kuule. varsinkin särkeminen on väärin.



blah, mutta jos musiikkia on pakko olla, voisi se olla vaikka heavy metalia. Siitä genrestä löytyy loistavaa poljentoa vaikka millä mitalla. Miksi juuri tämä genre? Siksi, että heavy on *askimmillaankin parasta. Samaa ei monesta genrestä voi sanoa. 🤔

hmm, haluan nähdä kun kuuntelen puhelinheaviä runnottuna 300-4000Hz suodattimen läpi 30min. (tee jos uskallat, taitaa olla kidutusta).
Olen edelleen sitä mieltä että musiikin tilalle kevyttä luonnonääntä tms. Linnunlaulua, saderopinaa yms. Eikä liian kovaa. Se olisi rauhoittavaa, ellei jopa terapeuttista. Varsinkin jos on pitkät jonot. En näe että kovaa tulva musiikki, joka soi särkyvästi korvaan ja liian kovaa ajaisi kenenkään etua. Minun on tehnyt monesti mieli lopettaa puhelu jo sen takia, että en jaksanut jonotusmusiikkia, eikä niinkään ettenkö jaksaisi jonottaa.



Elisan on tehtävä tutkimuksia, mitä sinne soittelevat haluaa.



Tuskin ensimmäinen asia on hittejä soittava palvelulinja, joka vielä maksaa.



Nyt soi Scarra - Never Back Down (Radio Edit).
Kyllä ne kasarihitit on ihan passeleita jonotukseen. Se on Elisan tietoinen valinta, että ei tue kuin AMR NB:tä aspaan soitettaessa. Se on kauheaa, varsinkin sellaiset kappaleet, jotka eivät sovellu AMR WB:lle. Soittimet, kuten piano eivät sovellu tuolle kodekille. Esim. kitara sopii.



Paras jonobiisi, mitä Elisalla on ollut on Barry Manilowin versio It Never Rains in Southern California -biisistä.



Ei siis jonomusaa pois, tai vaikka mahdollisuus valita, haluaako kuunnella vai ei. Itse en taas missään nimessä haluaisi kuunnella luonnonääniä yms. puhelimen yli. AMR NB 12,2Kbps leikkuri niihinkin iskee, aivan kamalaa.
Paras lääke olisi tietysti etenkin ruuhka-aikoihin asiakaspalvelijoiden lisääminen etenkin vikapalvelupuolelle, jotta jonotusaika siis toisin sanoen musiikin kuuntelu vähenisi, mutta se on tietysti voittoa nakertavaa kuluttajapuolella, jossa katteet eivät anna myöden korkealaatuisempaa vasteaikaa. Mikäli puheluun ei ole vastattu, sanotaanko esimerkiksi 5-10 minuutin sisällä ehdottaisin, että puheluun vastaisi silloin esivastaaja, joka osaisi kertoa arvioidun jonotusajan ja mahdollisesti jopa ainakin jollain tasolla auttaa ongelman kanssa. Ja vaikka ei osaisi, muutaman sanan vaihto nyt esimerkiksi @Jopetin kanssa nyt tuskin tekee pahaa kenellekään 😉
Varsin hyvää keskustelua aiheen ympäriltä kieltämättä täällä 🙂 Itse oon loppujen lopuksi jonomusiikkien kannalla, jos pelkkä "tuut tuut" kuuluu luurissa nostaa se sykettä suhteellisen nopeeta kun ajantaju hämärtyy herkemmin kuin mitä lineaarisesti etenevässä musiikissa. Toki musiikkimakuja on monia ja tekniikka itsessään rajoittaa valikoimaa aika paljon, laadultaan ehkä Sunn O))) voisi bändinä toimia parhaiten tuohon mutta sisällöltään voisi jäädä aika monelta ohisektorille. Melkeimpä noi vanhemmat, ei niin laajan äänialan, tuotokset tuonne parhaiten sopii. Nykyisessä musiikkituotannossa tuppaa olemaan ääniskaala kuitenkin huomattavasti laajempi kuin mitä tuolta läpi saa. Loppujen lopuksi tilanne on siis se, että vaikka tuolla mitä olisi jonomusiikiksi tarjolla, aina se jotain ärsyttää 😃



Ja joo, ongelmaa ei olisi jos kaikkiin puheluihin kerittäisiin vastaamaan heti. Tuota ongelmaa helpottamaan ollaan koitettu tuoda takaisinsoittopalvelua mahdollisimman hyvin tarjolle, eli asiakaspalvelusivuilta voi varata itselleen ihan soittoajan ja jonotellessakin tulee välillä ehdotus että josko jonotuksen sijaan soiteltais asiakkaalle päin 🙂 Tottakai myös siis koitamme hoitaa puhelut mahdollisimman sujuvasti, välillä kuitenkin vain noita jonoja pääsee muodostumaan etenkin jos yllättäen iskee isompaa vikaa johonkin päin tai muuta odottamatonta pääsee tapahtumaan 😕
Tuota ongelmaa helpottamaan ollaan koitettu tuoda takaisinsoittopalvelua mahdollisimman hyvin tarjolle, eli asiakaspalvelusivuilta voi varata itselleen ihan soittoajan ja jonotellessakin tulee välillä ehdotus että josko jonotuksen sijaan soiteltais asiakkaalle päin :)





Ihan hyvä, jos soittoaika pitäisi paikkansa edes tunnin tarkkuudella. Itse olen kaksi kertaa kokeillut. Ensimmäisellä kerralla oli tunnin aikaikkuna ja muutaman Elisasoiton jälkeen päästiin asiaan noin 1,5 h ikkunan sulkeutumisen jälkeen. Sama juutu toisella kerralla, mutta aikaikkunan sulkeuduttua ja Elisasoiton jälkeen meni enää vain tunti, joten palvelu on parantunut.

