groner kirjoitti:Tämä pitäisi saada pikimmiten , kun on ollut jo vuositolkulla työn alla.
EVFR:stä siirretty kehitysehdotus. Kehitysehdotuksella ääniä EVFR:ssä: 2
2009/08/29 (13:43) lisännyt käyttäjä groner
SL Palstallakin paljon pyydelty roskakori olisi nerokas vaihtoehto pelastamaan tilanteissa, jossa tallenteita/kansioita poistaa itse erehdyksessä tai lapset leikkivät kaukosäätimellä. Eli poistetut tallenteet/kansiot poistettaisiin ilman PIN-koodeja (niinkuin nykyiselläänkin), mutta poistetut tavarat jäisivät roskakoriin (esim. yhdeksi vuorokaudeksi), josta ne pystyisi tarvittaessa vielä palauttamaan tuon aikarajan sisällä.
Jos roskakoria pystyisi manuaalisesti myös hallitsemaan (poistaa käsin tallenteita jne.), niin roskakorin hallinta voisi olla vain webissä. Jos ei, niin miksei palautuksia voisi pystyä tekemään myös TV:nkin kautta niin halutessaan.
2009/09/02 (13:49) kommentoinut käyttäjä sakarialanne
voisi tuo aika olla esim. viikonkin. roskakorin tyhjennys tv-liittymässä olisi sitten pin-koodin takana, tai viikon sisään automaattisesti.
Roskakori-toiminto tallenteisiin
Elisa Viihde
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Vanhojen keskusteluihin pohjalta ehdotus on jalostunut lisää (papparaisen yllä laittama kuvaus on vanhahko alkuperäinen kuvaus vanhalta Palstalta), joten poimimpa aiemmat tarkennukset tähän mukaan myös:
- Tallenteet menisivät poistettaessa aina oletuksena roskakoriin
- Roskakorissa jokainen poistettu tallenne säilyisi viikon ajan siitä, kun tallenne on siirtynyt roskakoriin, tällöin jokainen yksittäinen tallenne olisi palautettavissa roskakorista viikon ajan siitä hetkestä, kun tallenne on "poistettu"
- Roskakorista tallenteita pystyisi poistamaan käsin myös lopullisesti (ennen yksittäisen tallenteen automaattista poistumista viikon päästä), yksitellen tai kaikki
- Ja luonnollisesti roskakorista pystyisi siirtämään valitsemansa tallenteet takaisin haluamaansa kansioon
Tuleeko muita tarpeita tämän osalta mieleen? 🙂Pitäisikö äänimäärät jotenkin suhteuttaa? Montako Viihteen käyttäjää on, moniko käy yleensäkään tällä palstalla ja moniko kirjoittaa/kommentoi palstalla.
Vanhojen keskusteluihin pohjalta ehdotus on jalostunut lisää (papparaisen yllä laittama kuvaus on vanhahko alkuperäinen kuvaus vanhalta Palstalta), joten poimimpa aiemmat tarkennukset tähän mukaan myös:
- Tallenteet menisivät poistettaessa aina oletuksena roskakoriin
- Roskakorissa jokainen poistettu tallenne säilyisi viikon ajan siitä, kun tallenne on siirtynyt roskakoriin, tällöin jokainen yksittäinen tallenne olisi palautettavissa roskakorista viikon ajan siitä hetkestä, kun tallenne on "poistettu"
- Roskakorista tallenteita pystyisi poistamaan käsin myös lopullisesti (ennen yksittäisen tallenteen automaattista poistumista viikon päästä), yksitellen tai kaikki
- Ja luonnollisesti roskakorista pystyisi siirtämään valitsemansa tallenteet takaisin haluamaansa kansioon
Tuleeko muita tarpeita tämän osalta mieleen?Eipä tule tähän hätään mitään lisättävää mieleen. Kunhan saadaan nuo edellä mainitut , niin varmaan niillä pärjätään jo pitkälle.
Olisi kyllä syytä laskea kaikki jo vanhankin Palstan toiveet tästä tominnosta mukaan.
Erityisesti myös ne, joissa käyttäjä on kadottanut vahingossa toimintahäiriön :( tms yhteydessä tallenteita.;)
Vai oliko tämän Ideapajan käyttöönoton tarkoituskin aloitaa kaikki kehitys puhtaalta pöydältä, jottei tarvitsisi murehtia vanhoista tekemättömistä asioista. :smileyangry:
Sekö ei riitä kannatukseksi ja asiakkaiden tallenteet yhä edelleen hukkuvat bittitataivaaseen virhepainallusten jälkeen 😞
Mikäköhän on sellainen äänimäärä , mikä Elisalle riittää? 100 , 1000 vai enemmän? Toki kyllä teidän mielestäni pitää sekin muistaa , että olette jo pari vuotta sitten luvanneet toteuttaa asian. Vai lupailetteko vain lämpimiksenne , että asiakkaat lopettaisivat kyselemisen?
groner: Suhteutettuna Viihteen koko käyttäjämäärään ja muiden palautekanavien kautta saatuun palautteeseen puhutaan kuitenkin edelleen harmillisen marginaalisesta kannatuksesta muihin suositumpiin aiheisiin nähden. Tarvitsemme lisää ääniänne, jotta tätä pystytään edistämään!
