Toteutettu

Uudelle Apple TV:lle tvOS ElisaViihde-sovellus



Näytä ensimmäinen kirjoitus

117 kommenttia

Eikö HBO- ohjelmakirjasto näy edelleenkään Appletv:n Elisaviihde- applikaation kautta?
Käyttäjätaso 1
Eikö HBO- ohjelmakirjasto näy edelleenkään Appletv:n Elisaviihde- applikaation kautta?

Valitettavasti vielä ei ole HBO -ohjelmakirjastoa saatavilla 😕 Pistin asiasta vielä kysäisyä eteenpäin 🙂
Kyllä pätkii aika hurjasti nykyään tämä,
”...toisto epäonnistui..” tulee todella usein. Viimeaikoina tihentynyt - onkohan yleinen ilmiö?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @jarjuh ja tervetuloa OmaYhteisöön! Mitään yleisempää ongelmaa ei ainakaan itelle ole kantautunut korviin, tuleeko tuo siis kesken käytön vai kun koitat aloittaa katselua vai tilanteesta riippumatta?
Terve, kesken katsomisen antaa yhtäkkiä tuon herjan. Yleensä vielä sitten tulee uudelleen hetken päästä. Joskus pääsee jatkamaan kuittauksen jälkeen, toisinaan aloitetaan katsominen alusta :-(
Ilman tätä ongelmaa olisi loistava sovellus.
elisaboxia en enää kaipaa
appletv sovellusta käytän satunnaisesti,
elisaviihteen snookerkanavaa yritän silöä välillä katsoa, pätkii liikaa
elisaviihteen ios-sovellusta käytän appletvn kautta
Jos saisitte TV kanavat näkyviin samalla lailla kuin Telia TV:ssä "on demand" mallisesti (lista kanavista ja kanavan logoa painamalla alkaa lähetys näkymään) niin voisinpa siirtyä kokonaan Elisa Viihteen asiakkaaksi.
Käyttäjätaso 1
Jos saisitte TV kanavat näkyviin samalla lailla kuin Telia TV:ssä "on demand" mallisesti (lista kanavista ja kanavan logoa painamalla alkaa lähetys näkymään) niin voisinpa siirtyä kokonaan Elisa Viihteen asiakkaaksi.
Telian tapa näyttää meneillään olevia ohjelmia on kyllä loistava. Kanavat joita saa näyttää suorana, näkyvät suorana. Suurimmalle osalle peruskanavia ei ole sallittu suorana näyttämistä ja näiden osalta logosta käynnistyy tallennus ja tallenteen toisto nykyhetkestä. Ei tuota muuten juuri erota suorasta katselusta kuin että on mahdollista palata ohjelman alkuun.

Tämä "Kanavilla nyt" -toimintohan löytyy Elisa Viihteen iOS-aplikaatiosta. Miksi ihmeessä ei tvOS:sta?

Muutenkin tvOS-versio on jäänyt ikävästi unholaan Elisalta. Uusia toimintoja ei ole näkynyt kuukausiin (esim. ohjelmaopas yksittäisiin tallenteisiin puuttuu). Onneksi kirjautumisbugi korjattiin jossain vaiheessa, mutta tallenteen katselun toistuva pysähtyminen verkkovirheeseen ei lisää muun perheen luottoa tuohon tekeleeseen.

Tämä verkkovirhe ilmenee yleensä silloin kun katsotaan meneillään olevaa tallennusta alusta ja kun verkkotallennus loppuu. Tässä vaiheessa appi pyörittää tallennusta vain muutamia sekunteja ilmoittaakseen taas uudelleen virheestä. Muutaman minuutin kuluttua tallenne on taas normaalisti katsottavissa.

Jos vielä lyhyesti verrataan TeliaTV:n kanssa, niin kyllä Elisan peruskanavien verkkotallennuspalvelu on valovuosia edellä Telian vastaavaa. Hakusanatallennukset, kansiot, kuvan laatu jne. Telialla taas paremmin suorien ohjelmien katselu (vrt. kanavilla nyt) sekä maksukanavien ohjelmakirjastot.
Kun saisi yhdistettyä Elisa Viihteen ja Telia TV:n parhaat palat niin syntyisi suhteellisen täydellinen verkkotallennuspalvelu. Harmittavasti molemmat ovat jokseenkin unohtaneet tvOS alustan kehittämisen omien boksiensa takia?
Käyttäjätaso 1
Harmittavasti molemmat ovat jokseenkin unohtaneet tvOS alustan kehittämisen omien boksiensa takia?
Juu palveluita kehitetään oma suljettu boksi edellä ja muut alustat perässä jos silloinkaan. Ehkä läpinäkyvin osoitus tarkoituksesta on se kun tuodaan omat maksulliset ohjelmakirjastot (Aitio) ja erillismaksullinen Vuokraamo mahdollisimman monelle alustalle, mutta peruspalvelut (peruskanavat, tallennuspalvelu) eivät tuota riittävästi rahaa ja laahaavat pahasti perässä.