Kaikki asiakkaat eivät voi odototella tuntitolkulla kotona puhelin kourassa sovittua soittoa.
Elisalla kun aspaan soittaa, niin lähes asiassa kuin asiassa esivastaaja vastaa minuutissa parissa, mutta sitten jonotetaankin tekniseen puoleen venataankin 20-30 min.
Elisalla kun aspaan soittaa, niin lähes asiassa kuin asiassa esivastaaja vastaa minuutissa parissa, mutta sitten jonotetaankin tekniseen puoleen venataankin 20-30 min.

Ja tällä systeemillä saadaan vastausajat näyttämään hyviltä, mutta totuus onkin sitten ihan muuta.
Ja ennenkuin täällä nyt eskaloidutaan enemmän, niin nostettakoon nyt huomioksi että nuo "esivastaajat" saavat tehtyä perus vikailmoitukset, lasku ja soppariselvittelyt ynnä muut kyllä varsin hyvin 🙂 Vasta kun on jotain enemmän hämmingillään niin on tarve yhdistää puhelua eteenpäin, eli jokainen puhelu ei todellakaan mene kaavalla "Hei! Elisan asiakaspalvelu! Hetki pieni yhdistän" vaan pitkälti puhelut jäävät tuohon ensimmäiseen vastaajaan 🙂 Ja tämä ihan siis omasta kokemuksesta ja seurannasta mitä ympärillä tapahtuu, oon kuitenkin lähes kaikkiin noihin puhelinkanaviin ollut vastailemassa vuosien saatossa



Myöskään tuo 20-30min jonotusaika ei ole aina paikkansa pitävä, joskus joo on ollut isompiakin mutta vielä useammin lyhyempiä vastausaikoja. Ruuhkahetket toki tuovat ongelmansa tuonne kun kaikki soittaa yhtäaikaa 🙂
Ja ennenkuin täällä nyt eskaloidutaan enemmän, niin nostettakoon nyt huomioksi että nuo "esivastaajat" saavat tehtyä perus vikailmoitukset, lasku ja soppariselvittelyt ynnä muut kyllä varsin hyvin 🙂 Vasta kun on jotain enemmän hämmingillään niin on tarve yhdistää puhelua eteenpäin, eli jokainen puhelu ei todellakaan mene kaavalla "Hei! Elisan asiakaspalvelu! Hetki pieni yhdistän" vaan pitkälti puhelut jäävät tuohon ensimmäiseen vastaajaan 🙂 Ja tämä ihan siis omasta kokemuksesta ja seurannasta mitä ympärillä tapahtuu, oon kuitenkin lähes kaikkiin noihin puhelinkanaviin ollut vastailemassa vuosien saatossa



Myöskään tuo 20-30min jonotusaika ei ole aina paikkansa pitävä, joskus joo on ollut isompiakin mutta vielä useammin lyhyempiä vastausaikoja. Ruuhkahetket toki tuovat ongelmansa tuonne kun kaikki soittaa yhtäaikaa :)


Soitin tänään KOTIKATU huoltoyhtiöön (entinen Pirkan talohuolto), vastattiin 45 sekunnissa, ennen vastausta soi hissimusiikkia ja lisäksi kerrottiin: yksi asiakas ennen teitä, vastaamme mahdollisimman pian. En edes ehtinyt kuunnella kasarihittiä loppuun, kun jo vastattiin. Miksi Elisalla ei edes kerrota tätä tietoa, että tietäisi kannattaako jäädä odottelemaan, eli montako asiakasta on ennen soittajaa jonossa odottamassa palvelu. Tämä ainakin rauhoittaisi, jos ei hissimusiikista haluta päästä kokonaan eroon. Tuo tieto olisi kuin ASMR.



Nyt soi Crypsis & D-Fence - Vol Gas Met Die Bas (Radio Edit).
Palautetta Elisalle jonotusmusiikista:



Soitin Elisan aspaan nettiyhteyden hitaudesta 11.10 illalla puhelun, ja noin 10min jonotusajan aikana yhden, saman kappaleen kuuntelu looppina ja joka 30sec välein tulevana "aspassa on ruuhkaa, ole hyvä ja odota, vastaamme mahdollisimman pian", oli aikamoista ihmiskidutusta.