--clip--
Ei helvata, emme saa siis koskaan bugitonta ja viikko-/päiväbuutteja tarvitsematonta Pacea, koska vain 18 eli alle 0,015% käyttäjistä sitä toivoo. :smileyangry:
HALOO nyt siellä kehityspuolella ihan oikeasti näihin vaatimuksien määrän vaatimisiin jne. Ja ihan oikeastiko uskotte/luulette, että 99,985%:lla tuo Pace toimii kuin unelma eikä siten tarvitse firmikselle tehdä yhtään mitään. :smileyhuh:
Eli aivan kuten tuolla Yleisellä palstan osiolla kirjailin, niin aina tullaan vetoamaan tuohon, eikä selvään bugiin tai toiminnalliseen parannukseen saada koskaan riittävää 5-20%:n kannatusta, koska suurin osa käytäjistä ei käy palstalla tai osaa tai halua valittaa asiasta, eli
Siis koko Ideapajan saa haudata samoin kuin tuon vanhan kehitysosion, yksikään ehdotus ei tule saamaan riittävää kannatusta ja siksi kaikki jää "tarpeettomina ilman kysyntää" tekemättä.
R.I.P
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Ideapajan-pohjalta-elisa-viihteen-kehityksen-seuranta/m-p/275116#M4958
Edit:
Sorry, että sanoin tuon suoraan, mutta mitä tuota selvää asiaa kaunistelemaan.
Tätä samaa pyöritystä. Palsta/osio vaihtuu, mutta mitään ei tapahdu.
Groner: Tehkää TV-mainos tästä Ideapajasta. Siihen joku julkku sateessa kävelemään videovuokraamoon ja sanoo katsojille: "Taaskaan ei Elisa Viihde toimi. Jos näin on sinullakin mene netillä (jos toimii) Palstan ideapajaan. Siellä tapaat kohtalotoverisi"
Ymmärrän tuskanne, kun jotain asiaa on toivottu monta vuotta eikä se ole toteutunut, niin tottakai siinä alkaa usko loppumaan. Mutta kuten yllä jo totesinkin, näiden ehdotusten tiloista ollaan absoluuttisen rehellisiä palvelumme käyttäjien suuntaan ja kenen etua se palvelisi, että valehtelisimme ehdotusten etenemisestä? Päin vastoin, jos jotain ei ole mahdollista toteuttaa, kerromme sen teille suoraan kuten olemme joidenkin ehdotusten osalta jo tehneetkin sillä on kaikkien etu, että ehdotettujen ideoiden osalta ei ole turhia odotuksia.
Joidenkin ehdotusten toteuttaminen on nopeaa, joidenkin ei ja kaikki ehdotukset eivät valitettavasti ole edes toteutettavissa. Taustalla tehdään ja toteutetaan paljon erilaisia palvelun kehittämiseen ja parantamiseen liityviä asioita eikä kaikki näistä näy käyttäjille mitenkään suoraan, mutta välillisesti kylläkin kun tietynlaisia ongelmatilanteita ei enää synny. Tällaiset suuremman mittakaavan kehitystoimenpiteet ajavat monesti prioriteeteissa mm. täällä Ideapajassakin esiin nostettujen ideoiden edelle ja koska kuvattu kehitys on jatkuvaa ja säännöllistä, uusien ominaisuuksien kehittämiselle on usein hankala löytää niiden toteuttamiseen vaadittavaa aikaa.
Ideapajan yksi hienoimmista ominaisuuksista on, että saamme kaikki kehitysehdotukset keskitysti yhteen paikkaan eikä levälleen pitkin keskusteluita (kuten aiemmin) ja pystymme kaikki seuraamaan ehdotuksille asetettuja tiloja näkyvästi. Ideapajan kautta palautteen ja toiveiden esittäminen eteenpäin on myös huomattavasti tehokkaampaa, kuin aiemmin.
Kuten olen moneen otteeseen aiemminkin täällä Palstalla todennut, monien ehdotusten toteuttaminen on viivästynyt aivan liian paljon. Näin ei saisi tapahtua ja pahoittelen koko Elisan puolesta tilannetta kaikille teille näitä loistavia ideoita ehdottaneille.
