DNA:lla käytettävissä ilmainen vikapalvelunumero. DNA:n asiakaspalvelua hoidetaan GSM-numerosta, joka menee puhepaketista tai käytön mukaan, jos liittymässä ei ole sitä. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan ei vaadita täysin ilmaista asiakaspalvelunumeroa.
Asiakassuhteen hoitamisessa sallittuja perushintaisia numeroita ovat:
- kokonaan maksuttomat numerot.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta ei ylitä Viestintäviraston määrittelemää laskennallista perushintaa. Voimassa oleva laskennallinen perushinta on 0,084 € / min.
- yritysnumerot, joihin soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella (pelkkä pvm/mpm).
- matkapuhelinnumero tai lankaverkonnumero, johon soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella.
DNA:lla palvelu on kieltämättä ilmaista tai edullista.
Myytte tekin rajattomia huolettomia, muttei asiakaspalveluun. Muuttakaa palvelunumeroitanne DNA:n tyylisiksi ja lopettakaa ihmisten rahastus. Jos kaapelimodeemiin tulee vikaa, pitäisi vikailmoitus olla ilmaista vähintään, koska vika ei johdu asiakkaasta. Mikään OmaElisa ei käsittele vikailmoituksia saman tien, eli puhelu on ainoa tapa, saada tietoa viasta. Monesti nauhoitteessa jo valtakunnalliset viat, mutta senkin kuuntelu maksaa. Miksi?
DNA:lla vikailmoitus ilmaiseksi, hyvää palvelua. Kerran soitin, kun oli 4G-nettivikaa, päiväsaikaan, vastaus saman tien, ilman laskua, kerrottiin että hidas 4G vika liittyi tukiasema päivityksiin. Toisen kerran naapuri kyseli antennisuuntauksista ja sijainneista, tai mitä lähettimiä siellä on puhelinhankintaa varten, selvisi, että 4G+-laitteet ostettava jos haluaa lähimmän tukiaseman uusimmista tehoista nauttia. Elisalla tällaista tietoa joutuu kyselemään maksullisesti. Minusta se ei ole oikein, samalla tietysti puhelinkauppa sieltä. Mistä saatiin yhdellä soitolla tiedot talteen.
"Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan.
Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen, mikä on monissa tapauksissa aiheellinen."
Jos rupeaa reklamoimaan jälkikäteen, niin eikös se aiheuta teille enemmän rahallisia menoja, ja työaikaa ennen kaikkea sen sijaan että vikailmoitusnumero olisi alun alkaen ilmaista tai edullista pakettiin kuuluvaa asiakaspalvelun aikaa. Muuttakaa tämä heti.
DNA palvelee asiakkaitaan jo tänään.
Paremmin kuin kilpailu- ja kuluttajavirasto / viestintävirasto vaatii. Tyytyväisiä asiakkaita, ei yhtään jonoa linjoilla. Sähköpostilla voi myös ottaa yhteyttä, seniorilinja yms.
kynnys valittaa viasta saattaa nousta kun jonottaa asiakaspalveluun kymmeniä minutteja
en ole maksullisten puheluitten kannattaja päinvastoin mutta bisnes edellä yritykset menee kaikki raha otetaan mikä on mahdollista saada .
Ei maksa asiakkaalle yhtään mitään ja saa itse tasan tarkkaan valita, että mihin aikaan asiasta ollaan yhteydessä. Jonottamiseenkaan aikaa ei tarvitse näin käyttää sekuntiakaan. Myös puhelun aiheen saa kätevästi valittua, niin on varmasti oikeista asioista ymmärtävä henkilö sitten heti linjan päässä. Toki tällä hetkellä soittoajat näyttäisivät menevän ylihuomiselle, eli ihan kiireellisimpiin pulmiin tuo ei paras vaihtoehto ole.
elisa.fi/soittoaika
elisa.fi/soittoaika
Mites sen puhelun aikana siirretään liitetiedostoja kuten lokeja asiakkaiden omista laitteista , joihin Elisalla ei ole pääsyä kuten esim. muut kuin Elisan modeemit?? Miten asiakas saa dokumentin asioista , joita puhelun aikana mahdollisesti sovitaan??
