Pikahuolto shopitteihin


Joudun viemään luurini huoltoo ja tuli mieleen, et kaipaisin vaikkapa shopittien yhteyteen ns. pikahuoltoa.



Siinä voi olla vaikka yks asiantuntija/osaaja paikalla, joka tekis odottaessa esim. jonkun pienen korjauksen, jos se olisi mahdollista. Voisi arvioida onko tarpeen lähettää huoltoon.



Luurini ei lataa kunnolla ja näyttää että olis vähän vääntynyt pieni osanen. Tuntuu hululta lähettää luuri ehkäpä 2 viikoksi huoltoo, jos siellä vaan esim. kyseinen osa väännetään hitusen eri asentoon. En tiedä onko sellainen tapana vai vaihdetaako ehkä kokonaan. Tämmösiä voisi vaikka pikahuolto katsoa ja arvioida. Jos ite ronkit ja meneekin jotain vikaan, niin kyllähän se takuukin loppuu. Huollossa vois saada ehkä niitä jonojakin vähän lyhyemmäksi.



 



//Muokattu kategoriat uusia vastaaviksi. -Norris
Pistetäänpä keskustelu käynnissä - tilaan tämä, tämä idea onkin jo laitettu kehityspuolelle meidän puolesta, mutta voivat sitten kuitata tännekin että missä mennään. Sillä välin kommentit ovat tervetulleita ja äänestääkin saa ja kannattaa jos siltä tuntuu 🙂 -Vortex
Kommentoinpa ite tätä vielä. No luuri viety ja arvio aika 2-3 vkoo. Kuulostaa musta kohtuuttoman pitkältä, yhen nipsun takia. Toki voi tulla nopeemminkin.



Olis sitä kuulema "pikahuoltokin" siellä Pitäjänmäellä. 60 eur maksaa,jos haluais asiaa nopeuttaa. On kyllä aika suolanen hinta sekin, varsinkin kun kuuluu kuitenkin vielä takuun piiriin. En toki tiedä, miten paljon aikaa kuluu vaihtaa tuo osa, vai väännetäänkö se vaan taas kohilleen, mutta äkkiä mielessä kävis, et sen ehkä pystys hoitaa juurikin jossain shopitin pikahuollossakin.
Kallista, koska ei pysty ainakaan takuujuttuja hoitamaan. Pitäisi saada sopimukset kaikkien maahantuojien kesken, sillä jos joku valtuuttamaton menee avaamaan takuunalaisen laitteen, takuu päättyy heti justiinsa. Takuuhuollot kun on keskitetty maahantuojien toimesta.



Joihinkin Shopiteihin työntekijämäärä kaksinkertaistuisi, jos siellä pitäisi olla pikahuolto eli aina huoltohenkilö paikalla.. Joissain pienissä Shopiteissa voi olla muutenkin vain 1-3 työntekijää paikalla.
Elämä ja kaikki muukin on kallista. Voisi vaikka "pikkiriikkisen" osallistua työttömien vähentämiseen. Eiköhän Elisalla rahaa ole sen verran, jost tahtoa/ halua löytyy :)



