Viihteen sopimusehdot ajan tasalle


Viihteen sopimusehdoista päivätty 25.5.2011 puuttuu selkeä maininta laitetakuusta mm. määräaikaisuuden päättymisen jälkeen.



http://asiakastuki.elisa.fi/attachment/content/aspa_Elisa_Viihde_Sopimusehdot_08_2011.pdf



Asiasta on keskusteltu Palstalla lukuisissa ketjuissa ja Elisan taholta on virallisesti todettu , että laitetakuu on voimassa niin kauan kuin sopimuskin määräaikaisuuksista riippumatta.



http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Onko-niit%C3%A4-tarjouksia-vanhoille-asiakkaille/m-p/306935#M30066



Shopitien ja puhelinmyynnin asiakaspalvelu kuitenkin itsepintaisesti syöttää asiakkaille pajunköyttä ja yrittää saada asiakkaat uusimaan määräaikaisuutensa käyttäen perusteena sitä , että laitetakuu EI ole voimassa määräaikaisuuden jälkeen. Meillä päin tällaista toimintaa kutsutaan valehteluksi ja asiaan pitäisi saada pikimmiten korjaus.



Nykyisten em. sopimusehtojen kappaleessa 5 sanotaan näin



5. Palvelun mukana toimitettavat laitteet



Palvelun mukana toimitetaan internetliittymän ja TV-palveluiden käyttöön tarvittavat laitteet kulloinkin voimassa olevan palvelukuvauksen mukaisesti. Ellei toisin ole sovittu, laitteet ovat Elisan omaisuutta 24 kuukauden ajan sopimuksen syntymisestä, jonka jälkeen ne siirtyvät Asiakkaan omaisuudeksi. Palvelun mukana toimitettavat laitteet toimivat normaalisti osana Palvelua ja niiden toimivuudessa voi olla rajoituksia, mikäli ne irrotetaan Palvelusta.



 



Ehdotan , että ko. kappaletta täydennetään seuraavasti



 



5. Palvelun mukana toimitettavat laitteet



Palvelun mukana toimitetaan internetliittymän ja TV-palveluiden käyttöön tarvittavat laitteet kulloinkin voimassa olevan palvelukuvauksen mukaisesti. Ellei toisin ole sovittu, laitteet ovat Elisan omaisuutta 24 kuukauden ajan sopimuksen syntymisestä, jonka jälkeen ne siirtyvät Asiakkaan omaisuudeksi ja laitetakuu jatkuu automaattisesti niin kauan kuin sopimuskin. Palvelun mukana toimitettavat laitteet toimivat normaalisti osana Palvelua ja niiden toimivuudessa voi olla rajoituksia, mikäli ne irrotetaan Palvelusta.



 



Täällä Palstalla Elisan taholta annetut lupaukset eivät ole saavuttaneet asiakaspalvelua ja siksi katson , että takuusta pitää olla selkeä maininta sopimusehdoissa. No on tätä pyydetty ennenkin vaan eipä toistaiseksi ole tapahtunut asiassa yhtään mitään ja virheellinen markkinointi vain jatkuu. Hävetkää Elisalaiset !!
http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihde-sopimusehtojen-t%C3%A4smennys/m-p/248444#M27319
Viihteen sopimusehdot ajan tasalle
Olisiko operaattorilla jokin kanta tähän asiaa vai aiotteko vaieta taaskin asian kuoliaaksi?
käyttäjä papparainen päiväyksellä ?09-11-2013 8:32  Olisiko operaattorilla jokin kanta tähän asiaa vai aiotteko vaieta taaskin asian kuoliaaksi?



 



Hoh hoijaa.  :(



 



Olisihan se kohteliasta vastata edes jotakin.



 



PS. Lisäyksenä vielä , että Viihde 50M:n nopeusrajat puuttuvat sopimusehdoista kokonaan.
Vuorikoski kirjoitti    ?21-10-2011 12:30 :

Kiitos paljon havainnoista ja korjausehdotuksista! Päivitämme sopimusehtoja välttämättömillä lisätiedoilla.



http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihde-sopimusehtojen-t%C3%A4smennys/m-p/26289#M21710
Niinpä.



On monta muutakin asiaa muuttunut sitten vuoden 2011. Sopimusehdot ovat edelleenkin päivätty 25.5.2011



http://asiakastuki.elisa.fi/attachment/content/aspa_Elisa_Viihde_Sopimusehdot_08_2011.pdf
Niinpä, taitaa mennä vuosia vielä, kun vanhojakaan puutteita ei ole korjattu.



Elisan tapana toimia sopimusasioissa on valitettavasti ollut sellainen, että pidetään sopimukset mahdollisimman epäselvinä eikä välitetä asiakkaiden oikeuksista, ellei asiakas ole tarpeeksi sitkeä vaatimaan niitä.:(
Kauankos sitä keskustelua pitää vielä pitää käynnissä?



Ehkä jonkinlainen roti aikatauluihin olisi mahdollista määritellä?



Jos siis elluaspalaisten mielestä ei ole kivaa ajankulua vastailla kymmeniä kertoja samaan kysymykseen: koskas?
Haloo Vuorikoski!!!  Teepä tälle asialle lopultakin jotakin.
Eipä taida Vuorikoski enää olla tekemässä Viihteelle mitään.:(



Viimeisimmän käynnin päivämäärä



?15-05-2013 11:15
Kuka nykyään on vastuuhenkilö Elisa Viihteen sopimusehtojen osalta?
Näköjään sopimusehtoja on päivitetty 19.2.2014 , mutta laitetakuusta ei edelleenkään uusissakaan ehdoissa ole mitään mainintaa.



http://esco.elisa.fi/rest/esco/blob/asiakastuki/Elisa_Viihde_Sopimusehdot.pdf



Milloin aiotte saattaa sopimukset takuunkin osalta vastaamaan nykyistä käytäntöä , jota itsekin jo noudatatte?
Tätä on sitten vatvottu, mutta nyt olisi vastausta luvassa: Myyjillä ja asiakaspalvelun työntekijöillä on tosiaan ollut tästä asiasta ristiriitaista, virheellistä, tietoa ja sitä on pyritty oikaisemaan pitkäjänteisellä ja huolellisella työllä. Asiakasrajapinnan ohjeistuksen ja joka ikisen pään ajan tasalla pitäminen on työtä, joka meiltä ei koskaan lopu 🙂 Meillä Elisalla on hirveä kasa erilaisia toimintamalleja, pyrkimyksiä ja sovittuja tapoja, joita ei kirjata erikseen sopimusehtoihin, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi syytä kaikkien tietää, muistaa ja noudattaa. Pistetään siis tämä täydennysehdotus lakimiesten pöydälle odottamaan seuraavaa päivitystä. Varmaksi emme muutosta lupaa nyt tai tulevaisuudessa, mutta korvan takana on 🙂
Pidetään mielessä vielä toisetkin neljä vuotta! :smileyangry:



http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Elisa-Viihde-sopimusehtojen-t%C3%A4smennys/m-p/26265#M21686
Ja vieläkin on aspan ohjeistus ja toimintatavat päin p:tä. Korjatkaa nyt ihmeessä nuo sopimusehtonne vastaamaa lupaamaanne käytäntöä.



http://yhteiso.elisa.fi/t5/Elisa-Viihde-Yleinen-keskustelu/Pace-digiboxi-hajosi-Korjataan-mik%C3%A4li-uusitaan-24kk-sopimus/m-p/405167#M36913
Ehdottomasti sopimusehdot ja asiakaspalvelun ohjeistus kuntoon....