Ei tämä ole mitään mainostamista.
Kerron vain, että muualla asiakkaita palvellaan. Jos Elisakin haluaa palvella asiakkaitaan, voi laittaa 010-numeron tilalle GSM-numeron tai jopa 0800-numeron palveluun. Se on sitä asiakkaista välittämistä. Nyt joutuu Elisalle soitosta maksamaan, ja myöhemmin soiton hyvittämään, jos vika on Elisan päässä. Moniko ei viitsi ja maksaa mitä pyydetään, vaikka on paljon köyhiä. Elisa voi ihan hyvin ottaa mallia, jos haluaa palvella asiakkaitaan kuin DNA palvelee, puhepakettiin kuuluvana palveluna, edullisesti käytön mukaan (ei 0,09 snt min) tai jopa ILMAISEKSI. Kiitos 0800-ihmenumeron. Vikatilanteista, jotka johtuvat Elisasta ei pitäisi maksaa, mutta jos Elisan muut asiakkaat ovat valmiita maksamaan niin mikä siinä.
Minä jatkossakin tulen ne hyvittämään, vaikka se vaatii aikaa.
Viasta ilmoittaminen ei saa maksaa.
Siihen asti, kunnes Elisa muuttuu niin viisaaksi, että vikapalvelu on kellon ympäri ilmaista. Elisalle kun joutuu maksamaan jonotuksestakin, ei voi olla oikein että vikailmoituksiin täytyy varata elämästä 15 minuuttia aikaa, jos ei halua soittaa keskellä yötä ilman ruuhkia palveluun. Jotkut maksavat Elisalle vikailmoituksesta, minkä ei pitäisi maksaa mitään, jopa 3-5 euroa.
Eivät DNA:lla.
Siellä vikailmoituksissa ILMAINEN numero kellon ympäri.
Jos DNA pystyy tarjoamaan tällaista palvelua KAATUMATTA, miksei Elisa?
Olihan Saunalahdella aiemminkin GSM-numerot palvelukanavissa, mutta ai niin, Elisahan on jo kaatanut Saunalahden ja sen mukaan kaiken hyvän. Rahastusautomaatti nykyään, ei Elisa.
Ihmiset maksavat 30 euroa rajattomista paketeista, joita ei voi edes käyttää teleoperaattorin asiakaspalveluun. Lidlissäkin voi soittaa 0800-numeroon ilmaiseksi, kaikista liittymistä.
DNA:n tapa on parempi - puhepaketista tai kokonaan veloituksetta.
Jos Elisa haluaa tyytyväisempiä asiakkaita, tiedätte mitä tehdä.
Ei se voi olla niin, että vikapuhelu maksaa parhaimmillaan 5 euroa.
Winback ei toimi muuten, eli ei saa halvemmalla.
Kyllä minä Elisallekin voin siirtyä, sieltä aikomus siirtyä Moi Mobiiliin, mikäli DNA ei anna tarjousta. En ole vielä ottanut selvää kuinka toimii Moin asiakaspalvelu DNA-verkossa.
Siis 3,97 euroa puolen tunnin puhelusta kahden asiantuntijan kanssa, jotka eivät loppupeleissä tienneet kuinka sitä Arrista on tarkoitus päivittää, jälkimmäinen teknisen puolen kaveri sentään lupasi palata asiaan... Niin DNA:lla tällainen soitto ei maksa mitään, koska ilmainen puhelin numero teknisessä tuessa ja DNA tekninen tuki on parempaa -- kokemusta on. Tämä ei ole mainos DNA:lle, vaan enemmänkin mainos kuinka huonoa Elisa tekninen tuki ja aspa on!!!
Kun minä soitan ILMAISEKSI DNA tekniseen tukeen, ei minulle sanota ensimmäisenä, mitä jos olisit soittanut Omagurulle ensin... En mä oikein tiedä miten tätä päivitetään. Kato Googlesta...
