Miksi Enia ei kysy haluaako liittymän samalle laskulle?


Enia on 100 % Elisan omista puhelinmyyntifirma



Myyvät hienoa tavaraa, mutta eivät juuri kysy haluaako samalle laskulle vaikkapa Mobiililaajakaista-tuotteen päivityksen. Asiakas, jolla vaikkapa kolme puheliittymää olettaa automaattisesti, että liittymä tulee samalle laskulle! Meille kävi niin että puhelinmyyjä loi uuden asiakkuuden ja pitkän mutkan kautta sain kuin sainkin itsepalveluna tehtyä sopijanvaihdon eli liittymätilaus meni nykyiselle asiakkuudelle. Käyttäjän piti vain vielä laittaa viestiä aspaan, että sulkevat jonkun ajan päästä vanhan MLKP mobiililaajakaistan.



Siispä kysykää ja kuunnelkaa asiakasta Enialla 🙂
Sopijan vaihto meni oikein, hyvä minä.



Mutta luottokauppasopimusta ei voi siirtää mitenkään eri asiakkuudelle eli on pakkop vastaanottaa näitä tekstiviestilaskuja ja tulostella ne isälle mokkulasta 2 vuoden ajan.



Selkeintä tosiaan olisi jos myyjä olisi alun perin kysynyt mille asiakkuudelle laitetaan eikä luoda noin vain uutta.



Mutta annetaan anteeksi Enialle ja Saunalahdelle, kai tämän sietää. Tosiaan ei mikään ammattikäyttäjä tietokoneella tuo isäni niin joutuu vähän auttamaan näissä. Paperilasku olisi selkein, mutta kun maksaa 😞
Miksi Enia ei kysy haluaako liittymän samalle laskulle?
Enialla on ainakin ennen ollut niin, että uuden myyjillä ei ole mitään pääsyä asiakastietoihin. Näin ollen sitä uutta tilausta ei pysty lisäämään aiemmalle asiakasnumerolle. Ainakin minä olen sitä mieltä, että tämmöisten asiakastietojen saatavuus pitää olla mahdollisimman suppea. Samahan se on siinäkin, että Asiakaspalveluun soitettaessa sillä ensimmäisellä vastaajalla ei aina ole käytettävissä työkaluja laskutuksen tai lisäpalvelujen korjausta varten.
Mutta siis miksi näin aiheutetaan ihmisille paljon sekaannusta. Minä kun joskus Enialta jotain tilasin, olen suorastaan vaatinut palvelua samalle laskulle ja se tulikin. Eli kyllä heillä ainakin joku tapa on tehdä niin. Sitä vain ei tehdä jos ei itse kysy.



Mikäli on jo asiakkuus, niin on ihan oletus, että päivityskin tulee samalle asiakkuudelle. Mutta tosiaan siihen toiselle asiakastililel jäi vain luottokauppa, koska sitä ei ole voinut siirtää eli minun on tulostettava siitä laskuja seuraavat 24 kuukautta sillä tuttavani ei osaa tietokonetta kovin hyvin käyttää että osaisi mitään sähköpostista laskuja noukkia.
Enia on Elisan tytäryhtiö ja hoitaa Elisan ja Saunalahden tuotteiden myyntiä. Enialaisilla ei valitettavasti ole käytössään kaikkia samoja järjestelmiä kuin Elisalaisilla, joten myyntien yhteydessä voi käydä niin, että uusi liittymä ei tulekaan samalla laskulla kuin vanhat liittymät. Olemme jo pitkään kääntäneet laivaamme siihen suuntaan, että uudet liittymät laskuttuisivat samalla laskulla kuin vanhat. Matkassa on kuitenkin monia mutkia ja menee vielä aikaa ennen kuin olemme haluamassamme pisteessä. Enian ohjeistusta on nyt täydennetty tämän palautteen perusteella, kiitos siis vaivannäöstä! Merkitsen idean nyt toteutetuksi, sillä jatkossa kaikkien myyntien yhteydessä tulee kysyä, haluaako asiakas uuden liittymän samalle laskulle vanhojen Saunalahden liittymien kanssa. -Suvi
Kiitos Suvi!
 Merkitsen idean nyt toteutetuksi, sillä jatkossa kaikkien myyntien yhteydessä tulee kysyä, haluaako asiakas uuden liittymän samalle laskulle vanhojen Saunalahden liittymien kanssa. -Suvi



 



Ohjeistakaa muuten kysymään, minkä kanssa samalle laskulle. Esimerkiksi minulla on kolme eri asiakasnumeroa, koska haluan laskut erikseen. Yksi näistä menee eri henkilölle ja tuommoisessa tapauksessa saattaa käydä niin, että se uusi tuote kohdistuu juuri sille väärälle laskulle.