Tämmöinen villi ajatus kuin toteutetut ideat johonkin näkyviin.


Elikkäs, täällä kovasti kysellään kehitysidoita Viihteeseen liittyen ja kaikista suurimmista ongelmista sekä puutteista onkin jo omat ideat pistettykkin tulille. Tämä on hyvä asia, että asiakkailta halutaan saada palautetta palveluihin liittyen.



Ongelma on kuitenkin se, että niihin ei reagoida ei sitten niin mitenkään. Milloin Elisa on toteuttanut jonkun idean, mikä vaatisi vähän jotain työtä? Kun noita ideoita katsoo niin jokainen status on "Keskustelu käynnissä", "Pidetään mielessä" tai jotain muuta vastaavaa. Pyydätte ihmisiä äänestämään enemmän koska 20 kannattajaa ei suuressa mittakaavassa ole kuin pisara valtameressä. No ei varmasti kun kerran 99,9999% Viihde asiakkaista ei täällä käy, vaan surutta nielevät puutteet ja ongelmat.



Pistäkää johonkin esille mitä toimia TE olette tehneet toteuttaaksenne asiakkaiden toiveet/palvelun puutteet korjataksenne.



Tästä hyvä esimerkki mm. Microsoft joka ei pahemmin kuunnellut asiakkaitaan Windows 8:n ja Xbox Onen kohdalla. Vaikka nyt jälkikäteen sielläkin alettiin kuuntelmaan asiakkaita niin paha on jo tapahtunut ja asiakkaat valikoivat muiden yritysten tuotteita.



Vai onko Elisalla oikeasti niin hyvä tilanne, että ihmiset vain kiltisti maksavat muutamaa poikkeustapausta (palstan käyttäjät) lukuunottamatta laskunsa ja tappelevat tallenteiden tai Pacen kanssa? Laskeeko Ellu sen varaan bisneksensä, että suomalainen mies ei valita pienestä eikä itke?



Koko kirjoitus siis yksinkertaisuudessaan: Tehkää jotain ja antakaa sen näkyä. Kiitos.



//Muokattu kategoriat uusia vastaaviksi. -Norris
Eikös ne toteutetut ideat näy jo nyt Ideapajan etusivulla kohdassa "Ideoiden tilat". Tosin saldo näyttää toistaiseksi asiallisesti otettuna nollaa. Kaksi vähäistä asiaa on toteutettu , kun eivät vaatineet suurempaa muutosta ;)



http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Ideapaja/idb-p/Elisa/status-key/Toteutettu
Olisi mielenkiintoista tietää millaisen kommenttivyöryn MS on saanut. Montako prosenttia xboxin käyttäjistä on antanut palautetta esim. Xbox Onen kohdalla. Pitäisikö pyytää joku, vaikkapa http://www.zdnet.com/ tyyppi kyläilemään ja kertomaan web-sivuillaan miten Elisa Viihde toimii?



Minä olen totaalisen puutunut, ryytynyt sekä uskoni menettänyt tähän koko ideapalstaan ja ylipäätään koko jatkokehittämiseen. YLE-HD tallennusten tekstit?
Vähän samat ajatukset Arskan kanssa meikäläisellä. Voi olla, että MS on pakkotilanteessa tuon asiakkaiden kuuntelemisen kanssa, kun Sony, Nintendo ja kumppanit painavat päälle omilla tuotteillaan ja tarjoavat sitä mitä MS ei tarjoa. Voi olla, että Ellun kanssa kilpaileminen on vaikeampaa.



Rahastahan tässä on pakko olla kysymys eikä mistään muusta. Miten muuten voi olla mahdollista, että millekkään asialle ei tehdä yhtään mitään vaikka ongelmat ovat tiedossa ja ratkottavissa? Monet ovat sitä mieltä, että Viihde on ideana loistava, mutta toteutuksena surkea tekele. Eikö olisi järkeä panostaa laatuun ja saada sitä kautta enemmän asiakkaita jotka ovat tyytyväisiä kuin kitkutella pienen ryhmän kanssa jotka käyttävät keskeneräistä ja ala-arvoista nyky-Viihde palvelua?
Nuo tähän mennessä toteutetut ideat ovat olleet semmoisia, joihin ei ole paljoa tarvinnut panostaa. Ei kannattajien eikä niiden toteuttajien.



Vähän OT mutta eiköhän suurin ongelma Viihteessä ole Pace. Elisa on lykännyt kätensä niin syvälle pas... Paceen että sieltä pois pääsy on melkoisen työn takana. Aivan sama kuinka paljon ideoita tuodaan esille ja kuinka paljon niitä kannatetaan, ei se pas... Pace siitä miksikään muutu. Vaikka voissa paistaisi.



Huolestuttaa vaan mitä tehdä jos/kun oma Netgem irtisanoo sopimuksensa.
Tämmöinen villi ajatus kuin toteutetut ideat johonkin näkyviin.
Papparaisen kommenttiin viitaten, toteutetut ideat tosiaan näkyvät tilan "Toteutettu" alla, kootusti siis täällä :)



Mitä ideoiden toteuttamiseen taas tulee, tietenkin itsekin toivoisimme että voisimme toteuttaa kaikki toiveenne mahdollisimman pian. Kehitysehdotukset ovat kuitenkin usein varsin monimutkaisia eikä niiden toteuttaminen suju käden käänteessä. Esimerkiksi iPad-käyttöliittymän muutos oli pieni ja nopea tehdä, siksi se poimiutui ensimmäisenä toteutettavaksi! Esimerkiksi maksukanavien tallennuksessa taas oli jo tapahtumassa edistystä, mutta jouduimme ottamaan koko projektin kanssa muutaman askeleen taaksepäin. Valitettavaa, mutta aina välillä näinkin käy. Koska ymmärrämme, että innostutte helposti tulevista parannuksista, emme halua tuottaa teille turhia pettymyksiä ja kerrommekin mielellämme uutuuksista vasta, kun kaikki on ihan oikeasti varmaa ja lähes valmista. Käytännössä siis vasta kun tiedämme, että jotain tapahtuu tiettynä päivänä 🙂 Eli se, että moni idea ei ole jo tilassa "tulossa", ei tarkoita etteikö mitään tapahdu kulisseissa.



Kehitysehdotusten priorisointi on monimutkaista puuhaa, vaakakupissa painavat kymmenet eri asiat ja Ideapaja kannatusmäärineen ja kommentteineen ei suinkaan ole "koko totuus" ehdotuksen saamasta suosiosta. Palautetta meille tulee kaikista palveluistamme montaa eri reittiä pitkin, eri ominaisuuksista myös eri kanavia pitkin, eikä Ideapajan "jono" ole ainoa, josta kehitystyötä tehdään. Voit lukea hieman lisää Ideapajan ohjeista :)



Toivottavasti olet Saunalahden liittymäasiakkaana huomannut myös Saunalahden Ideapajan: http://palsta.saunalahti.fi/ideapaja ? Siellä on myös jo tulossa olevia ideoita sekä toteutettuja - tällä hetkellä jopa muutama enemmän kuin täällä Elisan puolella.



Merkitsen tämän idean nyt tilaan "Pidetään mielessä". Ideapajaa siis seurataan, kommenteillanne ja ideoillanne on meille väliä, kehitystyötä tehdään hiki otsalla ja lopputuotteita toivottavasti saadaan tasaiseen tahtiin näkyville kaikkien tuotteiden osalta 🙂