Ei toteuteta

Sähköiset puheluerittelyt ikuisesti

  • 5 syyskuu 2013
  • 10 kommenttia
  • 15689 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
  • Tietotoimisto
  • 1011 kommenttia
Nykyinen kuluva kuukausi + 5 edellistä ei ole mitenkään teknisesti perusteltavissa.

Bittien tallennus on sen verran edullista puuhaa, että erittelyt voitaisiin pitää tarjolla koko asiakashistorian ajan ja niin haluttaessa myös asiakkuuden päätyttyä.

Vanhakantainen ajatus siitä, että sähköinen arkistointi/kirjanpito tarkoittaa joko sitä, ettei arkistointia tai kirjanpitoa tehdä ollenkaan tai sitten sen ideana on printata asiat paperille, josta ei dataa jatkojalostaa tai tehdä hakuja helposti, olisi syytä todellakin jättää historian romukoppaan. Mallia voisi ottaa vaikka Helsingin Energian Sävel+-palvelusta, jossa voi tarkastella haluamallaan tarkkuudella koko asiakashistoriaansa ja palvelu osaa myös esittää dataa graafisessa (joskin aika kömpelössä) muodossa.

//Muokattu kategoriat uusia vastaaviksi. -Norris

10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Hyvä idea. Ainakin vuoden verran siellä saisi olla. Nyt saa aika tiheään kopioida niitä omalle koneelleen, jos haluaa säilyttää. Toinen jutu erittelyssä saisi olla, että siinä olisi maininta siitä onko se lopullinen vai ei.
Käyttäjätaso 6
Käyttäjätaso 6
Lisäsin kategorioita aloittajan viestiin.
Käyttäjätaso 7
Toisin sanoen kun harrastelijanäpräilijäkin saa kaivettua jo nyt noi vanhemmatkin erittelyt, niin Sauniksen pitäs laittaa sivulle vain toinen pudotusvalikko vuosilukuja varten ja laittaa nykyiseen pudotusvalikkoon kaikki kuukaudet.

Eli jos joskus on etsitty helposti toteutettavia ideapajaideoita, niin nyt olis yks selanen tarjolla tilastoja kaunistamaan...
Hei toke! Tuo puheluerittelyn haku mahdollisuus kuvailemallasi tavalla on virhetilanne, joka tullaan korjaamaan, kun OmaSaunalahtea asteittain uudistetaan. Poistin tuon ohjeesi vanhempien erittelyiden hakuun tässä yhteydessä. OmaSaunalahteen on tuotu mahdollisuus katsoa kuusikin kuukautta vanhoja erittelyitä! Ensisijaisesti mahdollisuus on tuotu laskun tarkistamista varten. Tämä kuusi kuukautta on valtaosalle asiakkaista riittävä aika. Tästä johtuen meillä ei tällä hetkellä ole suunnitelmia muuttaa tuota aikarajausta pidemmäksi.
Kauanko Saunalahti säilyttää noita puheluerittelyitä mahdollisia reklamaatioita varten?

Kävikö tässä taas niin, että harmiton vanhojen erittelyjen hakumahdollisuus poistetaan vain siksi, kun se tuli julki?
Käyttäjätaso 7
"OmaSaunalahteen on tuotu mahdollisuus katsoa kuusikin kuukautta vanhoja erittelyitä! "

Woouw!!! Tämäpä hieno uudistus!

... varsinkin kun otetaan huomioon, että Saunalahdella on oikeus velottaa aikaisemmin velottamatta jääneitä laskuja 3 vuotta jälkikäteen. Ja Saunalahden pitää lain mukaan säilyttää teletunnistetiedot vähintään vuoden ajan joka tapauksessa.
Käyttäjätaso 7
"OmaSaunalahteen on tuotu mahdollisuus katsoa kuusikin kuukautta vanhoja erittelyitä!"

Siis hei ihan aikuisten oikeasti mitvit?

Ominaisuus on ollu omasauniksessa vuosikausia, eikä ole mihinkään muuttunut.

Miksi Saunis haluaa estää asiakkaitaan tarkastelemasta vanhoja laskujaan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuskin laskujen arkistointi ole Saunalahden työ.

Asiakas varmaan tulostaa jos uskoo tarvitsevansa puhe-erittelyn/laskun itselleen.
Käyttäjätaso 7
"Asiakas varmaan tulostaa jos uskoo tarvitsevansa puhe-erittelyn/laskun itselleen."

Laskut menee pdf:nä talteen. Saman voisi toki tehdä myös erittelylle. Vanhasta erittelyversiosta tiedot saa sentään tallennettua excel ja html-muodoissa. Uusi vaikuttaa siltä, ettei siitä saa mitään pihalle missään muodossa, vaikka sinne joskus jotain tulisikin. Copypastella ehkä.

... mutta olipa taas jotain "hyötyä" siitä, että surffasi pitkin poikin OmaSaunalahtea. Mobiililaajakaista "asuu" näköjään edellisessä osoitteessa, vaikka kännykkäliittymä ja laskutusosoite muuttivat jo monta kuukautta sitten. Haittaakse? Onkohan sillä yksinäistä siellä? 😉
Käyttäjätaso 7
Ite oon printannu pdf:ksi ja ainakin mulla näyttäis yhä olevan varsinaisen listauksen vasemmassa yläkulmassa yhä "excel"-nappula.

Ja kertomani kikka toimii ainakin toistaiseksi ja tällä hetkellä elokuu-2012 asti.

(Yhden pisteen vinkki ylläpidolle: esitin metodin palstalla jo ennen kun tein siitä ideapajaidean ja nyt otin tekstin talteen itelleni, joten haluatte ehkä poistaa senkin postauksen?)

Mutta jotenkin toi selluloosasukupolven kommentti, etteikö sähköinen arkistointi olisi palveluntarjoajan työ; jos palveluntarjoaja haluaa näin palvella asiakasta, niin sitten se on. Usein asiakas näkee moisen työn lisäarvona. Se, että nään joka ikuisen ostokseni verkkokauppa.com:sta, kun loggaan sinne sisään, on mielestäni hyvä juttu. Se ei tuota vk:lle mitään ylimääräistä kustannusta, mutta saa minut herkemmin ostamaan heiltä jotain.

No mitä tekee sitten Ellu tässä tilaanteessa? Luuri-aspan tyyppi ei ole tietoinen joko excelistä tai puheluerittelystä siinä formaatissa tai ehkei kummastakaan ja yhtäkkiä ilmoitetaan, että excel-formaatista luovutaan. Sitten kysyn, että saisko vanhemmat erittelyt esille, kun ne siellä systeemissä kuitenkin ovat, niin taas nähdään hirvee vaiva, että ne tiedot saadaan poistettua tai niihin pääsy estettyä.

Vk:n tavalla saadaan ilmaista positiivista lisäarvoa ja Ellu taas maksaa rahaa ja vaivaa siitä, että asiakas suhtautuu entistä negatiivisemmin.

Kumpihan on bisnesmielessä parempi lähestymistapa?

Seuraavaksi sitten varmaan joku Ellulainen bongaa bugi-ilmoitukseni siitä, ettei "tulostettava versio"-erittelyversiossa ole "Siirretty data (kB)"-saraketta ollenkaan ja tähän regoidaan siten, että sarake poistetaan myös weppisivun inline-listauksestakin?

...pitäkää lippu korkealla...

Osallistu keskusteluun