Ei toteuteta

Sähköpostin päätteet

  • 3 syyskuu 2017
  • 13 kommenttia
  • 1832 katselukerrat

Kyselin jokin aika sitten mahdollisuudesta saada lisää sähköpostin päätteitä, myös sellaisia jotka ovat aiemmin olleet saatavilla. Tällä hetkellä ei kuulemma ole tulossa uusia. Olisin kysynyt että mitä mieltä muut ovat nykyisistä päätteistä? onko niitä tarpeeksi vai kaipaatko lisää.. Kaipaatko kenties jotain tiettyä päätettä takaisin..

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kyselin jokin aika sitten mahdollisuudesta saada lisää sähköpostin päätteitä, myös sellaisia jotka ovat aiemmin olleet saatavilla. Tällä hetkellä ei kuulemma ole tulossa uusia. Olisin kysynyt että mitä mieltä muut ovat nykyisistä päätteistä? onko niitä tarpeeksi vai kaipaatko lisää.. Kaipaatko kenties jotain tiettyä päätettä takaisin..

Oma Elisassa niitä päätteitä on niukanlaisesti , mutta jos lisää osoitteen laatikkoon Oma Saunalahden kautta valikoima kasvaa huomattavasti:

Oma Elisa

@elisanet.fi
@kotikone.fi
@kotiposti.net
@saunalahti.fi

Oma Saunalahti

@saunalahti.fi
@bastu.fi
@dlc.fi
@kolumbus.fi
@kotiposti.net
@meininki.net
@netti.fi
@nettilinja.fi
@nic.fi
@saunassa.com
@saunis.net
@sci.fi
@telemail.fi
@arabianranta.com

Ainakin toistaiseksi , jos osoitteen lisää Oma Saunalahdessa , se näkyy myös Oma Elisassa.

Sitä en osaa sanoa , että kuinka kauan nuo Oma Saunalahden päätteet pysyvät listalla. Luulenpa , että poistuvat jossakin vaiheessa ja viimeistään , kun koko Oma Saunalahti suljetaan.
Käyttäjätaso 5
Kannattaa käyttää jotain muuta sähköpostia. Elisa voi koska tahansa ilman mitään ennakkovaroitusta poistaa koko sähköpostin ja sen sisällön.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa voi koska tahansa ilman mitään ennakkovaroitusta poistaa koko sähköpostin ja sen sisällön.

Oikaistaanpa tämä höpöviesti. Mitään tuollaisia muutoksia sähköpostilaatikoihin ei tehtäisi ilman ennakkovaroitusta.
Käyttäjätaso 5
Elisa voi koska tahansa ilman mitään ennakkovaroitusta poistaa koko sähköpostin ja sen sisällön.

Oikaistaanpa tämä höpöviesti. Mitään tuollaisia muutoksia sähköpostilaatikoihin ei tehtäisi ilman ennakkovaroitusta.


No valistatko sitten kuka hallinnoi koti.soon.fi sähköpostiosoitteita? Hyvin toimi varmaan 17 vuotta, mutta ilman minkäänlaista ilmoitusta lakkasi täysin toimimasta 2017 maaliskuussa. Eli minulla oli oman käsitykseni mukaan Elisan sähköposti joka lakkautettiin ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta. Voisitko ystävällisesti todistaa missä puhuin höpöjä? Väitätkö minua valehtelijaksi? Sinullako on oikeus valehdella sitten Elisan nimissä? Antakaa vaikka Mattilalle vähän vielä lisää palkkaa, niin kyllä sillä saadaan Elisan asiat kuntoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No valistatko sitten kuka hallinnoi koti.soon.fi sähköpostiosoitteita? Hyvin toimi varmaan 17 vuotta, mutta ilman minkäänlaista ilmoitusta lakkasi täysin toimimasta 2017 maaliskuussa. Eli minulla oli oman käsitykseni mukaan Elisan sähköposti joka lakkautettiin ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta.

Laitatko minulle yksityisviestillä tiedot tuosta sähköpostiosoitteesta, joka lakkasi toimimasta niin tarkistutan, miten muutostiedotus on dokumentoitu tehdyksi. Tiedotustapoja on esim. kirje, sähköposti ja tekstiviesti. Välillä voi käydä niin, että mikään noista ei tavoita käyttäjää, esim. syystä että

a) kirje jää avaamatta "se on kuitenkin mainos" -syyllä

b) sähköposti päätyy roskapostiksi tai sellaiseen sähköpostiosoitteeseen, joka on asiakastiedoissa, mutta ei käyttäjällä enää käytössä

c) asiakastiedoissa on puhelinnumero, joka ei ole enää olekaan käyttäjällä aktiviisessa käytössä tai SIM-kortti lojuu pöytälaatikon pohjalla, tekstiviesti ei tavoita.

d) julkisilla verkkosivuilla olevaa tiedotetta ei käydä lukemassa, eikä niitäkään arkistoida näkyville "maailman tappiin".

Kyllä Elisa ihan oikeasti tiedottaa muutoksista parhaansa mukaan, mutta aina välillä tiedotteet eivät tavoita, mikä on toki harmillista molemmille. Tätä tapahtuu jokaisen isomman muutoksen yhteydessä vielä tänä päivänäkin.

Jos sinulla on jokin realistinen kuningasajatus, jolla saamme tiedotuksen aina satavarmasti tavoittamaan käyttäjät, kerro se meille ?

En syytä sinua valehtelijaksi, enkä myöskään itse sellainen ole.
Itse en päässyt enää Oma Saunalahteen vaan se hyppäsi suoraan Oma Elisaan..
Käyttäjätaso 7
Itse en päässyt enää Oma Saunalahteen vaan se hyppäsi suoraan Oma Elisaan..