Muutenkin tämä tvOS:n unohtaminen tuntuu oudolta. Nykyisen kaltainen appi tuli saataville keväällä 2018 ja muutamaa pientä muutosta lukuunottamatta kehitys pysähtyi siihen. Sen jälkeen on tullut avointa betaa AndroidTV:lle ja lukuisille muille TV-alustoille. Onko meitä tvOS-käyttäjiä olevinaan niin vähän vai perustuuko kehityksen puute ihan alun käyttäjämääriin kun softa oli niin buginen että lähes joka kerralla sai kirjautua uudelleen? Silloin ei tosiaan tullut katseltua kovin ahkerasti...
Taas on IOS-elisaviihteen päivitysten jälkeen tallennusten toisto tökkinyt ipadilla, onneksi Appletv-sovellus on käytettävissä.
ilmeisesti vika on Elisan päässä, koska jonkun ajan kuluttua ihan ”itsestään” tilanne korjautuu,
joskus hetkeksi auttaa kaikkien laitteiden reset/uudelleen käynnistys.
Telian ja DNAn vastaavat tuli taas kokeiltua, mutta Elisaviihde miellyttää,
kunhan sen sais vakaasti toimimaan ja Appletv-sovelluksen muiden kanssa samalle tasolle.
Käyttäjätaso 1
Onneksi kirjautumisbugi korjattiin jossain vaiheessa, mutta tallenteen katselun toistuva pysähtyminen verkkovirheeseen ei lisää muun perheen luottoa tuohon tekeleeseen.

Tämä verkkovirhe ilmenee yleensä silloin kun katsotaan meneillään olevaa tallennusta alusta ja kun verkkotallennus loppuu. Tässä vaiheessa appi pyörittää tallennusta vain muutamia sekunteja ilmoittaakseen taas uudelleen virheestä. Muutaman minuutin kuluttua tallenne on taas normaalisti katsottavissa.

Tarkennetaan vähäsen vielä vikakuvausta. ElisaViihde-sovellus AppleTV:llä (käytössä 4K) mahdollistaa tallenteen katsomisen meneillään olevan tallennuksen aikana. Kun ohjelmaoppaan mukainen tallennus loppuu, alkaa kyseisen tallenteen toisto katkeilemaan verkkovirheeseen 5-15 sekunnin välein. Verkkovirhe toistuu muutamien minuuttien ajan, kun yrittää jatkaa katselua. Tämän jälkeen toisto onnistuu taas normaalisti.

Saisiko tähän jonkinlaisen kommentin Elisalta vai onko tämä tvOS-versio jo täysin kuopattu?

=)juha
Käyttäjätaso 3

Onneksi kirjautumisbugi korjattiin jossain vaiheessa, mutta tallenteen katselun toistuva pysähtyminen verkkovirheeseen ei lisää muun perheen luottoa tuohon tekeleeseen.

Tämä verkkovirhe ilmenee yleensä silloin kun katsotaan meneillään olevaa tallennusta alusta ja kun verkkotallennus loppuu. Tässä vaiheessa appi pyörittää tallennusta vain muutamia sekunteja ilmoittaakseen taas uudelleen virheestä. Muutaman minuutin kuluttua tallenne on taas normaalisti katsottavissa.
Tarkennetaan vähäsen vielä vikakuvausta. ElisaViihde-sovellus AppleTV:llä (käytössä 4K) mahdollistaa tallenteen katsomisen meneillään olevan tallennuksen aikana. Kun ohjelmaoppaan mukainen tallennus loppuu, alkaa kyseisen tallenteen toisto katkeilemaan verkkovirheeseen 5-15 sekunnin välein. Verkkovirhe toistuu muutamien minuuttien ajan, kun yrittää jatkaa katselua. Tämän jälkeen toisto onnistuu taas normaalisti.

Saisiko tähän jonkinlaisen kommentin Elisalta vai onko tämä tvOS-versio jo täysin kuopattu?

=)juha


Selvitellään tätä tarkemmin. Palaillaan tänne kunhan saadaan lisätietoa.
Käyttäjätaso 1

Selvitellään tätä tarkemmin. Palaillaan tänne kunhan saadaan lisätietoa.