Rattaat pyörimään, tehkää asialle jotain, ja Arris-käyttäjille heti oikeaa tietoa miten menetellään.
Tämänpäiväisen 25 min hissimusiikin jälkeen en tule Elisalle enää soittamaan koskaan, ja täytyy alkaa DNA:n kanssa neuvottelemaan paremmasta jatko hinnasta puheliittymälle. Taloyhtiölaajakaistaa ei voi kilpailuttaa, onneksi on maksuton. Omagurua mainostettiin, kun eivät itse tiedä, mikä on Elsian vastuulla. Arris-firmis on, mutta soittakaa te sinne rakkaille Omaguruille, ja kysykää miten se tehdään jos he kerta teidän mielestä tietävät kuinka Arriksen voi päivittää. Asiakasta ei pidä sinne ohjata jo valmiiksi kalliin puhelun aikana.
Älkää ihmetelkö mistä tulee kiukkuisia asiakkaita, kun palvelu on tätä.
Kyllä olen edelleen sitä mieltä ettei ainakaan hyödyttömistä puhluista pidä maksaa. Ei siellä kukaan tiennyt koko Arris-firmiskeissistä mitään. Irrelevanttia tietoa sai ja että ehkä gurut tietäisi palvelunumerossa, joka olisi sen €99 ellei enemmänkin. Ei minulla ole rahaa maksaa sellaisia puhluita vaikka töissä käynkin. Eikä ole syytäkään, kun Elisan toimittama laite, Elisa päivittää.
Kyllä edelleen olen sitä mieltä ettei Elisan vikapalveluun saisi soitto maksaa. Ei sinne syyttä yleensä soiteta. DNA tekninen tuki on ilmainen nyt ja aina, se on hyvää palvelua. Silloinkin, kun puhelu olisi "hyödytön" tai "asia vireille puhelu". Mutta se on palvelua, ettei maksa mitään.
Ei kukaan kaikkea voi tietää, mutta asiakkaat epätietoisia, huonon palvelun merkki.
Elisalla.
Jos te soitatte Elisalle, ihmettelette miten DNA palvelee ilmaiseksi (tekninentuki) tai puhepaketista (aspa) ja koette sen mainokseksi, ja vielä maksatte siitä puhlusta ei kannattaisi. Pankaa hyvityspyyntöä menemään, kun menoerät kasvavat Elisalla, ehkä tulee oikea palvelupuhelin GSM/0800 halvemmaksi myös asiakkaille, jotka maksavat kaiken kattavista liittymistä. Todella todella ajankohtaista, teillä on oikus saada tukea tuotteeseen.
Kieltäytykää heti niistä gurusoitoista ja vaatikaa palvelu.
Se mitä alkuperäiseen ideaan tulee niin kannatan. Asiakaspalvelu ja vikapalvelu tulisi olla erillisissä numeroissa ja ilmaisia. Ihmiset eivät monesti tiedä oikeuttaan vaatia puhelua hyvitettäväksi mikäli kyseessä on vian ilmoittaminen.
Se mitä alkuperäiseen ideaan tulee niin kannatan. Asiakaspalvelu ja vikapalvelu tulisi olla erillisissä numeroissa ja ilmaisia. Ihmiset eivät monesti tiedä oikeuttaan vaatia puhelua hyvitettäväksi mikäli kyseessä on vian ilmoittaminen.
Ei minulla ole juuri käyttöä enää omalle puhelimelle.
Voisin lopettaa sen kokonaan kun on työn puolesta puhelin jota voi käyttää. Kuten Elisan aspa minulle sanoi chatissa, eivät voi hyvittää suoraan ko. puheliittymälle, koska se on telialla.
Minä olen aina ollut samaa mieltä -- liian moni ei viitsi vaatia hyvityksiä puhluista.