Oma Saunalahteen ei enää pääse suoraan , vaan Oma Elisan päävalikossa on linkki Oma Saunalahteen.
Tällä hetkellä uusia päätteitä sähköpostiosoitteisiin ei ole tulossa, mutta keskustelu ja ideat aiheesta ovat edelleen toivottavia 🙂
Sain luotua mieleiseni sähköpostiosoitteen kun menin oma elisan kautta oma saunalahden sivuille.
Uusi osoite on liitetty kiinteään laajakaistaani joten toivottavasti sitä ei ihan heti olla poistamassa vaikka se ei kuulu ns. uusiin osoitteisiin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kiinteän laajakaistan lisukkeena oleva sähköposti säilyy niin kauan kuin se laajakaistakin, sekä sen jälkeen siitä voi tehdä erillisopimuksen ja se säilyy.

Ilmaispostit katoavat kyllä käyttämättöminä ajallaan jos niihin ei kirjauduta.
Tuo on hyvä kuulla sillä en ole ajatellut vaihtaa laajakaistaa mihinkään.
Käyttäjätaso 5
No valistatko sitten kuka hallinnoi koti.soon.fi sähköpostiosoitteita? Hyvin toimi varmaan 17 vuotta, mutta ilman minkäänlaista ilmoitusta lakkasi täysin toimimasta 2017 maaliskuussa. Eli minulla oli oman käsitykseni mukaan Elisan sähköposti joka lakkautettiin ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta.

Laitatko minulle yksityisviestillä tiedot tuosta sähköpostiosoitteesta, joka lakkasi toimimasta niin tarkistutan, miten muutostiedotus on dokumentoitu tehdyksi. Tiedotustapoja on esim. kirje, sähköposti ja tekstiviesti. Välillä voi käydä niin, että mikään noista ei tavoita käyttäjää, esim. syystä että

a) kirje jää avaamatta "se on kuitenkin mainos" -syyllä

b) sähköposti päätyy roskapostiksi tai sellaiseen sähköpostiosoitteeseen, joka on asiakastiedoissa, mutta ei käyttäjällä enää käytössä

c) asiakastiedoissa on puhelinnumero, joka ei ole enää olekaan käyttäjällä aktiviisessa käytössä tai SIM-kortti lojuu pöytälaatikon pohjalla, tekstiviesti ei tavoita.

d) julkisilla verkkosivuilla olevaa tiedotetta ei käydä lukemassa, eikä niitäkään arkistoida näkyville "maailman tappiin".

Kyllä Elisa ihan oikeasti tiedottaa muutoksista parhaansa mukaan, mutta aina välillä tiedotteet eivät tavoita, mikä on toki harmillista molemmille. Tätä tapahtuu jokaisen isomman muutoksen yhteydessä vielä tänä päivänäkin.

Jos sinulla on jokin realistinen kuningasajatus, jolla saamme tiedotuksen aina satavarmasti tavoittamaan käyttäjät, kerro se meille ?

En syytä sinua valehtelijaksi, enkä myöskään itse sellainen ole.


Voin sanoa käsi sydämmellä, että ei enää kiinnosta. En jaksa nähdä yhtään vaivaa sähköpostista jonka hukkasitte joskus puoli vuotta sitten ilmoittamatta. Minulla on realistinen kuningasajatus, että vaihdatte toimitusjohtajaa ja rupeatte palvelemaan asiakkaita, lopetatte valehtelun, lopetatte lässyttämisen ja välillä pyytelette vaikka anteeksi maksavilta asiakkailta jos kaikki imenee päin seiniä ja olette joitain loukanneet. Minä ainakin suutuin teille ja teidän yrityksenne palveluihin todella rankasti. En arvosta yrityksenne ahnetta rahahaukkaa toimitusjohtajaa yhtään enempää vaikka kaveri hukkuisi osinkoihinsa pörssikavereidensa kanssa. Toivotaan että raha ei tee onnelliseksi.

Jos sinulla on jokin realistinen kuningasajatus, jolla saamme tiedotuksen aina satavarmasti tavoittamaan käyttäjät, kerro se meille ?


Ihan näin sivusta heittäen, mitenkäs olisi vaikka Netposti ?
Aika monella tuo sähköinen kirjelaatikko on käytössä. Ainakin suosittelen lämpimästi. Postin perilletulo on lähes 100 prosenttista. Jos käyttäjä muuttaa sähköpostia, niin hän varmasti päivittää sen netpostiin, ja vaikka ei päivittäisikään niin Netposti on kuitenkin toiminnassa.
Netpostiin tallennettu sähköposti vaan takaa sen, että ilmoitus Netpostiin tulleista posteista tulee perille.
Käyttäjä saa Netpostiin kirjeet riippumatta siitä onko esim. saunalahdella/Elisalla oikeat matopostiosoitteet tai päivitetyt sähköpostiosoitteet. Netposti ei ole riippuvainen niistä.
Jos firmat ottaisi sen käyttöön, niin ei tarttis kuormittaa matopostia, kun ne nyt näköjään on niiiin ylityöllistetyjä nurmikonleikkuun, lumenluonnin ja hoivapalveluiden ohella. Myöskään ei voi sitten syyttää Postia että on hukanneet kirjeitä.
Sähköinen kirjelaatikko seuraa aina käyttäjää vaikka muuttaisi. Elisalla kun tuo osoitteenmuutos meni perille minunkin osaltani vasta kolmen vuoden päästä, kun olin muuttamassa jo toiseen kertaan.
Osoitteenmuutoksesta huolimatta Postiin ja Elisalle erikseen (kolmasti.)

Osallistu keskusteluun