Pitäisikö tästä vastausviiveestä tulkita, ettei kukaan muu katsele ElisaViihteen tallenteita AppleTV:llä eikä kehitystiimiä juuri yksittäiset bugit kiinnosta?! Ongelma on toistettavissa millä tahansa tallenteella, jonka tallennus päättyy kesken katselun.

Juha
Käyttäjätaso 1
@jarjuh @Jaara @JuhaN

Tuohon tallenteiden pätkimiseen ei nyt ole löytynyt juurisyytä joten haluttaisiin pistää tämä tarkempaan syyniin vikailmoituksella mitä varten tarvittaisiin lisätietoja jos teillä on yhä ongelmia noiden tallenteiden katsomisen kanssa!

Vikailmoitusta varten tarvitsisimme vielä seuraavat tiedot:

  1. Pystyttekö lisäämään asiakasnumeron oman profiilin kautta täällä OmaYhteisössä niin pääsemme tarkistamaan Viihteen tunnukset?
  2. Apple TV:n tarkka malli plus ohjelmistoversiot (jos esim. Viihteen sovelluksen ohjelmistoversion pääsee kurkkaamaan)
  3. Onko sovellus koitettu asentaa uudestaan?
  4. Ovatko päivitykset ajan tasalla?

Päästään näillä tiedoilla tutkimaan vikaa tarkemmin, iso kiitos teille avusta 😊 nämä tiedot voi myös laittaa meille yksityisviestillä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta!
Käyttäjätaso 1
@jarjuh @Jaara @JuhaN


Vikailmoitusta varten tarvitsisimme vielä seuraavat tiedot:

  1. Pystyttekö lisäämään asiakasnumeron oman profiilin kautta täällä OmaYhteisössä niin pääsemme tarkistamaan Viihteen tunnukset? -> Lisätty. useampia tunnuksia olemassa, mutta koskee sitä millä on aktiivinen tilaus
  2. Apple TV:n tarkka malli plus ohjelmistoversiot (jos esim. Viihteen sovelluksen ohjelmistoversion pääsee kurkkaamaan) -> Käytössä 2*AppleTV 4K ja 2*AppleTV HD. Esiintyy ainakin molemmilla AppleTV 4K:lla ja tvOS12.4 sekä tvOS12.4.1.
  3. Onko sovellus koitettu asentaa uudestaan? -> Ei vielä. Voin tehdä sen toki, mutta en usko tähän "perusohjeeseen", koska vika ilmenee ainakin kahdella kodin laitteista.
  4. Ovatko päivitykset ajan tasalla? -> tvOS: on, ElisaViihde App: Kehtaatte edes kysyä?! Eikös tässä ole jo kuukausia haikailtu versiopäivitysten (ominaisuuksien/korjauksien) perään?? 😂


Kommentit ohessa. Minuun saa olla yhteydessä jos vain voin jotenkin auttaa. Vika on helposti toistettavissa ja äärimmäisen ärsyttävä. Asiakasnumero ja puh.numero profiilissa.

=)juha
Käyttäjätaso 3

@jarjuh @Jaara @JuhaN



Vikailmoitusta varten tarvitsisimme vielä seuraavat tiedot:

  1. Pystyttekö lisäämään asiakasnumeron oman profiilin kautta täällä OmaYhteisössä niin pääsemme tarkistamaan Viihteen tunnukset? -> Lisätty. useampia tunnuksia olemassa, mutta koskee sitä millä on aktiivinen tilaus
  2. Apple TV:n tarkka malli plus ohjelmistoversiot (jos esim. Viihteen sovelluksen ohjelmistoversion pääsee kurkkaamaan) -> Käytössä 2*AppleTV 4K ja 2*AppleTV HD. Esiintyy ainakin molemmilla AppleTV 4K:lla ja tvOS12.4 sekä tvOS12.4.1.
  3. Onko sovellus koitettu asentaa uudestaan? -> Ei vielä. Voin tehdä sen toki, mutta en usko tähän "perusohjeeseen", koska vika ilmenee ainakin kahdella kodin laitteista.
  4. Ovatko päivitykset ajan tasalla? -> tvOS: on, ElisaViihde App: Kehtaatte edes kysyä?! Eikös tässä ole jo kuukausia haikailtu versiopäivitysten (ominaisuuksien/korjauksien) perään?? 😂
Kommentit ohessa. Minuun saa olla yhteydessä jos vain voin jotenkin auttaa. Vika on helposti toistettavissa ja äärimmäisen ärsyttävä. Asiakasnumero ja puh.numero profiilissa.

=)juha



Kiitokset tiedoista 🙂 Palaillaan kun saadaan uutta tietoa.

Osallistu keskusteluun