Ei toteuteta

Numeron(-iden) siirto toiselta operaattorilta

  • 31 lokakuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 452 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Puhelin nykyisin melko tärkeä kapine. Ihmisillä on omat aikataulunsa ja perheissä (ehkäpä muissakin ryhmissä) rajallisesti näppäriä ja osaavia/uskaltavia henkilöitä, joiden avulla SIMmien vaihto yms. sujuu.
Suotavaa olisi siis, että asiakas voisi itse aikatauluttaa numeron (tai useamman ) siirron, hänelle sopivaan ajankohtaan (vaikkapa jossain ennalta määritellyssä aikaikkunassa), esimerkiksi OmaElisan kautta.
Asiakkaalta voisi vielä hyvissä (24h) ajoin ennen siirtoa (sitten kun operaattorit ovat asian omalta osaltansa sopineet) TXTiviestillä vahvistuttaa, että aikataulu on ok.
Luulisi, että yrityspuolella ainakin olisi tarvetta (ellei jo ole) saada käyttöön tällainen toiminto.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vanhassa oma.saunalahdessa oli vielä keväällä käytössä "numeronsiirto", jossa jo avatun elisan liittymänumeron päälle sai tuotua vanhan numeronsa toiselta operaattorilta. Valitettavasti palvelu päätettiin ilmeisesti yleisön pyynnöstä (sarkasmivaroitus) lopettaa, eikä sitä ole ainakaan vielä tuotu päivitettyyn elisan verkkoasiointiin. Palvelussa sai itse toivoa haluamansa siirtopäivän kuten ns. perinteisessä NUMSI:ssa, jossa numero ja palvelu avautuvat toivottuna päivänä elisalla.

Tuosta siirtopäivästä pitää vain osata avata suunsa myyntitilanteessa (tiskillä tai puhelinmyynti). Elisan sivuston kautta palvelua valitessaan siirtopäivän saa sentään valita reilun viikon päähän.

Tarkoittanet, että siirtopäivän sisällä saisi vielä valita ajankohdan tarkemmin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ideaa ei tässä kohtaa lähdetä edistämään, vaikka siinä kyllä pointtia onkin. Pidämme tärkeänä kuitenkin sitä, että myyntitilanteessa sovitaan siitä siirtoajasta. 🙂
Poikkeustilanteissa voi olla kyllä yhäkin yhteydessä aspaan siirron tekemiseksi.

Kiitos kuitenkin ideasta!
Käyttäjätaso 1
Sitä nimenomaan. Eli, jos operaattori ehdottaa päivää tai viikkoa ja se sopii, voisi tilaaja sovittaa toimenpiteen suoritusajankohdan sopivaksi katsomalleen päivälle, tunnille ja minuutille tai aikaikkunaan jonka pituuden vois määritellä operaattori.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Kiitti järkevän kuuloisesta ideasta! Viedään eteenpäin ja seuraillaan etenemistä. Mikäli tulee muilta kannatusta tälle, niin heittäkää kommenttia alle.:)

Osallistu keskusteluun