Pidetään mielessä

Megatavuhinnoitelu latausliittymiin.

  • 31 tammikuu 2019
  • 6 kommenttia
  • 1166 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Olisiko mahdollista saada megatavuhinnoittelu latausliittymiin? Niin kuin esim Telian prepaidissa 1Mt / 1sentti ? Kunnes tulee täytteen se päivän 0,66€ raja ja sen jälkeen hinta ei enää nousisi.

Eli 10Mt maksaisi 10 sentti ja 66 sentin jälkeen hinta ei enää nousisi, kunnes vuorokausi vaihtuisi.

Sillä jos nyt halua ostaa vaikka HSL bussilipun, joka maksaa 2,20€, niin joutuu maksamaan vielä päivän datat 0,66€. Ja lipun hinta ei ole enää 2,20€ vaan 2,90€. Vaikka lipun ostoon tuskin 1Mt dataa tarvitaan.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
En tunne HSL:n tapaa toimia. Eikö tuota voi tilata tekstarina? Ymmärrän päiväveloitusrajan täyttymisen, jos puhelimen selaimella pitää pyöriä dynaamisilla nettisivuilla saadakseen noinkin yksinkertaisen asian hoidettua.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/tekstiviestilippu
Käyttäjätaso 4
En tunne HSL:n tapaa toimia. Eikö tuota voi tilata tekstarina? Ymmärrän päiväveloitusrajan täyttymisen, jos puhelimen selaimella pitää pyöriä dynaamisilla nettisivuilla saadakseen noinkin yksinkertaisen asian hoidettua.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/tekstiviestilippu


Tekstiviestilippu maksaa 2,90€, soveluksesta ostettuna 2,20€. Tekstiviestilupussa vaihto-oikeus on 60minuuttia, sovelluksessa 80minuuttia. Samoin tekstiviestiliput poistuvat kokonaan, kun tulee vyöhykeuudistus parin kuukauden päässä. Ja sovellus käyttää juuri mobiilidataa laskutukseen.

Ja melkein kaikki ohjelmat, käytävät dataa, niin aikataulut, gps, kuin ilmoituksetkin. Mutta harva yli 1-2Mt päivässä. Siksi on tyhmä maksaa 0,66€ päivä rajattomasta datasta, kun riittäisi 10Mt/päivä, mikä esim Telian prepaidissa maksaa 10 senttiä.

Itse huomasin, että dataa menee kuukaudessa vain 100-300Mt, mutta joka päivä muutaman megatavun verran. Joten päivähinnoitelulla tästä käytöstä joudun maksamaan 0,66€ * 30 päivää. Kun taas megatavuhinnoittelulla, 1Mt/1sentti, niin kuin Telialla, vain 1-3€/kk. Joten mielestäni päivähinnoittelu on täysin kelvoton hinnoittelu nykyaikana. Kun dataa tarvitaan kuitenkin jatkuvasti. Ja se joka käyttää vähiten, joutuu maksamaan eniten.
Käyttäjätaso 7
Itse huomasin, että dataa menee kuukaudessa vain 100-300Mt, mutta joka päivä muutaman megatavun verran. Joten päivähinnoitelulla tästä käytöstä joudun maksamaan 0,66€ * 30 päivää. Kun taas megatavuhinnoittelulla, 1Mt/1sentti, niin kuin Telialla, vain 1-3€/kk. Joten mielestäni päivähinnoittelu on täysin kelvoton hinnoittelu nykyaikana. Kun dataa tarvitaan kuitenkin jatkuvasti. Ja se joka käyttää vähiten, joutuu maksamaan eniten.
Näinhän se on. Onko tullut mieleesi , että voisit siirtää liittymäsi Telialle mikäli tuo on sinulle tärkeä asia?
Käyttäjätaso 4

Näinhän se on. Onko tullut mieleesi , että voisit siirtää liittymäsi Telialle mikäli tuo on sinulle tärkeä asia?


Niin minulla onkin, dual sim puhelin ja toinen sim kortti puheluille ja toinen datalle. Kätevämpää olisi tietenkin yksi liittymä, mutta jos raha ei kelpaa Elisalle, niin voin viedä rahat Teliallekin.

Ja käsittäkseni tämä on ideapaja, missä tarkoitus on kertoa palveluista ja tuotteista, joille olisi kysyntää tai tarvetta. Mutta jos idea ei kelpaa, niin se on suurempi menetys Elisalle kuin minulle. Voin viedä rahat DNA:llekin, siltäkin saa MOI liittymän, missä on 4Gt dataa 6€/kk hintaan.
Käyttäjätaso 7
Ja käsittäkseni tämä on ideapaja, missä tarkoitus on kertoa palveluista ja tuotteista, joille olisi kysyntää tai tarvetta. Mutta jos idea ei kelpaa, niin se on suurempi menetys Elisalle kuin minulle. Voin viedä rahat DNA:llekin, siltäkin saa MOI liittymän, missä on 4Gt dataa 6€/kk hintaan.
Juu Ideapajahan tämä on ja niitä voi kukin esittää ihan vapaasti.

Itselläni on kaikkien kolmen suuren operaattorin liittymiä juurikin siitä syystä , että olen havainnut tämän Ideapajan kautta tehtyjen ehdotusten edistyvän turhaan verkkaisesti. Jotkin asiat ovat olleet tapetilla ja jopa Elisan työlistalla yli viisi vuotta toteutumatta.

Minä en jaksa niin kauan odottaa , että asiat korjaantuu , vaan vaihdan mieluummin operaattoria. Yleisesti on tiedossa , että vanhoja asiakkaita ei palvella yhtä hyvin kuin uusia , joka pakottaa operaattorin vaihdoksiin.

PS. Tällainen ehdotus merkitsisi operaattorin tulojen vähenemistä ja operaattoreiden pyrkimys on ihan päinvastainen , mikäli viimeaikaisia hinnanmuutoksia on seurannut. Valitettavasti tämän ehdotuksen toteutuminen voi olla aika pitkän polun päässä , mutta voihan sitä aina ehdottaa.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Toivetta viety eteenpäin, katsotaan mitä tuleman pitää!

Osallistu keskusteluun