Miksi hyvät kasarikappaleet ovat kadonneet, ja nyt oli Michael Buble -tyylistä löysää jazzia? Ei ollut enää Barry Manilowin "It Never Rains in Southern California" yms. mukavia kevyitä, leppoisia hittejä. Ja miksi joka 30sec välein tuo nauhoite? Kyllä sen vähemmästäkin tajuaa, että jos kappale soi ja ei ala se "pirr-pirr" -kuulumaan, niin jonossa ollaan?



Jatkuva musiikin katkeaminen ja saman kappaleen looppaus saavat jonottajan turhautumaan.



Toivottavasti en tarvitse jonotella linjalla uudempaa kertaa tuota kappaletta kuunnellen.

Kiitoksia palautteesta @Purnipsi 

Musiikkeja kun aika-ajoin vaihdellaan niin ehkä sinne jossain vaiheessa myös klassikoita saataisiin :)


Kiitoksia palautteesta@Purnipsi 

Musiikkeja kun aika-ajoin vaihdellaan niin ehkä sinne jossain vaiheessa myös klassikoita saataisiin :)

Ennen noita kappaleita oli enemmän soittolistalla. Miksi tästä on poistuttu? Se oli mielestäni parempi kuin yhden ja ainoan kappaleen soittaminen. Sonera tosin soitti pitkään Cavatinaa, mutta se onkin ihana kitaraklassikko.


Mikähän biisi olisi sellainen mistä kaikki tykkäisi ja mitä jaksaisi loopilla kuunnella? Tai mitkä pari biisiä? Ei, ei saa olla Epic Sax Guy :grimacing:


Ite kannatan luonnonääniä kuten linnunlaulua, puron solinaa, sateen ropinaa tms. Olisivatko tuollaiset mahdollisia ja jopa teostovapaata matskua. Toisaalta eikö sinne valikkorakenteen viimeiseksi voisi lisätä “odotusäänivalikon”, jossa vaihtoehtoina olisi esimerkiksi muzak, luonnonääniä tai hiljaisuutta.


Ite kannatan luonnonääniä kuten linnunlaulua, puron solinaa, sateen ropinaa tms. Olisivatko tuollaiset mahdollisia ja jopa teostovapaata matskua. Toisaalta eikö sinne valikkorakenteen viimeiseksi voisi lisätä “odotusäänivalikon”, jossa vaihtoehtoina olisi esimerkiksi muzak, luonnonääniä tai hiljaisuutta.

En kyllä enempää tohtisi valintoja asettaa puhelun alkuun, kun meille soittaa niin erilaista porukkaa laidasta laitaan ja tuollainen numerovalintojen ketjutus on jo nykyiselläänkin monelle pelottavaa :)

 

Luonnonäänet on kyllä ihana ajatus, kunhan ei liian nukuttavia ole.


Mikähän biisi olisi sellainen mistä kaikki tykkäisi ja mitä jaksaisi loopilla kuunnella? Tai mitkä pari biisiä? Ei, ei saa olla Epic Sax Guy :grimacing:

Edelleen samaa mieltä, että luonnonääniä yms. Kun soitan aspaan, en halua kuunnella soittolistaa, koska se vain rasittaa soittajaa. Ainoa tieto mitä kaipaan, on se että olen jonossa, ja millä sijalla. Olet jonossa sijalla 5, sinua palvellaan hetken kuluttua. Tämä kertoisi kannattaisiko jäädä linjalle vai edetä sittenkin takaisinsoittona valikon kautta. Minusta asiakaspalvelun linja ei ole mikään toiveradio, josta pitäisi kuunnella musiikkia, tai jotain sellaista.

Rauhallista luonnonääntä, se on siinä.

Ei hissilläkään tarvitse musiikkia kuunnella, kun odottaa hissiä.

Tai bussipysäkillä, odottaessaan Länsilinjojen kuljettajaa.

Nyt soi Inverze - Close Our Eyes (Radio Edit).


Mikähän biisi olisi sellainen mistä kaikki tykkäisi ja mitä jaksaisi loopilla kuunnella? Tai mitkä pari biisiä? Ei, ei saa olla Epic Sax Guy :grimacing:

No, vaikka:

Barry Manilow - It Never Rains in Southern California ,  Fleetwood Mac - Little Lies , Bruce Springsteen Dancing in the Dark,  New Order - Blue Monday

 

KUN sitten valitsette, jos luonnonääni yms. niin pyydän, että konsultoitte äänialan ammattilaisia. Valitkaa äänet, jotka eivät riko korvia AMR NB - kodekilla, joka kuitenkin on käytössä.


Mikähän biisi olisi sellainen mistä kaikki tykkäisi ja mitä jaksaisi loopilla kuunnella? Tai mitkä pari biisiä? Ei, ei saa olla Epic Sax Guy :grimacing:

Itse jaksaisin esim. näitä:

Lynyrd Skynyrd: Free Bird

Led Zeppelin: Stairway to Heaven

Uriah Heep: July Morning

 


Ja vähän toisenlaisesta genrestä tulisi mieleen vaikkapa

Phil Collins: Another day in Paradise

Dire Straits: Why worry now

Simon & Garfunkel: Sounds of Silence

Bruce Springsteen: Human Touch