Ratkaistu muuten

Ilmainen tai pakettiin kuuluva numero asiakaspalveluun ja vikailmoituksiin

  • 23 syyskuu 2019
  • 28 kommenttia
  • 2159 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
  • Entinen OmaYhteisön jäsen
  • 14255 kommenttia
Hei.

DNA:lla käytettävissä ilmainen vikapalvelunumero. DNA:n asiakaspalvelua hoidetaan GSM-numerosta, joka menee puhepaketista tai käytön mukaan, jos liittymässä ei ole sitä. Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan ei vaadita täysin ilmaista asiakaspalvelunumeroa.

Asiakassuhteen hoitamisessa sallittuja perushintaisia numeroita ovat:
  • kokonaan maksuttomat numerot.
  • yritysnumerot, joihin soittamisen hinta ei ylitä Viestintäviraston määrittelemää laskennallista perushintaa. Voimassa oleva laskennallinen perushinta on 0,084 € / min.
  • yritysnumerot, joihin soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella (pelkkä pvm/mpm).
  • matkapuhelinnumero tai lankaverkonnumero, johon soittamisen hinta määräytyy kuluttajan liittymäsopimuksen perusteella.
DNA:n vikapalvelu on täysin maksuton 0800-alkuinen numero kaikista liittymistä. Tavallinen palvelu hoituu GSM-hinnoin, parhaimmillaan puhepaketista. Miksi Elisalla palvelusta pitää maksaa pakettien päältä? Eikö Elisa halua palvella asiakkaitaan?

DNA:lla palvelu on kieltämättä ilmaista tai edullista.

Myytte tekin rajattomia huolettomia, muttei asiakaspalveluun. Muuttakaa palvelunumeroitanne DNA:n tyylisiksi ja lopettakaa ihmisten rahastus. Jos kaapelimodeemiin tulee vikaa, pitäisi vikailmoitus olla ilmaista vähintään, koska vika ei johdu asiakkaasta. Mikään OmaElisa ei käsittele vikailmoituksia saman tien, eli puhelu on ainoa tapa, saada tietoa viasta. Monesti nauhoitteessa jo valtakunnalliset viat, mutta senkin kuuntelu maksaa. Miksi?

DNA:lla vikailmoitus ilmaiseksi, hyvää palvelua. Kerran soitin, kun oli 4G-nettivikaa, päiväsaikaan, vastaus saman tien, ilman laskua, kerrottiin että hidas 4G vika liittyi tukiasema päivityksiin. Toisen kerran naapuri kyseli antennisuuntauksista ja sijainneista, tai mitä lähettimiä siellä on puhelinhankintaa varten, selvisi, että 4G+-laitteet ostettava jos haluaa lähimmän tukiaseman uusimmista tehoista nauttia. Elisalla tällaista tietoa joutuu kyselemään maksullisesti. Minusta se ei ole oikein, samalla tietysti puhelinkauppa sieltä. Mistä saatiin yhdellä soitolla tiedot talteen.

"Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan.

Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen, mikä on monissa tapauksissa aiheellinen."

Jos rupeaa reklamoimaan jälkikäteen, niin eikös se aiheuta teille enemmän rahallisia menoja, ja työaikaa ennen kaikkea sen sijaan että vikailmoitusnumero olisi alun alkaen ilmaista tai edullista pakettiin kuuluvaa asiakaspalvelun aikaa. Muuttakaa tämä heti.

DNA palvelee asiakkaitaan jo tänään.

Paremmin kuin kilpailu- ja kuluttajavirasto / viestintävirasto vaatii. Tyytyväisiä asiakkaita, ei yhtään jonoa linjoilla. Sähköpostilla voi myös ottaa yhteyttä, seniorilinja yms.

Miksi Elisa on kehityksen jarru?


28 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
" Jos ostanut DNA:lta modeemin, jossa vikaa, niin siellä tiedetään mitä tehdä sen kanssa. Siellä tiedetään kuinka se päivitetään ja näin. Elisan tekninentuki on juuri päinvastaista."

Kröhöm, omat kokemukseni Ubee-kamomodeemin suhteen DNA:n teknisestä asiakaspalvelusta ovat olleet täysin päinvastaisia. Asiakaspalvelija aivan pokkana sanoi, että he eivät vastaa myymistään laitteista. Laitenongelmissa ja vioissa pitäisi olla kuulemma yhteydessä HS Worksiin (DNA:n Omaguru).

Siihen en suostunut.

Parin takuupalautetun jälkeen onnistuin onneksi saamaan "luvan" vaihtaa Sagemcomiin, jossa ei vikoja (jatkuva reboot, asetusten nollaantuminen, yleinen epävakaus ja wifin viive) ole laisinkaan ollut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
RATKAISTU MUUTEN?

Miten. Ilmainen Chat tai ilmainen Facebook-viesti??? Lomake, johon ei vastata viikkoon? Soittopyyntö jota pitää päivystää tuntikaupalla milloin joku soittaisi? Minulle teidän vikapalvelun jamppa vastasi soittopyyntöön minkä piti tulla seuraavana päivänä, seuraavalla viikolla!!!

Siitä voitte olla varmoja, jos joskus tulee ongelmaa Elisan yhteyksiin, minä SOITAN teille aina ja VAADIN koko puhlu hyvitetyksi. Minä noudan kuluttajaviraston suosituksia, joiden mukaan viasta ilmoittaminen operaattorille ei saisi maksaa myöskään MITÄÄN, PUHELIMITSE.

Ei mua kiinnosta onko teillä ilmaisia vaihtoehtoja, KKV:n mukaan jokaisella on oikeus soittaa viasta ILMAISEKSI, ja saada se näin operaattorin tietoon. DNA:lla soitan ilmaiseksi viasta.

DNA:lla on joskus huonoja palvelijoita, mutta sinne soittaminen ei sentään maksa... Mutta useimmiten olen saanut itse parempaa palvelua. Ehkä olen asiakasta vuodesta 2016 siellä. Ja näillä näkymin pysynkin, jos Elisan toiminta on tällaista, että kaikki ideani torpattiin.

Palautusoikeus myymälöihin -> pidetään mielessä.
Ilmainen puhelinnumero -> ratkaistu muuten.

Muut viimeaikaiset ideani, en edes kehtaa tarkistaa...

Mitä? Kaikki nuo myymälä"koijaukset" saavat jatkua, vioista suurin osa jatkossakin maksaa, kun eivät vaan TIEDÄ tai VÄLITÄ pyytää hyväreitä. Kauas ollaan menty Saunalahden ajoista...

ALASPÄIN. Ja lisää tullaan.

Nyt soi Tatanka - A Brighter Day (Radio Edit).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
@hpguru - Meille on tosiaan tapoja, jota kautta ottaa maksutta yhteyttä. Eri yhteydenottokanavamme löydät tästä linkistä. Mitä soittoajan varaamiseen tulee, mikäli asiakaspalvelussamme on ruuhkaa, noissa saattaa hieman viivästystä esiintyä, mutta pääasiassa soittopyynnöt soitetaan 30 minuutin sisällä varatusta ajasta.

Osallistu keskusteluun