Jos vika on Elisan päässä, tai hoidetaan Elisan kontolla olevaa asiaa, ei voi olla niin että puhlut pitkitetään gurujen mainoksilla €2/min sen sijaan että otettaisiin itse selvää että hei tämä kuuluukin meille. Mikäs tässä Arriksissa on kun eivät päivity. Chatissa sain sitä palvelua, minkä olisin voinut saada aiemminkin. Myöskään ilmainen vaihtoehto ei voi olla takaisinsoittopyyntö, joita ei saa täksi päiväksi useinkaan, vaan voi mennä soittopyynnöistä riippuen jopa loppuviikkoon. Eli nettilomakkeet eivät ole hyödyksi asiakkaille kiireisissä asioissa.
Jopa Elisa itse suosittelee akuuteissa ongelmissa soittamaan lomakkeiden sijasta.
Lomakkeissa on vastausviivettä, eikä se auta, jos ongelma on päällä heti.
Kilpailija Telialla pystyy tavoittaa asiakaspalvelun sekä teknisen tuen chat asiakaspalvelun kautta 24 tuntia.
Nyt antaa Elisalle palautetta tästä ne lisäisi teknisen tuen chat asiakaspalveluun asiakaspalvelun rinnalle!
Toinen asia jonka haluisin toteutuvan olisi että OmaElisa sovellukseen lisättäisiin chat asiakaspalvelu. Silloin ois helpompi ottaa yhteys asiakaspalveluun ja jossain vaiheessa myös tekniseen tukeen.
Kehitämme jatkuvasti chat-palveluamme ja selvittelemme miten voisi kehittää chattia myös viankorjauksen osalta. Asia ei ole siis unohdettu, eikä kuopattu vaan visusti selvityksen alla 🙂
Uutena hienona juttuna voi kuitenkin kertoa, että OmaElisassa on uusi vianrajauksen työkalu, jolla voi näppärästi ratkoa kiinteän laajakaistan ongelmia 24/7 🙂 Työkalun löydät OmaElisasta samasta näkymästä kuin kiinteän laajakaistan muutkin tiedot, otsikolla "Ongelmia yhteydessä?"
Kilpailija operaattoril on ollu pitkään et chatilla voi tavoittaa asiakaspalvelun ja teknisen tuen 24 tuntia. Myös niiden mobiilisovellukses on myös chat.
Jos tekninen tuki saataisiin chattiin sekä chat mobiili OmaElisaan niin silloin se olisi täydellinen.
Kilpailija operaattoril on ollu pitkään et chatilla voi tavoittaa asiakaspalvelun ja teknisen tuen 24 tuntia. Myös niiden mobiilisovellukses on myös chat.
Jos tekninen tuki saataisiin chattiin sekä chat mobiili OmaElisaan niin silloin se olisi täydellinen.
Tarkempaa aikataulua ei vielä ole. Toistaiseksi paras vaihtoehto on tuo OmaElisan vikailmoitus.
Kilpailija operaattoril on ollu pitkään et chatilla voi tavoittaa asiakaspalvelun ja teknisen tuen 24 tuntia. Myös niiden mobiilisovellukses on myös chat.
Jos tekninen tuki saataisiin chattiin sekä chat mobiili OmaElisaan niin silloin se olisi täydellinen.
Näin tarkkoja tietoja ei ole antaa, asia on selvityksessä ja chatia kehitetään, mutta tarkempaa kommenttia esim .aikatauluista ei nyt ole.
Kyllä, tiedotamme heti, kun meillä on lisätietoa kerrottavaksi 🙂
Elisan vikailmoitusten hieno poika eilen, vaikkei tiennytkään Arris-päivityksistä mitään, lupasi selvittää ja palata tänään kello 17-18, niin eipä ole kuulunut. Ei minulla ole aikaa koko iltaa modeemin luona seurustella... Olisi halunnut CMACin niin voisi tarkistaa onko mitään tehtävissä. Mutta kun jo puhelun aikana sanottiin selvästi, että emmää tiiä, soita guruille.
Niin pakkohan se on uskoa, että aika plusmiinusnolla edes yrittää selvittää.
Ne takaisinsoittoajat eivät pidä nyt oikein Elisalla. Ja itse soittaminen kallista.
Soitin klassisen puhelun teille, jonotuksineen 30 minuuttia, neljä euroa.
