Ratkaistu muuten

Kuittaus ongelma kun "Virheitä Saunalahden sivuilla!" on korjattu.

  • 13 helmikuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 12327 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 8492 kommenttia
Tuolla on tuo keskustelu: Virheitä Saunalahden sivuilla!

Laitoin jo sinne ideaksi, mutta varmuuden vuoksi myös tänne. Jospas sinne lisättäisiin jokin merkintä, kun korjaus on valmis tai ainakin mennyt johonkin suoritusportaalle.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ymmärrän ajatuksen! Ensimmäisenä ongelmana toteutuksen tiellä näen kuitenkin jo sen, etteivät moderaattorit aina saa kuittausta, kun joku korjaus on otettu työn alle tai tehty valmiiksi. Aina myöskään ketjuun tulleet "virheilmoitukset" eivät ole varsinaisia virheilmoituksia, vaan enemmänkin toiveita vaikka ohjeiden sijainnista, sivuston rakenteesta tai sanavalintojen muuttamisesta. Vaikka ilmoittamanne virheet toimitetaankin eteenpäin, ei kaikkiin siis myöskään reagoida.

Virheilmoitusten ketju on nykyisellään jo varsin pitkä ja pomppailee esiin milloin milläkin hakusanalla Palstalla tai Googlessa seikkaillessa. Ketju ei myöskään ole rakenteeltaan kovin johdonmukainen, kun vaikka yhtä kirjoitusvirhettä koskeva kommentti saakin muilta käyttäjiltä lisäkommentteja, jotka eivät enää liity varsinaiseen kirjoitusvirheeseen tai sen korjaukseen ollenkaan.

Voisiko ajatella, että olisi siis hyödyllisempää avata aina yksittäinen ketju yksittäisestä virheestä? Näin saisimme merkittyä ketjun ratkaistuksi, kun ongelma on korjattu 🙂 Myös moderaattoreiden olisi helppo seurata, mihin asioihin on tullut korjaus ja tarvittaessa kysellä perään täällä talon sisällä.

Vai olisiko ratkaisuna kokonaan oma keskustelualue, jonne te voisitte vain avata uusia ketjuja (ikään kuin suoria vikailmoituksia) ja avattuihin ketjuihin voisivat kommentoida vain moderaattorit. Näin keskustelu ei ajautuisi offtopiciksi, vaan pysyisi varmasti vikailmoitus & vastaus -linjalla :)

Ehkä tässä kohtaa olisi hyödyllisintä avata Palstan "kattotasolle" oma alue, jossa voitaisiin käsitellä tämäntyyppisiä asioita? Tietynlainen "ylläpidon alue", jossa keskusteluun voisivat osallistua asiasta kiinnostuneet ja Saunalahden (ja Elisan) Palsta säilyisi tuotteista ja palveluista keskustelemiselle. Samalla alueella voisi olla oma paikkansa myös Palstaa koskevalle keskustelulle ja Palstan tiedotteille, ehkä muullekin "yleiselle"!
Kannatan tuota kattotason omaa aluetta. Tuo kommentoinnin rajoitus kuitenkin edellyttäisi sen, että moderaattorit siirtäisivät muut, kuin selvät virheet yleisen keskustelun puolelle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ajatuksena hyvä. Mutta siitä saattaa tulla myös yleinen valitusalue sen sijaan, että asioista valitettaisiin ihan siellä omalla alueella, vaikkapa "Puheliittymät".
Eiköhän moderaattorit ehdi siirtämään yleiset valitukset oikeille alueille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Luottojäsenet voi tietysti ajan kuluksi siirrellä niitä vaikka öisin ja viikonloppuisin.  :lol:
Enpä usko, että näitä siirrettäviä olisi kovinkaan paljon.

Toivottavasti sinne ei tulisi oikeuksia, ettei menisi sekaisin.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ajatuksenani nimenomaan oli, että moderaattorit siirtävät muut kuin esim. selviä nettisivujen virheitä koskevat keskustelut itse pois.

Huolenne muista valituksista/vikailmoituksista ei varmastikaan ole tuulesta temmattu, mutta silti haluaisin kokeilla tätä! Ehkä kaikki riippuu vain ohjeistamisesta? Ja mikäs siinä ollessa, jos tällainen "vikarialue" aktivoittaa palstalaisia muunkin keskustelun osalta 🙂 "Mun laajakaistani ei toimi"-keskustelunavaukset siirretään kuitenkin omalle alueelleen, jossa keskustelu voi jatkua ja apua varmasti saa.
Kokeiluun vain vaikka heti.

Saahan sen suljettua, jos ongelmia tulee liikaa.;)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nooo ei ollutkaan niin helposti sanottu kuin tehty. Jatkan ähräämistä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Osallistu keskusteluun