Tottakai on selvää, että "huollossa" pitäisi olla asiantuntija, eikä tavallinen myyjä, joka niitä luureja ronkkisi. Sopimusasiat on sitten Elisan ja maahantuojien väinen juttu. Eikai niitä virallisessakaan huollossa satoja korjaajia ole, jos huollot kestää n2-3 vkoa. Jos rahalla pääsee ns. jonon ohi ja saat melkein odottaessa, niin ei se kovin aikaavievä homma voi olla, vaikka se tehdäänkin siellä virallisessa huollossa. Sinne toki menisi edelleen ne vaativat tapaukset. Tarkotin tosiaan vaan,jotain pientä "vipstaakin" vääntöä tms. ja toki kyseinen henkilö tekisi sitten sen arvion, lähetetäänkö huoltoon, vaik voisko vaikka hän napata pois sen "pölypalleron" siitä mikin kohalta,että puhe kuuluis (tämä siis teoreettinen ajatus). Eikä näitä välttämättä joka shopitissa tarvitsisi olla, mutta ehkä isommissa keskittymissä. Minusta tämä olisi yhdenlaista asiakaspalvelua ja itse olisin todella tyytyväinen tämmöseen mahdollisuuteen. Meni tossa itellekkin tovi jonottaessa, sitten lipun ja lapun täyttöä ja sitten luuri matkaan. Jos homman olisi "ehkä" osaava henkilö pystynyt paikanpäällä korjaamaan/vaihtamaan ja luurin olisi saanut saman tien mukaan, vaikka olisin sitten tunnin pidempään joutunutin ehkä odottamaan. Tämä tosiaan minun mielipide.  Kyllähän siihen kouluttaa pitää, ihan niinkun mihin tahansa muuhunkin hommaan. Se mitä oon ymmärtänyt joistain jutuista, niin tulee sieltä virallisestakin huollosta takasin luureja, joille ei asiakkaan mielestä ole tehty(tai osattu)mitään ja vika on edelleen olemassa ja taas lähetetään luuri viikkojen kiertueelle. Ketä se sitten palvelee? Ainakin jonoja saadaan aikaseksi ja asiakkaat kiukkuseksi. Kylläkai luureja niin paljon löytyy, ettei virallinenkaan huolto työttömäksi jää, mutta voisi sekin nopeutua, kun niitä "pikkuvikasia" voisi huollattaa muualla odottaessa.
Toki tuollainen ElisaShopittien pikahuolto olisi hyvää asiakaspalvelua. Itselle lähin ElisaShopit on 70km päässä ja kun siellä aina silloin tällöin olen asioinut, niin melkein aina on saanut jonottaa melkoisen pitkän aikaa. Eli mieluummin ensin normaali palvelumyyjäresurssi kuntoon nykyisiin liikkeisiin ja kenties jokunen palvelupiste valtakuntaan lisää ympäri maata, sitten vasta lisää tuollaisia lisäpalveluita. Takuuhuoltojen osalta voisi ennenminkin kehittää prosessia niin, että huoltoa tarvitsevan laitteen voisi helposti toimittaa huoltoon vaikka postin tai jonkun muun pakettipalveluita tarjoavan yrityksen kautta. Kun laite saapuisi seuraavana päivänä huoltoon, niin siellä sitten tehtäisiin tuo Manipennin peräänkuuluttama "pikatsekkaus", jolloin kenties osa laitteista voitaisiin palauttaa jo samana päivänä takaisin asiakkaalle. Isommat remontit sitten ohjattaisiin normaaliin "huoltoputkeen". 
Nää shopitit on tosiaan niin pieniä "kojuja" aika moni, et ei vissiin hirveesti niitä palvelijoita niihin mahdu. Asiat liittymien avauksesta lähtien, ovat aikaa vieviä, kun niitä aletaan tosiaan siinä tiskillä käymään läpi. Samoin luurin osto, kun käydään "kaikki" luurit läpi ja niiden ominaisuudet. Sillon en näe ite ongelmana, meneekö tunti siihen liittymien vertailuun,avaukseen ym. vai luurin "pikahuoltoon". Itse istun mielummin tunnin odottamassa, kun odotan viikkoja ja matkustelen edestakas. Aikanaan Giganttiin vein luurin huoltoon ja se kesti reissuineen , olisko ollu 3 päivää. Tais käydä mulla sillon vaan sitten mäihä. Tai jos siellä myydään vähemmän rikkimeneviä luureja;)
Kiitos ideasta! Myymälöissämme on aikoinaan ollut ns. pikahuolto-palvelu. Nykyisellään käytössä on satoja erilaisia puhelinmalleja, joten pikahuollon järjestäminen myymälässä ei valitettavasti ole käytännössä järkevää. Varaosiakin pitäisi olla tarjolla niin monenlaisia, että niiden ylläpitäminen olisi haastavaa. Itse huollon kannalta on myös parempi, että laite huolletaan malliin/merkkiin perehtyneen asiantuntijan toimesta, jotta huolto voidaan tehdä kerralla kunnolla. Joskus asiantuntija voi tehdä "pikkuvian" huollon yhteydessä isomman huollon, jolloin puhelinta ei heti tarvitse huoltaa uudelleen 🙂 -Suvi