Halusin selvittää, olivatko oma.saunalahden puheluerittelyssä näkyvät 173XXX palveluviestit aiheettomia. Soitin asiakaspalveluun kysyäkseni täydellistä puheluerittelyä.
Selvisi, että kesäkuun 2013 alusta alkaen voi pyynnöstä saada postitse täydellisen puheluerittelyn kuukausikohtaisesti veloituksetta. Viime aikoina on kovasti kohkattu paperilaskun maksullisuudesta.
Ehdotukseni on, että Elisa mahdollistaisi täydellisen puheluerittelyn näkymisen sähköisessä muodossa, vaikka sitten pankkitunnuksin ensin tunnistautumalla.
Tuo tunnistautumisen vaatimus ehdotuksessani perustuu siihen, että puhelun aikana ihmettelin, miksei täydellistä erittelyä voisi saada omasta liittymästään sähköisessä muodossa oma.saunalahdessa. Palveluneuvoja kertoi, että oma.saunalahden tunnukset voivat olla muunkin kuin liittymän käyttäjän tiedossa. Sähköisellä tunnistautumisella Elisa voisi täyttää tietosuojan ehdot.
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Yleinen-keskustelu/Täydellinen-puheluerittely/td-p/70188/page/2
//Muokattu kategoriat uusia vastaaviksi. -Norris
Täydellinen puheluerittely pyynnöstä oma.saunalahteen
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Onhan monilla verkkopankkitunnuksetkin yhteisiä.
Henkilöasiakkaille pankkien ehdot sanovat esimerkiksi seuraavasti:
Nordea:
Asiakkaan tunnistaminen
Pankki tunnistaa henkilöasiakkaan henkilöllisyyden pankkitunnuksilla asiakkaan kirjautuessa pankin verkkopankkipalveluun. Henkilöasiakkaan on mahdollista tunnistautua pankkitunnuksilla myös muiden palveluntarjoajien Internet-palveluihin. Henkilöasiakkaan pankkitunnukset ovat aina henkilökohtaisia. Pankkitunnuksia ei saa luovuttaa osittainkaan toisen, ei edes perheenjäsenen, käyttöön eikä pankkitunnuksilla avattua palveluyhteyttä saa luovuttaa muun tahon käytettäväksi. OP-ryhmä:
Kun asioi pankin ja viranomaisten kanssa verkossa, henkilöllisyys todistetaan verkkopankkitunnuksia käyttämällä. Siksi jokaisella täysi-ikäisellä asiakkaalla tulisi olla henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset. Verkkopankkitunnukset ovat ehdottoman henkilökohtaiset eikä niitä saa luovuttaa toiselle.
------
Pankki- ja vakuutusasioiden hoitamisen lisäksi pankin verkkotunnuksilla voi todistaa henkilöllisyytensä asioidessaan yritysten ja viranomaisten kanssa (esimerkiksi sähkölaitos, puhelinoperaattori, verottaja, Kela, poliisi).
Siksi henkilökohtaiset tunnukset ovat hyödylliset. Samasta syystä niitä ei saa luovuttaa toiselle.
-----------------
Jos olet luovuttanut tunnuksesi toiselle henkilölle, pyydä ne takaisin. Jos haluat hänen hoitavan pankkiasioita puolestasi, autamme sinua valtuuttamaan hänet siihen. Tule käymään konttorissa.