Oma maksujärjestelmä luottokauppasopimuksille

Tuote: Puhelimet ja laitteet

Olen uusi asiakas Elisa:lla, Tilasin uuden puhelimen myös Elisal:lta samoihin aikoihin kun siirryin asiakkaaksi. Ehdottaisin Tälläistä muutosta laitetilauksien maksuihin Joka ois ihan erillinen maksujärjestelmä, Elikkäs itse saa päättää mitä maksaa kuukausittain laitteesta minkä on ostanut. Sais nopeemmin maksettua pois 

 

 

EDIT// Vaihdettu otsikko enemmän ideaa kuvaavaksi. Alkuperäinen otsikko: “Laitteen tilaus ja maksaminen”  -MiikaMoi

Olen uusi asiakas Elisa:lla, Tilasin uuden puhelimen myös Elisal:lta samoihin aikoihin kun siirryin asiakkaaksi. Ehdottaisin Tälläistä muutosta laitetilauksien maksuihin Joka ois ihan erillinen maksujärjestelmä, Elikkäs itse saa päättää mitä maksaa kuukausittain laitteesta minkä on ostanut. Sais nopeemmin maksettua pois 

Moi @uusi asiakas ja tervetuloa OmaYhteisöön! Eihän tuo hullumpi idea ole ja tarjoaisi joustoja pidempienkin luottokauppasopimusten maksuun 🤔 Saako tämä idea muilta yhteisöläisiltä tukea?


Eikö nykyisen luottokauppasopimuksen voi maksaa pois halutessaan heti, sillä samalla viitenumerolla, millä laskut tulevat.  Järjestelmä generoinee sitten 0 euron virtuaalilaskuja loppuajan?


Eikö nykyisen luottokauppasopimuksen voi maksaa pois halutessaan heti, sillä samalla viitenumerolla, millä laskut tulevat.  Järjestelmä generoinee sitten 0 euron virtuaalilaskuja loppuajan?

Nykyinen järjestelmä toimii niin, että jos maksat jossain erässä ylisuoritusta, niin se ohjautuu seuraaville laskuille automaattisesti. Eli järjestelmä generoi noita 0€ laskuja niin kauan kuin ylisuoritus riittää. Tietenkin jos laskulla on muita sopimuksia tai tuotteita, niin se ohjautuu näidenkin maksuun. Loppulasku on kuitenkin tilattavissa milloin tahansa OmaElisan ‘Laitteet’ -sivulta.


Tässä toki haasteena olisi se, että tällä hetkellä laitteet voi tilata samalle laskulle kaikkien muidenkin palveluiden kanssa, kuten puheliittymän jne. :thinking:  eli laitteet pitäisi tällaisella järjestelmällä aina tilata erikseen omalle asiakasnumerolleen (eli myös laskulleen), mikä ei sitten taas ole kaikille se mieluisin ratkaisu. Toki yksi vaihtoehto voisi olla että tämä tuotaisiin kokonaan omana uutena maksutapanaan ja jätettäisiin molemmat vaihtoehdot asiakkaille :open_mouth:  olisiko tälle kannatusta muilta yhteisöläisiltä? :blush:


Selviteltiin tätä hieman niin tämä olisi sen verran ison luokan muutos meidän koko maksu-, lasku- ja osamaksujärjestelmään että tätä ei nyt ainakaan tähän hätään toteuteta :slight_smile:  kiitos kuitenkin ideasta, palaute tästä on välitetty eteenpäin!