Ei kuitenkaan lannistuta vaan jatketaan ehdotusten työstämistä täällä Ideapajassa mahdollisimman pitkälle yhteisön sisällä, jonka jälkeen ehdotukset ovat mahdollisimman valmiita työstettäväksi ja eteenpäin vietäväksi. Haluamme osallistaa käyttäjäyhteisön mahdollisimman kattavasti mukaan palveluidemme kehittämiseen, sillä teitä vartenhan näitä palveluita tehdään. Älkää ikinä unohtako sitä, edes epätoivon hetkellä! 🙂
Jospa kuitenkin palataan ihan substanssiin , niin miten suuri alustamuutos tarvittaisiin palvelimiin tuon roskakorin toteuttamiseksi?
Minulla on epäilys , ettei kovinkaan suuri olisi. Onhan asiakkaiden toimesta se toteutettu mm. ViihdeX Media Managerissa ja eViihteessä. Kyse lienee vain asioiden priorisoinnista. Täällä palstalla on asiakkaat kertoneet tapauksista , että yhdellä väärällä napinpainalluksella on häipynyt kaikki tallenteet bittitaivaaseen ja takaisin ei saa enää millään. Herättääkö minkäänlaisia ajatuksia?
"Ei kuitenkaan lannistuta vaan jatketaan ehdotusten työstämistä täällä Ideapajassa mahdollisimman pitkälle yhteisön sisällä, jonka jälkeen ehdotukset ovat mahdollisimman valmiita työstettäväksi ja eteenpäin vietäväksi."
Kysyn vaan, että mitenköhän tätä ilmeisen yksinkertaista ehdotusta pitäisi vielä TYÖSTÄÄ jotta se olisi mahdollisimman valmis työstettäväksi ja eteenpäin vietäväksi?
Kyseessä on kuitenkin ERITTÄIN tärkeä toiminne, joka on jo (kuten papparainen edellä totesi) toteutettu ASIAKKAIDEN tekemissä sovelluksissa!!
Haloo Elisa! Tehkää asialle jotain ja lopettakaa selittely ja filosofointi!
OT: tätäkin viestiä kirjoittaessa tuli taas tv:stä Elisa Viihteen mainos Ties kuinka mones tänä iltana. Ai että kun hymyilytti. Voipi olla, että vetäisen "Varesta" pataan jos vastaan tulee. Pahoittelen jo etukäteen, Antti.
jk. ;)
Lisäyksenä vielä, että voisiko Elisalta joku nyt kertoa mikä on se äänimäärä joka tälle (ja mille tahansa muulle) ehdotukselle pitää tulla, jotta se otetaan OIKEASTI TYÖN ALLE eikä vain pompotella täällä "pajan" puolella?!
Konkreettista lukua pöytään niin aletaan kalastelemaan niitä ääniä... jos se kerran niistä on kiinni!
Lainaus gronerilta:
Bullshiiiit, sanon ma. Bongasin tuolta yhdenkin idean, joka oli toteutettu 1,5 kuukaudessa ehdotuksesta. Ai montako ääntä se oli ehtinyt tuona aikana saada? Kolme. Three. Tre. Drei. Három. Viimeinen on sit unkaria. ainakin kuukle-kääntäjän mukaan. SIIS KOLMELLA ÄÄNELLÄ EHDOTUKSESTA TOTEUTUKSEEN 1,5 KUUKAUDESSA. Noh...antaa toivoa, että jotain täällä tapahtuu...joskus... ehkä.
Ainoa ero minkä havaitsen on takapakkia eli täällä Ideapajassa ei voi siteerata kommentteja.
Tai voisiko Elisa edes kommentoida ollaanko tälle OIKEASTI tekemässä jotain?
Ei tämä keskustelemalla/äänestämällä enää kummemmaksi muutu. Pointti on selvä mitä pitäisi tehdä, tarvitaan vaan toimenpiteitä.
Tai sitten unohdetaan koko juttu. Turhaa asiakkaiden härnäämistä! Neljä vuotta... huoh. :smileyembarrased:
Eihän sillä oikeasti mitään vaikutusta ole mutta näin tämä hieno Ideapaja "toimii".
Onhan se nyt aika naurettavaa jos pilvipalvelussa ei ole mitään varmennusta josta vahingossa poistetut tallenukset saa palautettua.
Ja ihan turha vedota mihinkään tekijänoikeus ym. juttuihin, se on täyttä potaskaa.
Ehkä jonkinlainen roti aikatauluihin olisi mahdollista määritellä?
Jos siis elluaspalaisten mielestä ei ole kivaa ajankulua vastailla kymmeniä kertoja samaan kysymykseen: koskas?