Puhelusta joka ei ole tuonut mitään. Hyvä jos tiesi mikä Arris.
Enkä minä rupea sinne soittamaankaan omaan laskuun.
Elisan palvelu? Missä.
Siinä kyllä palveltiin chatissa, että tämä hyödytön puhelu hyvitettiin laskulle.
Elisalle en soita enää, koska pitkä jonotusaika, ja Omaguruille yritetään siirtää.
Ihan ensimmäiseksi. Jos kieltäytyy, kieltäydytään palvelemasta, koska gurut tietää.
Gurut veloittaa kaksi euroa minuutilta, vaikka jo asiakaspalvelu sikahintaista.
Guruille en tule soittamaan, se on selvä, Elisan asiassa. Takaisinsoittoa ei kuulu.
Ja sivuillanne lukee, että Asiakaspalvelu...
Edelleen korostan pinkkiä kilpailijaa. Kun minä soitan tekniseen tukeen. Se on ilmaista. Siellä vastataan nopeasti. Siellä tiedetään mitä pitää tehdä. Jos verkossa on tilapäistä vikaa, kerrotaan koska arvioidusti lakkaa pätkimästä, koska alueelle lisätään keiloja/kapasiteettia. Jos ostanut DNA:lta modeemin, jossa vikaa, niin siellä tiedetään mitä tehdä sen kanssa. Siellä tiedetään kuinka se päivitetään ja näin. Elisan tekninentuki on juuri päinvastaista.
Eikä siellä ole ennen kaikkea tyhjiä lupauksia.
Kyllä Elisalla on vielä pitkä matka, jos haluatte seisoa asiakaspalvelun takana.
Maksaa niin paljon soittaminen, kamalaa musiikkia jne. Takaisinsoittoajat ei pidä jne.
No miksi sitten sellainen on teiltä luvattu ?
Tunnin ajan tässä odottelin soittoa 17-18-haarukalla.
Mistä tiedän, onko Elisalta ostamani modeemi teidän päivityslistalla, jos en vikapalvelusta? Miksi sieltä ensimmäisenä ohjattiin guruille. Onko heillä jotain supervoimia tai sitä klassista selvännäkijän taitoa nähdä asioita paremmin kuin kukaan Elisan asiakaspalvelun takana? Tunti on kallista aikaa asua modeemin kanssa, kun teiltä on luvattu soittaa. Ja se jonotus oli todella pitkä, onneksi puhelu hyvitettiin, niin ei sen vuoksi ole mennyt lopullisesti hermo.
Todella onnettomasti tehty, osalla on, osalla ei ole. Moniko ei OSAA edes tarkistaa. Ties miten vanhoja firmiksiä, foorumilla jollakin Arris-firmis vuodelta 2016! Onko tämä Elisan mielestä ok.
Jos kukaan ei ELISAssa tiedä kuinka Arris päivitetään, niin kannattaisiko ottaa selvää, nimetä vastuuhenkilö Arris-päivitykselle. Noin muissa firmoissa toimitaan. Sitten tietoa kyllä kulkee.
Jos sen halutaan kulkevan ja vähemmän kiukkuisia asiakkaita, osittain kyllä Elisan takia kiukutellaan. Ei tätä loputtomiin jaksa. Odota vielä hetki, odota vielä hetki, soita guruille, odota hetki, tulossa on, en tiedä, soita guruille, minulla on paras tieto - en tiedä.
Ei se ole palvelua ainakaan.
Mihin on unohtunut, että me maksoimme/maksamme 144 euroa modeemista.
Jota Elisa ei suostu päivittämään.
Palomies sanoisi että väärin sammutettu.
Kaipa se on otettava yhteys kuluttajaviranomaisiin, että saisin ostettua tilalle modeemin, jota päivitetään. 144 euroa on iso raha muovilaatikosta, jota ei päivitetä Elisan toimesta.
Päivitykset ovat kuulemma hitaita, mutta hitaiksi kutsuisin heitä, jotka päivittävät.
Nyt soi Da Tweekaz - Hewwego (Extended Version).