Pidetään mielessä

Mobiili OmaElisan laskuilmoitus

  • 29 maaliskuu 2017
  • 7 kommenttia
  • 306 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
  • Elisalainen
  • 3335 kommenttia
Toisaalta oli tullut toive, että mobiili OmaElisasta voisi tulla notifikaatio kun uusi lasku ilmestyy. Nykyään kun laskuja pääsee kännykällä makseleenkin niin minusta ihan kätevä toiminto. Miltäs teistä tää vaikuttais?
Tällainen ominaisuus on tulossakin kuulemma mobiili OmaElisaan kevään aikana 🙂

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Nuokin kehitysrahat ja -tunnit olisi voitu uhrata vaikka Elisaviihteen roskakoriin ja ennalta testattuihin, bugittomiin päivityksiin.
Ymmärrän kyllä Elisan priorisoinnin, nythän on kyse sisään tulevasta rahasta, ei asiakkaan käyttökokemusta parantavista toimenpiteistä.

Minulle yks tatin hailee koko OmaElisa mobiili.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No kiitos mielipiteestä kuitenkin :)

Joillekin, kuten itselleni, tämä olisi erittäinkin kätevä ominaisuus. Mutta eihän se tarkoita, että kaikille.
Käyttäjätaso 7
Varmaan se on ihan kätevä ominaisuus nille, jotka
- eivät halua laittaa laskua minkään sortin suoraveloitukseen
- eivät halua laittaa laskua edes manuaalisuoritteiseksi elaskuksi (jonka ilmoituksista vastaa pankki)
- eivät halua ilmoitusta sähköpostilla
- haluavat kuluttaa puhelimen akkua kaikenlaisiin taustalla pyöriviin sovelluksiin
- haluavat puhelimen ilmoittelevan milloin mistäkin enemmän tai vähemmän oleellisesta asiasta
- ...öööö...

Tulikohan selväksi, että en kuulu kohderyhmään?

No, en ole koskaan ymmärtänyt sitäkään, miksi laskuja pitäisi ylipäätään maksaa Omaelisassa. Ainut tapaus, jossa Omaelisa-maksussa on jotain järkeä, on se jos lasku on jäänyt maksamatta ja liittymä pitäisi taas saada kiireesti auki - mutta tähänkään ei tarvitse turvautua, kun lasku menee automaattisesti maksuun eräpäivänä...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ite maksan sen helppouden takia sieltä. En käytä oikeastaan laisinkaan tietokonetta (paitsi näin töissä,tietenkin) niin maksu on kätevää, sekä tosi nopeaa sen ja tunnusluku-sovelluksen avulla. 🙂
Eli kuulun ilmeisesti sitten kohderyhmään 😃
Käyttäjätaso 7
Ite maksan sen helppouden takia sieltä.

Vrt. e-lasku? Ja kun tunnuslukusovellus mainittiin, niin ilmeisestikin olet Nordean asiakas, ja se sama sovellus toimii vähintään yhtä hyvin Nordean oman mobiilisovelluksen kanssa.

IMO, yksi osa helppoutta on se, että kaikki laskut hoituu samassa paikassa. Ei tarvitse käydä Elisan sovelluksessa maksamassa Elisan lasku, sähkönsiirtäjän sovelluksessa maksamassa siirtolasku, sähkönmyyjän sovelluksessa maksamassa sähkölasku, isännöitsijän sovelluksessa (tällaista ei tosin kai vielä ole) maksamassa vesilasku...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mullei ei niin kauheen montaa laskua tule, onneksi, että kokisin muutenkaan vaivaa laskujen maksusta.
Puhelinlasku, 2kk välein nettilasku ja 3kk välein sähkölasku. 🙂

Itseasiassa en pysty ees tarjoamaan järkevää syytä miksen ole alkanut koskaan käyttään e-laskua. Mutta mitä sitä itselle hyvää tapaa lähteä muuttamaan. 🙂
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tämä on tuloillaan ja työn alla. Tarkkaa aikataulua ei vielä ole, mutta varovainen toive ja tavoite on saada vielä tämän vuoden puolella tuotantoon!:8

Osallistu keskusteluun