Käyttäjätunnuksen pitäisi säilyä riittävän pitkään laskutuksen tarkistamista varten.


Hei,



Nykyisellään Saunalahden/Elisan käyttäjätunnus näyttää menevän pois voimasta heti, kun liittymän voimassaolo päättyy. Tuosta seuraa se, että viimeisestä puhelinlaskustaan ei voi puhelinlaskun saavuttua mennä katsomaan puheluerittelyä, mikä on väärin.



Ratkaisuksi ehdotan, että Oma Saunalahti / Oma Elisa -käyttäjätunnusta ei lakkauttaisi heti liittymän lakkauttamiseen, vaan vasta joskus eräpäivän jälkeen. Siten laskutukseen liittyvät oikeudet pääsisivät toteutumaan.



Kiitos.
Joskus laskujen tarkistukseen herää uudelleen tarpeita vaikka veroilmoitusta täytettäessä, mikä olisi siis teidän mielestänne hyvä "aikaraja"? Kuukausi, kaksi, vuosi?
Tähän samaan voisi lisätä asiakasnumeron muutoksen aiheuttaman laskujen välittömän katoamisen.



Jos tuo tulisi samassa yhteydessä, niin sitten saisi olla useita vuosia.
Tämä löytyy nyt itsepalvelutiimin to-do -listalta, eli tarkoitus olisi saada myös suljettujen asiakkuuksien laskut näkymään OmaElisassa alkuvuoden aikana.
Käyttäjätunnuksen pitäisi säilyä riittävän pitkään laskutuksen tarkistamista varten.
Kuinka kauan tunnus säilyy?
OmaElisan tunnus on sidottu henkilötunnukseen, eli säilyy käytännössä ikuisesti. Laskut näkyvät samojen rajoitusten puitteissa kuin voimassa olevissakin sopimuksissa, eli 1,5v. vanhemmat laskut poistuvat näkyvistä arkistoiduksi.