DNA:lla käytettävissä ilmainen vikapalvelunumero. DNA:n asiakaspalvelua hoidetaan GSM-numerosta, joka menee puhepaketista tai käytön mukaan, jos liittymässä ei ole sitä. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan ei vaadita täysin ilmaista asiakaspalvelunumeroa.
Asiakassuhteen hoitamisessa sallittuja perushintaisia numeroita ovat:
- kokonaan maksuttomat numerot.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta ei ylitä Viestintäviraston määrittelemää laskennallista perushintaa. Voimassa oleva laskennallinen perushinta on 0,084 € / min.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella (pelkkä pvm/mpm).
- matkapuhelinnumero tai lankaverkonnumero, johon soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella.
DNA:lla palvelu on kieltämättä ilmaista tai edullista.
Myytte tekin rajattomia huolettomia, muttei asiakaspalveluun. Muuttakaa palvelunumeroitanne DNA:n tyylisiksi ja lopettakaa ihmisten rahastus. Jos kaapelimodeemiin tulee vikaa, pitäisi vikailmoitus olla ilmaista vähintään, koska vika ei johdu asiakkaasta. Mikään OmaElisa ei käsittele vikailmoituksia saman tien, eli puhelu on ainoa tapa, saada tietoa viasta. Monesti nauhoitteessa jo valtakunnalliset viat, mutta senkin kuuntelu maksaa. Miksi?
DNA:lla vikailmoitus ilmaiseksi, hyvää palvelua. Kerran soitin, kun oli 4G-nettivikaa, päiväsaikaan, vastaus saman tien, ilman laskua, kerrottiin että hidas 4G vika liittyi tukiasema päivityksiin. Toisen kerran naapuri kyseli antennisuuntauksista ja sijainneista, tai mitä lähettimiä siellä on puhelinhankintaa varten, selvisi, että 4G+-laitteet ostettava jos haluaa lähimmän tukiaseman uusimmista tehoista nauttia. Elisalla tällaista tietoa joutuu kyselemään maksullisesti. Minusta se ei ole oikein, samalla tietysti puhelinkauppa sieltä. Mistä saatiin yhdellä soitolla tiedot talteen.
"Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan.
Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen, mikä on monissa tapauksissa aiheellinen."
Jos rupeaa reklamoimaan jälkikäteen, niin eikös se aiheuta teille enemmän rahallisia menoja, ja työaikaa ennen kaikkea sen sijaan että vikailmoitusnumero olisi alun alkaen ilmaista tai edullista pakettiin kuuluvaa asiakaspalvelun aikaa. Muuttakaa tämä heti.
DNA palvelee asiakkaitaan jo tänään.
Paremmin kuin kilpailu- ja kuluttajavirasto / viestintävirasto vaatii. Tyytyväisiä asiakkaita, ei yhtään jonoa linjoilla. Sähköpostilla voi myös ottaa yhteyttä, seniorilinja yms.